Fitness Seller

Misschien is dit niet de bedoeling? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

modo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
159
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
109kg
Dagelijks op de weegschaal gaan staan?

Plus de weegschaal laat je je gewicht zien en niet je lichaamscompositie van vetten en spieren etc.

Hoe kan men de motivatie hooghouden dagelijks? Wat doen jullie?
 
ik vind de sport gewoon erg mooi en leuk om te doen, ik heb geen extra motivatie nodig....
 
ik weeg mij dagelijks
en hou ook mijn gewicht dagelijks bij in een boekje, schriftje.
zo zie je na een tijd wat je al bent bijgekomen.

dit vind ik echt een goede oplossing om je vooruitgang op te schrijven en je te blijven motiveren!

je kan ook bv om de zoveel maand je armomtrek meten en noteren in je boekje.;)

succes alvast!
 
Door jezelf dagelijks te wegen is het natuurlijk logisch dat je geen grote verschillen ziet :) Ik weeg me altijd wekelijks of zelfs tweewekelijks, en zelfs dan gaat het nog niet met grote sprongen vooruit, is ook logisch :) Maar het belangrijkste is dat je verschil ziet in die cijfertjes, en dat werkt ook motiverend :). Als je je toch elke dag wilt wegen, kun je imo best een logje bijhouden en wekelijks/maandelijks kijken wat het verschil is met de week ervoor. Maar nogmaals, als je dit wekelijks doet lijkt het me voldoende en kan je ook perfect je progressie opvolgen, lijkt me :).
 
tnx. ik ga ook een logje bijhouden misschien dat dat ook voor me werkt.

Houden jullie alleen gewicht bij of ook bijvoorbeeld je calorie intake en zo?
 
Ik sta dagelijks op de weegschaal, maar vergelijk het gewicht alleen met dat van vorige week, en dat dan ook nog alleen als beide weken identiek zijn geweest qua indeling. Een extra dieet- of cheat dagje schopt het hele spul toch weer door elkaar).

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 14:36 ----------

tnx. ik ga ook een logje bijhouden misschien dat dat ook voor me werkt.

Houden jullie alleen gewicht bij of ook bijvoorbeeld je calorie intake en zo?

Ja ook calorie-inname. (zeker in het begin, na verloop van tijd weet je het wel.. dan moet je het alleen af en toe ijken om te zien of het nog wel klopt met wat je denkt).
 
nogmaals bedankt
 
tnx. ik ga ook een logje bijhouden misschien dat dat ook voor me werkt.

Houden jullie alleen gewicht bij of ook bijvoorbeeld je calorie intake en zo?

Ja, op mn calorie intake let ik ook wel. Als je ant bulken bent en je eet bv 4000 kcal per dag, verwacht je (ik althans) wel dat je redelijk gaat bijkomen. Als je in een andere periode bv op onderhoud eet en een kcal of 3200 naar binnen werkt, weet je ook dat je gewicht niet meer in dezelfde mate zal toenemen.. Zou heb je meteen een mogelijke reden waarom je gewicht afneemt/toeneemt :) Alvast succes ermee!
 
Schrijf/type een stuk of 10 hoofdoefeningen op en zet elke maand erbij hoeveel reps+kg je doet. Dit samen met metingen(elke maand met meetlint) en af en toe voor de spiegel staan is motiverend genoeg voor mij.

oefeningen zet je gewoon compounds neer die je meestal aan het begin doet om geen verwarringen te krijgen.
heb zelf:
db bp
shoulder press
deadlift
lat pulldown
ez-bar curl
2H overhead tricep ext.
seated calf raises
leg press
seated hamstring curl
 
Ik zou als ik jou was (en zo doe ik het zelf ook) om de 2 weken je vetpercentage laten meten op de sportschool en je een tweetal keer per week wegen (maar niet meer).

Verder meer de spiegel gebruiken :) Heb je meer aan dan je nodeloos blind te staren op dat getal op de weegschaal.
 
op youtube rondkijken motiveert me heel erg.
 
cool .. er zitten paar ideen rond waar ik niet aan gedacht gehad .. tnx
 
je hebt tegenwoordig ook tal van weegschalen die van alles meten. vet-vocht-spiermassa, Botdichtheid. Kan je ook goed bijhouden hoe je daadwerkelijk groeit
 
je hebt tegenwoordig ook tal van weegschalen die van alles meten. vet-vocht-spiermassa, Botdichtheid. Kan je ook goed bijhouden hoe je daadwerkelijk groeit

en die werken voor geen meter.
 
ik denk idd dat ze er wel een stuk naast zitten maar ze zitten er wel op een constante manier naast. als je vetmass zakt kan je er toch van uit gaan dat dit ook echt zo is. % zal een beetje scheef zijn ivm handmatig
 
ik denk idd dat ze er wel een stuk naast zitten maar ze zitten er wel op een constante manier naast. als je vetmass zakt kan je er toch van uit gaan dat dit ook echt zo is. % zal een beetje scheef zijn ivm handmatig


Klopt...
Het is maar een indicatie, maar je ziet wel of je de plus of min in gaat.

Ik meet mijn gewicht wekelijks thuis(ook met vetmetings weegschaaltje) en neem ook de maten wekelijks op.
Maandelijks doe ik een vet meting @ the gym.

Maar spiegeltje werkt imo altijd t best vindt ik.....
 
ik denk idd dat ze er wel een stuk naast zitten maar ze zitten er wel op een constante manier naast. als je vetmass zakt kan je er toch van uit gaan dat dit ook echt zo is. % zal een beetje scheef zijn ivm handmatig

Klopt...
Het is maar een indicatie, maar je ziet wel of je de plus of min in gaat.

Ik meet mijn gewicht wekelijks thuis(ook met vetmetings weegschaaltje) en neem ook de maten wekelijks op.
Maandelijks doe ik een vet meting @ the gym.

Maar spiegeltje werkt imo altijd t best vindt ik.....

Het is zelfs geen ****ing indicatie :roflol:

Als je 's morgens 31% hebt, en 's avonds 22%... dan kan je alleen zeggen dat het te veel is :) Maar daar heb je niet zo een weegschaal voor nodig lijkt me ;)
(En dat was thans geen goedkope shit weegschaal waar ik toen indertijd op stond :D)
 
Gewicht (en ook vetpercentage op een elektrische) op een weegschaal kan erg bedriegelijk zijn. Je moet wel goed bewust zijn van de factoren die er invloed op kunnen hebben.

- Heb je een vast meet punt (bijvoorbeeld 's ochtends en dus nuchter, nadat je na het toiler bent geweest)?
- vorige dag getrained?
- vorige dag meer of minder zout dan normaal?
- hoe is je glycogeenvoorraad?

Ik denk dat je met dagelijks wegen jezelf para maakt. Die plus of min x gram verteld je helemaal niets vanwege de meetonnauwkeurigheid. Wekelijks meten vind ik beter. Zelfs daarbij niet blindstaren op de getallen, maar na de trent kijken over een maand bijvoorbeeld.
 
Heeft zout ook invloed hier op?

Dan heb ik nog een andere vraag; is het de bedoeling dat ik minder zout eet tijdens de cut of komt het gewicht allemaal weer bij als ik eenmaal weer zout eet?
 
Zout heeft invloed op je vochtbalans; het zorgt ervoor dat je meer vocht vasthoudt.

Als je dus de dag voordat je op de weegschaal gaat staan veel meer zout hebt gegeten dan normaal, zul je zwaarder zijn. Maar dit extra gewicht is dus vocht, geen vet. Geeft een vertekend beeld dus.
 
Back
Naar boven