Fitness Seller

Front squat form

Bezoekers in dit topic

Rugbylifter

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
514
Waardering
15
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
16%
Hallo iedereen, na 2 maanden niet getraind te hebben, heb ik besloten terug met het ijzer te spelen :)
Omdat ik last heb van een zwakke rug ben ik beginnen frontsquatten omdat dit aangenamer voelt en ik denk dat je er minder mis mee kan gaan dan met een back squat, maar toch; zou iemand z'n mening kunnen geven of ik het goed/slecht doe?

http://www.youtube.com/watch?v=JzBPeYDddts
 
Laat je knieën niet naar voor komen onderaan.
Sommige reps zijn niet diep genoeg.
Door soms tegen de spotters te zitten verlies je waarschijnlijk wat spanning, dus ik zou ze een gaatje lager zetten.
 
Lager gaan zal ik zeker doen, maar ik wou niets forceren; loop nog rond met een rugbyblessure
 
Laat je knieën niet naar voor komen onderaan.
Sommige reps zijn niet diep genoeg.
Door soms tegen de spotters te zitten verlies je waarschijnlijk wat spanning, dus ik zou ze een gaatje lager zetten.
Om dieper te gaan moeten z'n knieën waarschijnlijk juist verder naar voren. Z'n torso kanteld al aardig naar voren.

Rugbylifter, probeer het eens met je hakken ergens op (en licht gewicht) om te kijken of je dan met je knieën verder naar voren kunt en zo gemakkelijk dieper komt. Of heb je gewichthefschoenen?

Hierdoor kan je ook je rug wat meer verticaal houden.
 
Om dieper te gaan moeten z'n knieën waarschijnlijk juist verder naar voren. Z'n torso kanteld al aardig naar voren.

Rugbylifter, probeer het eens met je hakken ergens op (en licht gewicht) om te kijken of je dan met je knieën verder naar voren kunt en zo gemakkelijk dieper komt. Of heb je gewichthefschoenen?

Hierdoor kan je ook je rug wat meer verticaal houden.
Moet dit een gewone balk zijn, of is een helling beter?
 
Om dieper te gaan moeten z'n knieën waarschijnlijk juist verder naar voren.
Dan moet hij zijn knieën meer naar voor laten komen in het begin van het zakken. Niet helemaal beneden.
 
Vind het echt wel diep genoeg. Zou ook niet met hakken of planken ga werken onder je hiel, doe je op het veld ook niet.

Waar speel je rugby? en welke positie?
 
Vind het echt wel diep genoeg. Zou ook niet met hakken of planken ga werken onder je hiel, doe je op het veld ook niet.
Ik zeg niet dat hij voor altijd zo moet trainen, maar het is een snelle manier om te ondervinden of het verschil maakt en gewichthefschoenen bijvoorbeeld zouden helpen.
 
Vind het echt wel diep genoeg. Zou ook niet met hakken of planken ga werken onder je hiel, doe je op het veld ook niet.

Waar speel je rugby? en welke positie?
Brugsche rugbyclub! Vroeger (3jaar geleden) stond ik op wing; nu 12kg zwaarder full back en wanneer nodig first center :)
 
Persoonlijk vind ik de frontSQ een erg goede oefening voor de 3/4-ders. Probeer ook eens de ZecherSQ. Ook erg goed als je vaak de rucks moet cleanen.
 
daar ben ik nu al redelijk goed in, bij de junioren (U19) kan ik meestal met gemak 2-3 man wegduwen tergelijkertijd, heb namelijk goede genen qua benen :D
 
Ziet er toch goed uit. Knieën niet naar voren doen is onzin. Zou nog wat dieper proberen te gaan (met dezelfde goede vorm) en hulpmiddelen als hakverhoging (balkje danwel gewichthefschoen) ver vanaf blijven.
 
Oh? Hoezo dat?

Omdat ik van mening ben dat je alleen hakverhoging moet gebruiken als je in een of andere competitie mee doet waar die zijn toegestaan (powerliften, gewichtheffen), omdat je er gemakkelijker mee op diepte komt en dus voordeel uit kan halen.

Losstaand van dat creëer je een onnatuurlijke stand van de voet en ben je eventuele flexibiliteit/mobiliteit problemen niet aan het oplossen maar aan het omzeilen.
 
Knieën niet naar voren doen is onzin. Zou nog wat dieper proberen te gaan (met dezelfde goede vorm)
Leg ons dan eens uit wat er juist gebeurt als je knieën naar voor gaan, onderaan in een squat en waarom het volgens jou geen probleem is?

en ben je eventuele flexibiliteit/mobiliteit problemen niet aan het oplossen maar aan het omzeilen.
+1
 
Leg ons dan eens uit wat er juist gebeurt als je knieën naar voor gaan, onderaan in een squat en waarom het volgens jou geen probleem is?

Dat wil ik ook graag weten. Ik krijg namelijk last van mijn knieen als ik te ver naar voren ga met mijn knieen (wat op zich niet alles zegt, want ik kan natuurlijk een specifiek probleem hebben met mijn knieen).
 
De Rippetoe fanboys zijn sterk aanwezig hier volgens mij.
 
Back
Naar boven