XXL Nutrition

Belly Fat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ga dit weekend mijn voedingsschemaherzien. Ga het brood verminderen. En probeer meer groetne erin te krijgen.
Wordt vervolgt dus.
 
Hoi Ron.
Interresante topic.
Zit een beetje in het zelfde schuitje als jij.
Drukke baan,wat overgewicht ,en ook over de 40.
Jarenlang te veel onder m,n onderhoud gegeten en nooit gediciplineerd aangepakt,
waardoor m'n metabolisme veel te traag geworden is.
Heb nu thuis een gym gemaakt en train met heel veel plezier icm cardio (wel een fiets,voor de TV..)
Beter en gezonder eten icm met Cardio en KT is ook voor mij de oplossing.
Heb veel gelezen op dit forum de laatste tijd,zeer leerzaam en stimulerend.
Ik blijf je topic met interrese volgen,succes!

Timo.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je me volgt Timok. Heb ook nog een log waar ik mijn training bijhoudt.

Ron
 
Een testosteron booster schijnt op die leeftijd ook goed te helpen, hoe ouder je word des te minder testosteron maakt je lichaam aan, daarom hebben oudere mensen vaak een "buikje"
 
vet 29.56

wtf?????

Een testosteron booster schijnt op die leeftijd ook goed te helpen, hoe ouder je word des te minder testosteron maakt je lichaam aan, daarom hebben oudere mensen vaak een "buikje"

is onzin, voeding en training heeft hij nodig. geen onzin zoals jij hem aanbiedt
 
Een testosteron booster schijnt op die leeftijd ook goed te helpen, hoe ouder je word des te minder testosteron maakt je lichaam aan, daarom hebben oudere mensen vaak een "buikje"

Hihihi mijn testosteron is opperbest. Ik heb een tijdje Grow geprobeert.
Voelde geen bijdrage.
Daarna heb ik D-Aspartic Acid gebruikt. Ook hier geen toegevoegde waarde gevoelt of gemerkt.
Ben nu met Tropinol bezig. Hier merk ik de werking van meer pomp.
Maarre een verhoging van mijn mannelijkheid niet hoor. Ben nog steeds even geil whahahahaha.

Het buikje moet gewoon weg dmv training, voeding en cardio. En de slappe buikspieren van mannen op latere leeftijd speelt wel parten.
Als je jong bent en een goede houding hebt hoeft het buikspieren verhaal niet zo en dat breekt je op na jaren van versloffen.
De tric is dus op jonge leeftijd je core bewust te onderhouden en dit te blijven volhouden.:p
 
Minteressant topic Ron!
Volg het graag, gezien mn eigen buik die teveel de aandacht is gaan vragen de laatste tijd. Nu ook bezig dat vet weg te werken dmv cardio na KT en voeding aangepast.
Il vroeg me alleen af in hoeverre het slim is de magnificent nog te gebruiken na de KT voor de cardio?? Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen gezien de suikers enz?
 
wil dit ook even volgen. zit in hetzelfde schuitje. maak wel trouw elke maand foto's, zodat ik beter mijn progressie/ of juist niet in de gaten kan houden. ik drink ongeveer 3 flessen wijn per week, want dat vind ik lekker. moet wel hard trainen om daarmee vet kwijt te raken. doe nu iets van 1,5 kilo per maand. succes ron.
 
Nou welkom Remsales, Joppe71. :)
Ik heb deze week een rustweek. Dus zal niet veel posten.
Dat van die Magnificent zou ik pas na de cardio nemen. Ik neem tegenwoordig 1 scoop. :p
Dus geen 70gram maar gewoon rond de 35gr (1 schep).
Gebruik het enkel als oplader voor de spieren.

Via mijn handtekening kan je mijn log zien. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Mis nog de nodige tips. Of gewoon complimenten als het goed gaat.
Ik heb daar dus werkelijk geen idee van. ;)
 
Minteressant topic Ron!
Volg het graag, gezien mn eigen buik die teveel de aandacht is gaan vragen de laatste tijd. Nu ook bezig dat vet weg te werken dmv cardio na KT en voeding aangepast.
Il vroeg me alleen af in hoeverre het slim is de magnificent nog te gebruiken na de KT voor de cardio?? Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen gezien de suikers enz?

Heb net van de week advies gevraagd aan Leon van body en fit.
Dit heeft hij te zeggen over vetverlies icm met KT en Cardio.
Had advies gevraagd ivm isolaat na KT en voor de cardio,en alleen cardio.(zonder KT)
Ik train na het avondeten,dat bedoelt hij met de laatste maaltijd voor de training.

Beste Timo,

Ik zou in jou geval de Isolaat Perfection voor na de training bewaren en gebruik maken van je laatste maaltijd voor de training. Mijn ervaring is dat je deze maaltijd in de 50/30/20 verhouding het beste kunt nemen. De 30% koolhydraten moeten dan ook complex zijn. Dit houd je Insuline onder controle en geeft je lichaam voldoende energie om een training te doorstaan. Na de training zou ik mij focus leggen op een WMS of andere waxy maize bron. Vervolgens 20 minuten later 50 gram Isolaat Perfection. Dit is voor dagen waarop je krachttraining + cardio doet.

Wanneer je cardio los doet zou ik eerst kijken naar de structuur van de cardiosessie. Richt jij je op 70% van je max hartslag en probeer je dus je ‘’fatburning’’ zone te vinden dan zou ik alleen Isolaat perfection voor de training nemen en eventueel wat extra BCAA tijdens de sessie op spierafbraak tegen te gaan. Gaat de training meer richting cardio/conditie dan raad ik aan om wel wat extra koolhydraten toe te voegen. Hiermee voorkom je ook een sterke daling van de suikerspiegel en het cortisolniveau.

Ik ben trouwens meer voorstander van snelle eiwitten voor het slapen gaan wanneer een persoon vet wilt verliezen. Dit komt omdat snelle eiwitten ervoor zorgen dat het lichaam de hele nacht vet moet aanspreken als directe energie bron en niet kan profiteren van de langzame afgifte van Caseïne. Dus isolaat zelf. J

Met vriendelijke groeten,
Leon
 
Ik ben me voornamelijk bezig met laag koolhydraten gebruik. De Magnificent neem ik na mijn krachtraining.
De verhouding 45/35/20% heb ik in mijn dagelijkse eetschema verwerkt. De koolhydraten na mijn training heb ik nodig om mijn spiern de juiste voeding te geven.

Ik ben niet meer zo bezig met mijn buik. Soms nog wel een klote gevoel over maar doe mijn best om me voral op de spiermassa te richten.
Meer spiermassa is meer verbranden. Meer verbranden is vet verliezen.
Probeer mijn houding aan te passen. Borst vooruit en buik in. LOL

Maar wat Leon schrijft is natuurlijk zeer belangrijk. Past niet in mijn schema. Ga de avond afsluiten met een Casein shake.

Mijn eetschema is aangepast en mijn trainingsschema ook.
07:00 60gr Whey + 80gr Brinta met water.
09:00 130gr tonijn op 1 broodje of rijst.
10:00 voor de training Super creatine plus pre workout supplement.
11:30 na de training 50gr magnificent + 40gr eiwit isolaat
12:15 200gr groente + 175gr vlees + 50gr rijst
15:00 70gr Lean Gain
17:30 180gr spercieboontjes + 175gr kipfilet + 50gr rijst
21:30 casein shake (soms kwark met isolaat)
 
Laatst bewerkt:
Je schema ziet er goed uit,zie dat je traint overdag,voor mij door de weeks helaas niet mogelijk.
Maar als ik thuis kom s'avond is de warme maaltijd redelijk aangepast aan de goede verhoudingen. (mijn lieve vrouw kookt veel meer kip en vis sinds ik serieus aan KT en cardio doe :) )

Ik merk ook dat de ideale verhoudingen krijgen na m,n 40e moeilijker word,maar dat het richten op de positieve aspecten idd stimuleert,gezond bezig zijn met je lijf en je grenzen verleggen is al lekker op zich ^^
 
Ik probeer hier naar toe te werken. En daarbij pak ik eiwitten uit een shake. De verhouding van de ochtend voeding pas is zo aan dat deze nog wel te drinken is. Iets minder brinta dus.
Het eetschema is door Ray Simon geadviseerd. Niet de eerste de beste dus.
Hij werd afgelopen Wereldkampioenschap 5e in zijn klasse.

Voeding Trainingsdagen
> 07:00 uur 500ml water + 40gr Whey + 100gr Brinta. + 5 gekookte eieren , waarvan 2 met geel + 2 tabs omega 3 + 3 multi vitamine pil (kruidvat)
> 09:00 uur 80gr basmati rijst + 110gr tonijn op water basis + 30gr amandelen+ 1 el tomaten ketchup
> 10.15 uur 20gr whey met water
> 10.30 TRAINEN
> 11:30 uur 50gr magnificent + 30gr whey + water
> 12:00 uur 80gr rijst + 200gr zoete aardappel + 150gr vlees , geen varken + 5 ei-eiwitten + groente
> 14:30 uur 70gr brinta + 30gr eiwitpoeder + water + 30gr amandelen
> 17:30 uur 50gr basmati + sperciebonen + champions + 175gr kipfilet + 1 eetlepel Olijfolie + 1 el woksaus
> 20:00 uur 5 ei-eiwitten, gekookt met salade
> 22:15 uur 250gr magere kwark
>
>
> Eten Rustdagen
> 07:00 uur 500ml water + 40gr Whey + 120gr Brinta. + 5 gekookte eieren, waarvan 2 met geel. 2 tabs omega 3 + 3 multi vitamine pil (kruidvat)
> 10:00 uur 100gr basmati + 110gr tonijn op water basis + 1 el tomaten ketchup
> 12:00 uur 100gr basmati + groente + 150gr vlees , geen varken + 2 tabs omega 3
> 14:30 uur 100gr brinta + 30gr whey + water + 30gr amandelen
> 17:30 uur 100gr basmati + 175gr kip + 1 el olijfolie
> 20:00 uur 5 ei-eiwitten met salade
> 22.15 uur 250gr magere kwark

Omdat ik niet altijd kan eten wat hier beschreven staat pak ik wel de verdeling E/K/V en de aantallen Kcal's.

Om dan maar gelijk mijn trainingsschema erin te gooien.

Maandag Schouders biceps
Front press smith mach.
Side raises db
Lateral side raises cable
Chinups
Machine curl
EZ bar curl
Concentration curl db

Dinsdag Rug achterijde schouder
Front pulldown
BOR bb
Cable row, rechte stang, wide grip
Dead lifts bb
Bent over cable raise, 1 arm
Bent over raises db
Shrugs

Donderdag borst, triceps
Incline bench press bb
machine press
Fly's db
Dips
Pushdown cable
Triceps extension db (overhead)
One arm reverse grip pushdown

Vrijdags benen
Leg extension
Squats bb
Legpress machine
Leg curl
Stiff legged dead lift bb
Seated calfs raises machine
Standing calf raises machine

Hier doe ik voor grote spieren 4x12 en voor de kleine 3x12.
Ga voor maximale uitvoering. Als ik de laatste met 12 kan pakken verhoog ik het gewicht. Zorg ervoor dat mijn spieren al op spanning zijn als ik de oefening uitvoer.
Zet mijn buikspiren strak en borst omhoog als ik een staande oefening heb.
Alles geconcentreerd op de spiergroep. Cardio laat ik voorlopig liggen.
Die pak ik rond maart weer op.

Ik merk verbetering in mijn uitvoering en voel dat mijn massa compacter wordt. Het voelt allemaal niet iets beter dan hiervoor. Ik heb nu wel het gevoel dat ik echt aan het bodybuilden ben. Hiervoor was kracht de noodzaak.
Zonder kracht kan je niet krachtig bodybuilden.
Nu is het bouwen aan de beurt. Straks het vormen (buikje weg en vet verminderen).
 
lijkt me wat laag in de kcal als je spiermassa wilt aanzetten.
afvallen gaat naar mijn idee het beste door op onderhoud te eten en d.m.v. cardio een tekort te creëren.

Dit dus.
 

Yep. Ik zit nu rond de 2700Kcal per dag. En deze ga ik ophogen om zo dicht mogelijk bij bovenstaande voedingsschema te komen.
Als je die uitzet in e/k/v en kcal kom je uit rond de 3500kcal op trainingsdagen en op 3250kcal op niet trainingsdagen.

En ik ben het eens als je zegd dat op onderhoud zitten + cardio het beste reaultaat zal geven. Spierbehoudt en vet afbraak.

Tot maart ga ik met bovenstaande schema's aan de gang, En ik ga langzaam van 2700 richting de 3500, ook om te kijken of ik geen vetmassa aan het gainen ben.
 
Respect Ron.
Ik heb jaren veel te weinig Kcal gegeten om niet aan te komen, en daardoor te trage spijsvertering ontwikkeld.
Ben ook voorzichtig mijn inname gaan vergroten om alles weer op gang te krijgen.
Als ik de Kcal inname van sommige hier zie schrik ik me rot,maar ben steeds bewuster dat ,om m'n metabolisme in orde te krijgen, eerst mijn inspanning/voeding in balans moet zijn.

Ron,ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt met je voeding.
 
Ik zit nu rond de 3500kcal. Zal mijn schema toevoegen. Kan je zien wat het allemaal is en hoe ik het doe.

Het tabblad sportdag is wat ik gegeten heb,
De Tapbladen met Ray erin zijn de voorbeeld schema's.
Hier probeer ik zoveel mgelijk aan te houden. De vrijdag is patatdag, heb nog kleine kids.
En het weekend is anders qua omvang. Wel zoveel mogelijk rekening houden met de standaard voeding. Maar vanwege uitslapen en gezamelijk eten iets anders. Hier pak ik ook wel een wit broodje ei.

Het tabblad calorien zie je de totalen per dag.
 

Bijlagen

  • Voedingschema.xlsx
    245,3 KB · Weergaven: 20
Kan aan mij liggen maar ik zie bij je ontbijt (07:00) geen melk, maar misschien drink je dit met water.

Interessant topic trouwens! Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om je fysiek te transformeren.
 
Kan aan mij liggen maar ik zie bij je ontbijt (07:00) geen melk, maar misschien drink je dit met water.

Interessant topic trouwens! Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om je fysiek te transformeren.

Nou het ligt niet aan jou hoor. Er zit GEEN melk in dit schema.
Melk zorgt voor een vetter velletje om je lijf.
Je ziet ook geen brood. Brood maakt dik en zet je buik op.

En je laatste opmerking sla ik maar over. :rolleyes: Neem aan dat je dit positief bedoelt.
 
Deze mag wel iets naar boven gekicked worden. Bij deze dus.
 
Back
Naar boven