AndroidHealthClinic

Voedingschema Cut.

Bezoekers in dit topic

Youtube

Cool Novice
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
37
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
87kg
...
 
Laatst bewerkt:
Waarom mais en eetlepel boter? Gooi gewoon een banaan door je brinta!
 
veel teveel vet in je schema en te weinig eiwitten.

de eerste 2 maaltijden zou ik de vetten schrappen en de 1e maaltijd de eiwitten verhogen, de kh is ook aan de hoge kant zou daar een 2e blik aan wagen
 
dan kan ik mss smorgens de maiskolf en boter weg doen en kipfilet bijzette ? of wat denken jullie?
 
ik gebruik geen whey.. :s probeer alles uit mijn voeding te halen..
mss in de toekomst dat ik ga beginnen met whey shakes maar voorlopig nog niet.. nog andere sugesties mss? :)

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 17:47 ----------

en nog een vraagje, je zegt dat de kh aan de hoge kant zitten..
Wat moeten de E K V percentages dan zijn?
 
Laatst bewerkt:
vind die percentages relatief en is maar een cijfer maar er wordt vaak gezegt 40/40/20 e/kh/v

ikzelf zit graag op iets in de richting van 65/30/5 e/kh/v

maarja wat voor jou werkt

en waarom niet gewoon een whey shake nemen ? is veel makkelijker en misschien ook wel beter want het wordt sneller opgenomen
 
ivm met whey shakes, Ouders willen niet betalen voor de whey...
En atm ben ik nog maar 15jaar, dus volgend jaar in zomervakantie centjes bijverdiene
en kan ik het zelf kopen en gebruiken :)...

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 18:03 ----------

en heb het voedingsschemaaangepast aan 40/40/20 http://swole.me/?calories=2620&num_...,white_rice*1&meal5=chicken_breast*1,salmon*1 kan je eens een kijkje nemen? en zeggen wat je er van vind?
 
ivm met whey shakes, Ouders willen niet betalen voor de whey...
En atm ben ik nog maar 15jaar, dus volgend jaar in zomervakantie centjes bijverdiene
en kan ik het zelf kopen en gebruiken :)...

oh ok ja ik zag niet dat je pas 15 was. in de ochtend kan je kipfilet nemen dan ja of liever ei-eiwit stuk of 6
 
oh ok ja ik zag niet dat je pas 15 was. in de ochtend kan je kipfilet nemen dan ja of liever ei-eiwit stuk of 6

mmm ok.. en heb nog een vraagje over brood.. kan ik de bananen weg laten, en brood in de plaats eten? en hoeveel sneetjes zijn dat dan?

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 18:38 ----------

Waarom mais en eetlepel boter? Gooi gewoon een banaan door je brinta!

mss kan jij op me vorige vraag antwoorden?
 
mmm ok.. en heb nog een vraagje over brood.. kan ik de bananen weg laten, en brood in de plaats eten? en hoeveel sneetjes zijn dat dan?

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 18:38 ----------



mss kan jij op me vorige vraag antwoorden?

het is de functie van de banaan die je het beste kan nemen ipv brood.

banaan bevat snelle suikers en vitamines die brood niet bevatten
 
zo moeilijk om een voedingsschemaop te stellen, ben hele dag, aan het proberen :p
lukt me nog steeds niet
 
Nja je bent aardig op weg, zit je niet bij een sportschool? Daar kunje bijna altijd wel een schema op maat laten maken voor wat jou doelen zijn, zeker niet verkeerd om te beginnen lijkt me...

Whey is aan te raden. 32 euro voor een flinke pot. bestel zelf altijd bij body en fitshop. prijzen zijn daar goedkoop.
 
natuurlijk zit ik bij een sportschool, maar daar geven ze geen voedingschemas,
alleen paar tips.. wat ook op internet gezegd word..
heb net een nieuw voedingsschemain elkaar proberen te zetten, en ga het zo posten.
 
Edit voedingschema:

[VOOR SCHOOL 08:00]
-Brinta 100g
-Melk (half volle) 500ml
-Brood (3sneden)

[TIJDENS SCHOOLPAUZE 10:10]
-Boterhammen met 100g kipfiletbeleg
-banaan

[MIDDAGPAUZE 12:05]
Kipfilet 150g
Aardappelpuree 150g

[NA SCHOOL 16:00]
-Kalkoenfilet
-6 eieren (eiwit)

[AVOND 19:00]
-makreelfilet 88g (van aldi)
-brood 75g

[VOOR SLAPEN 23:30]
-Magere kwark 500g
--met eventueel suiker erbij (voor smaak)

TOTAAL: 2362 kcal
E 869g |35%
K 1102g |45%
V 484g |20%

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 21:06 ----------

en wat vinden jullie ervan? zo behouden? of nog werk aan?
 
Edit voedingschema:

[VOOR SCHOOL 08:00]
-Brinta 100g
-Melk (half volle) 500ml
-Brood (3sneden)

[TIJDENS SCHOOLPAUZE 10:10]
-Boterhammen met 100g kipfiletbeleg
-banaan

[MIDDAGPAUZE 12:05]
Kipfilet 150g
Aardappelpuree 150g

[NA SCHOOL 16:00]
-Kalkoenfilet
-6 eieren (eiwit)

[AVOND 19:00]
-makreelfilet 88g (van aldi)
-brood 75g

[VOOR SLAPEN 23:30]
-Magere kwark 500g
--met eventueel suiker erbij (voor smaak)

TOTAAL: 2362 kcal
E 869g |35%
K 1102g |45%
V 484g |20%

---------- Post toegevoegd Sat 3 Sep 2011 om 21:06 ----------

en wat vinden jullie ervan? zo behouden? of nog werk aan?

zeker nog geen slotje !!!!

m1: brood eruit en een banaan erin, je heb al genoeg vezels van de brinta, kan evt nog 3 ei-eiwitten bij
m2: banaan eruit (zijn snelle suikers heb je niet nodig op dit tijdstip) evt boterhammen bij doen of liever zilvervliesrijst en 150 gr kipfilet ipv 100gr
m3: kan maar hier ook zou ik er zilvervliesrijst van maken
m4: om 16.00 nog een kh bron zoals boterhammen of zilvervliesrijst en laat de eieren weg
m5: brood weg en de makreel 200gr nemen, op dit tijdstip heb je geen kh meer nodig
m6: evt wat noten erbij maar 500gr kwark kan prima

jou voedingsschema zou ong als deze eruit moeten zien:

m1: Brinta 100g Melk (half volle) 500m, 1 banaan, 3 ei-eiwitten
m2: 150gr kipfilet en 50gr (droog gewogen) zilvervliesrijst
m3: 150gr kipfilet en 50gr (droog gewogen) zilvervliesrijst
m4: 150gr kalkoenfilet en 50gr (droog gewogen) zilvervliesrijst
m5: 200gr makreelfilet
m6: 500gr kwark en een handje ongezouten noten

zou wat aan de eenzijdig eten wezen deze schema maar ik zou je deze wel aanraden om mee te beginnen en gaande weg aanpassen en meer variatie in het eten
 
en zou ik eventueel de brinta kunnen weg doen en daarvan brood met kipfiletbeleg eten?
want lust niet echt brinta :p
 
en zou ik eventueel de brinta kunnen weg doen en daarvan brood met kipfiletbeleg eten?
want lust niet echt brinta :p

als je het goed wilt doen zou ik die schema volgen die ik je heb gegeven en dan zit je alsnog aan de hoge khoolydraden.

brinta is beter als brood maarja hoe ver wil je gaan ? die schema die ik heb opgesteld zelfs dat is het maximale wat je mag eten in een cut, als je nou dingen gaat schrappen zoals brinta en daar weer boterham voor in de plaats wilt zetten kan allemaal maar maakt je schema steeds meer uit balans om uiteindelijk een goede schema te maken.

deze schema die ik heb gegeven zou je op een punt ook dingen moeten schrappen gaande weg en dat kan al na 2 weken zijn dat je moet gaan schrappen
 
ok zal ik doen ;), en kan je mss op deze vraag een antw geven?
Moet ik dit voedingsschemaalleen toepassen op trainingsdagen, rustdagen of moet er een andere voedingsschemazijn op rustdagen? want dit begrijp ik niet zo goed.. het is tog niet dat ik dit elke dag moet eten?
 
Back
Naar boven