XXL Nutrition

Het grote cut topic. (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ik snap um wel..
tis alleen mn onderhoud is dan vanzelfsprekend lager op rustdagen!?
Je onderhoud blijft hetzelfde op rustdagen... verhoogd metabolisme door krachttraining (toch mannen?)
hoef er geen KT en cardio belasting bij te rekenen?
Nope, dat is die belastingsfactor waarmee je het vermenigvuldigd.
ook geen belasting voor andere dingen die ik eventueel zou doen?
Die zit ook bij de belastingsfactor in.
of niks erbij als ik niks echt doe wat veel inspanning vraagt?

ik weet het veel vragen maar wil gewoon zo efficient mogelijk cutten en zoals ik eerder zei mn eerste keer en heb me er nooit in verdiept!

alvast thnks Bro's

zou trouwens wel fijn zijn om minder te eten op rustdagen!
de E/kh/v verhoudingen ook anders op rustdagen??Gewoon hetzelfde.. zou wel wat lager in carbs gaan en hoger in eiwitten.

Gewoon ff de stickies nog een keertje doornemen... en de Zyzz bible of bodybuilding is ook een goed boek:yarly:
 
Gewoon ff de stickies nog een keertje doornemen... en de Zyzz bible of bodybuilding is ook een goed boek:yarly:

maar in rust verbrand iktoch nooit zoveel als een daadwerkelijke kt en cardio training?
(lijkt mij) logisch dat je dan minder eet:

onderhoud ongeveer 2400kcal (BMR) en trainingsdagen is dan BMR x 1,55 = iets van 3200 kcal

anders zal ik toch teveel eten op rustdagen en dan weer aankomen i.p.v. op 'peil' houden..
misschien zelfs iets eronder op rustdagen: 2200 kcal misschien zelfs?

heb de stickies gelezen trouwens maar kom er niet zo wijs uit vandaar al deze vragen..;)
 
maar in rust verbrand iktoch nooit zoveel als een daadwerkelijke kt en cardio training?
(lijkt mij) logisch dat je dan minder eet:

onderhoud ongeveer 2400kcal (BMR) en trainingsdagen is dan BMR x 1,55 = iets van 3200 kcal

anders zal ik toch teveel eten op rustdagen en dan weer aankomen i.p.v. op 'peil' houden..
misschien zelfs iets eronder op rustdagen: 2200 kcal misschien zelfs?

heb de stickies gelezen trouwens maar kom er niet zo wijs uit vandaar al deze vragen..;)

"IK" heb begrepen uit BFFM dat er twee manieren zijn: onder je onderhoud eten of de vet verbranden met cardio en gewicht. We weten allemaal dat het beter is om te verbranden ipv alleen op voeding letten.

Maar in mijn geval als endo moet ik bijna de hele week cardio doen wordt in het boek gezegd. Dus als jij niet wil aankomen op je rustdagen dan eet je gewoon je BMR lijkt me (plus eventuele activiteiten zoals wandelen enzo als j e die mee wil berekenen).
 
"IK" heb begrepen uit BFFM dat er twee manieren zijn: onder je onderhoud eten of de vet verbranden met cardio en gewicht. We weten allemaal dat het beter is om te verbranden ipv alleen op voeding letten.

Maar in mijn geval als endo moet ik bijna de hele week cardio doen wordt in het boek gezegd. Dus als jij niet wil aankomen op je rustdagen dan eet je gewoon je BMR lijkt me (plus eventuele activiteiten zoals wandelen enzo als j e die mee wil berekenen).


ja precies, zo was het mij bekend..
is wel een meevaller dat er toch dagen zijn dat ik dan minder mag eten dan ik nu doe :cool:

ik ben er nu zo goed als uit en zal een dezer dagen een schema opstellen en zal het dan hier posten voor wat feedback/commentaar;)

vooralsnog zijn tips welkom!!

thnks bro
 
Vandaag weer de effecten van cutten gemerkt, krachtstats gingen EXPLOSIEF achteruit.... Wel lekker kunnen cardioén.
 
ik ben benieuwd na het weekend ga ik meten en wegen..
heb dan kleine 3 weken gemindert met kh..
geen schema opgesteld, alleen de porties rijst 2x per dag verkleint en cardio gedaan die ik normaal niet doe.. 3 a 4 keer per week

zal mn verschil posten als dit er is.. ben wel al 3 kg kwijt inmiddels ben benieuwd naar vet %
 
nu weekje begonnen met cutten. heb in de lente al goede ervaring gehad met IF dus nu weer..5 weken cutten tot 8%-10% en dan goeie clean bulk er tegen aan gooien

stats: 90.5kg bf 13%??..onderhoud ligt op 3100kcals en neem er circa 2600.
ik ga nu proberen om zonder cardio toch diep te cutten..zware KT moet ook wel helpen lykt me..

voor mensen die nog zoeken naar effectief dieet / methode om te cutten probeer Intermittent Fasting..mn kracht is groter dan ooit en ik behoud mn spieren en win soms zelfs wat massa..

---------- Post toegevoegd Thu 22 Sep 2011 om 08:23 ----------

ik voel enige motivatie door dit topic :D abbooo
 
Ik ga vandaag ook beginnen met cutten en o wat heb ik een mazzel! De liposuctie is in de aanbieding. Hier ga ik gretig gebruik van maken! Dan kan ik daarna weer de refeed in voor een jaar.
 
Hehehe succes brah, ik ben ook nu tijdje bezig en gooi er 5min crosstraining in aan het einde van de training (intesief tabaka cardio)
 
Succes gozer!

Zou er eigenlijk ook niet een tegenhanger van dit topic moeten zijn maar dan voor bulken?
 
Kan, maar voor bulken hoef je geen trucs te gebruiken om het te vergemakkelijken, gewoon eten als een gek.
 
Hoe doen jullie het precies in periode's?

Ik heb eerst gecut van 84 kg naar 75 kg (Ik was een trieste endo) nu bulk ik weer en zit ik op de 88 kilo ( dit is allemaal in één jaar )

Maar wanneer moet ik dan weer cutten? Bulken jullie gewoon standaard tot bijv. maart en cutten dan, of cutten jullie om de 2-3 maanden?
 
je moet cutten als je je zelf te dik vind worden
 
Hoe doen jullie het precies in periode's?

Ik heb eerst gecut van 84 kg naar 75 kg (Ik was een trieste endo) nu bulk ik weer en zit ik op de 88 kilo ( dit is allemaal in één jaar )

Maar wanneer moet ik dan weer cutten? Bulken jullie gewoon standaard tot bijv. maart en cutten dan, of cutten jullie om de 2-3 maanden?

laat je BF gewoon nooit boven de 15% uitkomen anders ben je weer zo lang bezig met cutten...
 
helaas afgelopen dagen veel gecheat,

maar vandaag echt zalig cardio gedaan (30min crosstrainer op 1200kcals per uur verbranding) Weet niet wat er was maar had gewoon dikke energie na me rug trainen om nog ff cardio te doen (2scoops jack3d + 1 beta alaline) zal het wel zijn geweest.
 
10 dagen nog, dan ga ik weer cutten. :'(
 
Back
Naar boven