MuscleMeat

Probleem bankdrukken

Bezoekers in dit topic

schouderbladen tegen elkaar drukken heb ik altijd het meeste last mee. daardoor kan ik veel minder kracht zetten dan als ik het niet zou doen
 
Je ellebogen tucken :)

Zoek maar eens 'So You think you can bench' op youtube van West Side Barbell op, is de pijn zo weg.
 
wat is tucken? zal ze morgen kijken:)
 
Pak hem breed voel je hem beter
 
gohgohgoh, wat een fail comments hier :rolleyes:
 
Pak hem breed voel je hem beter

Als jij nu eens een tweelingsbroer had die evenveel woog als jij, kan ik leuk dumbbell pressen. Breed pakken zeg je tegen iemand die last van zn schouders heeft? Grapjas
 
schouderbladen tegen elkaar drukken heb ik altijd het meeste last mee. daardoor kan ik veel minder kracht zetten dan als ik het niet zou doen

Dat is een teken dat je het juist moet doen. Ook met overhead presses.
 
schouderbladen tegen elkaar drukken heb ik altijd het meeste last mee. daardoor kan ik veel minder kracht zetten dan als ik het niet zou doen

Sinds ik schouderbladen naar elkaar toe trek ben ik van bank 80KG in 1x naar bank 100KG gegaan.. Ik weet dat gewicht niet belangrijk is maar bij mij helpt het enorm in stabiliteit!
 
Ik had ook altijd problemen met bankdrukken, ging maar niet omhoog in gewicht en had vaak zat dat m'n voorste schouderkoppen opeens begonnen te verzuren zodat bench zwaar klote ging.

Sinds ik eens gelezen heb om de schouders omhoog te shruggen (elevatie) en zo op die manier te gaan liggen op de bank en te gaan drukken, zijn al mijn problemen verholpen. Blijkt dat die beweging een stuk beter is voor raw benchers. Voorheen deed ik ook altijd mijn schouderbladen naar elkaar toe knijpen (retractie), maar dat loste bij mij niet mijn probleem op.

Dus probeer dat eens zou ik zeggen, schouders omhoog shruggen en op die manier gaan benchen. Was voor mij net een nieuwe wereld die openging.
 
Ik had ook altijd problemen met bankdrukken, ging maar niet omhoog in gewicht en had vaak zat dat m'n voorste schouderkoppen opeens begonnen te verzuren zodat bench zwaar klote ging.

Sinds ik eens gelezen heb om de schouders omhoog te shruggen (elevatie) en zo op die manier te gaan liggen op de bank en te gaan drukken, zijn al mijn problemen verholpen. Blijkt dat die beweging een stuk beter is voor raw benchers. Voorheen deed ik ook altijd mijn schouderbladen naar elkaar toe knijpen (retractie), maar dat loste bij mij niet mijn probleem op.

Dus probeer dat eens zou ik zeggen, schouders omhoog shruggen en op die manier gaan benchen. Was voor mij net een nieuwe wereld die openging.

ik snap dat eerlijk gezegd niet..
 
Ik had ook altijd problemen met bankdrukken, ging maar niet omhoog in gewicht en had vaak zat dat m'n voorste schouderkoppen opeens begonnen te verzuren zodat bench zwaar klote ging.

Sinds ik eens gelezen heb om de schouders omhoog te shruggen (elevatie) en zo op die manier te gaan liggen op de bank en te gaan drukken, zijn al mijn problemen verholpen. Blijkt dat die beweging een stuk beter is voor raw benchers. Voorheen deed ik ook altijd mijn schouderbladen naar elkaar toe knijpen (retractie), maar dat loste bij mij niet mijn probleem op.

Dus probeer dat eens zou ik zeggen, schouders omhoog shruggen en op die manier gaan benchen. Was voor mij net een nieuwe wereld die openging.

ik vraag me af of dat wel aan te raden is...
 
ik snap dat eerlijk gezegd niet..
I.p.v. je schouderbladen naar elkaar toe te bewegen, haal je je schouders juist op en ga je op die manier liggen en bankdrukken. Easy.


Ik raad het echt aan, op basis van mijn eigen ervaring. Probeer het gewoon uit, als je toch vindt dat het niet goed voelt kun je nog altijd andere dingen proberen toch?
 
I.p.v. je schouderbladen naar elkaar toe te bewegen, haal je je schouders juist op en ga je op die manier liggen en bankdrukken. Easy.


Ik raad het echt aan, op basis van mijn eigen ervaring. Probeer het gewoon uit, als je toch vindt dat het niet goed voelt kun je nog altijd andere dingen proberen toch?

dus je bedoelt meer soepel op de bank liggen, inplv gespannen met je schouders?
 
dus je bedoelt meer soepel op de bank liggen, inplv gespannen met je schouders?
Neehee, wat is er niet begrijpelijk aan ''schouders ophalen''? :p Hetzelfde als je aan de bovenkant van de beweging bij shrugs doet dus.
 
Ik lees hier dat ervaren bb'ers hun techniek steeds blijven verbeteren. Hebben jullie een link naar een of meerdere video's waarin de perfecte techniek wordt gedemonstreerd? Dank.
 
had hetzelfde probleem ligt aan je elleboog pak hem nou anders vast ook.
maar je blijft altijd beetje voelen
 
Ik lees hier dat ervaren bb'ers hun techniek steeds blijven verbeteren. Hebben jullie een link naar een of meerdere video's waarin de perfecte techniek wordt gedemonstreerd? Dank.

De reden dat we onze techniek blijven verbeteren is omdat iedereen anders is. De een heeft lange armen, de andere korte. De een heeft lang boven lichaam, de andere korte. met benen netzo.

Het verschilt dus redelijk per persoon hoe je op de bank ligt. Er zijn wel redelijk standaard maatstaven. maar iedereen tweakt het net zo dat voor hem of haar het ideale is bereikt.
 
Je doet 16 setjes borst met gemiddeld 8 herhalingen, beetje overkill?

Je doet evenveel setjes voor je borst als voor je rug.
Denk nu eens na hoe groot je rug is en hoe klein je borst is.
 
Even heel andere tip : probeer anders eens decline.
 
Back
Naar boven