XXL Nutrition

Log Machete (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ben ik het wel mee eens.

Hiermee suggereer je dat je met deadlift alleen je onderrug en erectoren aanpakt, dat vind ik zeker niet zo.
Deadlift vind ik nummer 1 rug oefening die er bestaat zowel voor boven of onderrug.

Als ik naar mijn eigen ervaring kijk heb ik aan deadlifts vooral dikte en kracht overgehouden. Als je wijdte wil aanpakken bijvoorbeeld zijn deadlifts gewoon niet de oefening bij uitstek. Daarnaast deadliftte ik vroeger elke week zwaar en dat kon ook, maar inmiddels wissel ik dat ook af met goodmornings omdat ik elke keer max-effort deadliften boven de 160-170kg niet meer trek qua herstel. Niks mis met de deadlift, maar ik ben niet van mening dat een rugworkout zonder deadlift per definitie k*t is.
Verder vind ik deadlift nr1 oefening voor rugdikte en pullups voor rugwijdte. Is ook een beetje appels met peren vergelijken IMO.
 
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk heb ik aan deadlifts vooral dikte en kracht overgehouden. Als je wijdte wil aanpakken bijvoorbeeld zijn deadlifts gewoon niet de oefening bij uitstek. Daarnaast deadliftte ik vroeger elke week zwaar en dat kon ook, maar inmiddels wissel ik dat ook af met goodmornings omdat ik elke keer max-effort deadliften boven de 160-170kg niet meer trek qua herstel. Niks mis met de deadlift, maar ik ben niet van mening dat een rugworkout zonder deadlift per definitie k*t is.
Verder vind ik deadlift nr1 oefening voor rugdikte en pullups voor rugwijdte. Is ook een beetje appels met peren vergelijken IMO.

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar dat was ook niet het punt bij mij. De stelling was een beetje, welke oefening is het beste voor je rug. Ongeacht wat welke oefening doet, kan je kijken welke oefening het meeste effect heeft op verschillende punten van je rug (Dikte, lats, breedte, kracht, massa) Dan is zonder twijfel de nummer 1 gewoon deadlift.

2de punt is hoeveel waarde je hecht aan de nr1 oefening. Ik vind persoonlijk een benen training zonder squat geen goeie benen training. Ongeacht of je zwaar of licht traint met squat, leg training zonder squat is geen leg training. Zelfde geldt voor een rug training, tuurlijk en zijn goeie andere opties maar niks is beter dan deadlift.

Dat zijn mijn 2 centen.
 
Sluit ik me bij aan, bij een rugtraining hoort de deadlift, al was ik blij dat ik die ff niet hoefde te doen (januari weer), en bij de benen zeker squaten...

Bij de overige groepen vind ik er niet echt wat uitspringen, gewoon lekker blijven varieren doet de truc.
 
Lekker getraind chef, flink wat pr's kunnen zetten. Hopelijk valt het met je lies en dat kotsen wel mee... Sterkte!
 
Sorry voor de late reacties, was weekend weg en zaterdag lag mijn blackberry in coma liet het in de wc vallen vraag me niet hoe, lol. Nu doet die het wel weer gelukkig.
Beetje slechte weekend gehad kwa voeding.
Ik had niet veel eetlust en had ook niet de mogelijkheid om mijn voedingsschema te volgen had wel wat blikjes tonijn meegenomen en 2 zakken beef and jerky dus kwa eiwitinname moet het zijn gekomen.

Tock leuk die PR's :)

beterschap bro en succes met je lies <3 volgende week zal je wel weer een knaltraining neer zetten als je 100%bent

Dankje man, lies gaat goed weer voel me ook stukken beter alleen in de ochtend zoals altijd misselijk.

No offence, geen idee hoeveelste jaar die doet maar erg rustig zou ik er niet op worden. Als een student zeg, ach we kijken het wel even aan.

Bloed komt niet zomaar in de maag, het kan uiteraard een verwonding zijn in de mond/keel wat je niet mss doorhebt maar als bloed duidelijk aanwezig was en je hebt geen directe oorzaak kan het ook wat anders zijn wat mss urgenter is.

Wil je zeker niet bang maken oid, maar je moet hier uiteraard wel mee oppassen.

Nee, je hebt gelijk.
Het was meer bloedspeeksel wat met eten meekwam.
Als het weer gebeurt ga ik gelijk aan de noodrem trekken en naar de dokter.

barbell row = bor? in ieder geval nice dude!

weeeeeekend:)

Thanks, het was inderdaad barbell bent over row.

Shiit balen man, sterkte dr mee. En dat een rugtraining zonder DL per definitie k*t is ben ik niet met je eens (al ben ik ook wel deadliftfan natuurlijk). Je rug bestaat uit meer dan onderrug en erectoren ;)

Bedankt baas.
Tuurlijk, maar ik zie DL bij uitstek als de ultieme massaoefening.
Je spreekt ook meer spieren dan alleen je onderrug en erectoren ook je benen voornamelijk hamstrings krijgen het te verduren.
Dan niet te vergeten je kuiten, (onder)armen, maar ik had het over rugtraining.
Als je rugdikte toeneemt dan wordt je lats ook breder.
Overige rugoefeningen naast de DL zie ik als afmaker.
Sinds ik zwaar deadlift maak ik de gains van mijn leven (srs).

Ben ik het wel mee eens.

Hiermee suggereer je dat je met deadlift alleen je onderrug en erectoren aanpakt, dat vind ik zeker niet zo.
Deadlift vind ik nummer 1 rug oefening die er bestaat zowel voor boven of onderrug.

Mee eens.

Volgens mij had Machete een tijd geleden ook iets aan z'n maag, waardoor ie moeilijk kon bulken.
Misschien dat hij daarom denkt dat het door z'n maag komt.

Hoop voor je dat het éénmalig is, maar zoals je zegt mocht het nog een keer gebeuren wel langs de dokter gaan.
Hoop dat je ondanks je kotspartij toch nog een leuk weekend hebt.

Klopt! Dat had ik vorig jaar rond april opgelopen, denk dat het een maagzweer/infectie was.
Pas sinds september ging het beter al die tijd was het proppen en hopelijk ga ik niet kotsen.
Echt ongelooflijk zwaar was dat, maar bleef doorzetten was een periode waarbij ik geen zin meer had en wou kappen met bodybuilding.
Toch doorgezet en in augustus gaan cutten (vooral om deze reden) en opeens kreeg ik mijn eetlust weer terug en kon ik steeds meer eten.

Ben ook verstandiger aan het eten nu en biergist heeft mij ook goed geholpen.
Blijkbaar heeft biergist enkele eigenschappen dat het ook maagzuur kan reguleren.

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar dat was ook niet het punt bij mij. De stelling was een beetje, welke oefening is het beste voor je rug. Ongeacht wat welke oefening doet, kan je kijken welke oefening het meeste effect heeft op verschillende punten van je rug (Dikte, lats, breedte, kracht, massa) Dan is zonder twijfel de nummer 1 gewoon deadlift.

2de punt is hoeveel waarde je hecht aan de nr1 oefening. Ik vind persoonlijk een benen training zonder squat geen goeie benen training. Ongeacht of je zwaar of licht traint met squat, leg training zonder squat is geen leg training. Zelfde geldt voor een rug training, tuurlijk en zijn goeie andere opties maar niks is beter dan deadlift.

Dat zijn mijn 2 centen.

Ben ik het ook mee eens.
Vergeet niet eens de effecten van back/front squat op de afgifte van groeihormoon e.d.

Lekker getraind chef, flink wat pr's kunnen zetten. Hopelijk valt het met je lies en dat kotsen wel mee... Sterkte!

Thanx man!

---------- Post toegevoegd Mon 12 Dec 2011 om 15:02 ----------

Borst en Biceps

Flat Bench Press
12x50 (wu)
6x60 (wu)

6x70
6x74
4x80

Incline DB Press
8x30 VPR
7x30
5x30 laatste rep op eindstukje hulp spotter.

Cable Fly's
12x20
12x25
10x25

Chin ups
(small, supinated)
10xBW
7xBW
6xBW

Dumbbell curl
12x18
12x20
6x22

Preacher curl (ex. ez-bar)
12x14
7x20
6x20

Opmerkingen
Toch een aardige training, na katabool weekend.
Jammer van bankdrukken, maar wel nice van incline!
Grappig is dat ik bij dumbbell curl week na week steeds op de 6 reps zit laatste set..
Preacher als afwisseling gedaan voor concentration curl, maar die gaat er weer uit kreeg last van mijn pols daardoor.
Had halfjaar geleden een blessure opgelopen aan mijn pols door preacher curls. Vandaar dat ik voornamelijk dummbells gebruik voor biceps.
 
Laatst bewerkt:
lekker getraind zie ik! inclines zijn nice ja
 
Pittige workouts weeral.:) Is het weer goed met dat bloed in je ontlasting?
Pas er maar wel mee op.
 
nice workout bro!
Lekker die incline db press setjes met 30 :D
 
lekker getraind zie ik! inclines zijn nice ja

Ja, fatsoenlijk 3 setjes van kunnen doen. Thx!

Pittige workouts weeral.:) Is het weer goed met dat bloed in je ontlasting?
Pas er maar wel mee op.

Bedankt! Nee, was niet tijdens onlasting maar overgeven. Maar dat maakt het er niet minder op :(

nice workout bro!
Lekker die incline db press setjes met 30 :D

Thx bro! haha voorlopig blijf ik bij de 30kg, de volgende stap is 34kg hier.
 
Die inclines zijn nice, ik zei toch gewoon 30kg pakken!
 
Sterke incline DBs vergeleken met je bench en sterke curls vergeleken met je ez-preachers. Je bent meer van de DBs dus, afgezien van je pols natuurlijk?
 
Sterke incline DBs vergeleken met je bench en sterke curls vergeleken met je ez-preachers. Je bent meer van de DBs dus, afgezien van je pols natuurlijk?

Thx man, inderdaad ik ben pas 2/3 maanden begonnen met bankdrukken.
Vooral, omdat ik met dumbbells tot falen kan gaan en db's beter zijn voor mijn pols.
 
Inderdaad wat je zelf al zei: jammer van het bankdrukken, maar die incline is echt wel lekker!
Blijf ook maar 'miren naar die db curls van jou.. Best wel pittig!
 
Inderdaad wat je zelf al zei: jammer van het bankdrukken, maar die incline is echt wel lekker!
Blijf ook maar 'miren naar die db curls van jou.. Best wel pittig!

ja, ik haat bankdrukken! met dumbbells knoeien blijft leuker.
thx Ice :o
 
ja, ik haat bankdrukken! met dumbbells knoeien blijft leuker.
thx Ice :o
Ik ook, daarom doe ik dumbbell press.. Maar dat is dan weer erg klote als je geen spotter heb.. Ik denk dat ik dan misschien 2 a 4 kg per hand erbij kan plakken met íets minder reps..
 
Ik ook, daarom doe ik dumbbell press.. Maar dat is dan weer erg klote als je geen spotter heb.. Ik denk dat ik dan misschien 2 a 4 kg per hand erbij kan plakken met íets minder reps..

Meestal schiet iemand wel te hulp als ik het laatste stukje rep zit te pushen. Maar wanneer ik train is er bijna niemand, dus tja.


bedankt scheetje
 
Benen, Kuiten en Schouders

Back Squat
12x60 (wu)
10x80

8x90
8x100
6x110 VPR hele lichte hulp bij laatste rep.

Front squat
3x8x50

RDL
12x80
12x90
10x100

Leg curl
12x40
12x45
12x50 VPR

Standing calf raise

12x90
12x95
12x100 PR

Lunges
12x14
12x16
12x18

Licht gewicht, moeite met balans.

DB shoulder press
2x8x22
1x8x24

DB side raise
12x12
12x14
12x16 lichte cheat laatste 2 reps.

Opmerkingen
Na benen training was ik helemaal leeg.
Had totaal geen zin in schouders heb het ook snel afgewerkt waarbij 2 oefeningen niet gedaan.
Front raise en bent over lateral raise.

Ik heb 1 probleem:
In de ochtend eet ik altijd 75/100gr havermout (kan niet zoveel, wordt misselijk) 40gr whey 2a3 boterhammen met kalkoenfilet banaantje en ga dan trainen.
Dan sta ik op om 9uur en ga vaak om 13u trainen! echt te lang tijd tussen.
Ik merk als ik wat beter slaap en meer eet in de ochtend dat ik beter train.
Alleen doe 2uur over zo'n havermout shake niet echt praktisch. Weet iemand een vervanging?
Ik ben niet een fan van brinta, nutrix oid.
 
Als je iets meer tijd heb kan je wel havermoutpannekoeken.maken.. Erg lekker en op zich vrij snel klaar.. Ook makkelijk groter maken.
150ml water
80gr havermout
2 eieren
1el olijfolie

Als je meer havermout wilt doe er dan ook wat extra water bij anders wordt hij droog..
Snij een kiwi in stukjes en neem bij een hap een stukje kiwi, dan heb je ook meteen je fruit. Als je bewaarbakjes hebt: ik vind het koud ook prima te eten met kiwi..
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven