MuscleMeat

Welke laptop raden jullie aan? (merk/type) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee dit bedoelde ik niet Dennis....

Bedoelde meer voor ligt gebruik Acer prima is voor een beetje te msnen is. (Dan wel gekocht zonder verstand van Laptops bij een willekeurige groothandel BCC/Mediamarkt enz..) Acer is 100% pauper als je zwaardere applicaties erop gaat draaien.. specificaties zijn trouwens ook bagger.

Maarja, laat maar ik kan dit niet fatsoenlijk toelichten..... 19/20 ICTers raden Acer af omdat op kostengebied voor hetzelfde geld je veel beter kan krijgen.

Nee jij begrijpt mij niet.

Merk en snelheid staan los van elkaar.

Merk = robuustheid, klantenservice, garantie en reviews ervan.

Specificaties = Snelheid, soepel draaien.

Elke pc onder de 500 zal k*t draaien bij zwaardere applicaties. Al is dit een Asus, Acer of Sony maakt niet uit. Voor 500 euro zal er max een I3 inzitten met 4gig.

Acer is juist zo populair onder de onwetenden omdat het zo goedkoop is. Voor hetzelfde geld heb je meestal niet een ander merk zoals Asus of Sony met dezelfde specs. Voor asus betaal je slechts iets meer, al is het niet zo divers als Acer. Sony betaal je gerust 100 euro meer, maar dan heb je ook een beter scherm en case ervan.

De hardware die in Acer zit, zal je terug vinden in alle andere laptops. De hardware bepaalt of iets soepel draait of niet, een merk naam zoals Acer of Sony erop niet.
 
Mijn zus heeft ook een nieuwe laptop nodig, heb haar een Asus aangeraden, lijkt mij 1 van de beste merken volgens ik al gehoord heb.
 
Asus ftw.. 2Weken geleden me ook een aangeschaft wel een duurdere maar bv met 12gig ram geheugen 1tb harde schijf,.. Voor die specs betaal je voor ander merk al snel paar honderd euro's meer
 
Weetniet of dit al gezegd is, maar voor word kun je toch:
- Illegale versie downloaden
- Open Office downloaden ( gratis versie )

Heb ze allebei, werken prima.

Verder heb ik de Dell Latitude E6500... prima laptop, volgens mij ook voor jou budget.
Alle Dells zijn prima computers volgens mij?
 
Weetniet of dit al gezegd is, maar voor word kun je toch:
- Illegale versie downloaden
- Open Office downloaden ( gratis versie )

Heb ze allebei, werken prima.

Verder heb ik de Dell Latitude E6500... prima laptop, volgens mij ook voor jou budget.
Alle Dells zijn prima computers volgens mij?

Open office vind ik maar een slecht programma, doe mij maar office 2010. Daarnaast kan je meestal via je studie office heel erg goedkoop krijgen, anders zit er mss office starter op dat is de basisversie van word en excel die kan je onbeperkt gebruiken.
 
Open office vind ik maar een slecht programma, doe mij maar office 2010. Daarnaast kan je meestal via je studie office heel erg goedkoop krijgen, anders zit er mss office starter op dat is de basisversie van word en excel die kan je onbeperkt gebruiken.
Ook geen grote fan van Open Office e.d.

Office voor de Mac is toch wel een prachtig pakket en één van de weinige dingen die van MS komen waar ik me eigenlijk niet aan erger en geen problemen mee heb. Maar dat heeft natuurlijk ook wel te maken met het OS waarvoor het geprogrammeerd is.
 
Ikzelf heb 3 jaar terug een acer aspire nog wat gekocht voor toendertijd 670 euro. Op de accu na (gaat 2 uur mee) doet hij het nog helemaal goed, maar ikzelf ben dan ook geen harde gebruiker van dat ding. Gewoon browsen, schoolzaken etc en soms een dvdtje kijken.

Kep nu trouwens ook een 12,1 inch Asus, wat een hemelse accu die 5-6 uur meegaat in vergelijking met die acer. (laptop is natuurlijk wel een stukje kleiner)
 
Let er wel op, aan alle laptop gebruikers en huidige laptop gebruikers.

Als de accu vol is, en de laptop staat op netspanning.
Haal de accu eruit!

Laat je accu erin zitten, terwijl de netspanning er ook op zit. (Als de accu 100% vol is) Is dat niet goed voor de accu. En vermindert dit sterk de levensduur.
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op, aan alle laptop gebruikers en huidige laptop gebruikers.

Als de accu vol is, en de laptop staat op netspanning.
Haal de accu eruit!

Laat je accu erin zitten, terwijl de netspanning er ook op zit. (Als de accu 100% vol is) Is dat niet goed voor de accu. En vermindert dit sterk de levensduur, zie hierboven een accu die 30 min mee gaat na 2 jaar gebruik.

Welke laptop is dat, want ik zie de post niet staan?
 
Let er wel op, aan alle laptop gebruikers en huidige laptop gebruikers.

Als de accu vol is, en de laptop staat op netspanning.
Haal de accu eruit!

Laat je accu erin zitten, terwijl de netspanning er ook op zit. (Als de accu 100% vol is) Is dat niet goed voor de accu. En vermindert dit sterk de levensduur.

Dat was zo voor de oudere generatie batterijen, de nieuwe batterijen kan je juist beter opladen als ze nog niet helemaal leeg zijn. Ik neem aan dat het ook geen kwaad kan met de volle batterij erin, want in de nieuwe macbooks en air's zit de batterij er vast ingebouwd. ;)
 
Ik hoorde dat het soms ook wel eens goed is om de accu even helemaal leeg te laten lopen en dan pas weer aan op te laden aan de netstroom.
 
Dat was zo voor de oudere generatie batterijen, de nieuwe batterijen kan je juist beter opladen als ze nog niet helemaal leeg zijn. Ik neem aan dat het ook geen kwaad kan met de volle batterij erin, want in de nieuwe macbooks en air's zit de batterij er vast ingebouwd. ;)

Zit wat in, hoor het mijn collega's het vaak genoeg vertellen. Ik ga me er eens in verdiepen, ben wel benieuwd inderdaad.

http://batterycare.net/en/guide.html
The modern lithium battery can be charged regardless of its current percentage, given that it has absolutely no negative effect in its performance.

Je hebt helemaal gelijk zo te zien, enkel bij oude batterijen geld het.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook nog een ding voor mijn studie hebben. Ik wil vooral dat hij elegant is, dun is en goed werkt. 13 of het liefst 15,6 inch. De macbook pro is gewoon way te duur maar voldoet voor de rest wel aan de eisen. Zijn er nog andere fabrikanten die mooie modellen maken? Ik zag namelijk iemand in college zitten met zo'n xps ding, gave specs maar wat een bakbeest zeg.
 
Laatst bewerkt:
Beetje asus ziet er toch wel goed uit, je moet ook geen emachines/acer/packard bell/msi kopen dan weet je ook dat je het design niveau hebt van de wibra.
 
Beetje asus ziet er toch wel goed uit, je moet ook geen emachines/acer/packard bell/msi kopen dan weet je ook dat je het design niveau hebt van de wibra.

Packard bell ben ik zeer tevreden van! Specs zijn goed prijskwaliteit.
 
Alienware?(Dell dus)
 
Ik heb zelf goede ervaringen met HP, ook de klantenservice des tijds leverde mij een top service...maar dat was wel 5 jaar geleden. Weet niet hoe dat tegenwoordig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven