AndroidHealthClinic

Kitty's log (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Killy ga in je eigen log je frustraties verwerken. :)

Goed bezig hoor kitty, maar waarom train je op zo'n hoog aantal reps?
 
Killy ga in je eigen log je frustraties verwerken. :)

Goed bezig hoor kitty, maar waarom train je op zo'n hoog aantal reps?

Kijk jou mag ik wel ;)

Thnx! Euuhh ik schommel een beetje tussen 15 en 12 reps, zeker bij zo'n k*ttraining als afgelopen zaterdag. En als ik een keer heel zwaar ga soms 8 of 10 reps. Is dat veel dan? Als je lagere reps doet ga je toch meer voor massa? En hoger toch meer om droger te worden icm cardio? Of heb ik t verkeerd? :D Tips zijn welkom :)
 
reps voor massa/lijnen is BS

Voeding draait alles om
WIl je aankomen dan of cutten?
 
Klopt inderdaad.
Het is heel simpel, 15+ reps geeft niet een hoog prikkel af om spieren te laten groeien als afwisseling leuk, want de afwisseling zorgt voor een nieuw prikkel tot spierhypertrofie ik zou dat bijvoorbeeld bij bicep cable curl eens in de tijd en dat voor 1 oefening. Maar als je voor massa gaat is een laag reprange ideaal, je doet echt je best om het gewicht omhoog te bewegen dat geeft een sterke prikkel af om de volgende training de spieren sterker te maken om het gewicht aan te kunnen en dan merk je al gauw na een tijdje dat je zo weer op 12 reps zit en dan ga je het gewicht weer verhogen en deze cycle blijf je houden.

Dus 8-12 of 6-8 vind ik ideaal (hangt ook van de spiergroep af).
15+ is meer uithoudingsvermogen en cardio idd ;)

Succes !
 
reps voor massa/lijnen is BS

Voeding draait alles om
WIl je aankomen dan of cutten?

Nou mn voeding ben ik al aardig mee op weg denk ik... nou echt veel massa erbij wil ik niet.... iets lager in vet percentage kan geen kwaad :) Dus doe nu al 3 dgn in de week flinke cardio. Spinning en hardlopen. En 3 dgn kracht.
 
cardio is 15+?

euh

nee

300-400 keer is cardio
 
Klopt inderdaad.
Het is heel simpel, 15+ reps geeft niet een hoog prikkel af om spieren te laten groeien als afwisseling leuk, want de afwisseling zorgt voor een nieuw prikkel tot spierhypertrofie ik zou dat bijvoorbeeld bij bicep cable curl eens in de tijd en dat voor 1 oefening. Maar als je voor massa gaat is een laag reprange ideaal, je doet echt je best om het gewicht omhoog te bewegen dat geeft een sterke prikkel af om de volgende training de spieren sterker te maken om het gewicht aan te kunnen en dan merk je al gauw na een tijdje dat je zo weer op 12 reps zit en dan ga je het gewicht weer verhogen en deze cycle blijf je houden.

Dus 8-12 of 6-8 vind ik ideaal (hangt ook van de spiergroep af).
15+ is meer uithoudingsvermogen en cardio idd ;)

Succes !

Thnx voor de tips. Zal k eens uitproberen :D
 
ik had het tegen macnhete BTW
 
reps voor massa/lijnen is BS

Voeding draait alles om
WIl je aankomen dan of cutten?

Voeding is nummer 1.

Maar op 15 reps blijf je niet groeien hoor, lol.
Afwisseling, repranges zijn een richtlijn.
Je moet gewoon je best doen om dat gewicht te tillen, grenzen verleggen door een rep meer te doen.

En niet 15 reps voor massa man, come on. :)

Btw: wat betreft slow en fast spiervezels kan ik je deels gelijk geven.
 
nu loopt alles door elkaar :D

ik bedoelde:
Klopt inderdaad.
Het is heel simpel, 15+ reps geeft niet een hoog prikkel af om spieren te laten groeien als afwisseling leuk, want de afwisseling zorgt voor een nieuw prikkel tot spierhypertrofie ik zou dat bijvoorbeeld bij bicep cable curl eens in de tijd en dat voor 1 oefening. Maar als je voor massa gaat is een laag reprange ideaal, je doet echt je best om het gewicht omhoog te bewegen dat geeft een sterke prikkel af om de volgende training de spieren sterker te maken om het gewicht aan te kunnen en dan merk je al gauw na een tijdje dat je zo weer op 12 reps zit en dan ga je het gewicht weer verhogen en deze cycle blijf je houden.



Dus 8-12 of 6-8 vind ik ideaal (hangt ook van de spiergroep af).
15+ is meer uithoudingsvermogen en cardio idd

Succes !

waarop ik zei

cardio is 15+?

euh

nee

300-400 keer is cardio
 
nu loopt alles door elkaar :D

ik bedoelde:
Klopt inderdaad.
Het is heel simpel, 15+ reps geeft niet een hoog prikkel af om spieren te laten groeien als afwisseling leuk, want de afwisseling zorgt voor een nieuw prikkel tot spierhypertrofie ik zou dat bijvoorbeeld bij bicep cable curl eens in de tijd en dat voor 1 oefening. Maar als je voor massa gaat is een laag reprange ideaal, je doet echt je best om het gewicht omhoog te bewegen dat geeft een sterke prikkel af om de volgende training de spieren sterker te maken om het gewicht aan te kunnen en dan merk je al gauw na een tijdje dat je zo weer op 12 reps zit en dan ga je het gewicht weer verhogen en deze cycle blijf je houden.



Dus 8-12 of 6-8 vind ik ideaal (hangt ook van de spiergroep af).
15+ is meer uithoudingsvermogen en cardio idd

Succes !

waarop ik zei

cardio is 15+?

euh

nee

300-400 keer is cardio

haha, ik dacht al je denkt precies wat ik denk, maar dat is mijn citaat.

Je hoeft cardio niet te zien als fatburn activiteit. Je traint er ook je uithoudingsvermogen mee.
Vooral als je weinig rust houd, afwisselt met een andere oefeing en dus in een vorm van supersets traint.
 
Oeee net gebeld door de politie, maandag heb ik de sporttest al! :D duss nog ff extra cardio doen deze week en vanaf vrijdag middag niet sporten denk ik zodat ik genoeg energie (en geen spierpijn) heb maandag. Spannend!

Lekker rustig aan doen in 't weekend :) Succes maandag, maar 't zal wel goedkomen ;)
 
Lekker rustig aan doen in 't weekend :) Succes maandag, maar 't zal wel goedkomen ;)

Dat rustig aan doen gaat zeker goed komen ;) En dank je wel! :D

Training van gister, rug en schouders:
Lat pull15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Lat front pull 15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Lat narrow pull 15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Row 15x30kg, 15x35kg, 15x35kg en 12x40kg
Lat raise (dumbbells) 12x5kgx4
Shoulder shrug 15x40kgx4 (grote stang met 2x10kg schijf)
Hierna 45 min hardgelopen op de loopband icl 5 min sprinten

Vanavond weer 45 min spinnen... of hardlopen 45 min. Twijfel nog :p

Vraagje, wie weet hoe lang je max het beste kan hardlopen zonder massa kwijt te raken? Beter niet langer dan 45 min? Thnx alvast! ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat rustig aan doen gaat zeker goed komen ;) En dank je wel! :D

Training van gister, rug en schouders:
Lat pull15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Lat front pull 15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Lat narrow pull 15x35kg, 15x40kg, 12x40kg en 10x45kg
Row 15x30kg, 15x35kg, 15x35kg en 12x40kg
Lat raise (dumbbells) 12x5kgx4
Shoulder shrug 15x40kgx4 (grote stang met 2x10kg schijf)

Vanavond weer 45 min spinnen... of hardlopen 45 min. Twijfel nog :p

Vraagje, wie weet hoe lang je max het beste kan hardlopen zonder massa kwijt te raken? Beter niet langer dan 45 min? Thnx alvast! ;)


Niet langer dan 45 min. nee. Ikzelf ben meer fan van HIIT. Lekker intensief en dan kun je 't ook kort houden. Ook imo effectiever voor vetverbranding.
 
Ik zou zeggen 5-8 reps voor grote spiergroepen en de main lifts (Bankdrukken, squatten en deadliften) en 8-12 voor de kleinere spiergroepen. En wat Mack zegt is cruciaal, voeding is alles als je lijntjes wil!
 
Nou behoorlijk zwaar spinning gedaan gister. Vandaag lekker benen trainen! Heb er er zin in :D Ik ga vandaag minder reps doen en wat zwaardere gewichten pakken. Benieuwd hoe dat bevalt :)
 
Doe je dan ook meer sets? Of hou je dat aantal gelijk?
 
Doe je dan ook meer sets? Of hou je dat aantal gelijk?

Nou ik deed al 4 setjes dus dat is al best veel, of niet? Kan ik dan beter zou houden toch? Squatten doe ik altijd meer setjes omdat ik het heel rustig qua gewicht wil opbouwen altijd.
 
Ik ben nieuw ik weet het. Maar redelijk op de hoogte wat een lichaam doet.
Spinning doet geen reet voor je in de vorm CARDIO. Spinning is goed voor conditie verbetering.
Cardio is in basis vet-verbranding door rond de 70-75% van je max hartslag te bewegen. En dit vanaf 30 min.
Neemt niet weg dat spinning enorm leuk is om te doen.
Wat spinning en hardlopen (45min plus) wel doet en HIT om diezelfde reden is het zorgen voor een Afterburn.
Je verbranding blijft tot 45 min na je inspanning op een hoger niveau.

Wat is nu beter of wat geeft het beste resultaat. Ach daar zijn zoveel discussies over.
Basis.
Doe aan krachttraining. Spieren verbranden meer, ook in de rustperiodes.
Sluit de krachttraining af met minimaal 30 in cardio. (fietsen is geeft het snelste resultaat, dit komt hoofdzakelijk omdat je hier het tempo en hardritme constant kan houden)
Wil je de HIT (high intension training) methode erbij gebruiken vooral doen.
Maar dan wel minimaal 25 minuten en 1 min relaxt (70-75%) en 1 min intensief (80-90%)
Dit kan je opbouwen vanaf 30/30 sec.

En dan je reps. ik zou inderdaad zoals eerder aangegeven tussen de 8-12 reps gaan zitten. Je pakt daarmee spierkracht en massa. (niet in de vorm van body building, maar gewoon een strak lijf:p )

Doe je voordeel met alle antwoorden hier.
 
Back
Naar boven