MuscleMeat

Het grote cut topic.

Bezoekers in dit topic

Ben ook weer begonne met Cutte. Van de zomer iets teveel genoten van al het lekkere eten. Het vet is er aan gevolgen. Heb ook niks anders gedaan als feeste en slapen en vreten. Het was wel een hele toffe zomer.

Maar goed voor de zomervakantie heb ik ook een hoop vet verloren.
Ik heb een tamelijk trage stofwisseling. Wat voor mij goed werkt is.
Clean eten, niet gaan klote met lage koolydraten. Gewoon normaal. Ook eet ik gewoon savonds met me ouders mee.
Variatie in mijn cardio. Dus de ene keer sochtends of na het eten of 3x verspreid over een dag. Ik cardio max 40min op een dag.
Ik neem 2 weken achter elkaar elke dag energize (caffeine) van xxl. Dan weer een week off.
Spierverlies daar heb ik niks van gemerkt. Ik begon pas spier te verlieze toen ik weer ging werken in de horecea en elke dag te weinig at. Gelukkig ben ik met dat werk genokt.
 
1 week strict schema aangehouden en werpt prima vruchten af. Daarbij heb ik extra cardio dag ingelast (90min hometrainer) in best hoog tempo + zonnenbank zonder airco is zweten als een aap. Ben nu van 84kg naar 81 gegaan, 3kg lijkt veel maar veel vocht door creatine. Hou het nog even een weekje vol, daarna weer op onderhoud eten met cardio erbij.
 
1 week strict schema aangehouden en werpt prima vruchten af. Daarbij heb ik extra cardio dag ingelast (90min hometrainer) in best hoog tempo + zonnenbank zonder airco is zweten als een aap. Ben nu van 84kg naar 81 gegaan, 3kg lijkt veel maar veel vocht door creatine. Hou het nog even een weekje vol, daarna weer op onderhoud eten met cardio erbij.

3 kg in 1 week??
nogal veel lijkt me.. heb je wel gegeten?:rolleyes:
 
3 kg in 1 week??
nogal veel lijkt me.. heb je wel gegeten?:rolleyes:

jazeker, maar is voornamelijk vocht, en met een pis/schijtbeurt ben je ook 500gram lichter.

Denk dat ik nu ongeveer 1a2kg vet kwijt ben
 
jazeker, maar is voornamelijk vocht, en met een pis/schijtbeurt ben je ook 500gram lichter.

Denk dat ik nu ongeveer 1a2kg vet kwijt ben

Als je na 1 week nog steeds zoveel gewicht verliest zal ik maar wat meer eten/minder cardio'en
 
Nee nu stationeert het, blijf ongeveer op hetzelfde gewicht hangen ga mss max 1kg per week nu
 
als je vp hoog is zal dit wel oke zijn..
zit je laag lijikt het me erg veel en zal het zeker niet alleen vet zijn

Van 13-17% zou dit gewoon redelijk goed zijn, onder 12 is erg veel idd, dan ben je ook wat spiermassa kwijt.
 
Van 13-17% zou dit gewoon redelijk goed zijn, onder 12 is erg veel idd, dan ben je ook wat spiermassa kwijt.

denk ik ook ja..
bij mezelf zal het de eerste tijd ook wel hard gaan als ik dalijk begin
ben 1,75 en +/- 100 kg met een vet% dat te hoog is vooral rond mn buik..

ben benieuwd hoe snel ik kan zakken naar 90 kg met een lager vp en zoveel mogelijk vvm..
 
Zat zo rond de 17% zal nu denk zo'n 13 a 14 zijn:)

Goed bezig! ;) Hoeveel kg ben je ongeveer kwijtgeraakt? (om een idee te krijgen)

Ga je ook nog verder cutten of ga je vanaf hier cleanbulken?
 
Ik heb voor mezelf even het een en ander bekeken voor mn cut..
laat ik het even zien in de hoop dat jullie wat tips en opmerkingen/toevoegingen hebben:

lengte:175 cm
gewicht:100 kg
vet: onbekend

Mijn BMR: 2081.8 kcal
Sporttoeslag: BMR x 1,55 = 3226,79 kcal

Onderhoud zal dus zijn op trainingsdagen 3226,79 kcal
Onderhoud op niet trainingsdagen zal lager zijn namelijk: BMR x 1,2 = 2498.16 kcal

Hierbij denk ik aan een E/K/V verhouding van 35/40/25. Of zullen de eiwitten hoger moeten en KH lager??

Bron van de berekening Giantpt; probleem is dat er geen rekening wordt gehouden hoeveel kcal je verbrand. Misschien handig om gewoon te kijken naar wat ik verbrand tijdens cardio en KT en dat mee te nemen in de berekeking.

Vind 3226.79 kcal nog veel voor de cut namelijk..of gewoon meer cardio dan?
Of sla ik nu de plank mis haha..

Nou hoor het graag van jullie..thnks alvast
 
Je hebt ook aardig wat spiermassa, dan gaat je onderhoud natuurlijk omhoog.
Begin eerst maar op onderhoud en geleidelijker carbs lager, meer eiwitten en cardio opvoeren.

De spiegel is je vriend.
 
Je hebt ook aardig wat spiermassa, dan gaat je onderhoud natuurlijk omhoog.
Begin eerst maar op onderhoud en geleidelijker carbs lager, meer eiwitten en cardio opvoeren.

De spiegel is je vriend.

welke waarde moet ik dan aanhouden alszijnde mn onderhoud?
dat is me niet echt duidelijk..
op trainingsdagen meer of evenveel eten als op rustdagen?

is de berekening juist die ik heb gemaakt?
 
Dan heb je netjes gecut! :)

Thanks man!:) Was me eerste cut, ben best tevreden.
Goed bezig! ;) Hoeveel kg ben je ongeveer kwijtgeraakt? (om een idee te krijgen)

Ga je ook nog verder cutten of ga je vanaf hier cleanbulken?

Ik ben tot en met vandaag 4,9kg kwijt in ongeveer 3 maanden. Sta nu niet droog maar ga tot de 85kg en dan weer bulken... komt toch een winter aan:D

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 16:31 ----------


kvk?
 
Thanks man!:) Was me eerste cut, ben best tevreden.


Ik ben tot en met vandaag 4,9kg kwijt in ongeveer 3 maanden. Sta nu niet droog maar ga tot de 85kg en dan weer bulken... komt toch een winter aan:D

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 16:31 ----------



kvk?

karma voor karma hehehee
 
Back
Naar boven