XXL Nutrition

Laptop kopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ice leovince

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
3.918
Waardering
181
Lengte
1m88
Zou iemand mij even een schop in de goede richting willen geven?
Wat ik dus zoek is een Asus laptop, 13,3", i5 processortje, liefst aluminium (stevige) behuizing en een lange batterijduur.
http://www.asus.nl/Notebooks/Superior_Mobility/U36SD/#overview
Zoiets dus, maar als ik dan via kieskeurig.nl ga kijken dan is er alleen deze te vinden:
http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/u31sd-rx092x/specificaties/962501/
En die staat dan weer niet op de website van Asus, en op de website van Asus staat weer niet waar ik die 36SD kan halen :p
Ik weet echt even niet meer waar ik nou wel en niet naar moet zoeken en waar ik dat moet vinden :p

Edit/ Ik kom er net achter dat die kleine Asus 36SD 1200 euro kost, dat is dan net weer even te veel voor een student!

En hier is hij weer binnen mijn budget :roflol:

http://notebookshop.nl/notebooks/as...utm_medium=cpc&utm_campaign=Prijsvergelijkers

Ik snap er niks meer van..
 
Laatst bewerkt:
pas op met die gare shops beter gewoon in de winkel.


Heb zelf een half jaar terug een i5 laptop packard bell laptop gekocht bij mediamarkt voor maar 650,- ( aanbieding ) is super dingetje had slechte qualiteit verwacht maar dat was vroeger zo met packard bell tegenwoordig is het echt goed spul.


Kijk dus even bij de mediamarkt voor een mooie aanbieding.

ojah haal geen ACER dit is dikke troep die veel te warm word.
 
Als je met je budget een asus kan kopen zou ik het doen, ze zijn vele male beter dan de rest in terms of bouwkwaliteit en duurzaamheid. waarvoor wil je de laptop gaan gebruiken?
 
Als je met je budget een asus kan kopen zou ik het doen, ze zijn vele male beter dan de rest in terms of bouwkwaliteit en duurzaamheid. waarvoor wil je de laptop gaan gebruiken?

Voornamelijk studie. Dus stevige behuizing. Langere leeftijd van de batterij. En verder veel Word/PP/browsen. Maar ik wil daar graag een i5 processortje voor. Want hij moet sneller zijn dan de doorsnee laptop. En ik moet er ook nog wel even mee doen. budget is max. ongeveer €800,- en het moet een 13,3" laptoppie worden. En vanwege de slechte reacties over Acer (ik wilde een timelineX) gaat de voorkeur uit naar een Asus.

Dus die laatste link komt goed in de buurt toch? Ik kan alleen niet zo snel vinden wat voor behuizing hij heeft. Dat is wel belangrijk, omdat ik hem mee neem in mijn (speciale) rugtas.
 
Zou iemand nog wat willen zeggen over die Asus of een andere laptop die aan de criteria voldoet?
 
Als je beetje goed op let en een creditcard hebt, kan je bij dell leuk spelen met kortingsbonnen.

Xps 15z met i7 en full hd scherm (verder weet ik er ook geen bal van). Dan kan je van de dell site een 90 euro kortingsbon nemen. Tweakers forum goed in de gaten houden voor een 10% korting en dan kan je via cashback site (creditcard site staat ook op tweakers) nog een 20% terug krijgen. Dan ga je van 1300 naar 850 ofzo. En dan heb je een behoorlijk mooi ding staan.
 
Haha, dat klinkt wel heel aantrekklijk! Ik heb helaas geen credit card, of de behoefte om er een aan te schaffen. Alsnog bedankt voor de hulp! En misschien hebben meelezers hier nog wat aan. :)
 
Voornamelijk studie. Dus stevige behuizing. Langere leeftijd van de batterij. En verder veel Word/PP/browsen. Maar ik wil daar graag een i5 processortje voor. Want hij moet sneller zijn dan de doorsnee laptop. En ik moet er ook nog wel even mee doen. budget is max. ongeveer €800,- en het moet een 13,3" laptoppie worden. En vanwege de slechte reacties over Acer (ik wilde een timelineX) gaat de voorkeur uit naar een Asus.

Dus die laatste link komt goed in de buurt toch? Ik kan alleen niet zo snel vinden wat voor behuizing hij heeft. Dat is wel belangrijk, omdat ik hem mee neem in mijn (speciale) rugtas.
no offence maar je hebt echt geen i5 nodig voor dit soort werk. scheelt weer centen die je aan je volgende laptop kan uitgeven.

oh en trouwen een tip:
zet m alleen aan de oplader als hij niet vol is of wel vol is en je gaat werken. het is namelijk zo (ik weet niet of dit op de huidige batterijen van toepassing is maar denk het nog wel) dat elke x dat hij oplaadt de accuduur een beetje achteruit gaat. ik had mn laptop accu echt in een half jaartje verdoet en hij kon toen nog maar 20 min op de accu.
 
no offence maar je hebt echt geen i5 nodig voor dit soort werk. scheelt weer centen die je aan je volgende laptop kan uitgeven.

oh en trouwen een tip:
zet m alleen aan de oplader als hij niet vol is of wel vol is en je gaat werken. het is namelijk zo (ik weet niet of dit op de huidige batterijen van toepassing is maar denk het nog wel) dat elke x dat hij oplaadt de accuduur een beetje achteruit gaat. ik had mn laptop accu echt in een half jaartje verdoet en hij kon toen nog maar 20 min op de accu.

Idd douw de oplader er pas in als hij bijna uitvalt dus NIET constant aan de lader dan is je accu zo dood.

En 1x in de 3 maanden even helemaal uit laten vallen zonder stroom eraan.

Als die uit is gevallen nog een keer opstarten zodat alle stroom eruit is, Verbetert levensduur van de accu :)
 
Ik ben mij bewust van het correcte gebruik van de accu. Ik denk dan dat ik voor die Asus ga kijken bij de mediamarkt.
 
Idd douw de oplader er pas in als hij bijna uitvalt dus NIET constant aan de lader dan is je accu zo dood.

En 1x in de 3 maanden even helemaal uit laten vallen zonder stroom eraan.

Als die uit is gevallen nog een keer opstarten zodat alle stroom eruit is, Verbetert levensduur van de accu :)

wat ik heb gelezen is dat als je onder de 10% van de accu gaat het ook niet bepaald goed is voor je accu.
 
Voornamelijk studie. Dus stevige behuizing. Langere leeftijd van de batterij. En verder veel Word/PP/browsen. Maar ik wil daar graag een i5 processortje voor. Want hij moet sneller zijn dan de doorsnee laptop. En ik moet er ook nog wel even mee doen. budget is max. ongeveer €800,- en het moet een 13,3" laptoppie worden. En vanwege de slechte reacties over Acer (ik wilde een timelineX) gaat de voorkeur uit naar een Asus.

Dus die laatste link komt goed in de buurt toch? Ik kan alleen niet zo snel vinden wat voor behuizing hij heeft. Dat is wel belangrijk, omdat ik hem mee neem in mijn (speciale) rugtas.

Ik heb nu zo'n timeline, nog nooit problemen mee gehad kwa warmte ofzo, asus echter wel. ;)
 
Ik zie dat sommigen hier nog tips geven voor gebruik van oudere, achterhaalde laptop batterijen. Bij de nieuwste batterijen is het overbodig en zelfs nadelig om deze steeds leeg te laten lopen, beste is weer gaan laden op 50 of 60%. 1x / mnd helemaal ontladen is een goed idee. En niet dagen / weken aan een stuk in de lader laten idd.
 
Vandaag een asus gekocht. topic kan.dicht.
kan ik alleen nog ergens wat meer vinden.over de stelling die big t doet?
 
Asus pro36sd
2e generatie i5
13.3" led schermpje
nieuwste eco batterij
usb 3.0
leuk ding en super dun/snel.

maar iemand die nog wat meer weet over batterij gebruik?
 
Back
Naar boven