MuscleMeat

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heerlijk hoe sommigen trachten de wereld, de politiek e.d in een paar zinnen c.q woorden weer te geven.
 
Wat ik me zo afvraag. Waarom wordt er wel internationaal ingegrepen tegen Libië en niet tegen Syrië? De leiders van beide landen gebruiken tanks tegen de bevolking en dat was toch de reden om in te grijpen in Libië?

Heeft iemand een verklaring?

Omdat Syrie geen mattie is van Isreal jongen.
 
Wat ik me zo afvraag. Waarom wordt er wel internationaal ingegrepen tegen Libië en niet tegen Syrië? De leiders van beide landen gebruiken tanks tegen de bevolking en dat was toch de reden om in te grijpen in Libië?

Heeft iemand een verklaring?

Die vraag heb ik voor Israelische aanvallen.
Daar blijft het niet alleen bij tanks na, maar ook F16's en fosforbommen.
 
Wat ik me zo afvraag. Waarom wordt er wel internationaal ingegrepen tegen Libië en niet tegen Syrië? De leiders van beide landen gebruiken tanks tegen de bevolking en dat was toch de reden om in te grijpen in Libië?

Heeft iemand een verklaring?
is allemaal politiek, andere landen gaan echt niet helpen als ze er geen baad bij hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 10:37 ----------

Dictatuur blijft dictatuur. De media is niet de schuldige van de opstand, of wel?
dictatuur bestaat imo niet, en als de meerderheid vindt dat 1 leider goed is waarom zouden wij dat dan moeten afkeuren?
 
---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 10:37 ----------

[/COLOR]
dictatuur bestaat imo niet, en als de meerderheid vindt dat 1 leider goed is waarom zouden wij dat dan moeten afkeuren?

:roflol:

Not sureiftrollorjuststupid.jpg
 
Jij snapt de concepten dictatuur en democratie niet helemaal.
ik snap de concepten wel, maar een letterlijke dictatuur bestaat niet.
een dictatuur is een regeringsvorm waarin 1 persoon of een kleine groep de macht heeft. maar het volk heeft altijd de mogelijkheid om die macht af te nemen dus is er altijd een soort van democratie.
 
Syrië is een bondgenoot van Iran en Iran is bondgenoot van Rusland en China. Amerika durft niet.

Amerika durft wel maar het heeft geen zin om daar nu in te grijpen.

1. Er zijn geen resources
2. De dictator houdt de situatie in zoverre stabiel daar dat de moslimbroeders niet aan het bewind komen wat betekent dat het Israël niet zal aanvallen.
 
is allemaal politiek, andere landen gaan echt niet helpen als ze er geen baad bij hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 10:37 ----------


dictatuur bestaat imo niet, en als de meerderheid vindt dat 1 leider goed is waarom zouden wij dat dan moeten afkeuren?

er kan nooit 1 persoon zijn die de macht heeft over een heel land.

ik snap de concepten wel, maar een letterlijke dictatuur bestaat niet.
een dictatuur is een regeringsvorm waarin 1 persoon of een kleine groep de macht heeft. maar het volk heeft altijd de mogelijkheid om die macht af te nemen dus is er altijd een soort van democratie.
:roflol::roflol::roflol: Hou het bij dragonball z 'joranr' :)
 
ik snap de concepten wel, maar een letterlijke dictatuur bestaat niet.
een dictatuur is een regeringsvorm waarin 1 persoon of een kleine groep de macht heeft. maar het volk heeft altijd de mogelijkheid om die macht af te nemen dus is er altijd een soort van democratie.

Ben je echt niet aan het trollen?
 
ik snap de concepten wel, maar een letterlijke dictatuur bestaat niet.
een dictatuur is een regeringsvorm waarin 1 persoon of een kleine groep de macht heeft. maar het volk heeft altijd de mogelijkheid om die macht af te nemen dus is er altijd een soort van democratie.

Kansloos net als de mensen die zeggen dat er geen olie of iets in de grond zit. Shell zit daar om lekker van de zon te genieten?
 
nee, het volk als groep heeft altijd de macht. alleen de truc is om als dictator te zorgen dat ze dat niet weten.

:o Het onderwijs is ook niet meer wat het geweest is. De term repressie zegt je zeker weinig?
 
Amerika durft wel maar het heeft geen zin om daar nu in te grijpen.

2. De dictator houdt de situatie in zoverre stabiel daar dat de moslimbroeders niet aan het bewind komen wat betekent dat het Israël niet zal aanvallen.

Niet mee eens want in zowel Egypte, Tunesie en Libie zouden de dictators beter zijn qua GAZA/ISRAEL politiek voor Israel/VS dan de mogelijke democratisch gekozen partijen. De dictators hadden namelijk alle Islamitische partijen verboden, Islamitische partijen=kant van Palestijnen.
En toch hebben de VS/EUROPA het afzetten gesteund/geholpen...

Tunesie heeft gisteren gekozen = Islamitische partij.
Libie = grondwet op basis van sharia, bij verkiezingen zeker Islamitisch.
Egypte waren de Moslimbroeders verboden maar....

Verwacht wordt dat islamitische partijen veel stemmen zullen krijgen bij de komende verkiezingen. Veel Egyptenaren vinden het belangrijk dat religieuze partijen een rol spelen in de toekomstige regering. De Moslim Broederschap heeft veel aanhangers onder de bevolking en denkt met haar nieuwe partij zeker de helft van het aantal zetels in het parlement te kunnen veroveren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110430_082


Ook is er al een olie import verbod uit Syrie voor de EU dus er moet iets anders spelen waardoor men Assad niet wilt afzetten=Iran.
 
Laatst bewerkt:
Syrië is een bondgenoot van Iran en Iran is bondgenoot van Rusland en China. Amerika durft niet.

True. Rusland heeft er in meerdere overleggen van de navo voor gezorgd dat ze niet gingen ingrijpen.
 
Amerika durft wel maar het heeft geen zin om daar nu in te grijpen.

1. Er zijn geen resources
2. De dictator houdt de situatie in zoverre stabiel daar dat de moslimbroeders niet aan het bewind komen wat betekent dat het Israël niet zal aanvallen.

Vooral dat speelt een grote rol. De Amerikanen hebben veel dictators laten zitten omdat zij een stabiele staat, en een stabiele handel met Amerika konden garanderen. Eigenbelang staat voorop in alles wat Amerika doet.
 
:o Het onderwijs is ook niet meer wat het geweest is. De term repressie zegt je zeker weinig?
repressie neemt enkel de macht van de individu af. de individu heeft over het algemeen nog steeds even veel macht als deel van het volk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven