XXL Nutrition

eiwit BOM! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Heel simpel, heel snel en lekker!

Gooi een bak kwark (500gr) in een maatbeker, doe er een beker melk bij, een klein beetje zoetstof, mix dit met de staafmixer tot het een soort yoghurt is en doe er dan handmatig nog wat naturel (zonder suiker) cornflakes bij.. Een heerlijke manier om je bak kwark weg te werken en goed voor meer dan 50gr eiwit per portie!!
 
Word toch maar 30 gram eiwit opgenomen. Dus de rest word opgeslagen in de lever als die vol zit dan opgeslagen als vet, dus is die 50 gram wel zo goed dan? Maar tis erg handig als je ze in 2 porties verdeeld ;)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Elmar
Word toch maar 30 gram eiwit opgenomen. Dus de rest word opgeslagen in de lever als die vol zit dan opgeslagen als vet, dus is die 50 gram wel zo goed dan? Maar tis erg handig als je ze in 1 porties verdeeld ;)

idd Elmar, 30 gram eiwit per uur en 2 a 3 gram in de lever.
 
Originally posted by Elmar
Word toch maar 30 gram eiwit opgenomen. Dus de rest word opgeslagen in de lever als die vol zit dan opgeslagen als vet, dus is die 50 gram wel zo goed dan? Maar tis erg handig als je ze in 2 porties verdeeld ;)

Wel raar dat ik hier ineens een negatieve karma voor krijg.
 
Ja elmar dat such's zeker, maar ik leef met je mee en zal je ff een positieve karma geven. NO PROBLEM bro
 
Originally posted by Elmar
Word toch maar 30 gram eiwit opgenomen. Dus de rest word opgeslagen in de lever als die vol zit dan opgeslagen als vet, dus is die 50 gram wel zo goed dan? Maar tis erg handig als je ze in 2 porties verdeeld ;)
Dit is al talloze keren besproken geweest en telkens komt die onzin terug.
Je neemt op wat je nodig hebt! Dus die 30 gram is iets wat je uit je hoofd moet zetten.
 
Originally posted by Dr. Worf
Heel simpel, heel snel en lekker!

Gooi een bak kwark (500gr) in een maatbeker, doe er een beker melk bij, een klein beetje zoetstof, mix dit met de staafmixer tot het een soort yoghurt is en doe er dan handmatig nog wat naturel (zonder suiker) cornflakes bij.. Een heerlijke manier om je bak kwark weg te werken en goed voor meer dan 50gr eiwit per portie!!
zo doe ik het idd ook.
die goedkoopste kwark is altijd zo droog, dat kan je puur nauwelijks door je strot krijgen. met een beetje melk erbij en later nog ev ananas is het idd lekker!
 
Originally posted by Bodyman
Ja elmar dat such's zeker, maar ik leef met je mee en zal je ff een positieve karma geven. NO PROBLEM bro
Haha thx, tis niet dat ik erom vraag, alleen ik geef advies en word door 1 of ander iemand neit gerespecteerd en geeft me ff een negatieve karma en dan geef jij me weer positieve karma (thx) en is iemand weer jaloers ofzo en geeft mij WEER negatieve karma. Maar goed dit soort dingen zijn al besproken dus beetje:
:to:
 
Hey Elly, die negatieve karma hebbie toch nie door mij gekregen ? van die karma's heb ik weinig kaas gegeten..
 
Weet niet of ik die door jou heb gekregen denk het niet he, maare lekker boeiend. Ik vind het af en toe alleen beetje vreemd als je een advies geeft of een normale reactie dat ze je een negatieve karma geven. that's all
 
Vind ik ook een beetje raar ja om op advies een negatief karma te geven! Maar je info is wel fout (no offense)..
 
Originally posted by Dr. Worf
Vind ik ook een beetje raar ja om op advies een negatief karma te geven! Maar je info is wel fout (no offense)..

Ja ik heb dat gelezen en lees het wel vaker. Maar idd de ene zegt een bodybuilder heeft 2 gram eiwit per kg nodig en de ander zegt weer 4 of 5 gram eiwit per kg. Dus ik heb volgens mij ook wel door dat het bull is, alleen ben benieuwd wie het bewijs heeft gevonden dat 30 gram per 3 uur bullshit is. Dus als iemand een artikel heeft gevonden gaarne plaatsen.
 
Originally posted by Elmar


Ja ik heb dat gelezen en lees het wel vaker. Maar idd de ene zegt een bodybuilder heeft 2 gram eiwit per kg nodig en de ander zegt weer 4 of 5 gram eiwit per kg. Dus ik heb volgens mij ook wel door dat het bull is, alleen ben benieuwd wie het bewijs heeft gevonden dat 30 gram per 3 uur bullshit is. Dus als iemand een artikel heeft gevonden gaarne plaatsen.

Bij een groot overschot aan eiwitten zal je urine naar amoniak gaan ruiken, en diezelfde amoniak lucht zal ook uit je porien komen. 30gr is bullshit, je lichaam zal gebruiken wat het nodig heeft! 2gr is het minimale voor een bb. Test het voor jezelf eens uit wat er gebeurd als je je eiwitinname langzaamaan verhoogt. Ik ging er harder door groeien iig... en dat met ruim boven die 30gr per maaltijd.
 
ik kan ook wel iets meer hebben dan 30 gram per maaltijd, alleen als ik echt te vel neem ga ik vet veel scheten laten, en tijdens de training verbrand ik die eiwitten wel weer, dan ruikt mijn zweet naar amoniak. Is dit slecht trouwens? Ik heb dit wel een paar x in de maand. Ik krijg wel genoeg koolhydratn binnen denk ik. Want het kan ook n tekort aan kh zijn. Ik begin ook steeds dikker te worden dus ik krijg meer energie binnen dan ik verbruik neem ik aan. Toch vald het me op dat ik meestal als ik 's ochtends of 's middags sport ik die amoniakgeur krijg?? Kan ik dan beter 's avonds trainen omdat ik dan meer gegeten heb over de hele dag?? Ik heb als ik 's ochtends train altijd iig. wel 6 bruin volkoren broodjes op (in een maaltijd 2 uur voor de training) en wat fruit vlak voor de training en dat zijn dan mijn kh.
 
ammoniak?

minder eiwitten nemen. hoeveel zit je nu?
 
Huh......zal wel iets Hollands zijn zeker ? :p
Lol deze belg kan niet volgen allee :D
In ieder geval......ik zal het recept eens proberen.
 
sloeber zei:
Huh......zal wel iets Hollands zijn zeker ? :p
Lol deze belg kan niet volgen allee :D
In ieder geval......ik zal het recept eens proberen.

Volgens mij heet kwark in België 'platte kaas'....
 
Klopt kwark = platte kaas :p
 
aah, dus kwark is niks meer dan platte kaas? Had ik dat maar eerder geweten ....
 
ew ik deed melk bij kwark en het werd helemaal vloeibaar :p
 
Back
Naar boven