XXL Nutrition

Lage testosteronwaarde na 6 maanden clean (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

feemanbe

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 feb 2009
Berichten
133
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Dag jongens,

Ik ben inmiddels, na een (miniem) test-deca kuurtje, al 6 maanden off AAS, dus hormoonwaarden zouden genormaliseerd moeten zijn. Echter bij een laatste bloedproef bleek dat mijn natuurlijk aangemaakt testosteron aan de lage kant is, 200, daar waar de waarden tussen 200 en 700 liggen. Ik voel ook aan mijn libido dat dit een pak minder is dan vroeger. Begrijp niet goed hoe het komt, want heb correct mijn PCT (Aroxifen) afgewerkt.
Mijn dokter is volkomen anti-AAS, dus aan hem moet ik geen hulp vragen. Hij zegt: "Laat het zo, overal afblijven, het zal wel beteren... ". Maar ja, feit blijft dat ik nu na zes maanden nog altijd met een (te) laag libido zit, wat ook niet alles is. Nu weet ik dat HCG het LH hormoon, dat verantwoordelijk is voor de test-aanmaak in de testikels en in de hypofise, kan prikkelen tijdens een kuur en tijdens PCT om de eigen aanmaak te ondersteunen. Maar is HCG ook een goede optie om off-AAS te gebruiken om je LH productie terug op niveau te krijgen? Of hebben jullie andere tips?

Alvast bedankt.
 
Persoonlijk zou ik nu ook niet verder gaan rommelen ermee.
Ervaring voor de volgende keer dat je je nakuur toch beter moet ondersteunen.
 
Gewoon deca volledig vermijden...staat bekend sos onderdrukkend..
Zal je gains van de kuur okk geen goed gedaan hebben so lang zon lage waarde
 
Gewoon deca volledig vermijden...staat bekend sos onderdrukkend..
Zal je gains van de kuur okk geen goed gedaan hebben so lang zon lage waarde

Nee, dat klopt. Ben dan ook nog even ziek geweest... Gelukkig heb ik een goed metabolisme en kom ik snel (en goed) terug aan bij bulken. Deca wou ik sowieso nooit meer gebruiken, ik blaas er van op als een ballon (ondanks degelijk eetschema) en is veel te lang traceerbaar.
 
als je dan toch wat wil proberen. 50mg clomid per dag gedurende 6 weken.
 
Geef het nog een half jaartje.
Deca kan bij sommigen zelfs zo hard onderdrukken dat ze zelfs maaaanden een erectiepro leem hebben. Dus niet meer nemen als je er gevoelig voor bent
 
ik had nog ever paat weken nolvadex gepakt op 20mg, daarna weer bloedprikken. of zoals skydirk zegt clomid, maar 25mg moet ook genoeg zijn
 
Als LH en FSH hoog liggen dan is je axis terug bezig met je testosteronaanmaak te herstellen. Moesten deze nog laag liggen zou ik nog een zestal weken 20mg nolvadex of 50mg clomid nemen.
 
als lh en fsh hoog liggen dan is je axis terug bezig met je testosteronaanmaak te herstellen. Moesten deze nog laag liggen zou ik nog een zestal weken 20mg nolvadex of 50mg clomid nemen.

+1
 
Laat je LH en FSH meten. HCG maar links laten liggen op dit moment.
 
ik had nog ever paat weken nolvadex gepakt op 20mg, daarna weer bloedprikken. of zoals skydirk zegt clomid, maar 25mg moet ook genoeg zijn
Gij hebt weer teveel op ergogenics gelezen:D.
 
Heb je voor de cycle ook een bloedtest gedaan?
 
Dag jongens,

Ik ben inmiddels, na een (miniem) test-deca kuurtje, al 6 maanden off AAS, dus hormoonwaarden zouden genormaliseerd moeten zijn. Echter bij een laatste bloedproef bleek dat mijn natuurlijk aangemaakt testosteron aan de lage kant is, 200, daar waar de waarden tussen 200 en 700 liggen. Ik voel ook aan mijn libido dat dit een pak minder is dan vroeger. Begrijp niet goed hoe het komt, want heb correct mijn PCT (Aroxifen) afgewerkt.
Mijn dokter is volkomen anti-AAS, dus aan hem moet ik geen hulp vragen. Hij zegt: "Laat het zo, overal afblijven, het zal wel beteren... ". Maar ja, feit blijft dat ik nu na zes maanden nog altijd met een (te) laag libido zit, wat ook niet alles is. Nu weet ik dat HCG het LH hormoon, dat verantwoordelijk is voor de test-aanmaak in de testikels en in de hypofise, kan prikkelen tijdens een kuur en tijdens PCT om de eigen aanmaak te ondersteunen. Maar is HCG ook een goede optie om off-AAS te gebruiken om je LH productie terug op niveau te krijgen? Of hebben jullie andere tips?

Alvast bedankt.

HCG prikkelt poep, wat jij bedoeld is HMG. HCG voorkomt krimpen van de cahoena's
 
Word steeds gekker hier...LOL

want? of ik sla de plank compleet mis maar naar mijn weten

HCG tegen krimpen ballen waardoor eigen productie sneller op gang komt
HMG tegen krimpen en stimuleert test productie.
 
HCG - stimulatie test/leydig cellen (LH)
HMG - stimulatie test/aanmaak sperma sertoli cellen LH/FSH
 
Heb je voor de cycle ook een bloedtest gedaan?
Ja, ik zal de resultaten even moeten opzoeken, ik post ze later.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 23:18 ----------

Laat je LH en FSH meten. HCG maar links laten liggen op dit moment.
Kent iemand van jullie eventueel een goede arts die wat van AAS en bijwerkingen afweet in regio Antwerpen (Niet voor spul, wel voor advies!) Mag eventueel via PM. Mijn huisarts is een AAS-hater...

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 23:25 ----------

Nog vergeten zeggen: Ik heb tijdens mijn cycle en tijdens PCT (zelfs iets langer) 40mg/dag proviron laten meelopen.
 
Ja, ik zal de resultaten even moeten opzoeken, ik post ze later.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 23:18 ----------


Kent iemand van jullie eventueel een goede arts die wat van AAS en bijwerkingen afweet in regio Antwerpen (Niet voor spul, wel voor advies!) Mag eventueel via PM. Mijn huisarts is een AAS-hater...

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 23:25 ----------

Nog vergeten zeggen: Ik heb tijdens mijn cycle en tijdens PCT (zelfs iets langer) 40mg/dag proviron laten meelopen.
als je iemand kent mag je mij ook altijd pm'en ;)
 
Back
Naar boven