AndroidHealthClinic

The Elder Scrolls V - Skyrim (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat kun je nu met guilds enzo dan? Las een paar dingen als Dark Brotherhood, Thieves huppelepup, nog wat.
Je hebt gewoon meerdere afzondelijke questlines.

Main Quest
Fighters Guild (The Companions genaamd in dit spel)
Mages Guild (The College of Winterhold)
Thieves Guild
Dark Brotherhood
Imperial Legion (leger)
Stormcloaks (rebellen)

De main quest neemt ongeveer 30 uur in beslag, afhankelijk van je speelstijl. De andere questlines liggen daar waarschijnlijk niet erg ver vanaf. Het staat je helemaal vrij welke je wilt joinen en welke niet.

Daarnaast heb je ook gewoon nog een heleboel kleinere questlines en misc quests, die beïnvloed worden door Radiant Story wat er voor zorgt dat elke playthrough een andere ervaring is.

Het spel "eindigt" niet, je kan questlines uitspelen maar daar stopt het spel niet.

Al met al kan je makkelijk 300 uur bezig zijn met Skyrim, als je verschillende rassen en speelstijlen wilt proberen (en mods!) nog veel langer.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die quests zijn hele verhalen opzich, heb daar echt van genoten. Later in de quest-lijn van zijn guild krijg je vaak ook nog leuke items en poen. Dark Brotherhood en Thieves vond ik wel de leukste van allen.

Heb ff Skyrim gepreorderd omdat het me vet spel lijkt en het wel iets weg heeft van de kant WoW (alleen dan singleplayer) Dit is me eerste EoS spel en zocht nog wat info wat het doel precies is?
Bij gamekings hoor ik dat je heel veel paden hebt die je kan volgen qua quests en ergens anders kan uitkomen. Maar is er een hoofdlijn ofzo en kun je het spel 'uitspelen' als je alle quests gedaan hebt.

Verder hoor ik dat je ook beroepen kunt leren. Kun je ook dat maxen door naar maximaal lvl te gaan en alle recepten enzo te vinden? (Ik probeer het te vergelijken met WoW :o)

Niet met WoW vergelijken bro. Maar om je toch even tegemoet te komen zijn quests in The Elders Scrolls mooie unieke verhalen, waar je soms echt een voldaan gevoel bij krijgt. Het is niet de hele tijd van: kill 20 spinnen, 10 kuikens en 5 woestijnratjes -> jeuwww weer wat xp. :P
 
Ja, die quests zijn hele verhalen opzich, heb daar echt van genoten. Later in de quest-lijn van zijn guild krijg je vaak ook nog leuke items en poen. Dark Brotherhood en Thieves vond ik wel de leukste van allen.



Niet met WoW vergelijken bro. Maar om je toch even tegemoet te komen zijn quests in The Elders Scrolls mooie unieke verhalen, waar je soms echt een voldaan gevoel bij krijgt. Het is niet de hele tijd van: kill 20 spinnen, 10 kuikens en 5 woestijnratjes -> jeuwww weer wat xp. :P

Wat wel is, dit was bij Oblivian dacht ik ook zo, en Fallout, dat je linksonder een soort van compas hebt waar marks op staan, deze marks wijzen je op weg, dus het is gewoon een kwestie van het pijltje volgen en je komt op je plaats van bestemming aan.

Moet ook wel, want als je alles moet gaan lopen zoeken ben je met dit soort grote spellen lang bezig.
 
Wat wel is, dit was bij Oblivian dacht ik ook zo, en Fallout, dat je linksonder een soort van compas hebt waar marks op staan, deze marks wijzen je op weg, dus het is gewoon een kwestie van het pijltje volgen en je komt op je plaats van bestemming aan.

Moet ook wel, want als je alles moet gaan lopen zoeken ben je met dit soort grote spellen lang bezig.

True.

Toch ben ik bij menig quest even de weg kwijt geweest. Zo'n marker is een indicatie, maar het vergt in sommige situaties toch nog enig zoekwerk. Weet niet of je het kunt uitzetten btw, voor de echte die hards. :P
 
True.

Toch ben ik bij menig quest even de weg kwijt geweest. Zo'n marker is een indicatie, maar het vergt in sommige situaties toch nog enig zoekwerk. Weet niet of je het kunt uitzetten btw, voor de echte die hards. :P

je wilt maker uitzetten? xD

die 3d map is wel vet trouwens
 
Als je Thieves guild doet. Kun je daarna met Dark Brotherhood ook nog wat doen als je er klaar mee bent of krijg je [Hated] reputatie zoals bij WoW? (:o)
En exclusieve items/skills enzoo per guild?
 
Als je Thieves guild doet. Kun je daarna met Dark Brotherhood ook nog wat doen als je er klaar mee bent of krijg je [Hated] reputatie zoals bij WoW? (:o)
En exclusieve items/skills enzoo per guild?

geen idee hoeze het karma systeem gaan aanpakken in skyrim, maar in oblivion was deze best vlak. je stond aan de goeie kant of de slechte. Zo kon je niet met een slechte karma de knights joinen en ook niet met teveel goede karma de dark brotherhood. Natuurlijk kon je je karma wel beïnvloeden door positieve karma (en andersom). Uiteindelijk kon je op deze manier alles joinen.
 
Verwacht dat het met Skyrim inderdaad beter in elkaar steekt. Vond de personages in Oblivion af en toe wel space reageren, maar heb me daar over 't algemeen niet veel aan gestoord. Je kan eventueel even Oblivion downloaden Arydan, dan kun je even een beetje "proeven" hoe het allemaal in elkaar steekt. :)
 
Verwacht dat het met Skyrim inderdaad beter in elkaar steekt. Vond de personages in Oblivion af en toe wel space reageren, maar heb me daar over 't algemeen niet veel aan gestoord. Je kan eventueel even Oblivion downloaden Arydan, dan kun je even een beetje "proeven" hoe het allemaal in elkaar steekt. :)

Had ik al gedaan ;)
 
Als je Thieves guild doet. Kun je daarna met Dark Brotherhood ook nog wat doen als je er klaar mee bent of krijg je [Hated] reputatie zoals bij WoW? (:o)
En exclusieve items/skills enzoo per guild?
Skyrim is verdeeld in 9 "holds". Elke hold heeft z'n eigen reputatiesysteem, beetje zoals bij New Vegas.

Je kunt alle guilds in 1 playthrough doen als je dat wilt, behalve misschien legion en stormcloaks want die zullen wel met elkaar botsen denk ik. Als je klaar bent met een guild ben je daar normaal gesproken de baas van en moet je die organisatie leiden. Elke guild biedt meerdere voordelen zoals kortingen op items en services, unique items, woonplaatsen, etc. etc.
 
Skyrim is verdeeld in 9 "holds". Elke hold heeft z'n eigen reputatiesysteem, beetje zoals bij New Vegas.

Je kunt alle guilds in 1 playthrough doen als je dat wilt, behalve misschien legion en stormcloaks want die zullen wel met elkaar botsen denk ik. Als je klaar bent met een guild ben je daar normaal gesproken de baas van en moet je die organisatie leiden. Elke guild biedt meerdere voordelen zoals kortingen op items en services, unique items, woonplaatsen, etc. etc.

Kun je dan ook 'leider' zijn van bijv. 5 'holds'? tegelijk. Dus alles 'maxen' alsware
 
Kun je dan ook 'leider' zijn van bijv. 5 'holds'? tegelijk. Dus alles 'maxen' alsware
Ik heb nergens gezegd dat je een leider kunt worden van een hold. Een hold is gewoon een gebied. Je kunt wel leider zijn van meerdere (misschien zelfs alle) guilds tegelijk, tenminste in Oblivion en Morrowind kon dat wel, op een paar "botsende" guilds na dan.
SPOILER:
Je hebt dus wel de mogelijkheid vorst te worden van zo'n hold.
 
Ik heb nergens gezegd dat je een leider kunt worden van een hold. Een hold is gewoon een gebied. Je kunt wel leider zijn van meerdere (misschien zelfs alle) guilds tegelijk, tenminste in Oblivion en Morrowind kon dat wel, op een paar "botsende" guilds na dan.
SPOILER:
Je hebt dus wel de mogelijkheid vorst te worden van zo'n hold.

Dat zei die dude van gamekings volgens mij ook
 
Skyrim is verdeeld in 9 "holds". Elke hold heeft z'n eigen reputatiesysteem, beetje zoals bij New Vegas.

Je kunt alle guilds in 1 playthrough doen als je dat wilt, behalve misschien legion en stormcloaks want die zullen wel met elkaar botsen denk ik. Als je klaar bent met een guild ben je daar normaal gesproken de baas van en moet je die organisatie leiden. Elke guild biedt meerdere voordelen zoals kortingen op items en services, unique items, woonplaatsen, etc. etc.

kan je als leider van zo'n guild/hold zelf in game personages op queestes sturen?
 
Back
Naar boven