XXL Nutrition

Moet Mauro terug naar Angola?

Moet Mauro weg?


  • Totaal stemmers
    204

Bezoekers in dit topic

Blijven,
je moet je altijd kunnen inleven in je medemens,ja tuurlijk wist hij toen hij 10 was dat hij terug moest.
Wat herinneren jullie je nog van toen je 10was?
In mijn wereld zijn er geen hokjes,geen grenzen en geen wetten die bepalen of je welkom bent in symbolisch Nederland.
 
In mijn wereld zijn er geen hokjes,geen grenzen en geen wetten die bepalen of je welkom bent in symbolisch Nederland.

++ Gewoon laten blijven. Moesten ze hem maar eerder teruggestuurd hebben.
 
Ikzelf vind ook dat hij zou mogen blijven, maar mijn vraag is dan of jij dat ook vindt bij asielzoekers die niet zo sociaal En ingeburgerd zijn als mauro En die de staat En dus de burger enkel maar veel geld kosten?
 
Precies ^ .

Zoals de pleegmoeder al zei, je kunt van een 15 jarig kind niet verwachten dat ie het vliegtuig naar fokking angola gaat pakken omdat ie 'al wist dat ie op z'n 18e terug zou moeten' .

En je kunt ook niet van pleegouders verwachten dat ze vanuit eigen initiatief hun kind terug gaan sturen naar zo'n shithole als angola.

Hij kan wel op zijn 10e naar een totaal onbekend land maar op zijn 15'e kan hij niet terug naar zijn vaderland ?

Pleegouders weten ook dat ze fout zitten als ze geen vervelende situatie wilden hadden ze dat zelf in de hand maar ze hebben dit zelf gecreerd.
 
Blijven,
je moet je altijd kunnen inleven in je medemens,ja tuurlijk wist hij toen hij 10 was dat hij terug moest.
Wat herinneren jullie je nog van toen je 10was?
In mijn wereld zijn er geen hokjes,geen grenzen en geen wetten die bepalen of je welkom bent in symbolisch Nederland.

Monster argument
 
geef hem lekker zon studievisum... als die zn studie dan verdoet kan er wel weer wat nieuws geregeld worden.

van mij mag elke allochtoon die er wat van wil maken blijven.
 
geef hem lekker zon studievisum... als die zn studie dan verdoet kan er wel weer wat nieuws geregeld worden.

van mij mag elke allochtoon die er wat van wil maken blijven.

Studie is vrij onbetaalbaar hier als de overheid niet mee betaald.
 
Deze jongen die wel goed integreert, mag van mij blijven. Al het andere volk wat zich niet wil aanpassen, per direct terugschoppen.
 
Ja, hij moet weg, volgens de regels. We hebben regeltjes omdat het handig is daarop terug te vallen als we allemaal emotioneel worden.

Ken de casus niet in de diepte, maar het zal vast wel een triest verhaal zijn.
 
Zie het probleem ook niet om terug te gaan naar een land dat naar Afrikaanse begrippen best welvarend is. Het is nou ook weer niet dat hij wordt terug gestuurd naar een land waar ze je morgen met kapmessen in elkaar hakken. Angola is rijker per hoofd van de bevolking dan Thailand, Algerije, China, Tunesie, Jordanie etc. Niemand zou het boeien als een inwoner van 1 van die landen wordt teruggestuurd. Lang verblijf is geen beletsel om iemand alsnog terug te sturen.
 
Er zijn duizenden anderen die niet de media opzoeken, en 100 keer in elke nieuwsuitzending zielig zijn. Maar die ook gewoon terug moeten, dan moet je die mensen ook zo behandelen, dat gaat gewoon niet. Hiervoor zijn regels en die moeten gewoon worden nageleefd, hoe treurig het verhaal ook is. Ouders wisten het en hebben het nagelaten om hem te adopteren, tja..
 
Ouders wisten het en hebben het nagelaten om hem te adopteren, tja..
Er is een procedure gestart waarbij; 2 asielverzoeken zijn geweigerd, 2 adoptieverzoeken zijn geweigerd, 2 verzoeken voor uitzondering zijn geweigerd (tot en met Raad van State aan toe). Toen is er aan de minister gevraagd kijk er nog een keer naar, dat is gedaan en wederom geweigerd.
...
 
Emotionele oproep Mauro aan Tweede Kamer
Laatste update: 31 oktober 2011 15:09 info
LEIDEN - Mauro doet een laatste emotionele oproep aan de leden van de Tweede Kamer om in Nederland te mogen blijven.
Foto: ANP

Hij doet dat in een verklaring die dinsdag in Den Haag wordt uitgedeeld, de dag waarop de Kamer debatteert over Mauro Manuel.

De 18-jarige jongen is dinsdag aanwezig bij een manifestatie op het Plein met sympathisanten. ''Ik beloof dat ik altijd zal proberen van waarde te zijn voor Nederland. Laat mij alstublieft voor altijd hier blijven'', schrijft Mauro in de tekst.

Mauro is naar eigen zeggen 'tegen wil en dank' symbool geworden van jonge, alleenstaande asielzoekers in Nederland. "Veel liever ben ik een symbool van integratie in de Nederlandse samenleving. Iets waaraan in Nederland zoveel belang wordt gehecht."

Voorbeeld

''Mijn toekomst ligt in Nederland. Ik wil een voorbeeld zijn voor iedereen en ik wil me zo graag inzetten voor de Nederlandse samenleving, mijn hele leven lang'', benadrukt Mauro. ''Ik wil zo graag ieder jaar Koninginnedag vieren en ik wil als voetballer het Nederlands elftal kampioen zien worden.''

Mauro bedankt in zijn boodschap alle Kamerleden die hem steunen. ''Ik hoop zo dat u dit blijft doen en dat u de collega's die nog twijfelen, kunt overtuigen. Dit is mijn laatste kans om u te vragen mij een verblijfsvergunning te geven."

Leers

Vorige week besloot minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) dat Mauro geen recht heeft op een verblijfsvergunning en moet worden uitgezet naar zijn geboorteland Angola. Hij kan hoogstens een studievisum kan aanvragen, zo besloot het CDA in de discussie die op het nieuws volgde.

De Mauro-zaak zorgde voor een grote crisis binnen het CDA en mogelijk binnen de coalitie. Koppejan en zijn collega-Kamerlid Kathleen Ferrier leken de CDA-lijn te steunen, maar kwamen hier later op terug. Dinsdag debatteert de Tweede Kamer over de kwestie.
 
Zie het probleem ook niet om terug te gaan naar een land dat naar Afrikaanse begrippen best welvarend is. Het is nou ook weer niet dat hij wordt terug gestuurd naar een land waar ze je morgen met kapmessen in elkaar hakken. Angola is rijker per hoofd van de bevolking dan Thailand, Algerije, China, Tunesie, Jordanie etc. Niemand zou het boeien als een inwoner van 1 van die landen wordt teruggestuurd. Lang verblijf is geen beletsel om iemand alsnog terug te sturen.

Armoede
Angola is een van de landen in Afrika met de meeste armoede. De CIA World Factbook schatte dat in 2003 70% van de bevolking onder de armoedegrens leefde.

wiki, i know.
 
De huidige bron is 2006 en toen was het weer 40,5 %. Iemand heeft er een foutje gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Mauro mag van mij blijven en dat gaat hij uiteindelijk ook doen (zegt mijn gevoel).
Hij is een voorbeeldige jongen, spreekt de Nederlandse taal goed, gaat gewoon naar school, zit op een voetbalclub.
Het is toch wreed om zo'n goede jongen terug te sturen naar Angola... Hij is meer Nederlander dan Afrikaan.

Wie ze het land moeten uitzetten zijn die criminelen met ouders hebben die helemaal geen Nederlands spreken!
Maar dat kan natuurlijk niet omdat ze hier zijn geboren. Het is niet eerlijk.

Zij verpesten het hier in Nederland. Geef mij 1000 Mauro's in ruil voor één zo'n gezin. Ik duim voor 'm! :thumbup:

De 18-jarige jongen is dinsdag aanwezig bij een manifestatie op het Plein met sympathisanten. ''Ik beloof dat ik altijd zal proberen van waarde te zijn voor Nederland. Laat mij alstublieft voor altijd hier blijven'', schrijft Mauro in de tekst.

''Mijn toekomst ligt in Nederland. Ik wil een voorbeeld zijn voor iedereen en ik wil me zo graag inzetten voor de Nederlandse samenleving, mijn hele leven lang'', benadrukt Mauro. ''Ik wil zo graag ieder jaar Koninginnedag vieren en ik wil als voetballer het Nederlands elftal kampioen zien worden.''

Mauro bedankt in zijn boodschap alle Kamerleden die hem steunen. ''Ik hoop zo dat u dit blijft doen en dat u de collega's die nog twijfelen, kunt overtuigen. Dit is mijn laatste kans om u te vragen mij een verblijfsvergunning te geven."

Pure wanhoop. Niet leuk.
 
Laatst bewerkt:
Het uitzetten van de Angolese asielzoeker Mauro Manuel zou in strijd zijn met het VN Kinderrechtenverdrag en het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens.
 
wiki, i know.

2003, de 'boom' was toen overigens al in gang gezet. Inmiddels is Angola al een stuk meer gegroeid op economisch gebied. De percentages dat in echte armoe leeft is ook omlaag gegaan, de laatste schattingen uit 2006 zijn inmiddels ook zwaar achterhaald.

BNP per hoofd van de bevolking inmiddels ook relatief fors gestegen. Een persoon als Mauro zal ondanks de taalachterstand op educatief gebied ook een streepje voor hebben op veel andere Angolezen, als hij daar uiteindelijk terecht komt lijkt het me niet dat hij daar aan de bedelstaf raakt.

Begrijp toch al niet dat hij zijn moedertaal niet onderhouden heeft. Het is nou ook weer niet zo dat die uitzettingsdreiging van gisteren is.

Hallo,
Ik ben Mauro Manuel, ik ben 17 jaar. Ik woon hier al vanaf me 10de jaar bij me pleegouders.
Ik kreeg 2 jaar terug te horen dat ik uitgeprocedeerd was en dat ik terug moet naar me land van herkomst. We hebben alles aan gedaan om me hier te houden maar niks helpt.
Nu hebben we geen poten meer om op te staan.
Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij mee helpen.
Ik kom uit Angola en Angola is een kolonie van Portugal geweest. Zou ik dan geen kan maken om in Portugal een paspoort te krijgen??

Want als dat de enige optie is om mij alsnog hier in Nederland te laten blijven dan wil ik dat heel graag doen.

Alvast bedankt aan iedereen die hier op reageerd.


http://forum.fok.nl/topic/1403471

Geen troll, jaar geleden kende niemand Mauro en toen is dat topic geopend op Fok!.
 
Mauro is een getrainde soldaat van links, it's an inside job! Jaren hebben ze geinvesteerd om een enkele asielzoeker te vinden die de Nederlandse taal spreekt en nog geen bekende is bij de politie. Beetje verdacht dat ze die uberhaupt gevonden hebben. Mediatraining. Voorgestudeerde speeches. En nu gebruiken ze hem. Om zieltjes te winnen. This stinks....
 
Back
Naar boven