AndroidHealthClinic

voedingsschema aftrainen,help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Steven1

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
119
Waardering
0
Beste mensen,

Ik ben het laatste jaar al redelijk wat afgevallen 6 a 8 kilo vanwege een verandering in mijn eetpatroon,ik ben nu enkel nog op zoek naar mijn laatste onderste 2 blokjes...
Ik weeg nu sochtends iets onder de 66 kilo en ben 1,74 lang en 31 jaar oud.
Wie kan mij nog op of aanmerkingen of tips geven?

Dit is wat ik zoal eet:

0900 1 bruine boterham kipfilet
0930 2 glazen melk

1230 2 bruine boterhammen kipfilet
2 glazen melk

1500 1 bruine boterham kipfilet
1 glas melk

1600 1 liga evergreen appel/rozijn

1930 pasta of
kip met rijst en groentes of
aardappeltjes,groentes en een klein vleesje of vis

2030 2 glazen melk

Soms nog af en toe een evergreentje erbij als ik echt flauw wordt,ik weet dat hier wel aardig wat suikers inzitten maar ik kan me zo even echt geen ander tussendoortje bedenken.

Verder is mijn schema(met doel geen spieropbouw maar echt droog/strak trainen):

Maandag 1 uur interval(karate)
Dinsdag 1 uur cardio(hardlopen)en buik.
Woensdag 1,5 uur KT full body en buik.
Donderdag rust of cardio
Vrijdag 1 uur interval(karate)
Zaterdags 1,5 uur interval (karate)
Zondags rust

Wie wil hier op schieten?
Ik zou het brood nog kunnen gaan vervangen door bijv. rijst of iets in die geest,alle tips zijn welkom mensen!!
Nogmaals,ik train veel karate vanwege een aankomende wedstrijd en verbrand tijdens een training best wel wat kcal.
Ver der is mijn enige doel mijn 6 blokjes ipv 4.

Alvast zeer dank!!
 
TOTAAL KANSLOOS je voedingsschema op dit moment.

Je wilt afvallen met een liter + melk per dag??? vergeet dat maar. Tevens eet je veeeeels te veel brood in de cut naar mijn idee. Koekjes is natuurlijk al helemaal not done.

Ga je maar eens flink inlezen in de sticky's. Bereken je voedings behoefte en bekijk eens een schema van een andere met positieve reactie.

Zo kom je nergens amigo.

Suc6
 
haha sorry guys,dont get mad :)
Okee de liga's gaan dus de deur uit,en de melk dus ook?
Is 4 sneetjes brood echt te veel?wauw eye-opener indeed!
Wat kan ik beter nemen?Rijst?
Ik heb de stickys wel doorgelezen maar zit toch vast.
Ik had gedacht mijn eiwitten juist uit de melk en kipfiletjes te halen...

Heel erg bedankt voor de input guys!
 
haha sorry guys,dont get mad :)
Okee de liga's gaan dus de deur uit,en de melk dus ook?
Is 4 sneetjes brood echt te veel?wauw eye-opener indeed!
Wat kan ik beter nemen?Rijst?
Ik heb de stickys wel doorgelezen maar zit toch vast.
Ik had gedacht mijn eiwitten juist uit de melk en kipfiletjes te halen...

Heel erg bedankt voor de input guys!

eiwitten haal je uit ............... (spannende roffel op de achtergrond) TADA eieren....

en
whey
vis
kip
biefstuk
rundergehakt

rijst is beter als brood. imo 4 sneetje is niet heel erg teveel maar met maar 1 plak kipfilet niet echt een voedzame maaltijd.
 
Supervos,dank je wel voor je tromgeroffel :)
Okee het brood moet er dus ook uit,gaan we doen.
Maar rundergehakt,daar zit dan ook toch best wel weer wat vet in wat ik eigenlijk niet wil hebben?

Ook jij bedankt voor je input!!
 
9. Welke bronnen zijn het beste?

Bodybuilders eten meestal dierlijke bronnen. De meest populaire en beste bronnen vind je in:
Vlees: Kalkoen, kip, rundvlees.
Eieren: zowel het eiwit als eigeel van een ei bevat heel kwalitatief eiwit. Het eigeel is onterecht als "ongezond" bestempeld, onderzoeken tonen aan dat het juist de gezondheid kan verbeteren indien gebruikt i.c.m. een goed dieet.
Vis: Tonijn, zalm, koolvis, enz. Kortgezegd: ALLE vis kan je eten want vis bevat weinig verzadigde en veel onverzadigde vetten en veel eiwitten.
Zuivelproducten: Kwark (platte/verse kaas voor de Belgen) bevat heel veel eiwit (geconcentreerd) en garandeerd een trage afgifte. (Nodig gedurende de nacht of dag) , melk: het is drinkbaar (snel) en bevat een goede hoeveelheid casseine en whey eiwit, kaas: goede bron van eiwit maar let op de verzadigde vetten.

melk??
 
9. Welke bronnen zijn het beste?

Bodybuilders eten meestal dierlijke bronnen. De meest populaire en beste bronnen vind je in:
Vlees: Kalkoen, kip, rundvlees.
Eieren: zowel het eiwit als eigeel van een ei bevat heel kwalitatief eiwit. Het eigeel is onterecht als "ongezond" bestempeld, onderzoeken tonen aan dat het juist de gezondheid kan verbeteren indien gebruikt i.c.m. een goed dieet.
Vis: Tonijn, zalm, koolvis, enz. Kortgezegd: ALLE vis kan je eten want vis bevat weinig verzadigde en veel onverzadigde vetten en veel eiwitten.
Zuivelproducten: Kwark (platte/verse kaas voor de Belgen) bevat heel veel eiwit (geconcentreerd) en garandeerd een trage afgifte. (Nodig gedurende de nacht of dag) , melk: het is drinkbaar (snel) en bevat een goede hoeveelheid casseine en whey eiwit, kaas: goede bron van eiwit maar let op de verzadigde vetten.

melk??

Voor bulken is zuivel top, voor cutten een no go omdat je lichaam ALLE soorten zuivel slecht kan verwerken. Mensen zijn niet gemaakt om zuivel te eten. Kip en vis is het beste, maar als afwisseling is biefstuk en rundergehakt een prima alternatief, wel iets vetter maar vet heb je ook nodig.

Een boterham kan best, heb ik ook in mijn schema, 2 stuks bruinbrood met pindakaas. In pindakaas zitten weer goed vetten die je absoluut nodig hebt om te cutten, zonder die goede vetten maakt je lichaam niet de juiste stoffen aan om lichaamsvetten af te breken.
 
Okee supervos,dank je wel daar kan ik wat mee.
Dus het bakje kwark kan ook de vuilnis in...
Het worden dus omdat ik niet van pindakaas hou (een weinig)noten/pindas met goede vetten.
En kip en vis,en voor de afwisseling gehakt en biefstuk.

Weet jij zo verder nog aanraders qua eten voor in de "cut"?
Ik ga even kijken of ik jouw schema kan inzien.

thanx!!
 
eiwitten haal je uit ............... (spannende roffel op de achtergrond) TADA eieren....

en
whey
vis
kip
biefstuk
rundergehakt

rijst is beter als brood. imo 4 sneetje is niet heel erg teveel maar met maar 1 plak kipfilet niet echt een voedzame maaltijd.

Eiwitten haal je uit eieren? :roflol:
 
no offense maar ik denk dat je hier niet helemaal op je plek zit. Je bent 1,74 en weegt slechts 66 kg en je wilt gaan cutten.. !!?? Ik denk dat je post beter thuis hoort in het fitness forum.
 
???

Oef ik heb over een sticky heen gelezen,ga van het weekend de porties kip,groentes en rijst klaarmaken,en die ipv het brood nuttigen.
Melk en de koekjes eruit,wat noten erin.
Kijken hoe het dan gaat.

suggesties iemand?

---------- Post toegevoegd Thu 3 Nov 2011 om 18:01 ----------

no offense maar ik denk dat je hier niet helemaal op je plek zit. Je bent 1,74 en weegt slechts 66 kg en je wilt gaan cutten.. !!?? Ik denk dat je post beter thuis hoort in het fitness forum.
Ja misschien wel man,dank je.
Het gaat me ook alleen om de laatse twee blokjes onderaan mn buik,die zie ik nog net niet...
Ik hoef inderdaad niet veel af te valen ofsow...
 
dat bedoel ik, dat soort doelen wekt hier verkeerde reacties op, gelukkig heb je de slapende honden nog niet wakker gemaakt. met die stats zou je in principe niet druk moeten maken om je blokjes.. Bouw eerst fatsoenlijke massa op, geeft de voorkeur aan borst,rug en benen: de grote spiergroepen. Blokjes staan leuk, maar is niet prioriteit nummer 1. Dus gaan voor het echte werk of informeren bij de beachboys van t fitnessforum :P Wat zijn je doelen hierna?
 
En nog een tip, wat fruit in je schema is ook niet verkeert!
 
En nog een tip, wat fruit in je schema is ook niet verkeert!


maar let op met fractose ;) en fruit in de cut is imo misplaatst. Bevat snelle suikers.. die vermijd je liever in de cut
 
Sorry hoor. Maar hoezo is brood slecht en zuivel ook als je aan het cutten bent? Hij en jij bent waarschijnlijk geen wedstrijd bodybuilder en als je gewoon wilt cutten tot een vetpercentage van circa 10% kun je het prima in je dieet hebben. Sommige hier nemen het veel te extreem terwijl dat niet nodig is.
 
Sorry hoor. Maar hoezo is brood slecht en zuivel ook als je aan het cutten bent? Hij en jij bent waarschijnlijk geen wedstrijd bodybuilder en als je gewoon wilt cutten tot een vetpercentage van circa 10% kun je het prima in je dieet hebben. Sommige hier nemen het veel te extreem terwijl dat niet nodig is.


dus bulken, kuren en dergelijke is ook overrated indien je geen podium draait? Imo doet het er niet toe of je wedstrijden draait ja of nee. Het gaat erom wat je doelen zijn en hoe gedreven je erin bent. Die extremiteit die jij beschrijft is de snelste weg.. dus why not?
 
dus bulken, kuren en dergelijke is ook overrated indien je geen podium draait? Imo doet het er niet toe of je wedstrijden draait ja of nee. Het gaat erom wat je doelen zijn en hoe gedreven je erin bent. Die extremiteit die jij beschrijft is de snelste weg.. dus why not?

Hoe weet je dat brood/zuivel elimineren sneller cut dan wanneer je het wel in je dieet laat tot een vetpercentage tot zo'n 10%?

Enige reden die ik me kan bedenken is dan zonder brood je minder zout binnenkrijgt en meer vocht verliest waardoor je de illusie creeert dan het sneller zou gaan. Brood(voornamelijk volkoren) en zuivel zijn goede bronnen en je kunt er prima mee cutten.

Ik geloof gewoon niet dat je zonder die producten sneller cut.
 
In antwoord op Burgtie:zelf hoef ik maar een broodje of 4 per dag te eten en ik kom bij wijze van spreken alweer aan.Ga het dus nu op een andere manier proberen.

Ik heb een vetpercentage van 11,8%,gisteren gemeten in de gym.
Mijn doel is slechts dat laatste randje vet weg te krijgen in de onderbuik.
Heb mijn voedingsschema drastisch omgegooid met behulp van het Excel bestand elders op deze site.

Ontbijt nu met brinta en melk,tussen de middag kip en rijst,savonds varieer ik(pasta/groentes/oosters) en later op de avond nog een beetje kwark.
Verhoudingen ei/kh/vt zijn nu goed.
Kom nu alleen nog niet helemaal aan het juiste aantal kcal,zit er iets onder.
Misschien moet ik dus nog een kleine maaltijd inlassen tussendoor?
Even aankijken hoe dit nu gaat,voel me wel alsof ik ga afvallen ;)

Al de evergreentjes zijn er nu uit en ga naast mn vechtsport(train richting wedstrijden dus kan niet vaker)nu 2x in de week fullbody doen met inderdaad(thanx Supersized)nadruk op mn grote spiergroepen.

Verder doelen zijn slechts een goed afgetraind lichaam behouden.

alle input is wederom welkom.thanx!
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet je dat brood/zuivel elimineren sneller cut dan wanneer je het wel in je dieet laat tot een vetpercentage tot zo'n 10%?

Enige reden die ik me kan bedenken is dan zonder brood je minder zout binnenkrijgt en meer vocht verliest waardoor je de illusie creeert dan het sneller zou gaan. Brood(voornamelijk volkoren) en zuivel zijn goede bronnen en je kunt er prima mee cutten.

Ik geloof gewoon niet dat je zonder die producten sneller cut.

brood is imo te veel bewerkt waardoor de koolhydraat kapot word gemaakt en zijn complexe structuur verliest. Een koolhydraat wat zijn structuur verliest is een simpele koolhydraat wat dus snel word opgenomen.
Kortom, brood vervangen door rijst, dit is een natuurlijk product wat amper bewerkt is. Word langzamer opgenomen door zijn structuur waardoor je lichaam meer energie verbruikt om t te verwerken. Conclusie: brood vervangen door rijst resulteerd tot een snellere cut..
Zuivel bevat lactose, oftewel redelijk simpele suikers..
 
Laatst bewerkt:
maar let op met fractose ;) en fruit in de cut is imo misplaatst. Bevat snelle suikers.. die vermijd je liever in de cut

Onzin!

---------- Post toegevoegd Thu 10 Nov 2011 om 10:11 ----------

In antwoord op Burgtie:zelf hoef ik maar een broodje of 4 per dag te eten en ik kom bij wijze van spreken alweer aan.Ga het dus nu op een andere manier proberen.

Ik heb een vetpercentage van 11,8%,gisteren gemeten in de gym.
Mijn doel is slechts dat laatste randje vet weg te krijgen in de onderbuik.
Heb mijn voedingsschema drastisch omgegooid met behulp van het Excel bestand elders op deze site.

Ontbijt nu met brinta en melk,tussen de middag kip en rijst,savonds varieer ik(pasta/groentes/oosters) en later op de avond nog een beetje kwark.
Verhoudingen ei/kh/vt zijn nu goed.
Kom nu alleen nog niet helemaal aan het juiste aantal kcal,zit er iets onder.
Misschien moet ik dus nog een kleine maaltijd inlassen tussendoor?
Even aankijken hoe dit nu gaat,voel me wel alsof ik ga afvallen ;)

Al de evergreentjes zijn er nu uit en ga naast mn vechtsport(train richting wedstrijden dus kan niet vaker)nu 2x in de week fullbody doen met inderdaad(thanx Supersized)nadruk op mn grote spiergroepen.

Verder doelen zijn slechts een goed afgetraind lichaam behouden.

alle input is wederom welkom.thanx!

Dat komt omdat je BMR te laag is! Spieren kweken!

Als je straks die laatste 2 blokjes ziet, denk je dan dat je het volhoudt die te blijven zien?? I doubt it ten zeerste!

Je hongert jezelf uit! Veel meer eten en Spiermassa kweken voordat je wegwaait!!!

(Sorry voor de ondertoon, maar ik heb het beste met je voor)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven