Fitness Seller

Zwakke (?) spieren trainen

Bezoekers in dit topic

waarom die gehaktbal of burger? Waarom niet gewoon een stuk kip?

Of laat je die daar staan omdat hij moet aankomen?
 
Volgens mij wil de starter van het topic geen bodybuilder, maar gewoon wat sterker en groter worden. Het belangrijkste (ja ik benadruk het ook nog maar eens:p) je voeding.

Er zijn formules voor het berekenen van je voedingsbehoefte. Hier op deze site is zo'n formule in een programmaatje gestopt wat alles automatisch uitrekent. Als ik hem met jou gegevens invul kom ik uit op zo'n 2550 kcals per dag. Dat is je onderhoudsniveau, wat je lichaam nodig heeft om in balans te blijven. Daarop val je dus niet af, en kom je niet aan.

Een standaard is om elke dag 500 kcals boven je onderhoudsniveau te eten. Je zou dus minstens 3000 kcals moeten eten per dag. Dus zoek een voedingswaardetabel op Google, en ga maar eens alles uitrekenen in een excel bestandje. ;)
Oh en vergeet niet dat je onderhoudsniveau stijgt als je krachttraining gaat doen.
 
waarom die gehaktbal of burger? Waarom niet gewoon een stuk kip?

Of laat je die daar staan omdat hij moet aankomen?

Die laat ik in principe staan omdat ik toch wel vind dat je 1x per dag iets moet eten waar je zin in hebt..

Buiten dat denk ik idd niet dat deze persoon een bodybuilder wil worden, en daarom heb ik het zo neergezet dat het niet overdreven veel is, niet teveel discipline nodig is, en toch wat spiermassa kan kweken :)
 
Haha ik heb je reactie echt lachend zitten lezen, uit ongeloof. Meen je echt dat dat een goed maaltijdschema is?? Ik dacht dat ik al vrij veel at!
En maakt het nog uit wat voor rijst?

Bedankt, groeten Erik

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 19:57 ----------

Och ik zie nu pas dat er al een pagina 2 is! Bedankt jullie voor het meedenken, wat een goed forum is dit!
 
Haha ik heb je reactie echt lachend zitten lezen, uit ongeloof. Meen je echt dat dat een goed maaltijdschema is?? Ik dacht dat ik al vrij veel at!
En maakt het nog uit wat voor rijst?

Bedankt, groeten Erik

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 19:57 ----------

Och ik zie nu pas dat er al een pagina 2 is! Bedankt jullie voor het meedenken, wat een goed forum is dit!

We zullen zien of je er nog hetzelfde over denkt als je types als Angelus, Hoody, Jordybuild etc. tegenkomt :rolleyes:

;)
 
Haha ik heb je reactie echt lachend zitten lezen, uit ongeloof. Meen je echt dat dat een goed maaltijdschema is?? Ik dacht dat ik al vrij veel at!
En maakt het nog uit wat voor rijst?

Bedankt, groeten Erik

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 19:57 ----------

Och ik zie nu pas dat er al een pagina 2 is! Bedankt jullie voor het meedenken, wat een goed forum is dit!

Zilvervliesrijst is volgens mij het beste, meeste eiwitten.
Correct me if i'm wrong.
Kan je trouwens ook makkelijk vergelijken in de supermarkt als je bepaalde varianten van voeding tegen komt. Gewoon even op de achterkant kijken ;)
 
Overigens; wat is het idee achter kwark voor het slapen gaan?
 
Overigens; wat is het idee achter kwark voor het slapen gaan?

Duurt lang voordat het opgenomen wordt in het lichaam en er zit ontzettend veel eiwitten in.

Je kunt namelijk 8 uur lang niet eten.
 
Zilvervliesrijst is volgens mij het beste, meeste eiwitten.
Correct me if i'm wrong.
Kan je trouwens ook makkelijk vergelijken in de supermarkt als je bepaalde varianten van voeding tegen komt. Gewoon even op de achterkant kijken ;)

Rijst eet je niet voor de eiwitten. Plantaardige eiwitten zijn nooit zo compleet als dierlijke.

Zilvervlies rijst is theoretisch gezien beter omdat het meer vezels en micronutriënten (vitamine en mineralen) bevat. Ook heeft het een gunstige invloed op je bloedsuikerspiegel. Maar als jij voldoende micro's en vezels uit andere voeding haalt is basmatirijst ook goed (minder vezels en micro's). En als je rijst met groente en vlees eet is het effect op je bloedsuiker ook een stuk minder van witte rijst, dus in zo'n geval zou je zelfs witte rijst kunnen eten.

Het woord ''beter'' is dus heel relatief en afhankelijk van allemaal factoren.. :p
 
Duidelijk, dank!
Het gaat dus om veel eiwitten in combinatie met veel Kcal. En is kip het beste? Eerder werd ook vis genoemd.
 
Duidelijk, dank!
Het gaat dus om veel eiwitten in combinatie met veel Kcal. En is kip het beste? Eerder werd ook vis genoemd.

Maakt niet veel uit. In sommige vis zitten meer vetten, maar daar hoef jij je niet druk om te maken. Biefstuk zit ook veel eiwitten in, maar is weer duurder.

Maar ik zou gewoon ff flink wat sticky's lezen, dan is het duidelijk.
 
Duidelijk, dank!
Het gaat dus om veel eiwitten in combinatie met veel Kcal. En is kip het beste? Eerder werd ook vis genoemd.

Dierlijke vetten zijn verzadigde, en dus minder gezonde vetten. Vis is de enige dierlijke bron die veel gezonde (onverzadigde) vetten en omega vetzuren levert. Kip bevat erg weinig vet, maar wel veel eiwit, daarom word dat veel gegeten door bodybuilder. Vit bevat veel vet, maar gezond vet. That's why.

Zo te zien heb je nog wel een hoop leeswerk te doen. ;)
 
PS: suiker op de rijst goed?
 
Suiker zou ik niet op de rijst doen, neem dan iets erbij waar suiker in zit.. niet teveel..

Rijst neem ik trouwens voor de koolhydraten, en kip voor de eiwitten..
 
Suiker zou ik niet op de rijst doen, neem dan iets erbij waar suiker in zit.. niet teveel..

Rijst neem ik trouwens voor de koolhydraten, en kip voor de eiwitten..

Dank je, ik bedoelde het alleen omdat droge rijst beetje saai is.
Ben overigens druk aan het lezen, ik heb ongeveer 200 gram eiwit nodig per dag en mijn Basaal metabolisme is 1693 kcal. Je moet ergens beginnen he :)
 
Dan zou ik zo'n 2100/2200 Kcal per dag innemen, en goed kijken naar je eiwitten en koolhydraten.. Vergeet ook je vitamines en vezels etc etc niet..
Droge rijst is idd niet zo super, ik gooi er sperziebonen doorheen, maakt een wereld van verschil!
 
8.00: 50 gram brinta met magere melk en 30 gram rozijnen 30 gram whey

10.00:4 boterhammen met appelstroop en 100 gram kipfilet

12.00: 100 gram rijst ongekookt en 150 gram kipfilet 2 ananas schijfjes op sap

14.00:2 boterhammen met appelstroop en 30 gram whey

16.00:50 gram rijst ongekookt met 100 gram kipfilet

18.00:100 gram rijst ongekookt 150 gram vlees en 100 gram groente

21.00: 50 gram brinta en 4 eieren waarvan1 het heel het ei en de anderen 3 alleen het wit evt nog een appel wel een groene

hoop dat je hier iets mee kan chef
 
Rijst eet je niet voor de eiwitten. Plantaardige eiwitten zijn nooit zo compleet als dierlijke.

Zilvervlies rijst is theoretisch gezien beter omdat het meer vezels en micronutriënten (vitamine en mineralen) bevat. Ook heeft het een gunstige invloed op je bloedsuikerspiegel. Maar als jij voldoende micro's en vezels uit andere voeding haalt is basmatirijst ook goed (minder vezels en micro's). En als je rijst met groente en vlees eet is het effect op je bloedsuiker ook een stuk minder van witte rijst, dus in zo'n geval zou je zelfs witte rijst kunnen eten.

Het woord ''beter'' is dus heel relatief en afhankelijk van allemaal factoren.. :p

Bedankt voor de uitleg! :)
Elke dag leer ik meer hier. :P
 
Back
Naar boven