AndroidHealthClinic

Portret van de allereerste Sterkste Man van Nederland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RealDutchPower

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
951
Waardering
16
Gerard du Prie werd in 1979 de allereerste Sterkste Man van Nederland. Na het behalen van deze titel vielen roem en rijkdom hem ten deel, maar het succes had ook een keerzijde. Dat is op vrijdag 18 november 2011 te zien in een aflevering van het televisieprogramma Van Zuks Dus dat om 17:40 uur bij RTV Noord-Holland wordt uitgezonden. Van Zuks Dus verslaggever Ron Flens legde het verhaal van de inmiddels 75-jarige Gerard du Prie vast. Diens leven veranderde drastisch na het behalen van de titel Sterkste Man van Nederland. Hij werd bekende Nederlander: hij was te gast in tv-shows van onder andere Mies Bouwman en Rudi Carrell, opende winkelcentra en reisde de wereld over om zijn titel uit te dragen. Maar het geld en de roem zouden hun tol eisen. Gerard verliet vrouw en kinderen en kwam, als portier van een gokhuis in Hilversum, in een schimmige wereld van coïtus en geweld terecht. Nu woont Gerard du Prie in een klein appartementje in Egmond. Hij is net 75 jaar geworden. Zijn lichaam is versleten door zijn intensieve sportcarrière. Du Prie is gescheiden van zijn derde vrouw en leeft van zijn AOW. Hij koestert zijn kinderen en kleinkinderen. Maar ook daar is het geluk niet onverdeeld. Tot Gerards vreugde is zijn kleinzoon succesvol krachtsporter en zijn mogelijke opvolger. Aan de andere kant is er de zorg over zijn aan heroïne verslaafde zoon. Van Zuks Dus vrijdag 18 november 2011 om 17.40 uur bij RTV Noord-Holland.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 21:55 ----------

Is er iemand die RTV Noord-Holland kan ontvangen en die deze uitzending voor mij op dvd kan opnemen en een mij kan toesturen (uiteraard tegen een passende vergoeding). Dit protret kan natuurlijk niet ontbreken in mijn verzameling sterkste man dvd's!
 
Of nog beter: opnemen en uploaden !
 
Hmm ben benieuwd, zal morgen eens vragen. Brian (zijn kleinzoon) zal het vast wel op dvd branden.
Als het goed is is bij Spartacus ook gefilmd, weet alleen niet wat. Misschien Brian aan het trainen.
 
Of nog beter: opnemen en uploaden !

Nou niet beter, wel handig overigens hoor. Maar op de site van RTV Noord-Holland kun je de uitzending ook bekijken zo te zien. Maar ik wil graag de uitzending in perfecte dvd kwaliteit in mijn bezit krijgen.
 
als je digitale tv hebt kun je volgens mij alle regionale zenders ontvangen

en opnemen
 
Jan, ikzelf ben ook eens geportreteerd door Van Zuks Dus ;) en kreeg daarvan een DVD.
Ik denk als je contact opneemt met RTV NH, je deze gewoon opgestuurd kan krijgen !

Verder heeft RTV NH ook gewoon uitzending gemist :)
 
http://www.realdutchpower.nl/historie/smnl1979.htm

De onderdelen zijn verre van het niveau van nu maar, hulde en respect voor deze helden.

Ook zie ik tot mijn verbazing dat Erik Docter ook heeft meegedaan aan de SM van Nederland. Hij is coach van het Weightlifting team Heafland..
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Jan ik heb een kopie kunnen regelen alleen het volgende deel is volgende week nog.
 
Jan ik heb een kopie kunnen regelen alleen het volgende deel is volgende week nog.

OP aanraden van Wulbert contact gezocht met RTV Noord-Holland en inderdaad sturen zij mij een dvd op.

Bedankt in ieder geval.
 
Echte veteraan. Respect voor die man.
 
Tja... ben er effe stil van, was 8 jaar toen het op de Avro te zien was, vergeet het nooit meer.
 
mooi filmpje hoor super die oude glorie blijft mooi

gr arno
 
[Link niet meer beschikbaar]

deel 2
 
Jij ben goed bezig
 
Ik vind het mooi! Ben fan geworden. " op een gegeven moment verklaarden ze me vogelvrij" Hahaha geweldig!!
 
Back
Naar boven