XXL Nutrition

Techniek Deadlift goed? (filmpje)

Bezoekers in dit topic

Weten mensen hier ook toevallig hoe het met de bovenrug zit? Als je gewicht heel zwaar wordt drukt dat je een beetje in elkaar. Je krijgt daardoor een beetje een boggel. Is dat ernstig?
 
Je trekt in een boog van de grond omdat je voeten te ver van de bar staan in het begin.

Weten mensen hier ook toevallig hoe het met de bovenrug zit? Als je gewicht heel zwaar wordt drukt dat je een beetje in elkaar. Je krijgt daardoor een beetje een boggel. Is dat ernstig?

Je wervelkolom in flexie als je met zware gewichten bezig bent is nooit een goed idee, of het nu onder- of bovenrug is.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en voor mij was het verholpen door meer spanning te houden en eraan te denken om mijn borst "omhoog" te houden. Indien dat niet werkt omdat het te zwaar is, gewicht wat naar beneden en opnieuw opbouwen met een goede techniek.
 
Laatst bewerkt:
rug is prima recht, onderrug kont iets meer naar achter drukken.. mijn trainer zei mij 'je moet doen alsof je een homo bent en bij iemand op schoot gaat zitten, maar hem eerst ff een scheet in zijn gezicht laten'

Ik kom net terug uit bijna 4 weken niks doen, na acute spit tijdens deadlifts.. ik heb wel even geleerd, dat de techniek goed moet zijn en dat je rug heilig is!
 
Je gaat bij het naar beneden gaan om je knieen heen met de barbell. Dat komt waarschijnlijk omdat je te vroeg door de knieen gaat. Eerst vanuit de heupen buigen bij het naar beneden gaan, daarna pas door de knieen gaan.

De heupen gaan het laatst op slot als je boven bent en als eerste buig je vanuit de heupen als je naar beneden gaat.

Verder mag je kont meer omhoog in de voorbereiding voor de eerste rep

---------- Post toegevoegd Fri 18 Nov 2011 om 14:59 ----------

rug is prima recht, onderrug kont iets meer naar achter drukken.. mijn trainer zei mij 'je moet doen alsof je een homo bent en bij iemand op schoot gaat zitten, maar hem eerst ff een scheet in zijn gezicht laten'

Hahahahahaa ;).
 
Back
Naar boven