Fitness Seller

Spanning over Iraanse kernwapens

Bezoekers in dit topic

nee maar nu kunnen we dingen wel van meerdere kanten bekijken, dus ik ben deze nieuwszender liever rijk dan kwijt.

Daar heb je dit soort propagandazenders toch niet voor nodig? Ik slik ook niet alles wat de mainstreammedia aanbiedt voor zoete koek maar media met een zeer twijfelachtige reputatie bieden niks extra's.
 
Straks world against iran
 
Daar heb je dit soort propagandazenders toch niet voor nodig? Ik slik ook niet alles wat de mainstreammedia aanbiedt voor zoete koek maar media met een zeer twijfelachtige reputatie bieden niks extra's.
reputatie bij wat?
en in welke vids zie je verzonnen statistieken of meningen die vooral pro rusland zijn dan?
 
Zet het maar uit je hoofd, er komt geen oorlog tegen Iran.

Een oorlog tegen Iran zal Vietnam doen verbleken.
 
RT legt gewoon de nadruk op andere punten die zij belangrijk vinden, weet niet wat daar propaganda aan is?
Zo vind ik RT een fijne nieuwszender om o.a. de occupy movement in de usa een beetje te volgen, Nederlandse nieuwszenders melden amper iets over deze 'revolutie'.
 
reputatie bij wat?
en in welke vids zie je verzonnen statistieken of meningen die vooral pro rusland zijn dan?

Misschien eens op onderzoek gaan wat voor zender Russia Today is. Zoals ik al aangaf, dit is gewoon niveautje Pravda.

Als je dit als goed alternatief ziet voor mainstreammedia dan is Alex Jones met zijn PrisonPlanet ook een goed alternatief. Overigens heeft Alex Jones regelmatig airtime gekregen bij Russia Today.

Russia Today is gewoon een conspiracy shit propaganda machine van de Russiche overheid. Pure bagger.
 
En natuurlijk moeten ze de overheden geloven als ze zeggen dat ze hun bommen ontmantelen, nietwaar?

En geen 7000 maar 5000? well excuse me. Je hebt genoeg met een 2000 tal so what's the difference
 
Je kan veel over Iran zeggen, maar het is een een politiek stabiele staat. Mede door hun 'no strike first' doctrine zie ik ze niet snel militair agressief worden. Iran heeft in het verleden ook niet echt een historie als een militaire agressor. Wat Iran ook over Israel zegt, zie ik Iran dat land ook niet aanvallen, zeker niet als men weet wat de gevolgen zijn.

Waar ik wel bang voor ben is voor Pakistan. Dat land heeft mede door Nederland (De Pakistani Dr. Kahn heeft kennis vergaard bij Urenco, Almelo) kans gezien om een nucleaire macht te worden. Aangezien er nog steeds een betwist gebied is in Noord-India (Kashmir) wat ook Pakistan claimt en waar al eerder spanningen en schermutselingen over zijn geweest. Zie ik dat land eerder als een nucleaire bedreiging. Niet ten laatste door de politieke problemen de laatste 5 jaar in dat land en dat de geheime dienst van Pakistan onder èèn hoedje heeft gespeeld met de grootste terrorist (Bin Laden) die we ooit gekend hebben.
 
ik denk dat israel binnenkort vernietigd wordt
 
ik denk dat israel binnenkort vernietigd wordt

Ik hoop dat de staat Israël vernietigd wordt. Niet vergeten dat ze de tweede grootste vloot van F16's hebben van de wereld na de USA. Militair gezien zijn ze een groot macht.
 
Ik hoop dat de staat Israël vernietigd wordt. Niet vergeten dat ze de tweede grootste vloot van F16's hebben van de wereld na de USA. Militair gezien zijn ze een groot macht.

Droeftoeter, ben ook geen Israel-fan maar dit soort anti-semitische crap gaat wel heel erg ver.
 
Misschien eens op onderzoek gaan wat voor zender Russia Today is. Zoals ik al aangaf, dit is gewoon niveautje Pravda.

Als je dit als goed alternatief ziet voor mainstreammedia dan is Alex Jones met zijn PrisonPlanet ook een goed alternatief. Overigens heeft Alex Jones regelmatig airtime gekregen bij Russia Today.

Russia Today is gewoon een conspiracy shit propaganda machine van de Russiche overheid. Pure bagger.

Wat is er precies mis met Rusland als ik vragen mag? Voor zover ik weet zorgt Amerika voor al deze ellende op de wereld, laat staan al hun leugens en dan hebben we het over RT of die betrouwbaar is. CNN heeft meer voorgelogen dan al die andere nieuwszenders van de hele wereld. Heb je Rusland ooit zien bemoeien met één land de laatste paar jaar of dat ze zomaar landen gaan binnenvallen omdat er zogenaamd kernwapens - massavernietingswapens zijn (Irak)?

(Behalve Georgie, maar die begonnen)

Ik heb ook niks tegen het westerse landen of Amerika zelf maar als je vaak hoort hoe Rusland altijd als bad guy gezien wordt in het westen terwijl ze niks doen en jullie maar gas en olie leveren.

Aan de andere kant is het ook logisch, Nederland en andere westerse landen zullen altijd aan de zijde van Amerika staan en Iran, China enzovoort aan de kant van Rusland. Soort van Westcoast vs Eastside :P
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de staat Israël vernietigd wordt. Niet vergeten dat ze de tweede grootste vloot van F16's hebben van de wereld na de USA. Militair gezien zijn ze een groot macht.

Droeftoeter, ben ook geen Israel-fan maar dit soort anti-semitische crap gaat wel heel erg ver.
hij heeft het over de staat zelf geloof ik. en hoezo heeft dit nou weer met anti Semitische te maken? naar mijn mening wordt die term nog steeds te vaak gebruikt.
 
Droeftoeter, ben ook geen Israel-fan maar dit soort anti-semitische crap gaat wel heel erg ver.

Dit is precies waarom mensen niet vaker spreken (in de media) tegen Israël. Vanaf het moment er iets wordt gezegd is die persoon direct 'anti-semetic'. Ik heb niets tegen Joden of eender welk ander 'ras'. Omdat ik snap dat dat heel simplistisch denken is. Iedere bevolking heeft wel z'n rotte appels.

Hoezo ben ik trouwens anti-semetic wanneer ik spreek uit een politiek standpunt? Als je spreekt over anti-semetic kan dat alleen maar gebruikt worden als je het hebt over hun religie of hun ras. Ik ben zuiver en alleen tegen Israël door hun actie tegen de Palestijnen. Bv onlangs een boot tegenhouden met medicijnen voor Gaza.
 
Als je een groot gedeelte van de Joodse bevolking weggevaagd wil zien ben je in mijn ogen een anti-semiet. Dan kan je het 'sugarcoaten' zoveel je wilt maar de vernietiging van de staat Israel betekent hoe dan ook de vernietiging van een groot gedeelte van het Joodse volk. Of hoe had je ander die vernietiging in gedachten?
 
Als je een groot gedeelte van de Joodse bevolking weggevaagd wil zien ben je in mijn ogen een anti-semiet. Dan kan je het 'sugarcoaten' zoveel je wilt maar de vernietiging van de staat Israel betekent hoe dan ook de vernietiging van een groot gedeelte van het Joodse volk. Of hoe had je ander die vernietiging in gedachten?

Vernietiging van de huidige politieke gang van zaken aka het bombarderen van burgers om maar één iets op te noemen. En ik wil niemand 'weggevaagd' zien worden , je legt worden in m'n mond die ik niet gezegd hebt of je hebt m'n post verkeerd geïnterpreteerd.
 
Vernietiging van de huidige politieke gang van zaken aka het bombarderen van burgers om maar één iets op te noemen. En ik wil niemand 'weggevaagd' zien worden , je legt worden in m'n mond die ik niet gezegd hebt of je hebt m'n post verkeerd geïnterpreteerd.

Vernietiging kan ik moeilijk anders uitleggen, in een gedeelte van de moslimwereld is ook vrij duidelijk wat er wordt bedoeld met de vernietiging van de staat Israel. Dat is niet op vreedzame wijze in ieder geval en houdt in dat je de bevolking ook meeneemt in de vernietiging. Maar je geeft al aan dat jij er iets anders mee bedoeld, alleen is de term vernietiging dan wel wat ongelukkig gekozen.
 
Vernietiging kan ik moeilijk anders uitleggen, in een gedeelte van de moslimwereld is ook vrij duidelijk wat er wordt bedoeld met de vernietiging van de staat Israel. Dat is niet op vreedzame wijze in ieder geval en houdt in dat je de bevolking ook meeneemt in de vernietiging. Maar je geeft al aan dat jij er iets anders mee bedoeld, alleen is de term vernietiging dan wel wat ongelukkig gekozen.

Daarom dat ik zonet nog gezegd had (in m'n tweede post) dat ik niets tegen de Joodse mensen heb. Omdat ik las dat je het verkeerd geïnterpreteerd had.

Veel mensen in Israël zijn gewoon gehersenspoeld door hun religie en door hun 'leiders'. Het is de politieke structuur en visie die 'vernietigd' moet worden om een meer vreedzame samenleving te creëren , want ookal vinden ze het niet leuk (beide volkeren) ze wonen in het zelfde land. (more or less)
 
Beetje onzin dat Iran geen nukes mag hebben en talloze andere landen wel.
Al met al een mooie reden om Iran in te vallen en de boel leeg te plukken.

iran-pinochio.gif
 
had gister weer een artikel gelezen in een krant hierover.
Iedereen is weer eens serieus boos op Iran, omdat het stiekem kernwapens zou maken. Helaas is daar nog steeds geen waterdicht bewijs voor.

Gelukkig zijn er twee mensen die precies weten hoe de vork in de steel zit als het gaat om de kernwapens van Teheran: de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad en de Israëlische premier Bejamin Netanyahu. De beschuldiging luidt: Iran is druk doende met de ontwikkeling van nucleaire aanvalswapens, met als uiteindelijke bedoeling de staat Israël van de aardbodem te vegen. Niet, zegt Ahmadinejad. Wel, zegt Netanyahu.

Hoe kom je er als internationale gemeenschap nu achter wie er de waarheid spreekt? De gevolgen zijn namelijk enorm als een van beide heetgebakerde heren doet waar iedereen zo bang voor is. Stel dat Ahmadinejad inderdaad kernwapens kan maken en besluit er eentje richting Israël te sturen, dan ligt binnen de kortste keren heel het Midden-Oosten in puin. En stel dat Netanyahu liever het zekere voor het onzekere neemt en gerichte aanvallen gaat uitvoeren op nucleaire installaties in Iran, dan ligt ook binnen de kortste keren enz.

Precies hierom hebben de Verenigde Naties enkele jaren geleden het Internationale Atoomenergieagentschap (IAEA) de opdracht gegeven de vinger aan de pols te houden. Zijn taak is onder meer toe te zien op het vreedzame gebruik van nucleaire technologie. Het IAEA kreeg in 2005 zelfs de Nobelprijs voor de Vrede.

De onderzoekers, tegenwoordig onder leiding van de Japanner Yukija Amano, hebben het recht om nucleaire installaties van de lidstaten te inspecteren. Een van die lidstaten is Iran. Al een paar jaar brengt het IAEA geregeld voortgangsrapporten uit en daar is telkens het nodige rumoer over. Het laatste kwam deze week uit en was explosiever dan ooit.

Het komt er op neer dat Iran zich op een dusdanige manier heeft gedragen dat het land bezig zou kunnen zijn een kernbom te maken. ‘Zou kunnen zijn.’ Dat is dus niet ‘is’. De bewijzen: satellietfoto’s van een verborgen militair complex, gevonden computermodellen die gebruikt kunnen worden voor het maken van kernkoppen en een plotseling in Iran opgedoken Oekraïense wetenschapper met kennis van zaken.

Frankrijk is totaal in paniek en vraagt om ‘sancties zonder weerga’. Minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé: ‘We kunnen deze situatie niet accepteren. Dit is een bedreiging.’ Zijn Britse collega William Hague: ‘Alle opties [voor actie] staan open.’ De Duitser Guido Westerwelle: ‘Dit is alarmerend.’ Catherine Ashton, buitenlandchef van de Europese Unie: ‘Dit wijst sterk op het bestaan van een kernwapenprogramma.’ Iran is boos. Het beschuldigt het IAEA van vooringenomenheid en het Westen van het uitlokken van een oorlog.

Maar intussen is er nog steeds geen hard bewijs. Wat je met satellietfoto’s allemaal kunt suggereren hebben we vlak voor de Irak-oorlog gezien. En de Oekraïener blijkt geen kernwapenprofessor, maar een expert op het gebied van nanodiamanten (diamantdeeltjes die ontstaan na een explosie).

‘Het is lastig’

De echte kenners zijn er nog niet uit. ‘Dit was ondubbelzinnig een verfijnde poging om kernwapens te maken’, zegt David Albright van het Institute for Science and International Security over de bevindingen uit het IAEA-rapport. Maar of Iran nu wel of niet een kernwapen heeft, weet hij niet: ‘It’s difficult.’ Andere wetenschappers ruziën over elkaars inzichten. Greg Jones van het Nonproliferation Policy Education Centre veegt de vloer aan met Albrights claim dat Iran binnen zes maanden een kernwapen kan bouwen: ‘niet gedocumenteerd’ en ‘irrelevant’. Zelf meent hij dat het in twee maanden kan. Dit wordt weer heftig bestreden door Mark Fitzpatrick van het International Institute for Strategic Studies: ‘Gebaseerd op een reeks onwaarschijnlijke worst-casescenario’s.’

Wat we wél zeker weten, is dat de spanning stijgt. En dat is geen goed nieuws'.
nou snap ik het nog steeds niet. de reden waarom ze preventief willen aanvallen is dus omdat ze bang zijn dat iran zijn kernwapens in zal zetten tegen israel?
 
Back
Naar boven