Fitness Seller

Kan alles eten maar komt niet aan. Hoe raak je zo'n persoon?

  • Topic starter Tomgh
  • Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 4K
  • Volgers 19

Bezoekers in dit topic

Tomgh

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2006
Berichten
285
Waardering
11
Hoi, dit moet wel vaak langsgekomen zijn, maar ik wil er toch een actueel topic van maken.

Ik kom thuis, ik woon sinds kort tijdelijk bij mijn ouders. Moeder verteld dat haar vriendin alles kan eten wat ze wilt maar niet aankomt.
Je rijnste onzin natuurlijk!

Ik zeg dat kan niet. Dan weet ze niet hoeveel ze écht eet.

Jawel zegt me ma, 6 sneden brood per dag komt niet aan.

Ik zeg 3 pakken chocomel en volle room drinken en wedden dat ze aankomt.

Nee dat gebeurt bij haar niet. Ze heeft een hele hoge stofwisseling.

Dan zeg ik heeft ze wel eens opgeschreven wat ze eet? Want iemand met een hoge stofwisseling verschilt maximaal 1000kcal in rust met iemand die een hele lage stofwisseling hebt. Als dat meer is dan is die persoon ziek.

Ik zeg dat als je onverteerd eten uitpoept dat je darmen naar de kloten zijn en dat ze maar beter snel naar het ziekenhuis moet.

Ik zeg daarna dat stel zij eet: 2500 kcal per dag. Wat echt heel veel is. En ze houd dat bij, en ze komt niet aan, valt niet af. En ze doet er dan nogmaals 2500 kcal bij. Waar gaan die dan naar toe?

Weet mijn moeder niet, maar het maakt niet uit. Of ze veel of weinig eet, ze komt niet aan en valt eerder nog af..

Valt ze iedere dag af?

Ik zei, lekker, mensen doen hier studie naar en mijn huisgenoot zit in zijn examen jaar voeding en jij maakt dat even belachelijk. Het lijkt wel of ik tegen een gelovige praat. Je moet toch inzien dat als er geen een bewijs voor is en dat het nog NOOIT voorgekomen is in heel de westerse wereld dat een gezond persoon met 5000kcal niet aankomt, dat ik JOU verhaal dan niet geloof.

Toen deed ze de afzuigkap hard aan en wilde ze niet verder discusieren en zij ze dat het verschrikkelijk is mij weer terug te hebben...


Ik vind het zo raar. Op elk vakgebied is het duidelijk dat degene met KENNIS het beter weet, maar iedereen denkt van alles en nogwat te weten over VOEDING... Morgen ben ik het waarschijnlijk weer vergeten. Maar vandaag vind ik het verschrikkelijk. Hoe kan het zijn dat zo iemand gewoon niet te raken valt met welk argument doen ook!!!>>!>!>?!
 
Waarom wil je haar overtuigen? 99% van de mensen zijn leken om het gebied van voeding en training. Dat moet je gewoon accepteren en negeren.
 
Ze weten het altijd beter, zou der gewoon geen moeite insteken. Laat ze maar denken
 
Veel mensen weten het altijd zelf beter, die nemen niks van anderen aan. Leer er maar mee leven.
 
Als ze niet willen luisteren moet je ze het laten voelen :mad:
 
laat ze lekker denken. Mensen zijn zooooo dom
 
Hoi, dit moet wel vaak langsgekomen zijn, maar ik wil er toch een actueel topic van maken.

Ik kom thuis, ik woon sinds kort tijdelijk bij mijn ouders. Moeder verteld dat haar vriendin alles kan eten wat ze wilt maar niet aankomt.
Je rijnste onzin natuurlijk!

Ik zeg dat kan niet. Dan weet ze niet hoeveel ze écht eet.

Jawel zegt me ma, 6 sneden brood per dag komt niet aan.

Ik zeg 3 pakken chocomel en volle room drinken en wedden dat ze aankomt.

Nee dat gebeurt bij haar niet. Ze heeft een hele hoge stofwisseling.

Dan zeg ik heeft ze wel eens opgeschreven wat ze eet? Want iemand met een hoge stofwisseling verschilt maximaal 1000kcal in rust met iemand die een hele lage stofwisseling hebt. Als dat meer is dan is die persoon ziek.

Ik zeg dat als je onverteerd eten uitpoept dat je darmen naar de kloten zijn en dat ze maar beter snel naar het ziekenhuis moet.

Ik zeg daarna dat stel zij eet: 2500 kcal per dag. Wat echt heel veel is. En ze houd dat bij, en ze komt niet aan, valt niet af. En ze doet er dan nogmaals 2500 kcal bij. Waar gaan die dan naar toe?

Weet mijn moeder niet, maar het maakt niet uit. Of ze veel of weinig eet, ze komt niet aan en valt eerder nog af..

Valt ze iedere dag af?

Ik zei, lekker, mensen doen hier studie naar en mijn huisgenoot zit in zijn examen jaar voeding en jij maakt dat even belachelijk. Het lijkt wel of ik tegen een gelovige praat. Je moet toch inzien dat als er geen een bewijs voor is en dat het nog NOOIT voorgekomen is in heel de westerse wereld dat een gezond persoon met 5000kcal niet aankomt, dat ik JOU verhaal dan niet geloof.

Toen deed ze de afzuigkap hard aan en wilde ze niet verder discusieren en zij ze dat het verschrikkelijk is mij weer terug te hebben...


Ik vind het zo raar. Op elk vakgebied is het duidelijk dat degene met KENNIS het beter weet, maar iedereen denkt van alles en nogwat te weten over VOEDING... Morgen ben ik het waarschijnlijk weer vergeten. Maar vandaag vind ik het verschrikkelijk. Hoe kan het zijn dat zo iemand gewoon niet te raken valt met welk argument doen ook!!!>>!>!>?!

ze was dus in de keuken... ik zie het probleem niet:)
 
Er bestaat ook iets zoals vet rond de organen. Mensen met hoge stofwisseling slagen nogal eens vet op rond de organen, maar langs de buitenkant zie je nix. Spierverlies kan ervoor zorgen dat er geen gewicht op de weegschaal bijkomt.

Maar bijkomen zul je uiteindelijk wel als kcal hoog genoeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook vaak mensen te overtuigen, maar het lukt gewoon niet. Voortaan doe ik er ook geen moeite meer aan, als een persoon zegt dat die niet aankomt terwijl die veel eet(8 boterhammen met kaas) per dag. Ik vind het echt de moeite niet meer waard, laat ze lekker in hun positie staan, terwijl zij nog aan de boterhammetjes zitten maak ik de gains ;)
 
ik ga niet eens in discussie met mensen die zeggen dat ze veel eten en niet aankomen, kan alleen maar slecht zijn voor je vriendschap
 
leuk voor die mensen dat ze niet dik worden, ik snap het probleem niet.

ik heb één zo'n figuur in mijn klas die totaal geen verstand van voeding heeft maar wel hele gesprekken tegen mij aan zit te lullen in de hoop mij iets bij te brengen van zijn onzin. (onder tussen werkt hij 4 frikandel broodjes naar binnen). word ik ook heel moe van
 
leuk voor die mensen dat ze niet dik worden, ik snap het probleem niet.

ik heb één zo'n figuur in mijn klas die totaal geen verstand van voeding heeft maar wel hele gesprekken tegen mij aan zit te lullen in de hoop mij iets bij te brengen van zijn onzin. (onder tussen werkt hij 4 frikandel broodjes naar binnen). word ik ook heel moe van
Boeiend :rolleyes:
 
YEAAAAAAAAAAAh ik ga voortaan ook alle discussies tussen mij en mams op dbb posten
**** YEAH. Tomgh je hebt een wereld doen open gaan voor mij
 
lol achterlijke moeder, hopelijk dat je snel je eigen stek terug hebt.
 
Ik raad je dan aan om discussies met gelovigen te vermijden, dan krijg je (afgaande op je post) een mental breakdown.
 
Je hebt mensen die van 1500 kcal moddervet worden en van 1500 kcal broodmager blijven.

Ik kwam vroeger ook geen gram aan, al at ik een week mac. Pas toen ik ben gaan trainen ben ik groter gaan worden, en gewoon natuurlijk want ik heb nooit een voedingsschema gebruikt, ik eet wat ik wil alleen let ik wel op hoeveel eiwitten er in bepaalde producten zitten etc etc. Of het nou eiwitten van een kapsalon zijn of van een kipfilet, dat maakt me geen donder uit.

Ik ben wel steeds iets meer gaan eten, maar ik at vroeger zeker niet te weinig!
 
maar ik at vroeger zeker niet te weinig!
Als je net aan kwam at je niet teveel in ieder geval. Krijg ook zo vaak te horen dat ze ''zoveel kunnen eten maar ze komen niet aan''. Grote bullshit natuurlijk, zo denken ze dat ze veel eten.. Maar definieer ''veel''.
 
Met vrouwen moet je niet in discussie gaan. Zeker niet met je moeder want die zie je nu waarschijnlijk iedere dag en dan krijg je deze rotzooi IEDERE DAG TE HOREN! Altijd het laatste woord willen hebben en "zie je nou wel!" retardo opmerkingen.
 
Back
Naar boven