MuscleMeat

Spelen met je financieën

Bezoekers in dit topic

BeUrt

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
5.822
Waardering
336
Lengte
1m82
Massa
84kg
Er zijn verschillende manieren om je geld te laten opbrengen, maar ik ben hier niet wijs van. Mijn opleiding geeft mij die kennis niet, en vrienden/familie beleggen niet of amper. Waar kan ik zowat de beginselen leren, of bekijken wat me het best uitkomt.
Het is niet mijn bedoeling risico's te nemen, maar ik weet dat er praktijken als 'geld stilleggen voor X jaar', 'beleggen' etc bestaan.

Iemand tips? Studenten?


merci
 
Gewoon een ingeving, maar ik denk dat beleggen in Duracell nu een goed idee is. Dat nieuwe oplaad ding van hun is echt een geniale uitvinding, en als ze eenmaal dat patent daarop gaan verkopen denk ik dat hun omzet aardig omhoog zal gaan en dus ook hun aandelen.

Verder ben ik een complete leek op dit gebied en is dit puur iets wat mij en mijn broer tebinnen schoot tussen de reclames door, zou wel leuk zijn als een ervaren iemand hier zijn mening over geeft.

Top topic btw, ben ook wel benieuwd naar hoe het in zijn werking gaat.
 
Gewoon een ingeving, maar ik denk dat beleggen in Duracell nu een goed idee is. Dat nieuwe oplaad ding van hun is echt een geniale uitvinding, en als ze eenmaal dat patent daarop gaan verkopen denk ik dat hun omzet aardig omhoog zal gaan en dus ook hun aandelen.

Verder ben ik een complete leek op dit gebied en is dit puur iets wat mij en mijn broer tebinnen schoot tussen de reclames door, zou wel leuk zijn als een ervaren iemand hier zijn mening over geeft.

Top topic btw, ben ook wel benieuwd naar hoe het in zijn werking gaat.

Welk oplaad ding?
 
Die hebben nu zo'n battery pack waar je je telefoon en dergelijke aan kan hangen om mobiel op te laden als ik het me goed herinner.

Niet direct iets waar ik me geld op zou zetten maar goed.
 
afhankelijk van hoeveel geld je hebt kan je het gewoon in een obligatie oid. stoppen, dit heeft een vast rendement voor x jaar

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 17:41 ----------

http://www.iex.nl/forum/default.aspx

je kan ook buitenlandse valuta kopen en het dan weer terugverkopen als je vindt dat je een mooi rendement hebt of als het niet goed gaat...
 
Beleggen heeft de laatste 15 jaar niks opgeleverd als je gekocht had en was blijven zitten (buy and hold). Zegt niks over de toekomst natuurlijk maar de megarushes uit het verleden lijken inmiddels wel voorbij.
 
Ik zou wachten tot het echt helemaal in elkaar stort (wat het ws wel zal doen) en dan als er weer vertrouwen opgebouwd gaat worden is het misschien een idee om in een aantal interessante, stabiele, groeiende sectoren weer te gaan beleggen. Op dit moment is het gewoon totaal onvoorspelbaar. Zodra er weer wat groei is gaat alles weer in de verkoop dus nu beleggen zou ik niet doen.

In elk geval kan je spaargeld alvast op een getrouwheidsrekening zetten en als je het geld geen jaar kan missen, kies dan voor een voordelige internet spaarrekening. Dat is iig al beter dan een gewone bank/spaarrekening. Gewoon even informeren op de website van de bank, of langsgaan.
 
In elk geval kan je spaargeld alvast op een getrouwheidsrekening zetten en als je het geld geen jaar kan missen, kies dan voor een voordelige internet spaarrekening. Dat is iig al beter dan een gewone bank/spaarrekening. Gewoon even informeren op de website van de bank, of langsgaan.

Nice ga ik eens bekijken.
 
lees een aantal boeken van professionele beursmannen en wees even realistisch.
als je zelf niet in die sector zit, ben jij degene die je geld verliest en gaan de profs er mee lopen...
in belgie kun je je geld in kasbons steken (weet niet of dit mogelijk is in nederland). het staat dan een tijdje vast maar je hebt toch nog 'redelijke' rente.

dus gouden tip: blijf van weg van de beurs en neem liever iets waar je sowieso (al is het een pak minder) winst van hebt.
 
Pas op met geld vastzetten, als die bank dan in slechte papieren zit kan je niet weggaan. Je bent wel voor €100.000 verzekerd, maar voor sommigen volstaat dit vanzelfsprekend niet.
 
Pas op met geld vastzetten, als die bank dan in slechte papieren zit kan je niet weggaan. Je bent wel voor €100.000 verzekerd, maar voor sommigen volstaat dit vanzelfsprekend niet.

Thanks voor de tip, ik spreid mijn doekoes gelijk
 
Je kan eens gaan kijken naar obligaties, zoals overheid obligaties (staatsobligaties). Ik studeer bank- en verzekeringzaken maar zou op het moment ook niet aanraden om aandelen te kopen. Als je geen risico wilt lopen is dit dus zeker niet aan te raden.

Je kan je geld wel ergens vastzetten tegen een leuke rente. De rentes zijn echter behoorlijk laag nu dus het zal weinig opleveren.
 
Ik heb al mijn spaar geld van mijn rekening gehaald en onder mijn matras gestopt.
 
Ik heb ooit in de P-magazine gelezen over een beleggingsfonds dat goed opbracht, als je er geen morele problemen mee had. Was een fonds voor de wapen/gok/alcohol/tabak industrie. Ik dacht een vaste inkomst van 25% of zoiets?

Weet niet of dat veel is of dat het percentage zelfs klopt, is al een tijd geleden maar twas zeer winstgevend ...
 
Ik heb ooit in de P-magazine gelezen over een beleggingsfonds dat goed opbracht, als je er geen morele problemen mee had. Was een fonds voor de wapen/gok/alcohol/tabak industrie. Ik dacht een vaste inkomst van 25% of zoiets?

Weet niet of dat veel is of dat het percentage zelfs klopt, is al een tijd geleden maar twas zeer winstgevend ...

Geen problemen mee hier ;)
 
Ik heb al mijn spaar geld van mijn rekening gehaald en onder mijn matras gestopt.
Waarom? Je spaargeld is door de overheid beschermd tot 100.000 euro, ik neem aan dat je daar nog niet over zit? Bovendien zijn de Nederlandse en Belgische banken op dit moment veilig.

Het risico dat een systeembank in NL/BE failliet gaat en al het spaargeld verloren gaat is vele malen kleiner dan de kans dat jouw huis ooit afbrandt, of je geld gestolen wordt. En nu iedereen aan de hand van je post weet waar jouw geld zich op dit moment bevindt, is die kans net iets groter geworden...

Just sayin' ;)
 
Ik heb ooit in de P-magazine gelezen over een beleggingsfonds dat goed opbracht, als je er geen morele problemen mee had. Was een fonds voor de wapen/gok/alcohol/tabak industrie. Ik dacht een vaste inkomst van 25% of zoiets?

Weet niet of dat veel is of dat het percentage zelfs klopt, is al een tijd geleden maar twas zeer winstgevend ...


Dan zal het wel oplichterij geweest zijn, er is geen enkel fonds dat 25% rendement garandeert. Je kan overigens gewoon beleggen in de genoemde industrieën via diverse beurzen, zo boeiend is dat allemaal niet.
 
Waarom? Je spaargeld is door de overheid beschermd tot 100.000 euro, ik neem aan dat je daar nog niet over zit? Bovendien zijn de Nederlandse en Belgische banken op dit moment veilig.

Het risico dat een systeembank in NL/BE failliet gaat en al het spaargeld verloren gaat is vele malen kleiner dan de kans dat jouw huis ooit afbrandt, of je geld gestolen wordt. En nu iedereen aan de hand van je post weet waar jouw geld zich op dit moment bevindt, is die kans net iets groter geworden...

Just sayin' ;)

Ik volg het niet, maar vraag mij nu net af. Stel dat de banken in België overkop gaan, denk jij dat de overheid met haar huidige papieren dat geld effectief kan terugbetalen?
 
Back
Naar boven