MuscleMeat

Armen strekken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rutgerbaso

Novice
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
66kg
Hallo allemaal,

Een beginnende instructeur op mijn sportschool, vertelde mij dat ik niet mijn armen moest strekken bij bijvoorbeeld bankdrukken, omdat ik hem anders zou overstrekken. Maar dat er een knik in moest zitten. Hoe zit dit precies? Ik heb nergens last van maar wil blessures voorkomen!

Rutger
 
bij bankdrukken hoef je je armen ook niet helemaal uit te strekken ikzelf doet dit in iedergeval niet.
 
ik weet niet hoe jouw armen eruitzien als je ze volledig strekt, maar als je geen overstrekking van nature hebt druk je best het gewicht helemaal uit.

er zijn mensen die een natuurlijke overstrekking hebben, dan kan ik me voorstellen dat je dit niet bovenin een beweging wilt met flink gewicht erop.

dus als je een normale anatomie hebt, zou ik zeggen helemaal strekken.
ik zie er in mijn sportschool ook weleens zo bezig, het eerste wat dan in me opkomt; ach gossie, die jongen heeft een beperking.wat sneu ;)

suc 6 verders
 
Wel strekken, niet OVERstrekken. (valt over het algemeen wel mee, al heb ik eens een meisje gekend die haar ellebogen heel erg naar binnen kon buigen, freaky)
 
Wel strekken, niet OVERstrekken. (valt over het algemeen wel mee, al heb ik eens een meisje gekend die haar ellebogen heel erg naar binnen kon buigen, freaky)

schijnen meestal meisjes (vrouwen) te zijn die dit hebben.
ook wel mannen, maar procentueel echt behoorlijk meer vrouwen.
is idd erg freaky :eek:
 
Klopt, het is niet nodig om je ellebogen te 'locken' . Het is blessure gevoeliger en het geeft niet extra's.
 
Volgens mij geeft het extra triceps activiteit, maar dat weet ik niet zeker..
 
Het is niet erg mits je het gewicht niet te hard omhoog drukt. Als jij volle kracht drukt en je strekt je armen dan en het gewicht komt er weer op terug, dan krijgen je ellebogen een enorme klap.

Zelfde met een legpress
 
Het is niet erg mits je het gewicht niet te hard omhoog drukt. Als jij volle kracht drukt en je strekt je armen dan en het gewicht komt er weer op terug, dan krijgen je ellebogen een enorme klap.

Zelfde met een legpress

als je het gewicht dermate hard kunt uitduwen zit er niet genoeg op.

je hebt wel gelijk vind ik, maar dat geldt dan met name voor de opwarmsets.
voor de werksets heb je normaliter voldoende weerstand om die snelheid in te perken.
dus gewoon met werksets zo hard mogelijk (explosief) uitduwen.
 
Strekken en overstrekken zijn twee verschillende dingen.
In de sportschool word het vaak als 1 aangeduid door slechte instructeurs.
Of voor de veiligheid als 1 gezien om fouten te voorkomen.
 
Bij officiële powerlifting wedstrijden strekken ze volgens mij ook standaard, anders is je lift afgekeurd (verschilt per bond?). Dus het is inderdaad niet per definitie blessure gevoellig, net als met alle oefeningen en uitvoeringen. Het word pas blessure gevoellig bij een slechte uitvoering.
 
Volgens mij geeft het extra triceps activiteit, maar dat weet ik niet zeker..

dat is volgens mij ook zo ja, zelfde als bewust aanspannen op einde oefening bij bijv. triceps pushdown.
 
Klopt, het is niet nodig om je ellebogen te 'locken' . Het is blessure gevoeliger en het geeft niet extra's.

bron?

is persoons afhankelijk.

heb een keer van 3XL een artikel gelezen waarin uitgelegd wordt dat locken best goed kan zijn tbv de hypertrofie
 
dat is volgens mij ook zo ja, zelfde als bewust aanspannen op einde oefening bij bijv. triceps pushdown.

Biceps en triceps altijd strekken voor de grootste ROM inderdaad, maar benen strek ik niet volledig uit. Het verplaatst een deel van de spanning van je spieren naar je skellet. Weet niet of dat ook voordelen kan hebben maar met zware leg presses vindt ik het gewoon eng aanvoelen..
 
Goeie vraag. Ik strek bijna altijd, zeker bij flat BP, kan je ook paar seconden tussen laten, vergt niet veel energie om hem gelockt te houden. Vraag me ook wel af of het voordeel heeft van niet echt te ''locken'' en dan sneller aan je 2e rep te beginnen.

Je verkort je ROM wel..
 
Als je vlak voor lockout stopt, hou je natuurlijk wel de spanning op je chest.
 
je voelt bij bankdrukken echt zelf wel hoe ver je die stang naar boven kunt drukken zonder iets onverantwoords te doen lijkt me?
 
bron?

is persoons afhankelijk.

heb een keer van 3XL een artikel gelezen waarin uitgelegd wordt dat locken best goed kan zijn tbv de hypertrofie

Is persoon afhankelijk en ik spreek uit eigen ervaringen.


Lock jij ook je knieen bij het Legpressen? Dat lijkt me niet slim.
 
Als je vlak voor lockout stopt, hou je natuurlijk wel de spanning op je chest.

ook bij lockout is je borst echt niet ontspannen hoor ;)

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 15:05 ----------

Biceps en triceps altijd strekken voor de grootste ROM inderdaad, maar benen strek ik niet volledig uit. Het verplaatst een deel van de spanning van je spieren naar je skellet. Weet niet of dat ook voordelen kan hebben maar met zware leg presses vindt ik het gewoon eng aanvoelen..

ik doe ook bij leggpress niet helemaal doorstrekken idd of aanspannen.
geloof ook niet dat dat bij deze oefening aan te raden is :)
 
ook bij lockout is je borst echt niet ontspannen hoor ;)

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 15:05 ----------



ik doe ook bij leggpress niet helemaal doorstrekken idd of aanspannen.
geloof ook niet dat dat bij deze oefening aan te raden is :)

Jep, ik deed het een tijdje bij Leg Extensions.

Nu train ik al weken mijn benen niet meer en DL' mag niet eens.
 
Back
Naar boven