MuscleMeat

MacBook Air of iets anders?

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik ook nog wilde weten: hoe zit dit met programma's van Microsoft Office etc?
Ik heb in januari examen Access, dus daarvoor zal ik waarschijnlijk mijn huidige laptop nog moeten gebruiken.
Maar voor achteraf dan, als ik bv bestaande Word-bestanden wil openen op mijn Mac (dit gebeurt waarschijnlijk in een Word-achtig programma van Apple?), kan dit dan zonder veel problemen?
Alternatief Access op Mac: http://www.filemaker.com/nl/ die draait overigens ook op Windows. Het kan dacht ik ook Access bestanden importeren.

Als je echt Access moet leren gebruiken, dan zal dat alleen op Windows kunnen. Je kan eventueel met Boot Camp Windows installeren op je Mac (is op aparte partitie) of met virtualisatie (virtualbox, parallels, of vmware).

Volgens mij kan je op je Mac ook Access bestanden openen in Open Office of LibreOffice, maar dat is ook geen Access natuurlijk.



Verder zit alles in het Office pakket voor Mac, zou deze zeker halen als je die programma's vaak nodig hebt. Als 'arme student' zou ik gewoon voor een gratis alternatief gaan.
 
Alternatief Access op Mac: http://www.filemaker.com/nl/ die draait overigens ook op Windows. Het kan dacht ik ook Access bestanden importeren.

Als je echt Access moet leren gebruiken, dan zal dat alleen op Windows kunnen. Je kan eventueel met Boot Camp Windows installeren op je Mac (is op aparte partitie) of met virtualisatie (virtualbox, parallels, of vmware).

Volgens mij kan je op je Mac ook Access bestanden openen in Open Office of LibreOffice, maar dat is ook geen Access natuurlijk.



Verder zit alles in het Office pakket voor Mac, zou deze zeker halen als je die programma's vaak nodig hebt. Als 'arme student' zou ik gewoon voor een gratis alternatief gaan.

Heb niet echt een alternatief nodig voor Access, daar ik het waarschijnlijk toch niet meer zal gebruiken na januari. Voorlopig kan ik het nog gebruiken op mijn laptop.

Eerst had ik een gekochte versie van Office 2007, momenteel een gedownloade versie van 2010 en die werkt perfect.
 
Ga voor een Dell/HP maar geen Sony/Toshiba en al zeker geen MAC.
MAC staat bekend voor zijn incompatibiliteit met Windows, dus wil je gamen, Office installeren, enz. is een Windows-PC beter. Ik weet dat Office tegenwoordig ook op MAC geïnstalleerd kan worden maar dat kunnen games niet. Verder is het ook zo dat 90 % van de applicaties/software op de markt enkel voor Windows is geschreven.
Toshiba en Sony zou ik niet aanraden omdat Toshiba niet zo een goede kwaliteit is (eigen ervaring) en omdat Sony nogal duur is in verhouding tot wat je krijgt.
Nog een tip: als je een laptop hebt aangekocht, formatteer hem en installeer het besturingssysteem apart want standaard worden de meeste laptops met overbodige software geleverd.
MAC zou ik enkel aanraden als je veel grafische toepassingen zoals PhotoShop gebruikt. Verder is MAC volgens mij gewoon een trend/hype. In m'n auditorium zitten er heel veel MAC's, echt hatelijk want een MAC en economielessen? Wut? :p
 
Voor Ps , errr waarom ?!
wat kan een mac beter met Ps ???

zelf heb ik al 5 jaar een iMac, voor mij nooit meer een pc
ik ben dan ook grafisch vormgever ik vind het veel soepeler werken.
beter besturingssysteem, mooier sneller en betere grafische kaart.

op een macbook air hoef je geen adobe master collection te kopen want als je Indesign en Photoshop tegelijkertijd draait dan trekt hij dat niet goed.

maar als je hem voor school wil gebruiken, mooi vind waarom niet? gewoon microsoft office pakket installeren dat werkt prima! let wel op dat als je het bestand op een windows wil lezen, moeten het wel opentype fonts zijn.
 

Heb ik gelijk of heb ik gelijk? ??? :D

Voor Ps , errr waarom ?!
wat kan een mac beter met Ps ???

Niks, het is gewoon de meestgebruikte toepassing bij Macusers :p Welke mogelijke reden buiten het feit dat er bijna geen virussen zijn voor MAC zou je zelf aanbrengen om geen computer te kopen? :p Een PC is in veel opzichten beter dan een MAC zoals bvb. hardware upgraden, compatibiliteit met games/applicaties en randapparatuur, enz.

zelf heb ik al 5 jaar een iMac, voor mij nooit meer een pc
ik ben dan ook grafisch vormgever ik vind het veel soepeler werken.
beter besturingssysteem, mooier sneller en betere grafische kaart.

op een macbook air hoef je geen adobe master collection te kopen want als je Indesign en Photoshop tegelijkertijd draait dan trekt hij dat niet goed.

maar als je hem voor school wil gebruiken, mooi vind waarom niet? gewoon microsoft office pakket installeren dat werkt prima! let wel op dat als je het bestand op een windows wil lezen, moeten het wel opentype fonts zijn.

Like I said :p Veel grafische dingen? = MAC :p
En wat je laatste paragraaf betreft, nog een reden om PC te kopen xD

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 20:23 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Om naast je laptop en desktop te gebruiken lijkt dit me wel handig

Ik heb die gekocht omdat m'n laptop te groot is om op die kleine auditoriumtafeltjes te gebruiken, lekker snel, klein & licht (dus gemakkelijk overal mee te nemen, geen lomp ding), goeie batterijduur, enz. Lees m'n review hier :)
 
Dell xps 15z

Dell_XPS-15z-Gear-Patrol.jpg


Ding met i7 processor, full hd enzo, 1300 euro. Op de dell site kan je 90 euro kortingsbon scoren. Op tweakers kan je een 10% kortingsbon regelen. En als je met creditcard besteld krijg je nog eens 20% van je aankoopbedrag terug. Dan heb je hem voor 850 euro ofzo. Ik ga hem binnenkort halen, lijkt me een mooi ding.

Mijn vriendin heeft een macbook, en ik vind het echt dikke bagger. Net als iphone en ipad, mooi spul, maar je kan er niets mee dat apple niet toe laat, en ze laten alleen shit toe die centen kost. Ok het werkt altijd allemaal. Maar de kosten wegen echt niet af imo. Maarja dat is de eeuwige apple discussie. Apple is gewoon stabiel, dat is erg fijn.
 
Laatst bewerkt:
Ga voor een Dell/HP maar geen Sony/Toshiba en al zeker geen MAC.
MAC staat bekend voor zijn incompatibiliteit met Windows, dus wil je gamen, Office installeren, enz. is een Windows-PC beter. Ik weet dat Office tegenwoordig ook op MAC geïnstalleerd kan worden maar dat kunnen games niet. Verder is het ook zo dat 90 % van de applicaties/software op de markt enkel voor Windows is geschreven.
Toshiba en Sony zou ik niet aanraden omdat Toshiba niet zo een goede kwaliteit is (eigen ervaring) en omdat Sony nogal duur is in verhouding tot wat je krijgt.
Nog een tip: als je een laptop hebt aangekocht, formatteer hem en installeer het besturingssysteem apart want standaard worden de meeste laptops met overbodige software geleverd.
MAC zou ik enkel aanraden als je veel grafische toepassingen zoals PhotoShop gebruikt. Verder is MAC volgens mij gewoon een trend/hype. In m'n auditorium zitten er heel veel MAC's, echt hatelijk want een MAC en economielessen? Wut? :p
Office kan op een Mac dus geen probleem, games speel ik niet op PC, PS3 ftw.
Verder kan ik niet direct bepaalde software bedenken die ik nodig zou hebben... Moest ik een gewone laptop kopen zou ik ook eerder naar Sony gaan kijken, aangezien ze ook een mooi design hebben :p
Heb ik gelijk of heb ik gelijk? ??? :D



Niks, het is gewoon de meestgebruikte toepassing bij Macusers :p Welke mogelijke reden buiten het feit dat er bijna geen virussen zijn voor MAC zou je zelf aanbrengen om geen computer te kopen? :p Een PC is in veel opzichten beter dan een MAC zoals bvb. hardware upgraden, compatibiliteit met games/applicaties en randapparatuur, enz.



Like I said :p Veel grafische dingen? = MAC :p
En wat je laatste paragraaf betreft, nog een reden om PC te kopen xD

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 20:23 ----------



Ik heb die gekocht omdat m'n laptop te groot is om op die kleine auditoriumtafeltjes te gebruiken, lekker snel, klein & licht (dus gemakkelijk overal mee te nemen, geen lomp ding), goeie batterijduur, enz. Lees m'n review hier :)
Randapparatuur: als je een Mac koopt krijg je €80 euro korting op een printer (en ze bieden een printer aan van €98). Ik veronderstel dat je alle externe harde schijven op een Mac kan aansluiten? Aangezien er bitter weinig opslagruimte is op zo een Air, dat vind ik voorlopig nog een nadeel.

Net even je review aan het lezen. Even vergelijken met de Air.
11" : check
1,6GhZ & 3 GB RAM: check en ik zou de 4GB nemen
Spiegeleffect van je scherm zeg je: Mac heeft een uitstekend scherm en past zich aan aan alle lichtomstandigheden + verlicht toetsenbord
Batterijduur is wel chill, net zoals bij de Mac

Ik zie dat deze niet meer leverbaar is, dus ik vind ook niet direct een prijs?
Dell xps 15z

http://gearpatrol.com/blog/wp-content/uploads/2011/05/Dell_XPS-15z-Gear-Patrol.jpg

Ding met i7 processor, full hd enzo, 1300 euro. Op de dell site kan je 90 euro kortingsbon scoren. Op tweakers kan je een 10% kortingsbon regelen. En als je met creditcard besteld krijg je nog eens 20% van je aankoopbedrag terug. Dan heb je hem voor 850 euro ofzo. Ik ga hem binnenkort halen, lijkt me een mooi ding.

Mijn vriendin heeft een macbook, en ik vind het echt dikke bagger. Net als iphone en ipad, mooi spul, maar je kan er niets mee dat apple niet toe laat, en ze laten alleen shit toe die centen kost. Ok het werkt altijd allemaal. Maar de kosten wegen echt niet af imo. Maarja dat is de eeuwige apple discussie. Apple is gewoon stabiel, dat is erg fijn.

Even checken...
Aangezien ik student ben kan ik een MacBook Air kopen vanaf €920 euro.
Als ik hem samenstel zoals ik hem wil (11", 4GB, SuperDrive) dan kom ik aan €1100.

Ook krijg je dus €80 korting op een printer, en je hebt de keuze uit: HP ENVY 114 e-All-in-One AirPrint printer [+ 249,95 €]
HP Photosmart 6510 e-All-in-One AirPrint Printer [+ 149,96 €]
HP Photosmart 5510 e-All-in-One [+ 99,95 €]

Dus kan ik een printer nemen voor 20 euro.

Knappe laptop die je daar aangeeft, maar ik zou spijt hebben van 1300 euro uit te geven, en geen Mac te hebben...
 
Die elf inch is net een pda ofzo, ik zou wel echt de dertien nemen.
 
13" is echt een serieuze meerprijs. Ik werk geregeld op een 11" en vind het ideaal zo, zeker als laptop om overal mee naartoe te sleuren.
 
Mijn vriendin heeft een macbook, en ik vind het echt dikke bagger. Net als iphone en ipad, mooi spul, maar je kan er niets mee dat apple niet toe laat, en ze laten alleen shit toe die centen kost. Ok het werkt altijd allemaal. Maar de kosten wegen echt niet af imo. Maarja dat is de eeuwige apple discussie. Apple is gewoon stabiel, dat is erg fijn.
Wat bedoel je Rob? Je hebt iig voor alle Windows programma's wel alternatieven op de Mac. Alleen voor gamen moet je ff Boot Camp met W7 installeren, als je het Mac-aanbod onvoldoende vindt.

Apps zijn niet noodzakelijk duurder, en er zijn ook gratis apps voor veel dingen, of warez als je die weg op wil gaan. Voor Windows is er wel meer te vinden, maar meestal ligt de kwaliteit een stuk lager. Heb 10j met Windows en 3j met Mac gewerkt, mijn algemene tevredenheid is gewoon hoger geworden.
 
Inderdaad, ik had ook graag geweten wat jullie bedoelen met applicaties waar je voor moet betalen ???
 
Office kan op een Mac dus geen probleem, games speel ik niet op PC, PS3 ftw.
Verder kan ik niet direct bepaalde software bedenken die ik nodig zou hebben... Moest ik een gewone laptop kopen zou ik ook eerder naar Sony gaan kijken, aangezien ze ook een mooi design hebben :p

Randapparatuur: als je een Mac koopt krijg je €80 euro korting op een printer (en ze bieden een printer aan van €98). Ik veronderstel dat je alle externe harde schijven op een Mac kan aansluiten? Aangezien er bitter weinig opslagruimte is op zo een Air, dat vind ik voorlopig nog een nadeel.

Net even je review aan het lezen. Even vergelijken met de Air.
11" : check
1,6GhZ & 3 GB RAM: check en ik zou de 4GB nemen
Spiegeleffect van je scherm zeg je: Mac heeft een uitstekend scherm en past zich aan aan alle lichtomstandigheden + verlicht toetsenbord
Batterijduur is wel chill, net zoals bij de Mac

Ik zie dat deze niet meer leverbaar is, dus ik vind ook niet direct een prijs?


Even checken...
Aangezien ik student ben kan ik een MacBook Air kopen vanaf €920 euro.
Als ik hem samenstel zoals ik hem wil (11", 4GB, SuperDrive) dan kom ik aan €1100.

Ook krijg je dus €80 korting op een printer, en je hebt de keuze uit: HP ENVY 114 e-All-in-One AirPrint printer [+ 249,95 €]
HP Photosmart 6510 e-All-in-One AirPrint Printer [+ 149,96 €]
HP Photosmart 5510 e-All-in-One [+ 99,95 €]

Dus kan ik een printer nemen voor 20 euro.

Knappe laptop die je daar aangeeft, maar ik zou spijt hebben van 1300 euro uit te geven, en geen Mac te hebben...
Ja maar misschien wil je in de toekomst MSN ofzo installeren, je weet nooit :p
Sony vind ik net iets te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Inderdaad, het design is wel mooi van de Sony-reeksen maar dat interesseert niet echt, de inhoud is hetgeen dat telt :p Verder wordt Sony imho geleverd met teveel onnodige software, meer dan zijn concurrenten Dell/Acer/enz. Ook al kun je hem formatteren, dat kost je dan weer tijd enz. :p
Die review gaat over een netbook, die kostte mij 399 € :p Vergelijkbaar met een Macbook Air is ie dus niet echt want netbook <-> laptop... :p
Niet alle randapparatuur is compatibel met een MAC, denk aan bepaalde TV-kaarten, Wifi USB-adapters, enz. :)
 
Ja maar misschien wil je in de toekomst MSN ofzo installeren, je weet nooit :p
Sony vind ik net iets te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Inderdaad, het design is wel mooi van de Sony-reeksen maar dat interesseert niet echt, de inhoud is hetgeen dat telt :p Verder wordt Sony imho geleverd met teveel onnodige software, meer dan zijn concurrenten Dell/Acer/enz. Ook al kun je hem formatteren, dat kost je dan weer tijd enz. :p
Die review gaat over een netbook, die kostte mij 399 € :p Vergelijkbaar met een Macbook Air is ie dus niet echt want netbook <-> laptop... :p
Niet alle randapparatuur is compatibel met een MAC, denk aan bepaalde TV-kaarten, Wifi USB-adapters, enz. :)

Msn gebruik ik al jaren niet...
Mijn hotmail emailadres is gekoppeld aan Microsoft Outlook (ok, dat programma zal ik niet meer hebben, maar ik verwacht wel een gelijkaardig alternatief?)

399 euro is wel nice ja, knap ding, nice specs alleszins :)
MacBook Air is in principe ook een netbook toch, dus wel vergelijkbaar? Heeft geen spul om een CD te branden of lezen, geen harde schijf, heel compact, geen numeriek toetsenbord, ...

Randapparatuur gebruik ik niet echt, denk ik. Wat ik er regelmatig op zou moeten aansluiten: externe harde schijf, USB-stick, oude MP3, camera, BlackBerry, koptelefoon, luidsprekers, printer, dat is het zowat denk ik.

Wat ik gebruik: Firefox, Microsoft Outlook, Divx Plus Player, Windows Media Player, Spotify, µTorrent, Microsoft Word, Excel, Powerpoint en Access 2010, Paint, Photoshop, itunes, WinRar,...
 
Ga voor een Dell/HP maar geen Sony/Toshiba en al zeker geen MAC.
MAC staat bekend voor zijn incompatibiliteit met Windows, dus wil je gamen, Office installeren, enz. is een Windows-PC beter. Ik weet dat Office tegenwoordig ook op MAC geïnstalleerd kan worden maar dat kunnen games niet. Verder is het ook zo dat 90 % van de applicaties/software op de markt enkel voor Windows is geschreven.
Toshiba en Sony zou ik niet aanraden omdat Toshiba niet zo een goede kwaliteit is (eigen ervaring) en omdat Sony nogal duur is in verhouding tot wat je krijgt.
Nog een tip: als je een laptop hebt aangekocht, formatteer hem en installeer het besturingssysteem apart want standaard worden de meeste laptops met overbodige software geleverd.
MAC zou ik enkel aanraden als je veel grafische toepassingen zoals PhotoShop gebruikt. Verder is MAC volgens mij gewoon een trend/hype. In m'n auditorium zitten er heel veel MAC's, echt hatelijk want een MAC en economielessen? Wut? :p

Oh boy, jij bent echt zo slecht ingelicht en vol vooroordelen/mythes over Mac. Eigenlijk klopt er zo weinig van deze post dat ik er niet eens aan ga beginnen.
 
Oh boy, jij bent echt zo slecht ingelicht en vol vooroordelen/mythes over Mac. Eigenlijk klopt er zo weinig van deze post dat ik er niet eens aan ga beginnen.
Ik dacht al dat je op mijn post ging reageren als bekende MAC'er zijnde xD
Ik denk dat je met vooroordelen/mythes voornamelijk de incompabiliteit met Windows-software & applicaties bedoelt en dat deze oplosbaar is d.m.v. een VM/Parallells software? Virtuele machines lopen traag, een PC in een PC is nogal lame, tenzij je dualboot opzet, ik haat VM's, ze starten traag op en sluiten traag af; als je snel iets wil uitvoeren is het toch veel gemakkelijker om te dubbelklikken en direct te starten dan eerst VM te starten en dan je programma? :)
 
zelf heb ik al 5 jaar een iMac, voor mij nooit meer een pc
ik ben dan ook grafisch vormgever ik vind het veel soepeler werken.
beter besturingssysteem, mooier sneller en betere grafische kaart.

op een macbook air hoef je geen adobe master collection te kopen want als je Indesign en Photoshop tegelijkertijd draait dan trekt hij dat niet goed.

maar als je hem voor school wil gebruiken, mooi vind waarom niet? gewoon microsoft office pakket installeren dat werkt prima! let wel op dat als je het bestand op een windows wil lezen, moeten het wel opentype fonts zijn.

srs? dat kan ook op een niet apple laptop
 
zelf heb ik al 5 jaar een iMac, voor mij nooit meer een pc
ik ben dan ook grafisch vormgever ik vind het veel soepeler werken.
beter besturingssysteem, mooier sneller en betere grafische kaart.

op een macbook air hoef je geen adobe master collection te kopen want als je Indesign en Photoshop tegelijkertijd draait dan trekt hij dat niet goed.

maar als je hem voor school wil gebruiken, mooi vind waarom niet? gewoon microsoft office pakket installeren dat werkt prima! let wel op dat als je het bestand op een windows wil lezen, moeten het wel opentype fonts zijn.

Wat een onzin, de grafische kaarten zijn over het algemeen gewoon NVIDIA of ATI kaarten die ook in een normale pc zitten. Niet sneller en ook niet beter.

En de air trekt PhotoShop en indesign prima samen. Die nieuwe i5 is razendsnel en los daar van trekt mijn tien jaar oude powermac dat al
 
Wat een onzin, de grafische kaarten zijn over het algemeen gewoon NVIDIA of ATI kaarten die ook in een normale pc zitten. Niet sneller en ook niet beter.
En de air trekt PhotoShop en indesign prima samen. Die nieuwe i5 is razendsnel en los daar van trekt mijn tien jaar oude powermac dat al
De hardware die in een MAC zit is dacht ik (ben het niet zeker) meestal gelijk aan de hardware die in random computers zit. Dual-core's van Intel, NVidia/ATI GFX kaarten, enz. Volgens mij koop je als je een MAC koopt gewoon de OS...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven