Fitness Seller

meer eten zonder dikker te worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1983_74

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
716
Waardering
109
Hallo mensen, ik heb een vraag.

Mijn bedoeling is om sterker te worden. Hiervoor moet ik meer eten, maar hoe doe ik dit zonder dikker te worden. Ook doe ik 5x per week een half uur aan cardio (fietsen). Is dit ook een belemmering om sterker te worden.
 
Zo clean mogelijk eten. Cardio belemmert het niet zo lang je de Kcal maar weer aan eet die je verbrand hebt. Helaas gain je hoe dan ook altijd nog wel wat vet in principe als je boven je onderhoud gaat eten, wat je moet doen als je aan wilt komen in massa (sterker wil worden).
 
- Eet zo min mogelijk producten met snelle suikers (eet bijv zilvervliesrijst/ volkorenbrood/ brinta)
- Zorg dat de verhouding eiwit/ koolhydraat en vet die je binnen krijgt klopt (bijv: 25/55/20)
 
Je hebt eten nodig om energie/kracht te hebben, dus uiteraard zal je wel gainen :)
 
door de stickies te lezen, zucht
 
Daarom is het een forum:). Anders kan je het forum sluiten en er een website van maken met artikels.
 
Daarom is het een forum:). Anders kan je het forum sluiten en er een website van maken met artikels.

+1, niet in alle gevallen natuurlijk.
maar wat betreft dit topic heb je gelijk
 
Wat ik makkelijk vind om me aan te houden is het idee dat je met vlees, groente, fruit, en (volle) melk niet vet kunt worden, uitzonderingen zoals bergen speklapjes en 4+ liters melk per dag daar gelaten. Het geheel moet natuurlijk wel passen in een redelijke totaal hoeveelheid kcal, maar met vlees en groente ga je daar niet overheen.

Om vet aan te komen moet je vind ik zetmeel of tarwe producten eten. Hoe meer je dat doet hoe meer je op je dagelijkse kh inname en verbruik (sport!) moet letten.

Snelle zuikers/snoep bestaan voor mij niet dus daar begin ik niet over. Ik neem ook aan dat dat niet hoeft op een forum als dit. :)
 
Laatst bewerkt:
Probeer je carbs ook rond de trainingen te houden werkt voor mij goed.
 
Daarom is het een forum:). Anders kan je het forum sluiten en er een website van maken met artikels.



Nonsens, sitcky's geven de belangrijkste basisinformatie. het is zaak deze goed door te nemen en deze dan te relativeren aan jezelf. heb je hier problemen mee, of wil je weten of je het goed hebt gedaan? dan kan je een topic aanmaken.

maar afijn, meer eten = meer trainen ;-) en inderdaad (zoals in de stickys staat) clean eten. weinig vetten dus. zorg ook dat je rond je training snelle koolhydraten eet. zodat je spieren deze kunnen opnemen tijdens en na de inspanning.

DutchDedication
 
clean eten. weinig vetten dus.
Clean eten kan van alles zijn maar het heeft in elk geval weinig te maken met de hoeveelheid vet in je voedsel. Het bevat natuurlijk meer kcal per gram dan de andere macronutrienten, maar je hebt er ook best wat van nodig dus voordat mensen zich geroepen voelen om alles light te gaan eten en nog maar enkele grammen vet binnen krijgen...

Onnatuurlijk trans vet is wel iets wat je wilt ontwijken natuurlijk, maar dat zegt ook nog weinig over clean eten of niet.
 
Iets concreter: 20-30 % van je totale Kcal uit vetten is aan te raden
 
Iets concreter: 20-30 % van je totale Kcal uit vetten is aan te raden

In mijn optiek kan je beter minimaal 1gr vet per kg lichaamsgewicht hanteren, percentages zeggen niet veel aangezien iedereen een andere hoeveelheid kcal wegwerkt.
 
doe je cardio ook na je krachttraining,
voor sommige logisch uiteraard, maar wil het toch even zeggen
succes!
 
doe je cardio ook na je krachttraining,
voor sommige logisch uiteraard, maar wil het toch even zeggen
succes!

Met cardio direct na de krachttraining verlies je spiermassa.
 
Met cardio direct na de krachttraining verlies je spiermassa.

Nope, gewoon niet te hoog in hartslag gaan. Ik doe altijd cardio na mn krachttraining anders gain ik veel te snel vet/vocht
 
Back
Naar boven