AndroidHealthClinic

Kitty's log

Bezoekers in dit topic

Ik ben nieuw ik weet het. Maar redelijk op de hoogte wat een lichaam doet.
Spinning doet geen reet voor je in de vorm CARDIO. Spinning is goed voor conditie verbetering.
Cardio is in basis vet-verbranding door rond de 70-75% van je max hartslag te bewegen. En dit vanaf 30 min.
Neemt niet weg dat spinning enorm leuk is om te doen.
Wat spinning en hardlopen (45min plus) wel doet en HIT om diezelfde reden is het zorgen voor een Afterburn.
Je verbranding blijft tot 45 min na je inspanning op een hoger niveau.

Wat is nu beter of wat geeft het beste resultaat. Ach daar zijn zoveel discussies over.
Basis.
Doe aan krachttraining. Spieren verbranden meer, ook in de rustperiodes.
Sluit de krachttraining af met minimaal 30 in cardio. (fietsen is geeft het snelste resultaat, dit komt hoofdzakelijk omdat je hier het tempo en hardritme constant kan houden)
Wil je de HIT (high intension training) methode erbij gebruiken vooral doen.
Maar dan wel minimaal 25 minuten en 1 min relaxt (70-75%) en 1 min intensief (80-90%)
Dit kan je opbouwen vanaf 30/30 sec.

En dan je reps. ik zou inderdaad zoals eerder aangegeven tussen de 8-12 reps gaan zitten. Je pakt daarmee spierkracht en massa. (niet in de vorm van body building, maar gewoon een strak lijf:p )

Doe je voordeel met alle antwoorden hier.

Spinning doet geen reet voor vetverbranding? Natuurlijk wel. Ken genoeg mensen die een veel strakker lichaam hebben dan voordat ze daar aan begonnen.

Heb je een bron dat fietsen het snelste resultaat geeft? Ik vind dat je maar uit je nek loopt te lullen hierzo. Crosstrainer blijft het effectiest, omdat je je gehele lichaam gebruikt. Fietsen zorgt wel voor mooie benen imo, meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Verbranden doet je hele lichaam, niet alleen je benen he. Maar met crosstrainer verbrand je inderdaad wel meer, doordat je je hele lichaam gebruikt.

Heb nooit zo gelet op die hartslagzones, zou dat echt zoveel uitmaken?
 
Hey Kitty,

ik ben net nieuw op dit forum en heb ook geen idee hoe dit werkt en hoe ik mijn eigen topic moet plaatsen. Ik kwam die van jou tegen en zie dat je best zwaar traint.. daarmee vooral krachttraining.. Mijn probleem is eerder dat hoe meer ik train hoe groter ik word/ lijk..

Zodra ik stop met het eten van koolhydraten val ik af maar dan hou ik het niet vol om intensief te blijven trainen.. Over het algemeen eet ik niet veel koolhydraten maar toch merk ik dat ik aan kom en dan vooral bij mijn schouders, rug en armen..

Heb jij of heeft iemand misschien tips??

Groetjes
 
Ik ben nieuw ik weet het. Maar redelijk op de hoogte wat een lichaam doet.
Spinning doet geen reet voor je in de vorm CARDIO. Spinning is goed voor conditie verbetering.
Cardio is in basis vet-verbranding door rond de 70-75% van je max hartslag te bewegen. En dit vanaf 30 min.
Neemt niet weg dat spinning enorm leuk is om te doen.
Wat spinning en hardlopen (45min plus) wel doet en HIT om diezelfde reden is het zorgen voor een Afterburn.
Je verbranding blijft tot 45 min na je inspanning op een hoger niveau.

Wat is nu beter of wat geeft het beste resultaat. Ach daar zijn zoveel discussies over.
Basis.
Doe aan krachttraining. Spieren verbranden meer, ook in de rustperiodes.
Sluit de krachttraining af met minimaal 30 in cardio. (fietsen is geeft het snelste resultaat, dit komt hoofdzakelijk omdat je hier het tempo en hardritme constant kan houden)
Wil je de HIT (high intension training) methode erbij gebruiken vooral doen.
Maar dan wel minimaal 25 minuten en 1 min relaxt (70-75%) en 1 min intensief (80-90%)
Dit kan je opbouwen vanaf 30/30 sec.

En dan je reps. ik zou inderdaad zoals eerder aangegeven tussen de 8-12 reps gaan zitten. Je pakt daarmee spierkracht en massa. (niet in de vorm van body building, maar gewoon een strak lijf:p )

Doe je voordeel met alle antwoorden hier.

Ik hoef geen kilo's vet kwijt te raken hoor want heb al aardig wat lijnen haha. Maar spinning is wel goed voor mij dus dat blijf ik lekker doen. En Na iedere krachttraining (behalve benen) ren ik sowieso al 30 min met tussendoor sprinten :D
 
En hoe kan je in hemelsnaam minstens 25 minuten HIIT doen?

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 10:56 ----------

Kitty, maar je wilt nog lager dan 15%, wedstrijdplannen?
 
Spinning doet geen reet voor vetverbranding? Natuurlijk wel. Ken genoeg mensen die een veel strakker lichaam hebben dan voordat ze daar aan begonnen.

Heb je een bron dat fietsen het snelste resultaat geeft? Ik vind dat je maar uit je nek loopt te lullen hierzo. Crosstrainer blijft het effectiest, omdat je je gehele lichaam gebruikt. Fietsen zorgt wel voor mooie benen imo, meer niet.

Crosstrainer vind ik zoooooo saai haha. Maar ga t binnenkort wel weer ff doen voor de afwisseling :) Ik denk ook dat je van spinning strakker kan worden trouwens ;)

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 11:00 ----------

Verbranden doet je hele lichaam, niet alleen je benen he. Maar met crosstrainer verbrand je inderdaad wel meer, doordat je je hele lichaam gebruikt.

Heb nooit zo gelet op die hartslagzones, zou dat echt zoveel uitmaken?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook gewoon lekker mijn ding doe met cardio. Heb wel een hartslagmeter maar ga me daar niet al te veel mee bezig houden, gaat prima zo. Ik merk voldoende vooruitgang in ieder geval :cool:

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 11:01 ----------

Hey Kitty,

ik ben net nieuw op dit forum en heb ook geen idee hoe dit werkt en hoe ik mijn eigen topic moet plaatsen. Ik kwam die van jou tegen en zie dat je best zwaar traint.. daarmee vooral krachttraining.. Mijn probleem is eerder dat hoe meer ik train hoe groter ik word/ lijk..

Zodra ik stop met het eten van koolhydraten val ik af maar dan hou ik het niet vol om intensief te blijven trainen.. Over het algemeen eet ik niet veel koolhydraten maar toch merk ik dat ik aan kom en dan vooral bij mijn schouders, rug en armen..

Heb jij of heeft iemand misschien tips??

Groetjes

Ik heb je een prive bericht gestuurd :)
 
heb em nog niet ontvangen volgens mij :S
 
Met alle respect maar er staat veel bs in je post.

Hoezo doet spinning geen reet voor je in de vorm van cardio? Conditieverbetering is toch ook 'n doel van haar?

HIIT zorgt voor een langere afterburn, dit kun je niet in dezelfde categorie plaatsen als 45 min+ hardlopen.

Fietsen het snelste resultaat? Dit is ook niet waar. Met bijvoorbeeld hardlopen kun je ook het tempo en hartritme hetzelfde houden én je verbrandt meer calorieën. Dit is dus al een vorm van cardio wat effectiever is.

HIIT hoeft niet minimaal 25 min. ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Uit onderzoeken is gebleken dat 3x per week een kwartiertje HIIT doen al effectiever is (qua vetverbranding) dan 3x per week 45 min. hardlopen.
Ook met die percentages ben ik het niet eens.

Maarja, doe ermee wat je wilt.
 
Met alle respect maar er staat veel bs in je post.

Hoezo doet spinning geen reet voor je in de vorm van cardio? Conditieverbetering is toch ook 'n doel van haar?

HIIT zorgt voor een langere afterburn, dit kun je niet in dezelfde categorie plaatsen als 45 min+ hardlopen.

Fietsen het snelste resultaat? Dit is ook niet waar. Met bijvoorbeeld hardlopen kun je ook het tempo en hartritme hetzelfde houden én je verbrandt meer calorieën. Dit is dus al een vorm van cardio wat effectiever is.

HIIT hoeft niet minimaal 25 min. ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Uit onderzoeken is gebleken dat 3x per week een kwartiertje HIIT doen al effectiever is (qua vetverbranding) dan 3x per week 45 min. hardlopen.
Ook met die percentages ben ik het niet eens.

Maarja, doe ermee wat je wilt.

Ik ben het helemaal met je eens :)
 
:)

Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als mensen met onzin langskomen en dan net doen of ze het zo goed weten ;)

Nou t lastige is dat veel dingen tegenstrijdig zijn in de "sportwereld" de één zegt dit en de ander zegt dat... maar ik denk dat je vooral moet kijken naar wat voor jou zelf werkt en prettig is. Ligt er ook een beetje aan wat je doel is. Dus wat voor de een onzin is kan voor de ander wel waarde hebben denk ik. Al zitten er soms dingen tussen die echt crap zijn ja haha :p

Anyway... Tips zijn altijd welkom. Maar het welles nietes verhaal krijg je dan ook helaas al gauw. Dus ik pik er lekker tussenuit waarvan ik denk dat het proberen waard is ;)
 
Spinning doet geen reet voor vetverbranding? Natuurlijk wel. Ken genoeg mensen die een veel strakker lichaam hebben dan voordat ze daar aan begonnen.

Heb je een bron dat fietsen het snelste resultaat geeft? Ik vind dat je maar uit je nek loopt te lullen hierzo. Crosstrainer blijft het effectiest, omdat je je gehele lichaam gebruikt. Fietsen zorgt wel voor mooie benen imo, meer niet.

Spinning doet wat voor mensen die nooit iets hebben gedaan aan sport in het algemeen. Als deze mensen zouden wandelen zou het al resultaat hebben gegeven.
Wat ik ermee bedoel is dat spinning over de rand van vet verbranding gaat, net zo als hardlopen (op wedstrijd nieveau). Je bouwt conditie op. Maar als je zoals jij al bezig bent met sporten zal je specifieker moeten richten op vetverbranding.
Crosstrainers die heb ik nooit bekeken. Zekers de moeite waard denk ik.
Wat ik weet van fietsen, is dat je daar op normaal niveau de beste resultaten behaald.
Enne ik nam je echt wel serieus. En mag dat toch ook van jou verwachten.

Wat blijft in mijn optiek is. Krachttraining en afsluiten met cardio.
HIT, Spinning, Hardlopen is per definitie geen cardio. Echter dit geeft wel een afterburn. En hoe slechter je conditie hoe groter de afterburn.

Ron

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 16:29 ----------

Nou t lastige is dat veel dingen tegenstrijdig zijn in de "sportwereld" de één zegt dit en de ander zegt dat... ......

Hier kan ik het absoluut mee eens zijn. Voor de rest is discussie zinloos. Zelfs binnen de atletiek Wereld is men het niet eens met elkaar.

Voor wat het waard is. Het is mijn conclusie uit alle rapporten en boeken die ik gelezen heb.
 
Wat is cardio?

Cardio, kort voor 'cardiovasculaire training', is een Aërobe training die het lichaam stimuleert om het lichaamsvet aan te spreken als energiebron. Met aerobe wordt hier aangegeven dat het gaat om een training met lage tot matige intensiteit, het verschil met anaërobe is dat bij anaërobe juist een hoge intensiteit wordt gebruikt. De cardio training wordt dus hoofdzakelijk gebruikt voor het verlagen van het vetpercentage, en deels voor het verbeteren van de conditie.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

H(I)IT, Spinning, Hardlopen vallen allemaal onder cardio. :)
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

H(I)IT, Spinning, Hardlopen vallen allemaal onder cardio. :)

Helemaal juist misschien dat ik een vertaling en conclusie te sterk in mijn reactie plaats.
Aërobe verbranding
- brandstof verbranden met zuurstof;
- verbranding van koolhydraten en/of vetten;
- afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare zuurstof.
Anaërobe verbranding
- brandstof verbranden zonder zuurstof;
- verbranding van alleen koolhydraten;
- leidt tot het produceren van lactaat (melkzuur)

Bij HIT zit je in mijn optiek de helft van de tijd boven je Aërobe drempel.
Bij spinning zit je daar volgens mijn ervaring 70% van de tijd boven je Aërobe drempel. Tenminste ik wel altijd. :)
En bij hardlopen ga je er vaak genoeg ook overheen. Ik loop bij een atletiek vereninging en daar wordt zeker boven die drempel getraind. Snelheid hardheid en afstand hardheid noemen ze dat daar.
Kijk je echter naar lange afstand lopers dan zie je slanke mensen. Maar daar is hun training en voedingsschemaook naar toch.

Het blijft toch ook een gevoel van "doet het wat voor je" en je lekker voelen is wellicht belangrijker dan het resultaat.

Discussie zat denk ik. Over tot de topic waar het om gaat.
Terug naar Kitty.
 
Benen training gister:
- Squatten 15x40kg, 12x60kg, 10x80kg en 10x90kg
- Leg press 15x100kg, 12x150kg, 10x170kg en 10x180kg
- Leg extension 15x35kg, 15x45kg, 12x45kg en 12x50kg
- Leg curl 15x35kg, 15x45kg, 12x45kg en 12x50kg
- Stiff legged dead lift 15x30kg, 12x35kg, 10x40kg en 10x40kg
- Lunges zonder gewichten 4x15
- Kuiten op leg press 15x130kg, 15x130kg, 15x150kg en 12x150kg

En vanavond weer hardlopen of spinnen :D
 
Benen training gister:
- Squatten 15x40kg, 12x60kg, 10x80kg en 10x90kg
- Leg press 15x100kg, 12x150kg, 10x170kg en 10x180kg
- Leg extension 15x35kg, 15x45kg, 12x45kg en 12x50kg
- Leg curl 15x35kg, 15x45kg, 12x45kg en 12x50kg
- Stiff legged dead lift 15x30kg, 12x35kg, 10x40kg en 10x40kg
- Lunges zonder gewichten 4x15
- Kuiten op leg press 15x130kg, 15x130kg, 15x150kg en 12x150kg

En vanavond weer hardlopen of spinnen :D

Damn lekkere training.
Goede squat en leg curl ook :thumbup:
 
awww yeah

big legs yeah

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Flinke benentraining weer zeg. Krijg ook zin om weer een split-schema te gaan doen, als ik jouw trainingen lees. Wel motiverend dus!

Maar zou zeggen als 10x90 lukt, dat een paar keer 100 ook makkelijk kan.
Hoe diep doe je je squats?
 
Back
Naar boven