MuscleMeat

Stoppen met weight gainer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

damn, das idd afzetterij ...

ik gebruik whey en doe smorgens 30gram bij mijn havermout + na de training een shake, dus nog is 30 gram. Doe ik zo'n 35 dagen mee voor 32 euro.
 
holy chips.

vet: 13gr waarvan verzadigd 8gr
carbs: 152gr waarvan suikers 86gr.

nu weet ik weer waarom ik deze troep nooit zou nemen...
 
ik kreeg altijd hartsteken van die mammoth, zal wel aan mij liggen zeker?
 
Veel hé! En die 235 gram is PER shake. Dus als je hun richtlijn volgt ben je in 4 dagen door die pot van 2,2 KG heen! Vandaar dat ik het te duur vindt. Maar je moet érg veel Brinta naar binnen krijgen -gooi ik ook wel eens in de blender met koude melk en een banaan, als ontbijt- wil je aan de 1000 calorieën per shake komen. Dat zou gewoon ziekelijk veel drinken worden.

Bedankt voor de alternatieve tips. Het antwoord op mijn vraag is inmiddels ook gekomen en is logisch, maar jammer: stop ik met de weightgainer, zonder dit qua calorie aantal te vervangen, dan val ik af. In dat licht is het idd beter de mammoth te vervangen, want anders zou ik meer dan honderd euro per maand kwijt zijn aan dit poederspul.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 15:23 ----------

ik gebruik whey en doe smorgens 30gram bij mijn havermout + na de training een shake, dus nog is 30 gram. Doe ik zo'n 35 dagen mee voor 32 euro.

Maar kom je daarmee ook aan zoveel calorieën? Want naast de nodige stoffen als eiwitten, gaat het er in mijn geval ook om dat ik aankom. Met de weightgainer wordt je ook wat vetter. Hoeveel calorieën heeft jouw shake ongeveer?

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 15:27 ----------

Ik geef je een tip:
- 100 gram havermout + flinke scheut melk paar uur laten weken in de blender, in de koelkast
- 1 Banaan + paar scheppen whey (basic bulk whey oid)
- Aanvullen met melk tot de rand
- Blenden maar!

1 miljoen x goedkoper en lekkerder

Bedankt voor het posten van de afbeelding! Veel hé?!
Over je tip, het ziet er interessant uit. Brinta shaken doe ik al, maar havermout heb ik nooit écht geprobeerd (ooit eens gegeten, verschrikkelijk...) maar dit klinkt goed. Het zal vermoedelijk alleen niet in de buurt komen van de weight gainer qua calorieën, dus ik zal meer en op andere manieren mijn inname moeten verhogen (via de voedsel topics. @Franksniper: ik zei niet dat ik alles al wist, wel dat ik veel topics heb doorgelezen en dus weet dat een shake niet ter vervanging van een goed eetschema is!)

Dank je!
 
Voor een evenwichtige voeding ben ik meer een 'voedingscentrum' type. Ik eet gevarieerd en gezond. Ik eet fruit in plaats van vitamine pillen e.d.

Ik kan mezelf misselijk gaan eten (met een goed eet schema, ik bedoel geen junkfood) wat wellicht een beetje helpt, of ik kan zo'n weight gainer proberen om daar mijn gewone voeding mee aan te vullen.

Als je gezond en gevarieerd wil eten, is het beter om geen weightgainer met een lading suiker waar je u tegen zegt te nemen.. Zo'n weight gainer zit redelijk dichtbij junkfood! (IMHO)
Eventueel een shake met havermoutpoeder(door koffiemolen halen?), proteinepoeder, melk en lijnzaad- cocos- of MCT-olie maken is veel gezonder!
 
Lijnzaadolie wordt (als ik zoek op google) ook veel gebruikt door mensen die willen afvallen (schijnt vet af te breken?). Weet je misschien iets wat ik door de shake kan doen om ook wat meer vetten binnen te krijgen?
 
Bedankt voor het posten van de afbeelding! Veel hé?!
Over je tip, het ziet er interessant uit. Brinta shaken doe ik al, maar havermout heb ik nooit écht geprobeerd (ooit eens gegeten, verschrikkelijk...) maar dit klinkt goed. Het zal vermoedelijk alleen niet in de buurt komen van de weight gainer qua calorieën, dus ik zal meer en op andere manieren mijn inname moeten verhogen (via de voedsel topics.
Dank je!

Dit smaakt ook heel anders dan havermoutpap. Om hem goed te kunnen blenden moet je hem wel echt paar uur laten wellen in de melk ('s nachts bijvoorbeeld). Gebruik gewoon je fantasie om meer calorieën toe te voegen, die Mammoth is ook niks anders dan een mix van koolhydraten, eiwitten en vet, dingen die je zelf veel goedkoper en gevarieerder kan mengen. Als je volle melk gebruikt en paar eetlepels pindakaas erbij doet bijvoorbeeld kom je al vlug aan de 1000 kcal per shake.
 
Lijnzaadolie wordt (als ik zoek op google) ook veel gebruikt door mensen die willen afvallen (schijnt vet af te breken?). Weet je misschien iets wat ik door de shake kan doen om ook wat meer vetten binnen te krijgen?
Van lijnzaadolie ga je niet minder spieren aanmaken ofzo. Wil je spieren winnen of is vet ook goed?
 
Dit smaakt ook heel anders dan havermoutpap. Om hem goed te kunnen blenden moet je hem wel echt paar uur laten wellen in de melk ('s nachts bijvoorbeeld). Gebruik gewoon je fantasie om meer calorieën toe te voegen, die Mammoth is ook niks anders dan een mix van koolhydraten, eiwitten en vet, dingen die je zelf veel goedkoper en gevarieerder kan mengen. Als je volle melk gebruikt en paar eetlepels pindakaas erbij doet bijvoorbeeld kom je al vlug aan de 1000 kcal per shake.
Dank je! Ik ga het eens proberen! :)

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 19:52 ----------

Van lijnzaadolie ga je niet minder spieren aanmaken ofzo. Wil je spieren winnen of is vet ook goed?
Beide :) Er mag écht wel wat vet bij hoor! Als die lijnzaadolie het beetje vet dat ik heb ook nog eens gaat afbreken (zal wel niet zo'n vaart lopen, maar toch) dan blijft er weinig over. De Mammoth heb ik ook bewust gekozen, er zijn genoeg shakes met véél minder vetten en meer eiwitten.
 
Ik heb een jaar lang een schema gehad (at 12 boterhammen, twee stuks fruit, 500 gram kwark en avondeten per dag) en het effect was nihil ten opzichte van toen ik nog 4 broodjes per dag at.

Maar, en dat klinkt slap, ik krijg niet genoeg eten binnen. Het lukt me niet om enorm veel naar binnen te werken. Voor een evenwichtige voeding ben ik meer een 'voedingscentrum' type. Ik eet gevarieerd en gezond. Ik eet fruit in plaats van vitamine pillen e.d. Ik wil aankomen, maar mezelf volstampen gaat niet werken voor mij. Ik kan mezelf misselijk gaan eten

Hoe weet je wat je onderhoud niveau is?

shit gast ge zegt da ge niet ziek wilt eten maar als je 6 kleine maaltijden eet van 500 calorieën dan geraak je makkelijk aan 3000kcal
ik eet nu op mijn onderhoud 2900 kcal en de 6 maaltijden zijn echt klein miss 5 min werk dus niet overdrijven dat het super veel eten is hey
je wilt gewoon niet proberen
en met boterhammen en kwark te eten kom je er niet jonge
shake laten en goede voeding iedereen zal het hier zeggen
probeer 2 weken gewoon 500 kcal boven uw onderhoud en als je na 2 weken dan niet bent bijgekomen doe er dan 300 bij en zo verder

en lees nog eens de sticky's
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingswaarden-voorbeeldschemas-24805/
succes
 
Bedankt voor de alternatieve tips. Het antwoord op mijn vraag is inmiddels ook gekomen en is logisch, maar jammer: stop ik met de weightgainer,


Lijnzaadolie wordt (als ik zoek op google) ook veel gebruikt door mensen die willen afvallen (schijnt vet af te breken?). Weet je misschien iets wat ik door de shake kan doen om ook wat meer vetten binnen te krijgen?


wat wil je nu dan?

eerst zeg je dat het toch beter is te stoppen met die shake, nu wil je er weer wat olie doorheen doen?

beter lees je alle stickies nog eens, maak je een degelijk voedingsschemavoor een 3000kcal.

kun je dit al niet eens volhouden, stop dan maar met de droom om wat breder te worden en ga een andere hobby zoeken, sorry als het bot klinkt maar je blijft nu maar door zeuren over die shakes terwijl het probleem heel ergens anders ligt.

als je de basis van het probleem niet wilt/kunt oplossen, heeft de rest geen zin.
 
Back
Naar boven