AndroidHealthClinic

Router valt vaak uit. Bv bij het inzoomen van google maps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

z1000

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
14.889
Waardering
2.500
Lengte
1m85
Vetpercentage
> 50%
Ik heb een vraagje.

Thuis hebben wij een Belkin Router. Type kan ik als het nodig is wel even opoeken.

Maar goed, ik moet deze router per dag wel 20x resetten. Ik kan nog wel via de computer in de router komen om de router te resetten. Maar ik kan niet meer op internet komen.

Bv als ik inzoom bij google maps, moet ik de router resetten.

Het begint nu behoorlijk irritant te worden.

Kan iemand mij de oorzaak vertellen?
 
Computer even scannen op virussen? Ben jij de enige op dat netwerk die dat heeft dat hij uitvalt of zijn het meerdere computers?

Ik heb het met deze computer ook wel af en toe, als ik 100% download dat hij op piek momenten heel soms uitvalt.
 
Computer even scannen op virussen? Ben jij de enige op dat netwerk die dat heeft dat hij uitvalt of zijn het meerdere computers?

Ik heb het met deze computer ook wel af en toe, als ik 100% download dat hij op piek momenten heel soms uitvalt.

Er zitten 2 computers die virus vrij zijn op het netwerk. En een Imac ( die kunnen toch geen virusse krijgen?).
Gebruikt btw als Viruscanner Avast.
En voor de rest 2 telefoons.

Het lijkt idd dat de router uitvalt op Piek momenten, dus het snel laden van een website. Maar bv bij downloaden via newsgroepen valt er niks uit.
 
een apple kan even goed virussen krijgen. er bestaan er gewoon veel minder voor dan voor windows. Maar ik denk niet dat dat je probleem is. Ik denk dat je je firmware eens moet updaten. Misschien lost dit het probleem al op.
 
Dit hierboven, apple kan prima een virus krijgen zijn er alleen veel minder van.

Het laden van een website noem ik niet echt een piek moment, maar alleen jouw computer heeft er dus last van en geen andere computers in het netwerk?
 
een apple kan even goed virussen krijgen. er bestaan er gewoon veel minder voor dan voor windows. Maar ik denk niet dat dat je probleem is. Ik denk dat je je firmware eens moet updaten. Misschien lost dit het probleem al op.

De firmware is uptodate.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De firmware is uptodate.
Ik had dit ook bij mijn asus router. en even andere firmware derop gezet en probleem opgelost. Valt je verbinding echt weg of kan je gwn niet meer surfen?
 
Dit hierboven, apple kan prima een virus krijgen zijn er alleen veel minder van.

Het laden van een website noem ik niet echt een piek moment, maar alleen jouw computer heeft er dus last van en geen andere computers in het netwerk?

Nee soms ook andere computers.

Het lijkt er ook op dat de router soms 1 computer blokeert. Me zus kan bijvoorbeeld met haar Imac wel internetten.

De anderen computer, zit gewoon via de lan op de router. Maar ook die kan soms niet op internet.

Een erg raar probleem. Je gaat haast wel denken aan een virus op het netwerk.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 12:53 ----------

Ik had dit ook bij mijn asus router. en even andere firmware derop gezet en probleem opgelost. Valt je verbinding echt weg of kan je gwn niet meer surfen?

Gewoon niet meer surfe. Kan namelijk nog wel mijn router bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee soms ook andere computers.

Het lijkt er ook op dat de router soms 1 computer blokeert. Me zus kan bijvoorbeeld met haar Imac wel internetten.

De anderen computer, zit gewoon via de lan op de router. Maar ook die kan soms niet op internet.

Een erg raar probleem. Je gaat haast wel denken aan een virus op het netwerk.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 12:53 ----------



Gewoon niet meer surfe. Kan namelijk nog wel mijn router bereiken.

Misschien helpt het als je hem op een ander kanaal zet?
 
Even andere router kopen, en die aansluiten en kijken of daarmee ook het probleem is. Scheelt uren in tijd, nu is het alleen maar gissen directe oplossing weten we beiden niet.

Mocht die router ook niet werken, kunnen je kijken naar andere oorzaken. Dan breng je die router gewoon terug en krijg je, je geld terug.
 
Ja dit lijkt idd de beste oplossing. maar ik veronderstel toch dat het ergens een instelling is die niet juist staat.. endan ben je nog even ver van huis.
 
Misschien helpt het als je hem op een ander kanaal zet?

De router wijst automatisch een internet Ip adres aan.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:01 ----------

Even andere router kopen, en die aansluiten en kijken of daarmee ook het probleem is. Scheelt uren in tijd, nu is het alleen maar gissen directe oplossing weten we beiden niet.

Mocht die router ook niet werken, kunnen je kijken naar andere oorzaken. Dan breng je die router gewoon terug en krijg je, je geld terug.

Is misschien geen verkeerd idee. De router is inmiddels wel 6 jaar oud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dit lijkt idd de beste oplossing. maar ik veronderstel toch dat het ergens een instelling is die niet juist staat.. endan ben je nog even ver van huis.

Als het een instelling/hardware fout is die in de router zit. Daar ga ik vanuit. Gezien het probleem zich voordoet op meerdere computers en zelfs op een Mac, de kans dat die allemaal hetzelfde virus/software bug hebben is nihiel.

Dan verhelp je dat probleem met een nieuwe router. Mij lijkt het dat de router gewoon even uitvalt gezien verbinding weg is en niet alleen het internet. Anders zou je het probleem nog bij een Dns/DHCP kunnen zoeken. Al lijkt mij dat laatste ook heel sterk, maar het kan zijn dat de release heel erg kort staat ingesteld.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:03 ----------

Betreft kanaal bedoelt hij draadloze communicatie. Dat gaat t/m 13 als het goed is, word meestal random gekozen maar als veel draadloze routers in de buurt zitten kan dit storen met elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een instelling is die in de router zit. Daar ga ik vanuit gezien het probleem zich voordoet op meerdere computers en zelfs op een Mac, de kans dat die allemaal hetzelfde virus/software bug hebben is nihiel.

Dan verhelp je dat probleem met een nieuwe router. Mij lijkt het dat de router gewoon even uitvalt gezien verbinding weg is en niet alleen het internet. Anders zou je het probleem nog bij een Dns/DHCP kunnen zoeken. Al lijkt mij dat laatste ook heel sterk, maar het kan zijn dat de release heel erg kort staat ingesteld.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:03 ----------

Betreft kanaal bedoelt hij draadloze communicatie. Dat gaat t/m 13 als het goed is, word meestal random gekozen maar als veel draadloze routers in de buurt zitten kan dit storen met elkaar.

Ja maar de Mac had het probleem tog ook soms? Een technisch defect kan natuurlijk ook wel met een router van 6 jaar oud.. maar dat lijkt me heel sterk. Volgens mij ligt het ofwel aan je firmware ofwel aan je kanaal waar je op zit.
 
Ja maar de Mac had het probleem tog ook soms? Een technisch defect kan natuurlijk ook wel met een router van 6 jaar oud.. maar dat lijkt me heel sterk. Volgens mij ligt het ofwel aan je firmware ofwel aan je kanaal waar je op zit.

Ja, dat zeg ik ook. Het probleem ligt bij de router, het kan heel goed zijn dat die kapot is. Beste is om de router te vervangen, 99% dat het dan wel werkt. Die andere 1% zou aan de modem kant kunnen liggen.

Zo staat het denk wat duidelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier nog wel mijn oude router liggen. werkt perfect :D voor een prijsje mag je die komen halen ;) ik woon wel in Belgie :p
 
Ik heb hier nog wel mijn oude router liggen. werkt perfect :D voor een prijsje mag je die komen halen ;) ik woon wel in Belgie :p

Haha, door het benzine geld kan ik beter een nieuwe halen:D

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:41 ----------

Ik heb een andere kanaal gekozen en daarnaast nog wat anderen instellingen aangepast.

Ben benieuwd na het resultaat.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:42 ----------

Ik heb een andere kanaal gekozen en daarnaast nog wat anderen instellingen aangepast.

Ben benieuwd na het resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat ook soms. Dan moet ik helemaal naar de kelder om de lader uit de router te doen en terug erin. ****ed up als ik net aan het fappen was :fuu:
 
Haha, door het benzine geld kan ik beter een nieuwe halen:D

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:41 ----------

Ik heb een andere kanaal gekozen en daarnaast nog wat anderen instellingen aangepast.

Ben benieuwd na het resultaat.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Oct 2011 om 13:42 ----------

Ik heb een andere kanaal gekozen en daarnaast nog wat anderen instellingen aangepast.

Ben benieuwd na het resultaat.

Ik ben ook benieuwd ! al enige verbetering?
 
Ik ben ook benieuwd ! al enige verbetering?

Tot nu toe geen uitval van de router:D

Heb je toevallig ook advies op gebied van Virus scanner.

Heb nu avast, maar die vind nooit wat. Das opzich een goed teken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven