MuscleMeat

Is dit schema goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

david2202

Novice
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Hallo, ik ben david2202 en dit zijn mijn stats:
1,79m, 61KG, 12%(magere ecto dus:P)
Mn voeding is wel in orde, ik eet elke dag een bak kwark, drink een pak melk, eet havermout en neem 1-2 wheyshakes en neem soms ook nog wat noten.
Ik train sinds 3 weken met dumbbells(DUS BEN EEN BEGINNER) en ik vroeg me af ik zo een goed schema had:
(ik heb alleen dumbbells tot mijn beschikking)
Borst:

Dumbbell press: 5*5* 10KG.
Dumbbell fly: 5*5* 10KG.
Dumbbell Pullover: 2*5* 10KG.

Triceps:
Two arm Triceps extension: 4*5* 7,5KG.
Skullcrushers: 2*5* 10KG.(dit heb ik nog nooit eerder gedaan, ik weet niet hoeveel kilo ik hierbij aankan)

Biceps:
Hammer Curl: 5*5* 10KG.
Concentration Biceps Curl: 5*5* 7,5KG.
Alternated Bicep Curl: 2*5*7,5KG.


Schouders:
Palms-in Shoulder press: 5* 5* 7,5KG.
Lateral Raise: 5*5* 3,75KG.:o
Bent-over-One-arm Deltoid Raise: 3*5* 3,75KG.
Upright Row: 2*5* 7,5KG.
Met alle kilo's bedoel ik per dumbbell he, dus bij bijv. dumbbell press druk ik 20KG i.p.v. 10KG.
Benen train ik door middel van voetbal, rug train ik voorlopig niet want ik heb een blessure.
Ik doe een 3 dagen split, maandag borst+triceps, woensdag biceps en vrijdag schouders.
Ik hoef niet meteen veel massa op te bouwen, maar ik wil de eerste 3 maanden kracht opbouwen, dat had ik ergens op dit forum gelezen, dat je de eerste tijd nog niet te snel moet gaan opbouwen enzo.
 
Laatst bewerkt:
-Ga naar een sportschool want aan die 10kg heb je na 1 week al niks meer aan.
-Ga je benen trainen!
-En om massa te bouwen zit je over het algemeen niet in de 4x10 maar eerder 5x5 of 4x6 etc.

En als je massa op wilt bouwen moet je voeding wel tiptop zijn;)
 
bedankt voor de snelle reactie ziel. maar met 10KG bedoelde ik per arm he, ik druk dus 20KG.
En bedankt voor de tips van de sets, ik zal hier rekening mee houden.
 
Laatst bewerkt:
Precies, iedereen telt PER arm, als ik 40kilo dumbbell presses doet, dan is het geen 80kilo, maar gewoon 40kilo per hand.
En of het nou 10 of 20 kilo is, je bent er snel aangewend en dan kan je nieuwe aan gaan aanschaffen.
Kan je beter gewoon naar de sportschool gaan voor +- 20euro per maand.
 
Precies, iedereen telt PER arm, als ik 40kilo dumbbell presses doet, dan is het geen 80kilo, maar gewoon 40kilo per hand.
En of het nou 10 of 20 kilo is, je bent er snel aangewend en dan kan je nieuwe aan gaan aanschaffen.
Kan je beter gewoon naar de sportschool gaan voor +- 20euro per maand.

Kan best zijn, maar hier praat je niet over €20,- per maand. (Ik zit in de buurt van Flex en van Fitland en beide is €360+ per jaar, dus €360,-:12=€30,- per maand. Vandaar dat ik wel twijfel, ik vind het best duur.
 
Laatst bewerkt:
zolang je die dumbbells niet minstens 40 kg kunt maken zal je snel meer gewicht nodig hebben. Helemaal als je voor massa wilt gaan....
 
Je vergeet je rug te trainen en je vergeet je benen te trainen.
(Hier zeggen dat je met voetbal je benen traint gaat er bij niemand in, ga maar eens lekker zwaar squaten dan merk je het vanzelf)

Tip:
Sticky's lezen
Voeding + trainingschema maken
Full body trainen
Volhouden ;)
 
Je vergeet je rug te trainen en je vergeet je benen te trainen.
(Hier zeggen dat je met voetbal je benen traint gaat er bij niemand in, ga maar eens lekker zwaar squaten dan merk je het vanzelf)

Tip:
Sticky's lezen
Voeding + trainingschema maken
Full body trainen
Volhouden ;)

Bedankt voor de tips. Ik ga nu wat meer sticky's lezen idd. voedingsschemaheb ik al, maar trainingschema heb ik hier alleen niemand zegt wat ik moet veranderen behalve 1 persoon. Wat houdt fullbody trainen in?

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 11:24 ----------

Ik weet niet of de sportschool erin zit voor mij, ik moet eerst kijken hoe mijn rooster eruit ziet voor dit schooljaar.
 
zolang je die dumbbells niet minstens 40 kg kunt maken zal je snel meer gewicht nodig hebben. Helemaal als je voor massa wilt gaan....

Ik wil er ook niet zo uitzien als jouw avatar, ik wil er gewoon niet meer zo "ecto" uitzien snap je? Nu til ik met moeite 30KG, dus vandaar dat ik zeg dat ik eerst wat meer kracht wil.
 
-Ga naar een sportschool want aan die 10kg heb je na 1 week al niks meer aan.
-Ga je benen trainen!
-En om massa te bouwen zit je over het algemeen niet in de 4x10 maar eerder 5x5 of 4x6 etc.

En als je massa op wilt bouwen moet je voeding wel tiptop zijn;)

Ik dacht dat je meer op kracht gaat trainen als je 5x5 4x6 doet?
Tussen de 8-12 reps is toch voor massa?
 
Ik wil er ook niet zo uitzien als jouw avatar, ik wil er gewoon niet meer zo "ecto" uitzien snap je? Nu til ik met moeite 30KG, dus vandaar dat ik zeg dat ik eerst wat meer kracht wil.

Dus de conclusie is:
voedsel schema(kijk op forum)
trainingsschema(kijk op forum)
stick to it (motivatie bv: suc6 meet je niet door
wat je hebt bereikt maar door de weg er naar toe)

suc6 dan maar
 
Ik wil er ook niet zo uitzien als jouw avatar, ik wil er gewoon niet meer zo "ecto" uitzien snap je? Nu til ik met moeite 30KG, dus vandaar dat ik zeg dat ik eerst wat meer kracht wil.


Als ik dacht dat je er uit wilde zien als mijn avatar dan had ik je dumbbells tot 60 kg geadviseerd; en een blik zwarte met witte verf :D

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 13:34 ----------

wat ik vergeet te zeggen is dat je heel snel veel sterker zal worden aan het begin dat je traint. 30 kilo zal na een jaar serieus trainen echt niet moeilijk meer zijn om te tillen...
 
Bedankt voor de tips. Ik ga nu wat meer sticky's lezen idd. voedingsschemaheb ik al, maar trainingschema heb ik hier alleen niemand zegt wat ik moet veranderen behalve 1 persoon. Wat houdt fullbody trainen in?

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 11:24 ----------

Ik weet niet of de sportschool erin zit voor mij, ik moet eerst kijken hoe mijn rooster eruit ziet voor dit schooljaar.

Hoezo is het trainen in de sportschool afhankelijk van jouw rooster... Wil jij tijdens schooltijden gaan trainen, naughty boy??;)
 
Met full body bedoel ik dus heel je lichaam trainen, omdat je aangaf geen rug en benen te trainen ;)
 
Met full body bedoel ik dus heel je lichaam trainen, omdat je aangaf geen rug en benen te trainen ;)

Ik heb toch gezegd dat ik momenteel(nu al 8 dagen) een blessure heb ik mn onderrug, hierdoor lijkt het me verstandig om mn rug te trainen. Als dit over is, ga ik mn rug trainen, dat is logisch. Benen ga ik idd ook trainen.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 16:55 ----------

Hoezo is het trainen in de sportschool afhankelijk van jouw rooster... Wil jij tijdens schooltijden gaan trainen, naughty boy??;)

Wat denk je zelf?:P

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 16:58 ----------

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 13:34 ----------

[/COLOR]wat ik vergeet te zeggen is dat je heel snel veel sterker zal worden aan het begin dat je traint. 30 kilo zal na een jaar serieus trainen echt niet moeilijk meer zijn om te tillen...[/QUOTE]

Ja, ik snap wat je bedoelt. Bedankt voor de tip, maar voorlopig heb ik nog 4*5KG, 4*2,5KG en 4*1,25KG liggen, en de stangen zelf zijn ook nog 2,5KG, dus dat is totaal 20KG per dumbbell, dus gaat voorlopig nog wel lukken.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 17:00 ----------

Dus de conclusie is:
voedsel schema(kijk op forum)
trainingsschema(kijk op forum)
stick to it (motivatie bv: suc6 meet je niet door
wat je hebt bereikt maar door de weg er naar toe)

suc6 dan maar

thanks man. die motivatie gaat zowiezo wel lukken, alleen weet ik nog niet helemaal hoe alles werkt, want dan weer praten mensen over 5x5 voor kracht en dan weer voor massa enzo ik vind het allemaal een beetje verwarrend. Weet jij(of iemand anders) misschien een duidelijk topic over sets & reps enzo? want ik heb al veel gevonden, maar juist omdat het zo veel was werd ik verward.
 
Ik heb toch gezegd dat ik momenteel(nu al 8 dagen) een blessure heb ik mn onderrug, hierdoor lijkt het me verstandig om mn rug te trainen. Als dit over is, ga ik mn rug trainen, dat is logisch. Benen ga ik idd ook trainen.

That's the spirit my son :thumbs: :p
 
That's the spirit my son :thumbs: :p

Oeps. Ik heb een typfout gemaakt :o. ik bedoelde eigenlijk hierdoor lijkt het me niet verstandig, want doordat ik mn rug ging trainen kreeg ik die blessure( ik deed een oefening niet goed denk ik).
 
bedankt voor de snelle reactie ziel. maar met 10KG bedoelde ik per arm he, ik druk dus 20KG.
En bedankt voor de tips van de sets, ik zal hier rekening mee houden.

:haha:

images?q=tbn:ANd9GcRUmmnZzSjZNHHsn0OCJPeJqRF14JOgI16k8-buaqKmb_k_wGcSVg.jpg
 
Back
Naar boven