MuscleMeat

Beste inname creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Creatine moet je innemen met dextrose. :) Beste opname.
 
Veel vage info over creatine die rond gaat inderdaad. 15 jaar geleden moesten we eerst een poos loaden met 20 gram per dag ( 4*5 over de dag verdeeld ), toen hoefde dat ineens niet meer. Toen moest het met vruchtensap ingenomen worden, kwamen er 'betere' versies op de markt. Bah, ik hou het gewoon bij een schep creatine in de mond en met kraanwater wegspoelen, heeft altijd goed gewerkt.
 
Er is zeker veel veranderd, zeker als je kijkt naar omzettingssnelheid naar creatinine is gebleken dat creatine veel stabiler is dan ze vroeger dachten. Maar ook 15 jaar geleden werd al aangeraden het niet gewoon in je mond te doen en dan met een paar sloken water weg te spoelen.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 14:15 ----------

Maar hoe kun je het dan het beste innemen, en hoe weet je of je niet bij die 30% hoort die het niet eens opneemt?


Beste is gewoon oplossen in warm water (warm, niet heet) ca 1gr creatine op 1 l water.

Je kan voor de zekerheid later iets nemen om voor extra insuline te zorgen, maar vergeet niet dat glucose veel sneller een insulineafgifte tot gevolg heeft dan dat de creatine in voldoende mate in je bloedbaan zit. Maw creatine samen mer glucose (of vruchtensap) werkt dus niet. Eerst creatine en dan later pas glucose (of vruchtensap).

Of je bij die 30% hoort merk je pas als je het een tijdje gebruikt zonder merkbaar resultaat. Iemand die via z'n voeding al veel creatine binnen krijgt of wiens lichaam al ruime hoeveelheden creatine aanmaakt zal trouwens altijd minder merken dan iemand die hier niet aan voldoet. Je lichaam kan maar en beperkte hoeveelheid opslaan, vol = vol.
 
Er is zeker veel veranderd, zeker als je kijkt naar omzettingssnelheid naar creatinine is gebleken dat creatine veel stabiler is dan ze vroeger dachten. Maar ook 15 jaar geleden werd al aangeraden het niet gewoon in je mond te doen en dan met een paar sloken water weg te spoelen.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 14:15 ----------




Beste is gewoon oplossen in warm water (warm, niet heet) ca 1gr creatine op 1 l water.

Je kan voor de zekerheid later iets nemen om voor extra insuline te zorgen, maar vergeet niet dat glucose veel sneller een insulineafgifte tot gevolg heeft dan dat de creatine in voldoende mate in je bloedbaan zit. Maw creatine samen mer glucose (of vruchtensap) werkt dus niet. Eerst creatine en dan later pas glucose (of vruchtensap).

Of je bij die 30% hoort merk je pas als je het een tijdje gebruikt zonder merkbaar resultaat. Iemand die via z'n voeding al veel creatine binnen krijgt of wiens lichaam al ruime hoeveelheden creatine aanmaakt zal trouwens altijd minder merken dan iemand die hier niet aan voldoet. Je lichaam kan maar en beperkte hoeveelheid opslaan, vol = vol.

Oke thnx, maar hoezo maar 1gr per 1 liter water? dan moet je 5 liter water drinken....!! Doe het zelf gewoon in een glas water(of vruchtensap, maar die moet je dus pas erna drinken, en deze twee niet gemengd?) en op trainingsdagen door mijn whey heen, is het mengen met whey dan af te raden, en moetje het gewoon los inslikken?
 
Creatine Serum.

Als je dit koopt ben je echt een dief van je eigen portemonnee. Wat een dure onzin zeg. Zit zeker in een kristallen flesje?

Prijs is inderdaad absurd.
Toch wil ik het een keertje gebruiken en een logje maken..
Kan wel zeggen dat het onzin is maar heb het nog nooit gebruikt..

Iemand wel?
 
Er is zeker veel veranderd, zeker als je kijkt naar omzettingssnelheid naar creatinine is gebleken dat creatine veel stabiler is dan ze vroeger dachten. Maar ook 15 jaar geleden werd al aangeraden het niet gewoon in je mond te doen en dan met een paar sloken water weg te spoelen.QUOTE]

Was ik me niet van bewust 3XL. Thanks! Weer wat geleerd. In het vervolg neem ik het met lauw water.
 
Foutje, moet zij dl. 1 gram creatine op 1 deciliter water

:D

Haha:) Thnx voor alle info btw. neem ik het voortaan niet meer in met koud water/vruchtensap maar gewoon met lauw water.

Gebruik zelf gewoon creapure creatine van bodyenfitshop: http://www.bodyenfitshop.nl/creatin...ion/creapure-creatine-best-creatine-worldwide

Maar wat ik nog steeds niet weet, als ik de creatine na de training door mijn whey mix, heeft het dan ook gewoon net zoveel nut, als dat ik het moet mixen met lauw water??
 
Als je het in je post shake mix is de kans groter dat een deel van de creatine niet wordt opgenomen.
 
Als je het in je post shake mix is de kans groter dat een deel van de creatine niet wordt opgenomen.

Hmmm oke thnx man! grote fout wat ik dus altijd maak! vind het zelf lekker makkelijk om het er gewoon doorheen te shaken, 2 vliegen in 1 klap...

Zal voortaan even wat water kopen, en het dan lauw innemen!
thnx:)
 
Ik vraag me dus af, er wordt altijd aangegeven dat creatine monohydraat niet of nauwelijks werkt voor een klein deel van de populatie ivm het vol = vol principe. Dan zou dus geen elk ander creatine supplement ook werken, het enige wat een andere vorm van creatine eventueel kan doen is snellere opname toch? En aangezien vol=vol zal een andere vorm van Creatine dus ook niet zorgen voor een hogere creatine niveau in het lichaam.

Daar komt nog bij dat alle andere vormen van Creatine duurder zijn. Je hoort ook wel is verhalen over mensen die niks merken bij creatine monohydraat maar wel andere varianten, maar dit zou dus toch niet kunnen en slechts een placebo effect zijn? Waarom zou iemand dus een andere vorm van creatine nemen als monohydraat of zie ik iets over het hoofd?
 
Je haalt twee zaken door elkaar.

- Sommige reageren niet/slecht op CM maar kunnen andere vormen wel opnemen. Geld wel dat niet iedereeen die slecht reageert op CM goed reageerd op iets anders.

- Vol = vol, wat geld voor alle vormen van creatine.
 
Back
Naar boven