Fitness Seller

Buikspieren

Bezoekers in dit topic

HiddeFitness

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
190
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik had even een vraag over de buikspieren. Is het goed om elke dag buikspieren te doen of moet je beslist 1 dag rust hebben. Mijn fitnessinstructeurs zijn er niet over eens. En hoevaak moet je in de week je abbs trainen om een goed resultaat te krijgen?
Wie o wie heeft goede tips voor mij?
 
Ben heel benieuwd of er iemand is die een goede bron heeft voor het nut van buikspieren trainen (frequentie en gebruikte oefeningen), zal wel weer een leuk broscience topic worden. Ik denk zelf het volgende:

Squatten en deadliften

en

Deadliften en squatten
1x in de week wat oefeningen gericht op buikspieren

o en schoon eten (o.a complex carbs & gezonde vetten) schijnt ook nog wel eens te werken voor de zichtbaarheid van je buikspieren.
 
elke dag buikspieren zegt de ene?

volgens mij kan je het woord fitness instructeur niet eens gebruiken voor mensen die bij een sportschool werken. medewerker is een beter woord

maarja, niet iedere dag trainen dus. ik train ze maar eens in de 2 weken oid.
 
abs = laag BF

1 tot 2x per week isoleren, of helemaal niet.
 
Een maat van mij traint ze wel meerdere dagen achter elkaar. Dit heeft dus geen zin?
 
nee.

en als je voor de sixpack gaat kan je ze wel trainen tot je een hernia hebt maar je gaat pas je sixpack zien als je voeding erna is.
 
Als je ze op massa traint, (dus low reps) zou ik er zeker 3 dagen tussen laten voor herstel. Eigenlijk volstaat 1x p/w al als je ze hard en goed aanpakt. Zomaar wat lichte crunches kan je elke dag doen als je wilt, maar daar groeien je abs niet of nauwelijks van.
 
Als je ze op massa traint, (dus low reps) zou ik er zeker 3 dagen tussen laten voor herstel. Eigenlijk volstaat 1x p/w al als je ze hard en goed aanpakt. Zomaar wat lichte crunches kan je elke dag doen als je wilt, maar daar groeien je abs niet of nauwelijks van.
Wat hij zegt inderdaad. Buikspieren zijn net als andere spieren SPIEREN en die wil je als je ze wilt laten groeien eigenlijk zoveel mogelijk belasten tijdens de training. En dan net zoals andere spieren gewoon goed laten herstellen.
Als het puur gaat om wat in vorm te blijven en extra te verbranden dan kan het natuurlijk geen kwaad, dan is het net als wanneer je elke dag je benen belast op de crosstrainer. Dan zullen ze hard worden en je conditie zal erg goed kunnen worden, maar veel groei ga je er niet mee krijgen. Net als met andere laag gewicht/veel herhalingen oefeningen. Als het je om je sixpack gaat dan is voeding het belangrijkste. Als je geen bierpens of vetpens hebt en je buik train je gewoon mee of is gewoon vlak, dan zal je sowieso al snel een sixpack zien. Bij sommige mensen is dat heel mooi te zien omdat ze gewoon een heel laag vetpercentage hebben. Bij anderen is het nooit te zien omdat ze gewoon niet zo'n laat vetpercentage (meer) kunnen bereiken. Zelfs niet met uithongering. Dan zal je echt wat "hulp" nodig hebben.
 
Was zelf ook niet zo tevreden over mijn buik. Weet niet echt waarom maar op een of andere manier leek het altijd of ik een mini bier buik had. Dit terwijl ik veelste weinig at en maar zelden dronk.

Nu ik een tijd bezig ben met trainen met de tips die ik her en der van dit forum heb gehaald kan ik volgende dingen zeggen van uit eigen ervaring.

Trainen zorgt er voor dat je buik strakker wordt bij lage intensiteit. Wil je wat meer spieren aan komen zul je daarnaast ook zwaarder moeten trainen. Eten had ik zwaar onderschat ben nooit een goede eter geweest maar sinds ook beter let op me voeding zie ik duidenlijker resulaten.

Wat ik wel gemerkt heb is dat buik meer spieren heeft dat ik zelf had gedacht. Om al je spieren te goed te trainen zou ik zeggen wissel af en train niet elke dag ALLE spieren in je buik. Sommige buikspieren train je al met andere oefeningen dus je moet zelf een beetje aan voelen welke nog spieren los extra aandacht nodig Hebben.
 
2 x per week met genoeg rust er tussen. Niet overdrijven.
 
Bedankt voor de goede tips!
 
Ik hoor hier overal dat als je je buik trained dat je nauwelijks resultaat krijgt.

Moet zeggen dat ze aardig uitbulkden aan het einde van mijn trainperiode 4 jaar geleden. Deed toen de bekende buikspieroefeningen met extra gewicht natuurlijk.

Train ze nu soms nog wel eens maar dat is meer voor het gevoel en de honger die ik er op een of andere manier van krijg:P
----
En ik snap natuurlijk dat je ze met een dikke pens niet ziet.
 
Als je ze op massa traint, (dus low reps) zou ik er zeker 3 dagen tussen laten voor herstel.

Whut, loop je nou te vertellen dat lowrep focust op massa en highrep op kracht ofzo ???
 
buikspieren trainen is overbodig. Als je abs wil gewoon droog gaan.
 
"Abs are made in the kitchen, not in the gym"
 
@Snielz aldus Arnold
 
Mensen die in de sportschool werken hebben sowieso (9 van de 10 x) geen verstand waar ze het over hebben
 
Whut, loop je nou te vertellen dat lowrep focust op massa en highrep op kracht ofzo ???

Lowrep is voor massa (en kracht), high reps is voor conditie. Werkt voor elke spiergroep zo, dus ook voor buikspieren.
 
Lowrep is voor massa (en kracht), high reps is voor conditie. Werkt voor elke spiergroep zo, dus ook voor buikspieren.

Gelul! Dus als ik 5KG pak ver onder mijn max, en ik druk lekker 2 reps (Dat is low dus) dan pak ik dik massa?

Donder op please. (en dat is zeer gemeen bedoeld ja!)
Zo vaak hoor je mensen ouwehoeren over reps low en high en blabla..
De reden dat mensen zeggen low of high reps, is gebaseerd op intensiteit van het gewicht.

Ze bedoelen ermee te zeggen dat het gewicht wat je pakt, net genoeg moet zijn om er ''low reps'' dus 6 tot 10 reps moet kunnen uitvoeren, om zodoende massa te kweken..
DAARNAAST, is het dan ook de bedoeling dat vorm en snelheid juist moet zijn om dit effectief voor elkaar te krijgen.

''High reps'' bedoelen ze dus mee dat je MINDER gewicht pakt en het iets sneller uitvoert, zonder vorm te verslechten, tot zo'n 12 tot 20 reps (Of meer, ligt aan de oefening) zodat je verbrand.. (Cardio achtig)

ALs je dan toch zo bijdehand wilt doen, leg dan even het hele verhaal uit, in plaats van het ''Low reps'' en ''High reps'' verhaal, want zoals je dat zegt tegen een beginner komt er natuurlijk nooit iets goed uit he!

Blijf liever uit deze sectie :)
 
gelul! Dus als ik 5kg pak ver onder mijn max, en ik druk lekker 2 reps (dat is low dus) dan pak ik dik massa?

Donder op please. (en dat is zeer gemeen bedoeld ja!)
zo vaak hoor je mensen ouwehoeren over reps low en high en blabla..
De reden dat mensen zeggen low of high reps, is gebaseerd op intensiteit van het gewicht.

Ze bedoelen ermee te zeggen dat het gewicht wat je pakt, net genoeg moet zijn om er ''low reps'' dus 6 tot 10 reps moet kunnen uitvoeren, om zodoende massa te kweken..
Daarnaast, is het dan ook de bedoeling dat vorm en snelheid juist moet zijn om dit effectief voor elkaar te krijgen.

''high reps'' bedoelen ze dus mee dat je minder gewicht pakt en het iets sneller uitvoert, zonder vorm te verslechten, tot zo'n 12 tot 20 reps (of meer, ligt aan de oefening) zodat je verbrand.. (cardio achtig)

als je dan toch zo bijdehand wilt doen, leg dan even het hele verhaal uit, in plaats van het ''low reps'' en ''high reps'' verhaal, want zoals je dat zegt tegen een beginner komt er natuurlijk nooit iets goed uit he!

Blijf liever uit deze sectie :)
+1
 
Back
Naar boven