Fitness Seller

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je lever heeft tientallen functies in je lijf. Een daarvan is alcohol afbreken en een daarvan is eiwitsynthese. Je lever kan maar één ding tegelijk, you do the math ;)
 
Dat is niet zo moeilijk :p

:roflol: nu je het zegt

---------- Post toegevoegd Tue 27 Sep 2011 om 21:05 ----------

Je lever heeft tientallen functies in je lijf. Een daarvan is alcohol afbreken en een daarvan is eiwitsynthese. Je lever kan maar één ding tegelijk, you do the math ;)

Ja, dus de training is dan eigenlijk zinloos op die dag..
 
Zoals MCmetronome zegt regelt je lever o.a. de eiwitsynthese en de zo snel mogelijke afbraak van alcohol. Je lever ziet die alcohol namelijk als een slechte stof die hij het liefst zo snel mogelijk je lichaam uit heeft. Daarom geeft je lichaam ook voorrang aan de afbraak van alcohol en stopt hij met het verwerken van eiwitten.

Als je de hele dag door goed eet en sochtens/smiddags traint dan denk ik dat je training als nog wel zin heeft. Ik zelf drink alleen bier op de zaterdag avond en dan ook alleen als ik die zaterdag niet getraind heb. Kwestie van keuzes maken he;).
 
Zoals MCmetronome zegt regelt je lever o.a. de eiwitsynthese en de zo snel mogelijke afbraak van alcohol. Je lever ziet die alcohol namelijk als een slechte stof die hij het liefst zo snel mogelijk je lichaam uit heeft. Daarom geeft je lichaam ook voorrang aan de afbraak van alcohol en stopt hij met het verwerken van eiwitten.

Als je de hele dag door goed eet en sochtens/smiddags traint dan denk ik dat je training als nog wel zin heeft. Ik zelf drink alleen bier op de zaterdag avond en dan ook alleen als ik die zaterdag niet getraind heb. Kwestie van keuzes maken he;).

Thanx Jaap, even duidelijke uitleg! Ik heb dus ook op rustdagen geen probleem, maar op trainingsdagen doe ik altijd moeilijk en dat merken vrienden ook wel.

Het is helaas niet even makkelijk altijd, maar als ik toch ga drinken dan met mate. ;)
 
Niet bitchen, als je wil drinken drink je. 1 avond per week kan echt niet zo super veel kwaad, ook niet als je diezelfde dag getraind hebt.. Ik zelf heb er voor gekozen om helemaal niet te drinken, keuzes hé...;)
 
Wat doe je nu eigenlijk dan? Ben je ook echt student en zit je op kamers? Dat je wel 3x per week uit gaat?
 
Niet bitchen, als je wil drinken drink je. 1 avond per week kan echt niet zo super veel kwaad, ook niet als je diezelfde dag getraind hebt.. Ik zelf heb er voor gekozen om helemaal niet te drinken, keuzes hé...;)

Ok. Ik was eigenlijk alleen benieuwd naar het effect van alcohol op een trainingsdag. Tuurlijk kan het geen kwaad 1x in de week, maar ik weet al voldoende, thx! Ik drink ook bijna nooit alcohol en tijdens uitgaan echt minimaal, maar nogmaals vroeg me alleen af of spierafbraak door alcohol op een trainingsdag een beetje overrated is.
 
Ok. Ik was eigenlijk alleen benieuwd naar het effect van alcohol op een trainingsdag. Tuurlijk kan het geen kwaad 1x in de week, maar ik weet al voldoende, thx! Ik drink ook bijna nooit alcohol en tijdens uitgaan echt minimaal, maar nogmaals vroeg me alleen af of spierafbraak door alcohol op een trainingsdag een beetje overrated is.


Sowieso overrated, je traint dan zeker niet voor niets..
Persoonlijk had ik zelf toen ik nog dronk het motto: Drink niets, of ga helemaal uit je plaat.:o
 
Wat doe je nu eigenlijk dan? Ben je ook echt student en zit je op kamers? Dat je wel 3x per week uit gaat?

Ik ben inderdaad student en zit op kamers, ondertussen derdejaars.
En het eerste jaar ging ik elke week uit. Het 2e jaar deed ik aan bb en ging ik echt soms wel paar weken niet uit.:rolleyes:
Alleen dit jaar wil ik in ieder geval iedere of om de week uitgaan, just for the chillz. (en moar bishes hehe)

(en was dus benieuwd naar het effect van alcohol op een trainingsdag)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Sep 2011 om 21:30 ----------

Sowieso overrated, je traint dan zeker niet voor niets..
Persoonlijk had ik zelf toen ik nog dronk het motto: Drink niets, of ga helemaal uit je plaat.:o

haha :roflol: nice
nee, dat weet ik genoeg thx boyz!
 
Ok. Ik was eigenlijk alleen benieuwd naar het effect van alcohol op een trainingsdag. Tuurlijk kan het geen kwaad 1x in de week, maar ik weet al voldoende, thx! Ik drink ook bijna nooit alcohol en tijdens uitgaan echt minimaal, maar nogmaals vroeg me alleen af of spierafbraak door alcohol op een trainingsdag een beetje overrated is.

Ooooow ik begreep je net verkeerd. Er stond ik ga uit op 1 van de volgende dagen woensdag, donderdag, vrijdag en soms zaterdag. Ik dacht dat je op al die dagen uitging:p. Ik schrok al, maar 1x per week lekker doorzakken lijkt me zeker niet verkeerd. Het is wel lekker om na een week strikt eten en trainen een keer uit je hol te kruipen en helemaal los te gaan!
 
Ooooow ik begreep je net verkeerd. Er stond ik ga uit op 1 van de volgende dagen woensdag, donderdag, vrijdag en soms zaterdag. Ik dacht dat je op al die dagen uitging:p. Ik schrok al, maar 1x per week lekker doorzakken lijkt me zeker niet verkeerd. Het is wel lekker om na een week strikt eten en trainen een keer uit je hol te kruipen en helemaal los te gaan!

Haha, dan had ik nooit zoveel gains kunnen maken. Dan zat ik misschien nog maar op 70kg ofzo :roflol:
 
28 September - Benen, Kuiten en Schouders

Benen

Back Squat - iets boven parallel
12x30
12x40
12x50
12x60
12x70

Leg press
12x130
12x140
12x150

Hack Squat (plate loaded)
12x60
12x70
12x80
12x90

RDL
12x60
12x80
12x90
12x100
10x110

Seated calf press
12x80
12x100
10x120

Schouders

DB Shoulder press
12x20
10x22
7x24

DB lateral side raise
12x12
12x12
11x12

Bent over lateral raise
12x12
12x12
12x12

Opmerkingen
Bij benen heb ik vandaag op volume getraind, had in mei een blessure opgelopen. Ik had toen wel mijn benen door getraind (vet stom), maar wel minder gesquat.
Daarna heb ik meer dan een maand helemaal geen benen getraind, dus deze training was even mijn benen laten wennen aan het volume. Ik heb vooral proberen te letten op techniek, knieën meer naar buiten, holle rug proberen te behouden, buikspieren goed aanspannen en kont aanspannen bij beginpositie weer.
Ik had geluk weinig last van mijn lies, maar even afwachten misschien komt morgen nog wel. Heb al een week geen fysio sessies gehad, mijn fysiotherapeut is ziek, maar volgens hem mocht ik alles doen zolang ik geen pijn kreeg en squat beperken tot 90 graden.

Nu weet ik weer hoe intensief benen trainen is, had geen zin meer in schouders en dat merkte ik ook aan de gewichten en pijn in rechterschouder bij bent over lateral raise :roflol:
 
zo, je hebt best wat power in je wheels dude, en die deads zijn ook sterk!
 
Eiwitsynthese is zwaar overdreven, wordt met ong 6% gereduceerd bij 6 bier. Valt dus reuze mee, de carbs uit bier heb ik liever op een trainingsdag dan rustdag.
 
zo, je hebt best wat power in je wheels dude, en die deads zijn ook sterk!

Bedankt man, ik hoop dat ik snel weer (gezond) op mijn oude niveau kom als ik me goed herinner was dat 6-8x100 squat eind april.

Eiwitsynthese is zwaar overdreven, wordt met ong 6% gereduceerd bij 6 bier. Valt dus reuze mee, de carbs uit bier heb ik liever op een trainingsdag dan rustdag.

Hmm interessant, bedankt voor je toelichting.
Btw heb je ook het artikel, kan ik het op me dooie gemak doorlezen. :)
 
Lekkere train man. ik neem aan dat je met holle rug bij de squat doelt op een rechte rug? holle rug imo nooit goed (mits beetje archen met bp). je rug moet je fixeren in de normale houding: recht.
 
legpress pak je nu ook niet tot knee-on-chest?

Toch best netjes 12x150kg heur...... is niet niks en benen trainen is ook vaak saai
 
Lekkere train man. ik neem aan dat je met holle rug bij de squat doelt op een rechte rug? holle rug imo nooit goed (mits beetje archen met bp). je rug moet je fixeren in de normale houding: recht.

Probleem is als ik hem recht probeer te houden, meteen verlies bij een bepaalde gradatie meestal na 90 graden. Als ik hem gewoon hol trek dan raakt die een beetje recht. Ik hoop dat ik het beetje goed kan uitleggen.

Ik had gisteravond voor de spiegel mijn rug bekeken tijdens het visueel squatten en ik zag gewoon dat mijn bol ging en hierbj dus de druk kwam op mijn lies (symhsis klier).

Ik moet bij de fysio blijven oefenen, zodat ik wat flexibeler wordt en dan wel weer deep kan squatten.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 15:00 ----------

legpress pak je nu ook niet tot knee-on-chest?

Toch best netjes 12x150kg heur...... is niet niks en benen trainen is ook vaak saai

Thx man, maar is niet plate loaded he. Gaat via katrol.
Benen trainen is zwaar..vandaag ook sick warm in gym wordt je wel toch van misselijk van!
 
Ja vooral focussen op flexibiliteit en je rug recht houden.. want met arch of bolling is het niet lekker voor je rug met een heavy workload
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven