MuscleMeat

Doxycycline voor acne (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De1v3c1o

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
290
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
86kg
hee,

Ben zojuist naar de huisarts geweest :treuren: , na verschillende antibiotica zoals Benzac en Dalacin-T te gebruikt hebben die maar een tijdelijke werking hebben, heb ik nu Doxycycline gekregen van de huisarts.

Mijn acne is niet heel erg ernstig (mede door de goede huidverzorging/voeding), maar komt altijd vaak terug, en meestal als het verdwenen is krijg ik een dag later super grote bulten :eek:

Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met dit medicijn?

Groetjes :wave:
 
Laatst bewerkt:
Nope , roa is the shiiit !!!
 
Doxycycline is een antibioticum uit de tetracycline groep. (de bacterieen bij) Mijn acne was tetracycline resistent en daardoor moest ik uiteindelijk alsnog aan de roaccutane. Maar vaak is een antibioticum voldoende.
 
Mijn vrouw had Doxycycline gebruikt en dat hielp zeer goed tegen acne!
Maar misschien werkt het voor jou niet en moet je, net als wazzup, aan de roa..
 
Mijn vrouw had Doxycycline gebruikt en dat hielp zeer goed tegen acne!
Maar misschien werkt het voor jou niet en moet je, net als wazzup, aan de roa..

Oké ik ben benieuwd, de meeste antibiotica die je in moet nemen slaat goed bij mij aan.

ik vermijd roa het liefst, puur omdat erg lang moet worden gebruikt, en het schijnt in het begin erger te worden, en daar zit ik niet op te wachten, ook al weet ik dat het daarna beter wordt, me acne is nu nog redelijk aantoonbaar, een maatje van me heeft het gebruikt en hij kwam er de eerste weken echt onder te zitten dat mensen hem gewoon weerden omdat het er zo erg uit zag.

Weet iemand welke volgende stap een dokter zou nemen na Doxycycline? of is dat de roa? ik moet het nu 90 dagen slikken.
 
Bij mij minderde het de acne een maandje of wat maar toen kwam het erger terug ondanks dat ik me als een bezentene aan de dosering en tijden hield.

In totaal 90 dagen gebruikt waarvan de 2e helft daarvan best erg werd. Toen over op roa en 3 dagen later was alles weg.
 
Ik had ook deze kuur , werkte redelijk goed :)
 
Benzac is geen antibioticum maar benzoylperoxide, maar dat terzijde. Doxycycline is zeker het proberen waard.
 
heb er ook last van, hoop dat het voor je werkt man!
 
Doxycycline moet je inderdaad geruime tijd (90 dagen) slikken, maar normaliter zal je na 1,5 maand toch al verbetering moeten merken.
 
heb er ook last van, hoop dat het voor je werkt man!

Dankje man :)

Ben nu 4 dagen onderweg, en het kan misschien toeval zijn maar op mijn wangen zitten geen puistjes meer, alleen lelijke rode plekken (die verdwijnen wel gelukkig na een tijdje), alleen ik hoop niet dat het te snel werkt aangezien dat met de vorige producten ook niet goed is afgelopen.

Merk gelukkig bijna niks van de misselijkheid, alleen dinsdag had ik na het trainen een beetje last van.

Combinatie:
Tijdens avondeten 1x doxycycline, voor na het bed gaan 1 dag tretinoin creme, andere dag bio-oil inmasseren tegen de kleine littekens die ik heb opgelopen.
 
mooi dat het zosnel werkt maar zoals je zei moet het dan wel blijven werken ;)
houd me op de hoogten als dit goed voor je werkt ga ik ook miss maar eens een keer proberen!
 
zit zelf aan de roa, maar merkt wel dat het zwaar is (ookal heb ik nu nog 30mg per dag)
normaal kots ik nooit, nu al (nee had niet gezopen) 3x gekotst+gewrichtspijn+sneller moe
maar het schijnt wel te helpen, merk nu al wat verschil
ben 3-4 weken bezig nu
 
zit zelf aan de roa, maar merkt wel dat het zwaar is (ookal heb ik nu nog 30mg per dag)
normaal kots ik nooit, nu al (nee had niet gezopen) 3x gekotst+gewrichtspijn+sneller moe
maar het schijnt wel te helpen, merk nu al wat verschil
ben 3-4 weken bezig nu

roa is zoals je zelf al zegt echt zwaar, en dat is voor mij eigenlijk haast niet mogelijk, ik reageer best wel zwaar op antibiotica, en zou dan ook een echt lage dosering moeten gebruiken.

@Abfro ja ga ik zeker doen, was al in de topic van plan om het bij te gaan houden.

Ben nu 6 dagen ermee bezig, en het werkt wel goed, echter zijn huidige puistjes niet direct weg, die behandel ik ook met dalacin-t en dan drogen ze vrij snel uit. Vandaag last van een bijwerking diarree, gelukkig kan ik het onder controle houden, voor de rest zijn er geen pukkeltjes bij gekomen.

6 dagen gehad, nog 84 dagen te gaan.
 
roa is zoals je zelf al zegt echt zwaar, en dat is voor mij eigenlijk haast niet mogelijk, ik reageer best wel zwaar op antibiotica, en zou dan ook een echt lage dosering moeten gebruiken.
Roa heeft helemaal niks met antibiotica te maken. De werking is totaal anders.

Bij roa kun je juist zonder problemen met de dosering spelen om zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen. Bij antibiotica kan dat absoluut niet.
 
nou, dan zal ik over 84 dagen eens vragen hoe het gaat ;p
 
Doxycycline is een antibioticum uit de tetracycline groep. (de bacterieen bij) Mijn acne was tetracycline resistent en daardoor moest ik uiteindelijk alsnog aan de roaccutane. Maar vaak is een antibioticum voldoende.

Same here....
 
Ik heb ook twee kuren roaccutane kuren achter de rug met goede dosering mg per kg lichaamsgewicht. ben nu nagenoeg verlost van acne, wat ook écht goed helpt is een goed zink supplement. Probeer deze eens:

zinc monomethionine (aminozuur gebonden zink) van bijvoorbeeld source naturals, B&F of XXL (ZMA), bonusan. Ik pak hiervan gemiddeld 4 a 5 per dag wat neerkomt op 4 x 30 mg = 120 mg. Hierdoor heb ik geen last meer van nieuwe acne uitbraken. Zink reguleert onder andere de talg productie. Ik merk gewoon dat de huid een stuk droger is en niet meer vet of glanzend. Echt super.
Los van het huidprobleem slaap ik door deze zink echt diep en goed, heb echt nog maar paar uurtjes slaap nodig om uitgerust te zijn.

Wel af en toe nog een pukkel maar niet meer storend.
 
Heb je verder geen lokale antibiotica voor je gezicht? Neem wel multivitamine o.i.d. want een lange kuur met antibiotica is niet goed voor je weerstand.
 
Heb 5 jaar antibiotica gebruikt, werkt in het begin maar komt altijd weer terug.

Gebruik nu 2 weken roa, beste resultaat dan al die antibiotica troep en sinds 1 week komen er geen nieuwe puisten meer bij.
 
Back
Naar boven