MuscleMeat

Voorstellen & paar vragen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jorandh

Cool Novice
Lid geworden
27 okt 2011
Berichten
188
Waardering
7
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Ik lees hier bijna dagelijks even een paar topics maar reageren doe ik vrijwel nooit. Mijn naam is Joran, ik ben 17 jaar oud en sport nu ruim een jaar. Sinds een paar maandjes werk ik bij een sportschool en ik doe erg veel kennis op, ik train hard en voel me super. Ik pak voldoende rust, sport minimaal 5x in de week, en ben de laatste tijd steeds fitter. Ook op school heb ik gewoon het idee dat ik meer gefocust ben en genoeg energie heb.
Dit klinkt allemaal heel erg positief toch? Nou toch heb ik een aantal vraagjes.. Laat ik eerst maar eens beginnen met te vragen of er ook mensen uit de buurt dan Doetinchem en/of Arnhem zijn (altijd leuk om te horen waar mensen in de buurt trainen van hier!)?
Daarnaast doe ik erg veel kennis op qua trainen e.d. maar het valt mij op dat ik erg weinig kennis heb van voeding, terwijl dit juist zo belangrijk is! Ik neem 's ochtends ontbijt, vervolgens 5 maaltijden, dan avond eten en daarna nog 2 verantwoorde tussendoortjes. Op zich heb ik wel het idee dat ik genoeg eet maar toch denk ik dat ik door het praten met jullie wat meer te weten zal komen en hoop ik een paar goede tips te ontvangen!
Als iemand misschien tijd over heeft zou ik het heel erg op prijs stellen om samen wat dingen door te nemen qua voeding, gezien ik wel wat standaard dingen weet maar het niet al te diepgaand is.

Ook zou ik graag reactie krijgen op mijn trainings-schema van nu, deze is als volgt:

Maandag: Biceps & triceps
Dinsdag: Cardio
Woensdag: Borst & boven-rug
Donderdag: Cardio
Vrijdag: Buik & benen
Zaterdag: Werk is standaard bij de sportschool en pak ik vrij weinig. Dit zie ik meer als rustdag
Zondag: Rust.

Ook zit ik nog altijd vast aan het roken, iemand tips om te stoppen?



Ik ga zeker vaker posten hier, hoop veel te leren en zal ook proberen anderen te helpen met de kennis die ik heb.

Groet,
Joran
 
Welkom buffel!
 
Haha dankje Burnside! Kom je toevallig uit de buurt van waar ik woon? Gezien mijn telnr. begint met 0575? :p
 
Haha dankje Burnside! Kom je toevallig uit de buurt van waar ik woon? Gezien mijn telnr. begint met 0575? :p

kom wel daar uit de buurt, maar ben er alleen af en toe in het weekend omdat ik nu in Rdam studeer ;)
 
Nicenice, kom je wel eens bij aerofit in hengelo of sportspalace in doetinchem dan?
 
Ik kan voeding wel met je doornemen, pb je MSN maar.

Succes iig, goed dat je serieus bent :)
 
Geen schouder en onderrug? Moet je wel doen.
 
Bovenstaande klopt inderdaad, mijn schouders groeien heel snel en heb ik dus bij dit schema voor 1 maand er neit bij in genomen. De onderrug pak ik af en toe er bij met dead-liften, maar dit tot een max gewicht van 50kg, puur omdat ik een hele zwakke onderrug heb en deze eerst met weinig gewicht en veel herhalingen even kracht wil geven. Wel goed dat je het zegt want de onderrug moet ik misschien wel op vaste dagen gaan pakken nu je het zo zegt! Eventueel dus op zaterdag onderrug doen?
 
Oja en dat stoppen met roken

Schrijf alle voordelen en nadelen op, lees het door, gooi sigaretten weg
/end
 
al heb je de discipline om hard te trainen, dan lukt stoppen met roken ook makkelijk
gewoon een knop omzetten.

zet je geld van je sigaretten apart en koop daar supplementen van.
 
Word een korte lijst voordelen(geen)

Roken is gezellig (niet dat ik rook).

Maar ik zou als ik jou was gewoon voor een klassieke bb split doen ipv een aparte dag voor onderrug.
 
Ik zou nooit de week beginnen met alleen armen. Je hebt in het weekend 2 dagen rust.

Zou ik liever.

Ma Rug/voorkant schouders/triceps

Wo Benen/buik

Vr Borst/achterkant schouders/biceps
 
Bovenstaande klopt inderdaad, mijn schouders groeien heel snel en heb ik dus bij dit schema voor 1 maand er neit bij in genomen. De onderrug pak ik af en toe er bij met dead-liften, maar dit tot een max gewicht van 50kg, puur omdat ik een hele zwakke onderrug heb en deze eerst met weinig gewicht en veel herhalingen even kracht wil geven. Wel goed dat je het zegt want de onderrug moet ik misschien wel op vaste dagen gaan pakken nu je het zo zegt! Eventueel dus op zaterdag onderrug doen?
huh ?
 
@ rondea, snapte er ook weinig van xD
 
Ik train de onderrug niet regelmatig omdat ik een hele zwakke onderrug heb, heb hiervoor ook wel eens bij de huisarts gezeten (was eerder keeper bij voetbal en daar kwamen toen de eerste klachten vandaan na vallen etc.). Dus train de onderrug niet standaard in een schema en als ik hem train, dan train ik tot een gewicht van 50kg, durf niet snel hoger te gaan en pak liever een paar sets met heel veel herhalingen om zo wat kracht op te bouwen.

Juist door vele klachten met onderrug nog te bang om daar veel mee te doen..

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 02:44 ----------

Ik zou nooit de week beginnen met alleen armen. Je hebt in het weekend 2 dagen rust.

Zou ik liever.

Ma Rug/voorkant schouders/triceps

Wo Benen/buik

Vr Borst/achterkant schouders/biceps


Bedankt voor de tip! Ga ik ook zeker wat mee doen :)
 
Joran zit je op het graafschap?
 
Nee woon er wel vlakbij en al m'n vrienden zitten daar op school :p
Ik zelf ga naar arnhem, het RijnIJssel :)
 
als je een zwakke onderrug hebt, moet je die toch juist wel trainen!
 
Mee eens, toch die angst gewoon.. Ga het oppakken :)
 
Back
Naar boven