Fitness Seller

Gewicht bij BOR en MP? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag voor de eerste keer BOR's gedaan na mijn deadlifts, is het normaal dat ik nu het gevoel heb dat er 2 ijzeren platen in mijn onderrug steken? :rolleyes:
Mijn onderrug (in het midden) voelt geweldig stijf en hard aan, is het door die combinatie van beiden (deadlift + BOR) of enkel de BOR's die vooral de onderrug viseren?
 
aparte verhoudingen.....


MP: 3x10x65 daarbij zou MP 3x8x70 zonder al te veel problemen mogelijk moeten zijn.

Dat impliceert dat je BOR gelijk is aan je MP, dat is redelijk zeldzaam.
Dan ben je relatief gezien extreem sterk op de MP cq. verhoudingsgewijs erg zwak op de BOR.

Doorgaans zou de BOR voor een goede krachtbalans - nagenoeg - gelijk moeten zijn aan de BP en bij de MP is het gewicht ongeveer 2/3 van het bench press gewicht....

klopt maar ben op wijdte bezig dus doe mn bor met wide grip ;) normaal hangt er wel meer aan ;)

had dit mischien even moeten vermelden
 
BOR kon/kan ik dus duidelijk zwaarder, vandaag eens getest, zit op 6x75 nu
 
Idd uitvoering is belangrijker, sommige doen zowat shrugs lijkt t net... Strict uitvoering en vooral goeie contractie is belangrijk
 
Heb je dat onzinwoord weer.

Kan je ook uitleggen wat strikt betekend?

---------- Post toegevoegd Fri 16 Sep 2011 om 19:22 ----------

klopt maar ben op wijdte bezig dus doe mn bor met wide grip


Jaja :rolleyes:
 
Waar is in godsnaam het fabeltje vandaan gekomen dat je rug op "wijdte" en op "dikte" kan trainen? ???
 
Waar is in godsnaam het fabeltje vandaan gekomen dat je rug op "wijdte" en op "dikte" kan trainen? ???

Van het feit dat pull-ups/pulldownvarianten gezien worden als lat oefeningen, en deads en rows als traps/romboid oefeningen.

Dat lats ook snoeihard gepakt worden met rows vergeten de meesten, het is echter wel zo dat pull-ups/pulldownvarianten meer lats pakken dan traps/romboid.

klopt maar ben op wijdte bezig dus doe mn bor met wide grip ;)

Ik begin spontaan aan die 108 kg te twijfelen.....
 
mp behoort zeker tot de G7, bor ook
 
Waar is in godsnaam het fabeltje vandaan gekomen dat je rug op "wijdte" en op "dikte" kan trainen? ???

Mwa, je rug als geheel wel, maar niet je lats. De typische bench-boys die bijna alleen maar lat pulldown doen voor rug missen toch de dikte die je ziet bij mensen die degelijk deadliften en rowen.
 
Mwa, je rug als geheel wel, maar niet je lats. De typische bench-boys die bijna alleen maar lat pulldown doen voor rug missen toch de dikte die je ziet bij mensen die degelijk deadliften en rowen.

Dat is eerder omdat die "bench boys" misschien 4 setjes per week doen voor rug, maar wel 12 setjes per 3 dagen doen voor borst.
 
Dat is eerder omdat die "bench boys" misschien 4 setjes per week doen voor rug, maar wel 12 setjes per 3 dagen doen voor borst.

Ja ok, misschien niet het best voorbeeld. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je mid/low traps, rhomboids en erectors voor dikte zorgen, en je lats voor wijdte. Dus het is wel specifiek te trainen als je wil.
 
klopt maar ben op wijdte bezig dus doe mn bor met wide grip ;) normaal hangt er wel meer aan ;)

had dit mischien even moeten vermelden

WTF is dit nou weer voor bullshit? Wijd pak je meer achterkant deltoide en small meer onderkant Latisimus dorsi. :o
 
Ja ok, misschien niet het best voorbeeld. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat je mid/low traps, rhomboids en erectors voor dikte zorgen, en je lats voor wijdte. Dus het is wel specifiek te trainen als je wil.

IMO is dat eerlijk gezegd allemaal bullshit. IMO kan je geen accent plaatsen op 'wijdte' of op 'dikte'
 
IMO is dat eerlijk gezegd allemaal bullshit. IMO kan je geen accent plaatsen op 'wijdte' of op 'dikte'

snap ik klnkt ook idioot maar voel wel degelijk verschil ik let er voornamenlijk op dat ik een maximale beweging maak dus echt tot ik mn lats voel trekken en dan pas weer ophoog met die stang. denk ook dat het er wel meer met de focus te maken heeft dan met de wijdte maar alle beetjes zullen helpen denk ik dan maar

doe ook met mn dumbbell row het gewicht iets meer naar voren laten uitkomen zodat mn lats meer aangeproken worden
 
Wat sriel zegt klopt volgens mij wel hoor.

Door je lats groter te maken wordt je rug in z'n geheel wijder en je traps en erectors zul je niet in de breedte zien maar als een dikkere laag spieren op de rug.
 
gewicht moet ik inderdaad weer eens aanpassen zit wat hoger nu
en srs die je bor maar eens breed merk je gauw genoeg dat er wat minder aan de stang kan ;)

Hoe breder je hem pakt, hoe meer het traps, romboid en rear delts word. Als je je verdiept in de anatomie van de rugspieren zul je hier ook achter komen.

Probeer maar eens de schijven te pakken bij een BOR. Dat betekend dat je extreem wide grip hebt. En ga dan eens strickt roeien. Kijken waar je hem het meest voelt.
 
Afgelopen week 8x 110kg op bor en op pushpress 5x 80kg.:)
 
Back
Naar boven