MuscleMeat

Even voorstellen en wat vragen:)

  • Topic starter Romyw
  • Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 4K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

Romyw

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
645
Waardering
44
Lengte
1m63
Ik ben Romy, 22 jaar en ben nu +- 2 jaar bezig met sporten. Ben van 72kg naar 60kg gegaan in een jaar tijd.. Het laatste jaar ben ik eigenlijk niet meer afgevallen, maar wel strakker geworden. Als sport doe ik voornamelijk high intensity interval training (bodyrock.tv) en daarnaast doe ik af en toe nog wat losse spier oefeningen. Ik sport elke dag 15min-1uur(soms 1 rustdag per week) en eet gezond.

Ik ben op dit forum gekomen omdat ik in een jaar tijd niet meer veel ben kwijt geraakt aan vetmassa en aangezien ik zoveel sport(in mijn ogen) en gezond eet vind ik dit heel frustrerend en ben dus gaan zoeken naar andere dieeten.. Zo kwam ik op het "cutting-principe" en dus hier :).

Op het moment eet ik weinig kcal, 1200-1400 en heb het idee dat ik daar de fout mee in ga. Mijn nieuwe dieet zal 1900-2200kcal gaan bevatten met extra cardio.

Huidig dieet:
9:00 2-3 stuks fruit met een kop koffie en een glas water
10:00 sporten
12:00 drie kwart bord groente (bijv tomaat en spinazie, of een salade) met eiwitten (tonijn/ei/etc)
15:00 boterham met kaas/vlees en weer groente
18:00 avond eten (steeds anders, wel zo gezond mogelijk)
20:00 (hier ga ik de fout in:P.. soms chocola/koekjes/chips/peperkoek/boterham)

Nieuw idee voor dieet:
8:00- 2 boterhammen met tonijn (ivm complexe koolhydraten en snelle eiwitten)
9:30 (1,5uur geen koolhydratenregel:p) sporten
12:00 havermoutpap met sojamelk,water en boekweitgrutten
15:00 groente met boterham + ei/kaas/vlees/vis/kip
18:00 gewoon avondeten
20:00 protein shake (whey) en cardiotraining
21:00 kwark(langzame eiwitten voor herstel)

Nu heb ik wat vragen..:P

Is het slimmer om mijn cardio gelijk te doen na mijn spiertraining? ik hoor namelijk dat je met spieren je vet los maakt, en met cardio het vet afvoert? En bij andere e-books lees ik bijvoorbeeld weer dat er een minimum van +-45min tussen elke training moet zitten.

Moet ik nog iets veranderen in mijn dieet? Waar kan ik het best fruit bij doen? Bij kwark 's avonds leek me niet omdat het koolhydraten zijn, bij havermout kan, of als extra maaltijd tussendoor misschien?

Ik heb heel veel moeite met het uitrekenen van een ratio-dieet.. Voor mij lijkt het best als ik 40K-35P-25F zou gaan. Maar ik heb me gister hoofdpijn gerekend aan zo'n dieet haha:P Misschien moet ik daar nog even aan wennen.

Ik vind het forum in ieder geval leuk tot nu toe!

Ik ben iets gespierder dan in de foto hieronder nu, maar heb geen huidige foto:$
Ik ben tevreden over mijn spiermassa, maar wil dat het beter zichtbaar wordt dmv het vetpercentage om laag te halen. Ik hoop dat dit lukt met extra cardio en meer eten zodat de spierafbraak niet minder wordt.

Progress so far:

http://imageshack.us/photo/my-images/692/beforeafternd.jpg/
 
Is het slimmer om mijn cardio gelijk te doen na mijn spiertraining? ik hoor namelijk dat je met spieren je vet los maakt, en met cardio het vet afvoert?

Dit is bro science en mag je direct weer vergeten.

vet verbranden is niks anders dan iets onder je onderhoud eten en een kcal tekort creeeren met behulp van bijvoorbeeld cardio.

Cardio kun je prima doen direct na je krachttraining. dat er minimaal 45 min tussen moet zitten vind ik persoonlijk wederom een bro science verhaal en mag je wat mij betreft ook direct vergeten.

Ga gewoon lekker 30-45min krachttraining doen en daarna nog 20-30min cardio, en op dagen dat je geen kracht training doet ook misschien nog cardio.

Je at inderdaad te weinig en niet echt gezond.

Je doet er verstandig aan om je voeding echt in een excel schema te zetten (die is hier ergens op het forum wel te vinden via de zoekfunctie denk ik) en zo duidelijk de voedingswaarden bij je eten te zetten voor een beter overzicht.

fruit ivm de enkelvoudige suikers liefst in de morgen.

Succes ermee, gezien je foto's maak je erg goede progressie. Je zag er al niet slecht uit, en nu helemaal niet ;)

Ga zo door!
 
Dankjewel!! Hier heb ik echt veel aan.. Ik heb al wat schema's bekeken inderdaad en zal zelf ook een proberen te maken. Is het misschien een idee om 's morgens fruit te blijven eten samen met de boterham + tonijn dan? Of in plaats van?
 
ligt eraan hoe het in je schema past qua kcal hoeveelheid, maar bij je ontbijt een stuk fruit is prima hoor. neem aan dat je 1 stuk fruit bedoeld of heb je het direct over een hele zak vol fruit :)

Maar direct na je ochtendtraining een banaantje bijvoorbeeld kan ook perfect
 
Oh dat is wel een goeie , direct na mn training past goed in mn planning (makkelijk om te "maken/eten" voordat ik ga douchen etc..)
 
Dit is hoe ik mijn eetschema ongeveer wil hebben komende maanden. Ik varrieer hierbij wel natuurlijk met de soorten fruit (+- 2 stuks per dag), soorten groente, soorten eiwitten (vis/ei/vlees/kip) en eet natuurlijk elke dag ander avondeten. Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden dat de ratio eiwit en koolhydraat hoog is, en vet laag.

dus:
8:00 ontbijt: bruin brood met vis-kip-ei
9:30-11:00 workout na workout 2 stuks fruit
12:00 lunch: havermoutpap met sojamelk, water en boekweitgrutten
15:00 snack: 2 boterhammen met veel groente en ei-kip-vis-vlees-kaas
18:00 avondeten: varierend "zo gezond mogelijk".
20:00 protein shake + extra cardio workout
22:00 kwark pre-sleep food:D

Ik hoop echt dat dit de komende maanden mn spieropbouw verhoogd en vetpercentage verminderd. Ik weet mijn huidige vetpercentage niet (mijn weegschaal zegt 27,3%.. maar dat slaat nergens op denk ik) .. Ik ga zo'n knijp-methode hiervoor proberen zodat ik een goed voor- en -na idee heb. + Ik blijf mezelf meten in omvang. (dit doe ik elke 3 maanden en merk dat dit goed verandering weergeeft)

Week 1: elke dag interval training met 1 rustdag (+- 20min-1uur)
4x per week cardio 20min : fietsen/hardlopen/skeeleren/touwtje springen/zwemmen

Week 2: zelfde, met cardio verhogen naar 35min
week 3: cardio verhogen naar 45min
week 4: cardio verhogen naar 1 uur
week 5: frequentie verhogen van 4x per week naar 5. en volhouden

Dit lijkt mij het beste, maar tips zijn heel erg welkom!!
 

Bijlagen

  • eetschema.rar
    287,6 KB · Weergaven: 135
8:00 ontbijt: bruin brood met vis-kip-ei9:30-11:00 workout na workout 2 stuks fruit12:00 lunch: havermoutpap met sojamelk, water en boekweitgrutten15:00 snack: 2 boterhammen met veel groente en ei-kip-vis-vlees-kaas18:00 avondeten: varierend "zo gezond mogelijk".20:00 protein shake + extra cardio workout22:00 kwark pre-sleep food

Weet je wel hoe de E/K/V Verdeling is en hoeveel kcal je eet?
Zie al goede progressie
 
Ja alleen puur doordat het schema het aangeeft hoor:P
38P-44K-17F geeft ie nu aan, waar ik heel tevreden mee ben! Ik zou zelf aimen voor 40-40-20 of 35-40-25 denk ik..

kcal zijn volgens het schema 2191.. hier ben ik ook tevreden mee. Ik wil tussen de 1900-2300 blijven denk ik met zoveel cardio. Als ik het goed volhou kan ik nog altijd streven naar 1700-2100 denk ik.

Ik wil eerst in kleine stapjes werken, anders wordt ik obsessed en sla ik door = burn out:p

Dankjewel voor de reactie! Dit is wat ik volgende week ga volhouden.. In de tussentijd ga ik dit forum veel lezen voor extra tips :)
 
Vind je nieuwe schema er een stuk beter uitzien tov je oude. En je fruit, je zou ook nog na je avondcardio een stuk fruit kunnen nemen. Ik vind het heerlijk om na mn training een appeltje te eten maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Veel succes!
 
Vind je nieuwe schema er een stuk beter uitzien tov je oude. En je fruit, je zou ook nog na je avondcardio een stuk fruit kunnen nemen. Ik vind het heerlijk om na mn training een appeltje te eten maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Veel succes!


Ja daar kan ik eventueel ook nog mee experimenteren natuurlijk, bijvoorbeeld 1 banaan na ochtend workout, en appel na avond cardio :) dankje voor de reactie!!
 
Wat je ook doet je doet het goed tot nu toe
Aan je foto's te zien ben je behoorlijk afgevallen en ook streakker geworden.
Zou er dus niet zo ingewikkeld over doen je doet het al behoorlijk goed, volhouden dus
 
Ik had je foto's nog niet gezien.

SUPER gedaan:D
 
Dankjewel!! Ik ga een foto maken van nu, en over 2 maanden weer met mijn nieuwe dieet + cardio challenge. Ik hoop dat ik dan al verschil kan zien en hou jullie updated ofc. Ik vind jullie hulp echt fijn.. Super handig forum dit, echt goede uitleg e.d.
 
lekker bezig, maar beter doe je geen pet meer op bij je foto's. Vrouwen met petten zijn niet sexy imo. maar het ziet er goed uit hoor!
 
Ik heb snel een zonnesteek.. CBA wat mensen over me denken tbh xD die foto zag je toevallig dezelfde zijkant als op mn nieuwe foto.. daarom koos ik die xD was puur voor progress :D niet om sexy te zijn haha:P
 
cant be arsed:P sorry ben een gamer >< let er soms niet op :O
 
ik heb me dagen ingehouden, maar sorry kan mijn mond niet houden meer. Ik vond die kg's je wel goed staan. IMO ben je op achteruit gegaan.
 
Goed, ik vergeef je
 
Nice, goed figuur, goed bezig :D
ga zo door
 
Back
Naar boven