Fitness Seller

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik vertel de manier die ik gebruik, hij mag verder zelf bepalen wat hij er mee doet. Uiteraard is de opname van (voedings)stoffen ook anders bij elk lichaam. Het zou eerder raar zijn mocht dat niet zo zijn.

Voedingsstoffen worden allemaal hetzelfde opgenomen, hoeveelheid is wat anders. Zelfs als je verzadigt bent (Gebeurt na circa 2 weken) is een onderhoud dosis van 2gram meer dan genoeg.

Ik neem het ook, maar heb soms het idee dat ik meer winst maak omdat ik denk dat het werkt ipv dat het echt werkt.
 
als je BW omhoog gaat moet je toch ook meer eten? Ben nu online op me telefoon dus kan niet ff snel je bw opzoeken, maar zou kunnen dat als je nog zelfde eet als toen je bw lager is dat je lichaam dan te kort komt nu om verder te groeien
 
als je BW omhoog gaat moet je toch ook meer eten? Ben nu online op me telefoon dus kan niet ff snel je bw opzoeken, maar zou kunnen dat als je nog zelfde eet als toen je bw lager is dat je lichaam dan te kort komt nu om verder te groeien

Klopt inderdaad. Alleen dan heb je over de energie die spiermassa (extra) zou verbranden. Ik weeg bijna 80 in september woog ik 78. Dus 2kg erbij wat grotendeels vet en vocht zal zijn.

Één kilo spier verbruikt per dag 30kcal extra, dus zo hard gaat dat uiteraard niet. Natuurlijk zullen er natuurlijk ook andere omstandigheden een rol spelen, dit is dan ook een indicatie. Maar als je 5kg spiermassa aankomt dan kun je gerust 200-300kcal extra eten.

Zo hard is dat in dit geval niet gegaan.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/1-kilogram-extra-spiermassa-verbruikt-190316/#post3312405
 
Jammer van die training man, heeft wellicht nog te maken met die confronterende discussie met je maat waar je dan nog onbewust mee bezig bent. Hopen dat het snel weer goed gaat, dat je voeding goed is geloof ik graag als ik al die lekkere borden met eten voorbij zie komen:p.
 
Jammer van die training man, heeft wellicht nog te maken met die confronterende discussie met je maat waar je dan nog onbewust mee bezig bent. Hopen dat het snel weer goed gaat, dat je voeding goed is geloof ik graag als ik al die lekkere borden met eten voorbij zie komen:p.

Ja inderdaad. Het zou eens best kunnen, maar ik zat er een dag of twee mee.
Daarna was het weer set and go. Het kan zijn dat ik 2 tentamens heb deze week dat stress een factor is. Hehe bedankt man, voeding it the key om te groeien.
 
Iedereen heeft zo nu en dan wel eens een bad day.. ;) kop op. :D
 
Rug en Triceps

Deadlift
12x60
8x80
5x100
6x120
12x130 VPR (met straps)

Bij de 6x120 faalde grip, kracht in rug was er wel.
Ook met RDL woensdag had ik ook moeite met grip (zelfs op lichter gewicht) wat uitzonderlijk is.
Ik denk dat ik op borst en bicep dag een grip oefening ga toevoegen.

Chin ups (smalle grip, supinated)
12xBW
6xBW
5xBW

DB row
12x28
12x30
10x34 PR Er waren geen 32kg dumbbells, dus maar een wat grotere stap genomen.

Yates Row (supinated)
12x30
12x50
8x60

DB Shrugs
12x28
12x30
12x30

De 34kg set is nog te zwaar denk ik, aangezien ik ze wel goed strikt wil uitvoeren.

CGBP
12x60
4x80 - wat hulp van spotter.
11x70

Ik had 10kg schijven bijgedaan in plaats van 5, iets te grote stap.
Vorige week deed ik 5x80, zonder hulp.
Vandaag wou ik het verhogen, maar tevergeefs.
Dus dit vind ik dan ook het enige minpunt van vandaag.

Skullcrushers (ex. ez-bar)
12x10
12x20
12x24

Lat pushdown - triangle (dropset)
10x35
12x30
12x25
12x15
12x10
12x5
12x0

Fuark, dikke pomp in triceps.

Opmerkingen
Nog de betere training van deze week.
Bij deadlift wou ik niet te zwaar gaan, maar meer op reps.
Heb gerept op 12x130, was echt fijn niet normale pomp in onderrug.
De volgende oefeningen erop moest ik wel even rustig aan doen hehe.

Voeding van vandaag
Extra carbs vandaag, omdat ik geen deload heb gedaan en na deze week ook niet van plan meer ga ik in het weekend wat meer eten om goed te herstellen.
Daarna weer terug op normale cleanbulk schema.

1) 80gr havermout + 40gr whey + 3 boterhammen met kalkoenfilet + banaan
2) post/workout: 65gr WMS + 10gr peptopro
3) 120gr havermout + 40gr whey
4) 100gr jasmijn rijst + 200gr gebakken kipfilet + ananas
5) 120gr bulgur + ~400gr kipfilet (ongebakken)
6) 60gr walnoten + 50gr casseine shake.
 
12 x 130... shit zeg.
Als ik dat met 80kg doe, kan ik al niet meer recht blijven staan. :roflol:
 
Nice! Waarvoor high reps, vind je dat fijner dan low reps?
 
fuaaarkkkk die deadlift is ziek!
 
Haha lekker hoor die 12x130! Zou inderdaad wel werken aan je grip. Verder geen last van bij pull ups?
 
12x130......


Weer iemand die ibo er uit deadlift :D
 
12 x 130... shit zeg.
Als ik dat met 80kg doe, kan ik al niet meer recht blijven staan. :roflol:

Haha, bedankt man!


Thx bra!

Nice! Waarvoor high reps, vind je dat fijner dan low reps?

Bedankt Dennis! Vorige week zat ik aardig laag met reps wel zwaarder (6x140), techniek was ook iets minder.
Ik had de volgenda dag bijna geen spierpijn in mijn rug, terwijl ik dat met high reps wel heb (ook een niet normale pomp in onderrug).
Natuurlijk is spierpijn geen indicatie tot groei, alleen dan heb je het gevoel dat je in ieder geval goed bezig bent geweest.

Nu ga ik volgende week weer knallen op de 140kg, dus intensiteit omhoog totdat ik hier ook 12 reps mee kan.
Ik weet in ieder geval nu dat de 130kg achter me ligt (qua reprange).

fuaaarkkkk die deadlift is ziek!

Aaawww yeaaaa!

Haha lekker hoor die 12x130! Zou inderdaad wel werken aan je grip. Verder geen last van bij pull ups?

Thx bro! Mwah niet echt. Ik voel me onderarmen wel verzuurd, had ergens gelezen dat chin ups goede oefeningen zijn om onderarmen te versterken, maar of het ook direct helpt om je grip te verbeteren weet ik niet.

12x130......


Weer iemand die ibo er uit deadlift :D

Haha, voor eventjes! Ik kon ook niet geloven dat hij 120kg deed, maar hij heeft de massa en kracht die is zo bij de 200kg! :D
Dat gaat bij mij nog wel tijd duren hehe
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Dennis! Vorige week zat ik aardig laag met reps wel zwaarder (6x140), techniek was ook iets minder.
Ik had de volgenda dag bijna geen spierpijn in mijn rug, terwijl ik dat met high reps wel heb (ook een niet normale pomp in onderrug).
Natuurlijk is spiergroei geen indicatie tot groei, alleen dan heb je het gevoel dat je in ieder geval goed bezig bent geweest.

Nu ga ik volgende week weer knallen op de 140kg, dus intensiteit omhoog totdat ik hier ook 12 reps mee kan.
Ik weet in ieder geval nu dat de 130kg achter me ligt (qua reprange).

Ah oke, wist ik niet. Maar spierpijn is dan wel een indicatie tot groei toch?
Want spiergroei is geen indicatie voor groei, kijk nu begrijp ik hem dankje!
:trollface:
6 reps vind ik echt niet aardig laag. 2 of 3 reps vind ik aardig laag. Dat je niks voelt hoeft niet te zeggen dat je niet groeit, spierpijn moet je uit je hoofd zetten. Doe je 3x3x150kg, zit je ook op 9 reps. Ik heb iig tijdje op 12 reps getraind met deadlift. Keer 12x145kg (Met nog ruimte over) voor 1rm of groei helpt het geen ene reet. Doe mij maar 3x5. Ergens in mijn log raad eddine ook niet aan om high reps te gaan op deadlift. Hij is niet bepaald slap iig.
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, wist ik niet. Maar spierpijn is dan wel een indicatie tot groei toch? Want spiergroei is geen indicatie voor groei, kijk nu begrijp ik hem dankje!

Pffff grammar nazi
 
Hmm, ja ik ben het me je eens hoor.
Zelf ben ik ook voorstander voor om bij grote spiergroepen tussen de 4-8 reps te zitten.
Uiteindelijk gaat het eigenlijk om de prikkel die je aan je spieren afgeeft tot groei bijv. door afwisseling van high/low reps per week. Dat gaat bij mij best goed.
 
Hmm, ja ik ben het me je eens hoor.
Zelf ben ik ook voorstander voor om bij grote spiergroepen tussen de 4-8 reps te zitten.
Uiteindelijk gaat het eigenlijk om de prikkel die je aan je spieren afgeeft tot groei bijv. door afwisseling van high/low reps per week. Dat gaat bij mij best goed.
Ik doe meestal 8 weken zelfde rep range, ga nog steeds vooruit.
3x3 of 5x5 is ook een andere rep range, je kan binnen in lage ranges prima variëren. Zodat je ook variatie creëert.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven