XXL Nutrition

Log Machete (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik heb dat ook, echt vervelend als je in de spiegel kijkt. Word bij mij nu wel iets minder door het nieuwe schema. Heb het idee dat Incline DB Curls zorgt voor een betere piek van de biceps, fijne oefening om als laatste de biceps 110% vol te krijgen.

Bedankt man! Ga ik zeker proberen, karma.
 
5 Oktober - Benen, Kuiten en Schouders


Benen

Leg press
12x130
12x140
12x150

Back Squat
12x60
12x70
8x90 - laatste 2 reps 90 graden, want techniek leed eronder kreeg weer pijn in lies.

Op zich ging het wel lekker vorige keer deed ik als laatste set 12x70.

Hack Squat (plate loaded)
12x80
10x100 PR
4x110

Leg extension
12x70
12x75
11x80 (full stack)

Wou niet al te intens aan deze oefening werken, aangezien mijn knieën door deze oefening waren verpest. Heb gewoon zoveel mogelijk mijn knieën naar buiten gewezen om de vastus medialis te stimuleren (had ik ergens op internet gelezen).

RDL
12x60
12x80
12x100

Leg curl
12x30
12x35
12x40

Seated calf press
12x80
12x100
10x120

Schouders

DB Shoulder press
12x22 VPR
10x24
4x24 - wtf?!

Seated db raise
12x6
12x8
6x10

DB lateral side raise
12x12
12x12
9x14

Opmerkingen
Geen bent over lateral raise, was veels te moe en had erg veel honger (cortisol, not good).
Ik train voor het eerst zo laat in de middag, heb te lang gewacht om te trainen wou op nuchtere maag 1 scoop jack3d proberen, maar slaag helaas niet aan.

Ik vind echt vervelend dat ik wanneer steeds aan schouders wil beginnen mijn energielevel er helemaal doorheen is. :(
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Andere combinatie proberen, benen biceps bvb, dan schouder/triceps borst appart en rug/traps.

ff de beste combinatie zoeken, ook met spierpijn niet triceps de volgende dag trainen naardat je borst heb gedaan etc etc.

En 1,5uur voor de training niet eten, dan pwo nemen is tijd zat ;)
 
Andere combinatie proberen, benen biceps bvb, dan schouder/triceps borst appart en rug/traps.

ff de beste combinatie zoeken, ook met spierpijn niet triceps de volgende dag trainen naardat je borst heb gedaan etc etc.

En 1,5uur voor de training niet eten, dan pwo nemen is tijd zat ;)

Ik had eerst een 4dagen split inderdaad, maar heb daar geen tijd voor.
Vandaar weer back to 3 dagen split en een andere goeie indeling voor 3 dagen weet ik niet ...
 
Ik had eerst een 4dagen split inderdaad, maar heb daar geen tijd voor.
Vandaar weer back to 3 dagen split en een andere goeie indeling voor 3 dagen weet ik niet ...

Oke, toch jammer dan. Benen vreet energie als een neger bij kfc hehehehe.

Vindt het desondanks toch een nette training heur
 
Ik had eerst een 4dagen split inderdaad, maar heb daar geen tijd voor.
Vandaar weer back to 3 dagen split en een andere goeie indeling voor 3 dagen weet ik niet ...

Geen tijd door school?:(
Gewoon keihard op 5daagse gaan en prioriteiten stellen: Bodybuilding-> school-> rest

:p:o
 
Geen tijd door school?:(
Gewoon keihard op 5daagse gaan en prioriteiten stellen: Bodybuilding-> school-> rest

:p:o

Hahaha, idd kan echt niet man :mad::(
Ik ging sowieso lekker op 3daags, moet dus gewoon een andere indeling proberen om biceps bij te trekken en voldoende energie te hebben na benen/rug om te trainen.

Als iemand suggesties heeft zou ik heel blij zijn!

---------- Post toegevoegd Wed 5 Oct 2011 om 18:12 ----------

Oke, toch jammer dan. Benen vreet energie als een neger bij kfc hehehehe.

Vindt het desondanks toch een nette training heur

Klopt, dan ben je echt bekaf moet altijd naar kleedkamer kruipen haha
 
Ik heb ook een tijd 3 daags gedaan als volgt, borst/biceps, benen/schouders en rug/triceps, misschien heb je hier wat aan:) verder zou je ook bijv, achterkant schouders bij je rug kunnen pakken en mp bij borst dag zo blijft je benen dag een stukje rustiger, het is even zoeken wat het beste werkt voor je, Succes!
 
Bedankt Rob! De split die jij beschrijft heb ik nu ook, haha. Het is echt lastig om een andere indeling te bedenken en ook nog rekening houden met herstel van spiergroepen en ook gebruik je vaak spiergroepen als synergisten dus extra belast.
 
Bedankt Rob! De split die jij beschrijft heb ik nu ook, haha. Het is echt lastig om een andere indeling te bedenken en ook nog rekening houden met herstel van spiergroepen en ook gebruik je vaak spiergroepen als synergisten dus extra belast.

Klopt helemaal daar loop je eigelijk altijd mee te kloten, zo zal elk schema zijn voor en nadelen hebben, tijdje heb ik ook borst/biceps/schouders, benen, rug/triceps/schouders gedaan ( uitgaand van 1 schouder oef per groep dus mp+ur bij borst en rear delt rows bij rug.:)

Edit: heb ook wel eens gedacht om, borst/biceps/kuiten, quads/harms/schouders en rug/triceps te doen, maar toen over gegaan op 4daags :) er zijn veel mogelijkheden maar er zal altijd wel iets minder gaan/kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel lekker hoor die 10x24KG na een VPR:)
Vastus medialis kan leg je accent op in de laatste 10 graden van extensie in je knie, dus zorg goed dat je hem strekt of ga lunges doen waarbij je door loopt als het waren en bij het omhoog komen je knie goed strekken en liefst met een kleine toe press erbij :)
 
Klopt helemaal daar loop je eigelijk altijd mee te kloten, zo zal elk schema zijn voor en nadelen hebben, tijdje heb ik ook borst/biceps/schouders, benen, rug/triceps/schouders gedaan ( uitgaand van 1 schouder oef per groep dus mp+ur bij borst en rear delt rows bij rug.:)

Edit: heb ook wel eens gedacht om, borst/biceps/kuiten, quads/harms/schouders en rug/triceps te doen, maar toen over gegaan op 4daags :) er zijn veel mogelijkheden maar er zal altijd wel iets minder gaan/kunnen.

Ja, precies het is maar net waar je goed op gaat. Ik train altijd heel zwaar, vaak tot failure, dus de intensiteit is hoog bij mij. Alleen dan moet ik wel lang herstellen, dus is 3 daags perfect voor mij.

Ik ga denk ik gewoon afwisselen in volume en intensiteit weet het niet beter.

Lange, sterke training ;)

Thx bro, maar vind je het lang ja? Ik pak inderdaad quads te goed aan, alleen hamstrings kunnen beter. Vanaf volgende week ga ik goodmorning's doen, want die voelde ik tijdens fysio enkele weken geleden wel erg goed.

Toch wel lekker hoor die 10x24KG na een VPR:)
Vastus medialis kan leg je accent op in de laatste 10 graden van extensie in je knie, dus zorg goed dat je hem strekt of ga lunges doen waarbij je door loopt als het waren en bij het omhoog komen je knie goed strekken en liefst met een kleine toe press erbij :)

Bedankt man! Goeie tip, thanx. Lunges is wel een lastige oefening kwa stabiliteit :roflol:
 
Deftige wheelstraining. En goodmornings zijn koning voor hamstrings ook. Maar niet deadliften dan?
 
Deftige wheelstraining. En goodmornings zijn koning voor hamstrings ook. Maar niet deadliften dan?

Bedankt man!
Deadliften deed ik ook al op rugdag.
Misschien dat ik in plaats van leg curls gewoon goodmornings doe én dus RDL behoud.

-------------

Goeie voeding vandaag:
75gr havermout + 40gr whey
3 volkoren boterhammen + 4 eigeel + 1 eiwit
100gr bulgur + 130gr tonijn + ananas
3 volkoren boterhammen + 150-200gr kipfilet

zo nog:
600gr kippenbouten + 50/75gr bulgur
60gr cashewnoten + casseine shake.

Vandaag rustdag, dus lekker hoog in vetten.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo rust dag --> hoog in vetten?
Vind het trouwens niet zo bijzonder veel hoor qua eten, wel goede shizzle:)
 
Hoezo rust dag --> hoog in vetten?
Vind het trouwens niet zo bijzonder veel hoor qua eten, wel goede shizzle:)

Het is inderdaad niet veel, gewicht stijgt een beetje en wordt ook sterker.
Dus ik blijf voorlopig wel zo eten, grappig is wel dat ik paar maanden geleden bijna 1,5x zoveel at en toen pas aankwam..ik kan ook niet veel eten door maagproblemen dus ik kijk het even aan.

Rustdag heb je niet veel carbs nodig. Je wilt knallen tijdens de training, dan heb je de energie nodig die je het liefst primair haalt uit carbs. Glycogeenvoorraad vul ik goed bij na een training, door dan veel carbs te eten. 100gr na de training en dan nog eens 100gr rijst mag gerust, want dan heb je het hardst nodig voor herstel etc. (WMS uitz.)

Op rustdagen haal ik meer calorieën uit vetten, kijk maar naar kippenbouten bijv. minimaal 800 calorieën.

Ik zit nu denk ik aan 3500cal.
 
Lekkere pr's gezet man. Sterke schouders heb je. Voeding ziet er ook wel goed uit maar lijkt me als nog wat weinig. Die tweede maaltijd bedoel je zeker 4 eiwit en 1 eigeel neem ik aan? En neem je 600gr kippenbouten in 1 maaltijd??? Dat komt neer op ongeveer 130gr eiwitten... Ik dacht gelezen te hebben dat je lichaam maar maximaal 50gr eiwitten kan verwerken per keer ofzo.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven