AndroidHealthClinic

Werk als Trambestuurder, Treinconducteur,... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Werk met super-onregelmatige uren...

Beste mensen,

ik ben al een tijdje werkzoekende. Wegens bepaalde redenen heb ik mijn studies niet kunnen verder zetten aan de hogeschool en heb ik dus enkel een middelbaar (secundair) onderwijs diploma in de administratie.

Ik wil graag trambestuurder of treinbegeleider (treinconducteur) worden binnenkort maar ik ben te weten gekomen dat die mensen (vooral in het begin en de eerste jaren) zeer onregelmatige werkuren kunnen hebben.

Met andere woorden; stel als je om 14u in de middag begint met werken en om 22u hebt gedaan, dan kan het nog zijn dat je 's anderendaags terug wakker moet worden en om 6 moet starten met werken!

Er is wettelijk een minimuum rustperiode van 8 u voorzien in België maar dat wil uiteindelijk niks zeggen als je zo'n onregelmatige werkuren hebt! Toch?:o

Op zich vind ik dat geen probleem, maar wat ik mij vooral afvraag, kan men in zo'n geval nog wel deftig bulken en sporten? Is dat mogelijk denk je?

Ik zou echt wel jullie mening willen horen hieromtrent want dit frustreert mij een beetje eerlijk gezegd want ik zou om de 4u een warme maaltijd moeten kunnen eten en ik weet niet of een tramchauffeur om de 4 uur een pauze krijgt om iets te mogen eten?

Of moet hij wat eten terwijl hij of zij rijdt??.?? :S

Tips en adviezen zijn heel erg welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk ook onregelmatige uren, het voorbeeld dat je aanhaalt komt soms ook aan bod. Doe ook vaak nachtdiensten. Tuurlijk kan je nog sporten en resultaten boeken. Mss is de progressie iets minder, vanwege de minder indeale nachtrust, maar je zal er ook wel geraken.

Doe vooral een job die je graag doet ;)
 
Ik ben treinbestuurder bij de goederen en ik heb ook onregelmatige uren, zelfs geen vaste shiften
Zoals nu ben ik om half 4 deze morgend begonnen! Op zo'n dagen moet je je echt naar de fitness slepen. Maar met voldoende wilskracht lukt het wel!!
8u lijkt me wel zeer weinig en volgens mij niet wettelijk in een veiligheidsfunctie.
 
Ik zal binnenkort ook onregelmatige uren hebben en ik weet ook geen raad : /
 
Laatst bewerkt:
zal niet aanzien worden als veiligheidsfunctie ? Je bent maar op weg met een paar tientallen mensenlevens...??? ga maar treintjes rijden ;) brengt meer op
 
zal niet aanzien worden als veiligheidsfunctie ? Je bent maar op weg met een paar tientallen mensenlevens...??? ga maar treintjes rijden ;) brengt meer op

Nee hoor da's niet waar wat je zegt.

Een beginnende tramchauffeur in België verdient 1350 euro netto per maand + 125 euro maaltijdcheques (en als je 's avonds of in het weekend werkt dan krijg je een extra premie).

Wanneer je treinbestuurder word in België bij de NMBS krijg je eerst een opleiding van 18 maanden dacht ik en als beginner verdien je 1400 euro dacht ik, ook met maaltijdcheques erbij. En om de 4 jaar stijgt je loon daar. Dus het is min of meer hetzelfde wat betreft de loon, het verschil is enkel dat wanneer je bij de NMBS werkt vastbenoemd wordt en een statutaire functie krijgt (dus een ambtenaar).

Plus, om treinbestuurder (machinist) te kunnen worden moet je een technische vooropleiding hebben zoals elektronica, elektromechanica of iets dergelijks terwijl je bij de opleiding voor trambestuurder dit niet nodig is.
 
Ik zou toch voor trambestuurder gaan, dan zie je nog eens wat en je kan ook mensen een dienst kan bewijzen door op tijd te proberen rijden en dat geeft je wel meer voldoening dan bijvoorbeeld mensen de trein in jagen door op een fluitje te blazen. Je kan trouwens ook af en toe iets door de microfoon spreken, lijkt me wel chill.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch voor trambestuurder gaan, dan zie je nog eens wat en wordt je geen zombie want zo alleen op een goederentrein gaat op den duur wel beginnen tegensteken. In het begin is het wel leuk, freedom, lekker harde muziek op en knallen op de spoorwegen, maar als je op termijn denkt is trambestuurder volgens mij wel leuker om te doen. Zeker omdat je ook mensen een dienst kan bewijzen door op tijd te proberen rijden en dat geeft je wel meer voldoening dan bijvoorbeeld wat goederen op een bestemming krijgen. Je kan trouwens ook af en toe iets door de microfoon spreken, lijkt me wel chill.

kind:roflol:
 
Mij lijkt treinbestuurder dan toch chiller.

Alleszins metrobestuurder zou ik nooit willen worden. Altijd in die donkere ondergrondse shit vol bontkraagjes die de deuren steeds blokkeren :)
 
Mij lijkt treinbestuurder dan toch chiller.

Alleszins metrobestuurder zou ik nooit willen worden. Altijd in die donkere ondergrondse shit vol bontkraagjes die de deuren steeds blokkeren :)

Gewoon de microfoon gebruiken toch? Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren: "Eej snotneus, wilde keer met u poten van die deur blijven?"
 
Misschien wel iets gevaarlijker maar dat is ook weer te zien in welke stad je gaat werken.
 
Ik zie ze regelmatig langskomen op de operatie kamer met een versleten knie wegens het hele dag indrukken van de "dode mans pedaal".
 
Is geestelijk en lichamelijk geen zwaar werk, waar maak jij je druk over...
 
De lijn zoekt ook chauffeurs, ze zeggen zelf goedbetaald en werkzekerheid. Voor de een of andere reden lijkt treinconducteur mij echt wel een leuke job. Trambestuurder daar en tegen lijkt mij echt lame, je kan niet sturen enzo.
 
De lijn zoekt ook chauffeurs, ze zeggen zelf goedbetaald en werkzekerheid. Voor de een of andere reden lijkt treinconducteur mij echt wel een leuke job. Trambestuurder daar en tegen lijkt mij echt lame, je kan niet sturen enzo.

ken ook een buffe conducteur van ons sportschool.
hij zegt dat ie iig genoeg gelegenheid heeft om lekker te kunnen eten in zn cabine, heerlijk toch :)
 
Nee hoor da's niet waar wat je zegt.

Een beginnende tramchauffeur in België verdient 1350 euro netto per maand + 125 euro maaltijdcheques (en als je 's avonds of in het weekend werkt dan krijg je een extra premie).

Wanneer je treinbestuurder word in België bij de NMBS krijg je eerst een opleiding van 18 maanden dacht ik en als beginner verdien je 1400 euro dacht ik, ook met maaltijdcheques erbij. En om de 4 jaar stijgt je loon daar. Dus het is min of meer hetzelfde wat betreft de loon, het verschil is enkel dat wanneer je bij de NMBS werkt vastbenoemd wordt en een statutaire functie krijgt (dus een ambtenaar).

Plus, om treinbestuurder (machinist) te kunnen worden moet je een technische vooropleiding hebben zoals elektronica, elektromechanica of iets dergelijks terwijl je bij de opleiding voor trambestuurder dit niet nodig is.

Als dat de lonen zijn ga dan maar treinbestuurder worden :d ... en nmbs is niet de enige operator op de baan : trainsport , railtraxx, captrain, crossrail
En als je over die laatste meer wil weten pm je maar
 
Back
Naar boven