AndroidHealthClinic

Waarom whey isolaat?

Bezoekers in dit topic

critmonster

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
5.394
Waardering
449
Ik vraag me al heel lang af waarom mensen whey isolaat kopen, ik zie er eerlijk gezegd niet echt het nut van in. Natuurlijk zitten er meer eiwitten per 100 gram in, maar als je het omrekent kom je toch nog goedkoper uit met een gewone whey dan met een whey isolaat. Waarom dan isolaat nemen?
 
als je lactose gevoelig bent kun je last krijgen van acne, ik zelf heb dit ook
isolaat is nagenoeg lactose vrij
 
Uit principe. Als ik een shake drink wil ik eiwitten met zo min mogelijk troep erbij. Dat kleine prijsverschil is ook niet echt belangrijk.
 
Uit principe. Als ik een shake drink wil ik eiwitten met zo min mogelijk troep erbij. Dat kleine prijsverschil is ook niet echt belangrijk.
Ook wel handig bij wedstrijd voorbereiding, sta je scherper.
als je lactose gevoelig bent kun je last krijgen van acne, ik zelf heb dit ook
isolaat is nagenoeg lactose vrij
Inderdaad, da's waarom ik isolaat gebruik. Ik gebruik Iso Gold van PVL bvb, fantastisch spul!
 
Ik vraag me al heel lang af waarom mensen whey isolaat kopen, ik zie er eerlijk gezegd niet echt het nut van in. Natuurlijk zitten er meer eiwitten per 100 gram in, maar als je het omrekent kom je toch nog goedkoper uit met een gewone whey dan met een whey isolaat. Waarom dan isolaat nemen?

inderdaad.
 
tja, denk dat de meerwaarde van de opname snelheid ook wel meevalt. Maar heb liever een pot met 90% eiwitten dan <85% eiwitten.
En bij B&Fs is het maar een paar pleuro duurder.
 
Je kan van normale idd puistjes krijgen als je er gevoelig voor bent. Verder is een isolaat whey ook de beste keuze voor bb'ers die in wedstrijdvoorbereiding zitten (althans voor de laatste paar weken). Als je geen wedstrijden draait en niet gevoelig bent voor de lactose kun je idd net zo goed normale whey nemen...
 
als je lactose gevoelig bent kun je last krijgen van acne, ik zelf heb dit ook
isolaat is nagenoeg lactose vrij

Uit principe. Als ik een shake drink wil ik eiwitten met zo min mogelijk troep erbij. Dat kleine prijsverschil is ook niet echt belangrijk.

+1

Ben niet lactose gevoelig, maar van veel lactose krijg ik wel een 'slechtere' huid, en meer last van winderigheid. Ook betaal ik voor eiwitten, en bij isolaat krijg je de meeste en zuiverste eiwitten voor je geld. Ik zeg niet dat concentraat whey minder goed is, maar je betaald voor eiwitten, en krijg er ook meer vetten en lactose bij. Het is niet veel, maar toch..
Principe kwestie inderdaad. :)
 
Ben ook geen fan van isolaat.

Ik gebruik zelf concentraat en hydrolisaat.
 
Ben ook geen fan van isolaat.

Ik gebruik zelf concentraat en hydrolisaat.

Geen fan van isolaat, wel van hydrolisaat. Waar is de logica ? :headbang:
 
Geen fan van isolaat, wel van hydrolisaat. Waar is de logica ? :headbang:

zoek op wat het verschil is, dan snap je het vast wel.

/edit: oh wacht nu haal ik isolaat en concentraat zelf door elkaar .... *zucht*
 
Laatst bewerkt:
tja, denk dat de meerwaarde van de opname snelheid ook wel meevalt. ........

Geen fan van isolaat, wel van hydrolisaat. Waar is de logica ? :headbang:

Isolaat wordt niet noemenswaardig sneller opgenomen dan concentraat. Vandaar dat 3XL waarschijnlijk kiest voor hydrolisaat als hij supersnel opneembaar eiwit wil.

Kris :)
 
Geen fan van isolaat, wel van hydrolisaat. Waar is de logica ? :headbang:
Waarom zou dit niet logisch zijn dan? Zo veel sneller wordt het niet opgenomen zoals Kris al zegt, terwijl hydrolisaat wel significant sneller wordt opgenomen.
 
Je kan van normale idd puistjes krijgen als je er gevoelig voor bent. Verder is een isolaat whey ook de beste keuze voor bb'ers die in wedstrijdvoorbereiding zitten (althans voor de laatste paar weken). Als je geen wedstrijden draait en niet gevoelig bent voor de lactose kun je idd net zo goed normale whey nemen...


Waarom dn als ik mag vragen?
ivm de waardes?
 
Isolaat wordt niet noemenswaardig sneller opgenomen dan concentraat. Vandaar dat 3XL waarschijnlijk kiest voor hydrolisaat als hij supersnel opneembaar eiwit wil.

Kris :)

Even een nadere toelichting. In het verleden was er een extra verschil tussen concentraat en isolaat: Terwijl whey concentraat gefilterd wordt, werd whey isolaat destijds nog verkregen door middel van een ionenwisselaar (ion exchange). Afgezien van het vet- en lactosegehalte verschilden die producten ook in het eiwit zelf.

Ion exchange whey isolaat bevat geen glycomacropeptide. Dat is een peptide die de maaglediging enigszins remt. Ion exchange isolaat wordt daarom sneller opgenomen dan whey concentraat.

Tegenwoordig wordt vrijwel alle whey isolaat verkregen door middel van filtratie. Net als concentraat dus. De eiwitten zijn daarom hetzelfde samengesteld. Het enige verschil is nog het lactose- en vetgehalte. Het extra vet in whey concentraat kan de maaglediging nog enigszins vertragen. Maar ik verwacht niet dat die invloed groot is.

Kris :)
 
ik neem alleen hydrosilaat.
 
Dus het grootste verschil is het als je gevoelig bent voor puistjes een voordeel..

en echt de laatste paar weken/dagen van een wedstrijd dan toch? om de vetten die er in concentraat wel zitten, en in isolaat een stuk minder?

of snap ik het nu nog niet? :P
 
Het prijsverschil tussen een goede concentraat (80%) en een goede isolaat (90%) is vrij beperkt. Ik denk dat die paar euro op een pot voor veel mensen niet zoveel meer uitmaakt.

Het prijsverschil tussen isolaten en concentraten wordt overigens steeds kleiner. Door de gestegen vraag naar isolaten is de productiecapaciteit flink verhoogd. Ik geloof zelfs dat productielijnen voor concentraat omgebouwd worden naar lijnen voor isolaatproductie.

Kris :)
 
Back
Naar boven