XXL Nutrition

bmi veel te hoog heeeeelp!!!

  • Topic starter J4ck
  • Startdatum
  • Reacties 23
  • Weergaven 4K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

J4ck

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2006
Berichten
2.041
Waardering
54
Lengte
1m92
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Beste mensen,

Mijn vriendin is nu 29 jaar,ze doet niks van sport(is juist bevallen van een flinke

zoon) haar bmi is 43(veel te veel) zal met de deur in huis vallen,ze weegt 120kg

nu wil ze kost wat kost vermageren(maagringoperatie heeft niks uitgehaald)

hoe zou ik dit best kunnen aanpakken!? een voedingsschema maken aan de hand

van harris benedict methode!? alvast bedankt ;)
 
Stap 1: voedingsschema
Stap 2: Trainingsschema
Stap 3: Discipline/inzet/ doorzettingsvermogen

Goed fysiek in handbereik
 
Als dit waar is??? Dan is toch het beste om profesionele hulp te vragen, i.p.v. hier vragen hoe en wat.
Er moeten grote stappen gemaakt worden.
 
Dietisten zijn vaak degene met weinig verstand
 
Dietisten zijn vaak degene met weinig verstand
Maar ik denk wel een totaal pakket en een hele goede motivator.
Je hebt het waarschijnlijk over minimaal 50 kilo. Daar komen vele factoren bij kijken en doorzettingsvermogen.
 
Aan vetpercentage hebben we meer, de BMI van Jay Cutler zal ook wat aan de hoge kant zijn...

Lekker gezond eten en lekker gaan sporten en dan komt het wel goed:).
 
Was het voor haar zwangerschap ook al teveel?
 
Maar ik denk wel een totaal pakket en een hele goede motivator.
Je hebt het waarschijnlijk over minimaal 50 kilo. Daar komen vele factoren bij kijken en doorzettingsvermogen.

Hoe komt het dat de maagband niet heeft geholpen?

Het is ook goed om te kijken waarom bepaalde zaken geen goed resultaat hebben en de achterliggende reden van het vele overgewicht mee te nemen.
Als je naast een goed dieet, veel beweging, en werken aan je motivatie, steun krijgt vanuit een 3e (vaak profesionele) hoek, komt het niet alleen neer op jezelf.
Eventueel een zelf-hulpgroep (obesiatas-vereniging, BED-vereniging) zijn ook goede hulp-middelen.
 
Raar dat die maagringoperatie niet geholpen heeft?!
 
Hoop voor je vriendin dat ze de spirit gaat vinden zichzelf weer happy te voelen. In eerste instantie zeggen kilo's wel veel maar het gaat vooral ook om haar mind and body together!

Ik zou een inventarisatie maken van wat ze nu eet, een berekening wat ze nodig heeft en een strak schema opstellen met meerdere maaltijden (6)/dag. Dan krijgt ze ook geen hongergevoel.

Daarnaast kan ze een uurtje per dag gaan bewegen in eerste instantie. Dan nog niet te hoog gaan zitten in je hartslag, gewoon vet verbranden en haar conditie opbouwen. Ze moet het ook leuk blijven vinden!

Laat je weten hoe het gaat?
 
Raar dat die maagringoperatie niet geholpen heeft?!
Maagverkleining is effectiever, maar drastischer.

120kg is nog te overzien, dat kan je op zich wel aanpakken met dieet en training. Maar dan moet je eerst het karakter hebben om het te willen doen. Wel beetje vreemd ook dat ze hier niet gewoon zelf post...
 
Beste mensen,

Mijn vriendin is nu 29 jaar,ze doet niks van sport(is juist bevallen van een flinke

zoon) haar bmi is 43(veel te veel) zal met de deur in huis vallen,ze weegt 120kg

nu wil ze kost wat kost vermageren(maagringoperatie heeft niks uitgehaald)

hoe zou ik dit best kunnen aanpakken!? een voedingsschema maken aan de hand

van harris benedict methode!? alvast bedankt ;)

Ze wil helemaal niet afvallen, dat is het probleem. Beter probeert ze een psycholoog die haar zal helpen om haar gedrag te veranderen.
 
Voedingschema is amper nodig; gewoon alle chips, snacks en gebak laten staan is waarschijnlijk al voldoende.
 
Voedingschema is amper nodig; gewoon alle chips, snacks en gebak laten staan is waarschijnlijk al voldoende.

idd, als ze leert welke voeding ze kan hebben en elke dag een uurtje gaat sporten is er zo gewicht vanaf hoor.
maar als ze zich 4x per week laat verleiden en 3 pakken koekjes eet werkt het natuurlijk niet
 
Scheiden.

OT: Zonder gekheid, je bent vanaf 2006 member dus ik mag aannemen dat je een en ander weet van voeding e.d. Denk dat daar het probleem niet ligt. Je vriendin kan zich moeilijk beheersen met eten, denk ik, en zij moet echt zelf willen. Als zo'n maag ingreep al niet geholpen heeft ben ik bang dat een topic openen op dbb weinig uithaalt. Succes.
 
Laatst bewerkt:
je zegt dat ze net bevallen is van een baby en ze wil nu al vermageren? Als jullie kind nu geniet van borstvoeding, dan is dit absoluut nog niet de tijd om daar aan te beginnen. Weet niet of dit ook zo is, maar ik miste het in je verhaal.

Ken het probleem, heb het zelf geprobeerd door eerst het snoepgedrag te verminderen en pas later naar een verantwoord voedingsschema. Wat goed hielp was haar erop te wijzen als ze zo doorging dat de kinderen hetzelfde gaan doen. daar schrok ze behoorlijk van. Maar dit alleen als bovenstaande niet meer van toepassing is.
 
zou zeker de dietiste aanraden!
 
Ik denk dat je vriendin eerst eens moet achterhalen waarom ze zo dik is. 120kg word je niet zomaar, en je houdt geen 30kg over van een zwangerschap, en dan nog ben je veel te zwaar.
Als je niet weet wat de reden is dat je jezelf zo hebt verwaarloosd (ja, een bmi van 43 noem ik jezelf verwaarlozen), kan je wel gaan afvallen, maar daarmee is je probleem nog niet weg.
Ik zou zeker in zo'n proces een psycholoog inschakelen.
 
Back
Naar boven