XXL Nutrition

Pectoralis Minor rechts beter ontwikkeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Ik merk dat rechts mijn pectoralis minor veel beter ontwikkeld is dan links waardoor beide borstspieren anders zijn van vorm. Is er een manier/houding waarbij je meer accent op de minor legt? Want waarschijnlijk zet ik met rechts op een andere manier kracht waardoor ik meer de minor pak dan bij de linker kant.
 
Met losse gewichten werken? Want als je bv bencht dan kan er altyd een kant zijn die iets harder zal werken, terwijl je bij losse press elke kant isoleert.
 
Zal waarschijnlijk niet de minor zijn maar de major waarvan het sternocostale (onderste) deel dat meer bij decline benchen getriggerd wordt.

Gewoon blijven eten en van barbell overschakelen naar dumbbell en dan moet dat wel rechttrekken.
 
Ik merk dat rechts mijn pectoralis minor veel beter ontwikkeld is dan links waardoor beide borstspieren anders zijn van vorm. Is er een manier/houding waarbij je meer accent op de minor legt? Want waarschijnlijk zet ik met rechts op een andere manier kracht waardoor ik meer de minor pak dan bij de linker kant.

Ben benieuwd hoe je dit zit. Wat trainen aangaat,

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Thanks 3XL voor de oefening. Hoe je het ziet, ja, misschien komt dit wel niet door de pec minor, maar je ziet in ieder geval wel duidelijk dat bij rechts een extra kop (of dus de pec minor) beter ontwikkeld is. Misschien is dit niet de pec minor, maar een onderdeel van de major. Ik heb alleen de anatomie nog niet zo goed bekeken, dat moet ik eigenlijk even doen.
 
Thanks 3XL voor de oefening. Hoe je het ziet, ja, misschien komt dit wel niet door de pec minor, maar je ziet in ieder geval wel duidelijk dat bij rechts een extra kop (of dus de pec minor) beter ontwikkeld is. Misschien is dit niet de pec minor, maar een onderdeel van de major. Ik heb alleen de anatomie nog niet zo goed bekeken, dat moet ik eigenlijk even doen.

Zal waarschijnlijk je "onderkant borst" zijn.
Is bij de meeste beginnende bb'ers zo. Gewoon dooreten en doortrainen.
 
Zou ook heel goed kunnen, je ziet het op deze manier:
Rand linker borst loopt zo schuin, in een rechter lijn \
En rand rechter borst loop meer in een hoek L
Is dit een beetje duidelijk of niet?

:o
 
Back
Naar boven