AndroidHealthClinic

Gewicht bij BOR en MP?

Bezoekers in dit topic

KeenieDr

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2010
Berichten
143
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
75kg
Onder voorbehoud dat dit al eens ergens gevraagd is :rolleyes: :

Bij de meesten hier zie je vooral de krachtstats van Bench Press, Squat en Deadlift staan. Dit zijn de grote 3, volledig mee eens, maar was ook eens benieuwd naar jullie stats op de Bent Over Row en de Military Press, toch ook 2 zware compounds :cool:
Heb het dan wel over het gewicht bij werksets, dus die je nog max 6a8 keer kunt uitvoeren.
Voor mezelf als derde en laatste setje: MP 6x50kg en BOR 8x55kg.

Schep maar op.. ;)
 
BOR: werksets van 80-100 kg (5-8 reps)

MP: 4-5 x 50-55
 
Dat mp niet tussen grote 3 zit (dan 4) heeft me altijd verbaast. Ik mp nu 1.5 week met 5x45kg.
 
BOR: 3x5x70
MP: 3x5x57.5
 
Dat mp niet tussen grote 3 zit (dan 4) heeft me altijd verbaast.
De press hoorde vroeger wel bij competities maar werd te moeilijk voor de judges om strict te kunnen beoordelen doordat men een soort staande incline press ging doen om zwaardere gewichten te kunnen gebruiken. Hele kleine afwijkingen in vorm en naar achteren leunen kunnen op dat niveau al grote verschillen veroorzaken.
 
MP staat op 1 x 90kg bij 2 of 3 x 85kg of zo.
Bor setjes met 100 zijn wel te doen

En m'n vriendin doet 6 x 40kg, rows met 60-65kg
 
Die row zou ik ook wel wat zwaarder kunnen, maar doe hem nog niet zo lang, ben nog wat houding aan het zoeken die het beste werkt voor mij :) ben meer naar een pandley row aan het gaan nu.. Binnen een week heb ik 14 dagen verlof, ga dan eens zwaar op alles bijsteken en 3x5 ipv 3x8 doen om wat aan kracht te winnen, laat hier nog wel iets weten hoeveel ik dan kan :p
 
BOR begin rond de 70 en eindig tegen de 100, vindt wel chille oefening.
 
Heel goede oefeningen maar het verschil in gewicht kan helaas wel veel schelen naargelang de techniek en nauwkeurigheid van de oefening.
 
4x100kg rows :D
6x50kg mp :(
 
Er is bijna niemand die rows strict doet (niet dat dat zo erg is) dus het is lastig te vergelijken.
 
Er is bijna niemand die rows strict doet (niet dat dat zo erg is) dus het is lastig te vergelijken.

je hebt gelijk;)

6x110 bor
3x5x62.5 mp
 
BOR: 3x5x60
MP: 3x5x50
 
Bor: 92,5
Mp: 50
 
volledig strikt? 4x80kg ofzo bor
mp 50<kg
 
BOR ergens iets van 6 x 110 (met hoger gewicht krijg ik last van grip, doe niet cross grip bij deze oefening)
MP 6 x 85
 
BOR ergens iets van 6 x 110 (met hoger gewicht krijg ik last van grip, doe niet cross grip bij deze oefening)
MP 6 x 85

Straps helpen goed...
Gewoon alleen voor de zwaarste set:)
 
BOR PR=90 kg maar tijd terug deed vorige week 8*85 (ok 2 moeilijke reps).

MP=75 kg ook tijd terug deed vorige week 4*70.

Beetje verouderd dus die MAX.
Wil eigenlijk eens alles op 1 rep max testen maar als ik dan train denk ik laat maar zitten ik ga voor herhalingen.
 
Uitvoering is belangrijker dan gewicht bij Barbbell Bent Over Row.
 
Back
Naar boven