Fitness Seller

MacBook Air of iets anders? (1 bezoeker)

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Big T. Oke duidelijk, er zijn dus maar heel weinig virussen maar er word dus wel door sommigen een AV gebruikt.

Het is aan te raden om een AV te zetten als je internet gebruikt op eender welke toestel ook, zelfs iPod's en iPhone's.
Dus ja, ook MacBook.
Als er een Windows-virus in je Mac terechtkomt gaat het gewoon je schijfruimte bezetten meer niet.
Maar een Mac kan ook een virus drager zijn en anderen infecteren zoals je (Windows) vrienden doormiddel van mail.
Koop toch een goeie internet security software ,Mac mag dan immuun zijn tegen virus maar kan nog altijd slachtoffer zijn van Trojans en andere online shit :D

Cyber-criminals follow the money, and Mac users are now seen as worth putting in their sight.
 
multi tasken,, hoe doe jij dat dan bigt. raak helemaal de weg kwijt met meerdere schermen

zie niet wat openstaat, moet soms 3,4 keer minimaliseren, schermen schuiven om ergens bij te komen. mission control ken ik wel, maar dat vind ik ook niet overzichtelijk met schermen achter elkaar
 
multi tasken,, hoe doe jij dat dan bigt. raak helemaal de weg kwijt met meerdere schermen

zie niet wat openstaat, moet soms 3,4 keer minimaliseren, schermen schuiven om ergens bij te komen. mission control ken ik wel, maar dat vind ik ook niet overzichtelijk met schermen achter elkaar
Ik heb nog Snow Leopard en dus Exposé / Spaces (samengebracht in Mission Control in Lion). Maar om eerlijk te zijn gebruik ik het zelden. Ik heb zelf de gewoonte om zo weinig mogelijk apps/files tegelijk te openen, dus het blijft meestal vanzelf overzichtelijk. Als ik er wel meerdere open heb, dan hou ik ze liefst zichtbaar op de achtergrond, zodat ik alleen met de muis hoef te selecteren. Of ik klik op de app in de dock.

Minimaliseren hou ik ook niet zo van, niet echt efficiënt. Wat wel handig is is cmd + tab toets om te switchen tussen apps. Hou de cmd toets ingedrukt en blijf herhaaldelijk drukken op tab om te switchen (of gebruik pijltjestoetsen). Je hebt dan in elk geval al alle schermen van die app op de voorgrond. Als je ze dan ook nog naast elkaar hebt of allemaal gedeeltelijk in beeld, dan kan je vrij makkelijk de juiste aanklikken.

Mission Control heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me vooral nuttig om alles wat je open hebt snel te bekijken. Ik weet niet of het de zaken echt makkelijker maakt, er is blijkbaar wat kritiek daarop.

Maar in begin is het altijd even wennen. Gewoon kijken wat je zelf het handigste vindt.
 
Mac Book Pro voor nu of anders wachten tot de nieuwe air ergens in 1e kwartaal '12

Kan niets tegen Apple op en alles daaronder is "look a like" en oplichting, althans je krijgt waar je voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
Heb een macbook pro van 1,5 jaar oud, moet weg ivm met aankoop van macbook air. Intresse?
Nee, ik koop liever nieuw. Toch bedankt!
Mac Book Pro voor nu of anders wachten tot de nieuwe air ergens in 1e kwartaal '12

Kan niets tegen Apple op en alles daaronder is "look a like" en oplichting, althans je krijgt waar je voor betaald.

Ik dacht dat de huidige Air 'nieuw' was, komt er zo snel alweer een andere?
 
Basic MacBook Air kost in de US $999 zie ik op de site, tov €979 in de online BE store.
Even snel gerekend kost een Mac in de US dus €750.

Nu is mijn vraag: is het interessant om een Mac in de Verenigde Staten te kopen? Dus niet online bestellen (daar zal wel één of andere regel voor zijn waardoor je minstens evenveel betaalt) maar gewoon daar kopen.
Of zijn er bepaalde zaken die ik nu over het hoofd zie?
 
Basic MacBook Air kost in de US $999 zie ik op de site, tov €979 in de online BE store.
Even snel gerekend kost een Mac in de US dus €750.

Nu is mijn vraag: is het interessant om een Mac in de Verenigde Staten te kopen? Dus niet online bestellen (daar zal wel één of andere regel voor zijn waardoor je minstens evenveel betaalt) maar gewoon daar kopen.
Of zijn er bepaalde zaken die ik nu over het hoofd zie?

Als je er toevallig heen gaat wel, anders imo niet. Nadelen:

- geen azerty klavier
- geen NL handleiding
- geen EU kabels

Zie ook: http://intermactivity.be/forum/showthread.php?97716-Hardware-importeren-uit-de-Verenigde-Staten
 
Thanks. Een vriend van mij verhuist naar daar, en keert binnen een 4-tal maanden nog eens terug, vandaar.

Maar de nadelen die je opnoemt maken die Mac eigenlijk quasi onbruikbaar...?

Perfect doenbaar!

Je zult inderdaad een qwerty toetsenbord hebben maar enkel wij en de fransen hebben azerty. Je kan ook altijd naar hartenlust die toetsjes eruit prutsen en die veranderen naar azerty (maar dan kloppen sommige tekens wel niet met een azerty keyboard).
Ik heb thuis een mac met azerty en een met qwerty, aanpassing is vaak snel gemaakt, soms typ ik wel eens een a ipv q of andersom maar dat je kan je ook altijd veranderen in de taalinvoer van je computer (qwerty keyboard = azerty invoer)

Garantie is wereldwijd dus geen probleem.

De oplader zal een US stekker bevatten maar als je een ooit een iphone/ipod hebt gekocht ofzelfs een muziekspeler of consoorten met een 8 kop kabel (zoiets, muziekboxen, een sony batterij-oplader, scanners,... hebben allemaal dezelfde kabel), kan je die perfect aansluiten.

Oja en koop geen macbook air maar ineens een macbook pro ofzo (en wacht tot na januari voor de nieuwe releases!)
 
Thanks. Een vriend van mij verhuist naar daar, en keert binnen een 4-tal maanden nog eens terug, vandaar.

Maar de nadelen die je opnoemt maken die Mac eigenlijk quasi onbruikbaar...?

Weet niet of het binnen 4 maanden al zal bestaan maar zou best kunnen dat ze met een soort combi van Air/Pro gaan komen dus als het niet dringend is kan je misschien nog wachten op nieuwe releases.

Niet onbruikbaar, gewoon iets om rekening mee te houden.
 
Ik heb net een nieuwe Dell XPS gekocht. Mn vorige was ook een XPS. Kwa mobiliteit/design moeten ze zeker onderdoen voor apple, doch dat is helemaal geen relevant criterium voor mij. In dat geval is een dell stukken beter als mac tenzij je misschien een mac pro gaat kopen. En dan zit je zo'n 800 - 1000 duurder.
 
Perfect doenbaar!

Je zult inderdaad een qwerty toetsenbord hebben maar enkel wij en de fransen hebben azerty. Je kan ook altijd naar hartenlust die toetsjes eruit prutsen en die veranderen naar azerty (maar dan kloppen sommige tekens wel niet met een azerty keyboard).
Ik heb thuis een mac met azerty en een met qwerty, aanpassing is vaak snel gemaakt, soms typ ik wel eens een a ipv q of andersom maar dat je kan je ook altijd veranderen in de taalinvoer van je computer (qwerty keyboard = azerty invoer)

Garantie is wereldwijd dus geen probleem.

De oplader zal een US stekker bevatten maar als je een ooit een iphone/ipod hebt gekocht ofzelfs een muziekspeler of consoorten met een 8 kop kabel (zoiets, muziekboxen, een sony batterij-oplader, scanners,... hebben allemaal dezelfde kabel), kan je die perfect aansluiten.

Oja en koop geen macbook air maar ineens een macbook pro ofzo (en wacht tot na januari voor de nieuwe releases!)
Ok thanks.
Ik wacht sowieso tot na januari (mijn moeder kwam met het voorstel: goede examens= free laptop for me hehe).
Waarom raad je een pro aan ipv de air?
Weet niet of het binnen 4 maanden al zal bestaan maar zou best kunnen dat ze met een soort combi van Air/Pro gaan komen dus als het niet dringend is kan je misschien nog wachten op nieuwe releases.

Niet onbruikbaar, gewoon iets om rekening mee te houden.

Interessant!

Zoals ik hierboven zei, dringend is het niet echt, dus ik wacht nog even af.
 
Ok thanks.
Ik wacht sowieso tot na januari (mijn moeder kwam met het voorstel: goede examens= free laptop for me hehe).
Waarom raad je een pro aan ipv de air?


Interessant!

Zoals ik hierboven zei, dringend is het niet echt, dus ik wacht nog even af.

Waarom verkiest iemand een auto met 200 pk boven een van 100 pk.
 
Dus, waarom Pro ipv Air?

Ik snap in de eerste plaats niet waarom iemand een Macbook air wilt kopen.
Oke, hij is dun en past goed in je boekentas maar voor de rest heb je er niet veel aan. Het gewoon een grote ipad met klavier aan.
Voor 200 dollar extra heb je een 13 inch (ipv een 11 inch), meer geheugen, meer poorten etc.
In my opinion, 200 dollar well spent.

Waarom wil je een macbook air jumperke?
 
Ik snap in de eerste plaats niet waarom iemand een Macbook air wilt kopen.
Oke, hij is dun en past goed in je boekentas maar voor de rest heb je er niet veel aan. Het gewoon een grote ipad met klavier aan.
Voor 200 dollar extra heb je een 13 inch (ipv een 11 inch), meer geheugen, meer poorten etc.
In my opinion, 200 dollar well spent.

Waarom wil je een macbook air jumperke?

Ondanks de mindere specs werkt die sneller dan een Pro.
Design is heel leuk, hij weegt 1kg, is superklein en past dus overal in, handig om mee te nemen, enorm lange batterijduur, flash geheugen dus sneller, maakt geen geluid want geen harde schijf, aluminium behuizing is zeer strak,...

Voordelen van de Pro die ik kan bedenken: heeft meer geheugen voor minder geld, je kan er meer op aansluiten, je kan er CD's in doppen.
 
Ik snap in de eerste plaats niet waarom iemand een Macbook air wilt kopen.
Oke, hij is dun en past goed in je boekentas maar voor de rest heb je er niet veel aan. Het gewoon een grote ipad met klavier aan.
Voor 200 dollar extra heb je een 13 inch (ipv een 11 inch), meer geheugen, meer poorten etc.
In my opinion, 200 dollar well spent.

Waarom wil je een macbook air jumperke?
ipad met klavier? Helemaal niet, gewoon een volwaardige laptop.

Heb een Pro gehad en zou als ik nu nog een laptop zou kopen zeker een Air nemen!

Air heeft alle voordelen die een laptop moet hebben: licht, dun, handig, lange batterijduur, snel (SSD), draadloze connecties.

De Pro die gaat er sowieso waarschijnlijk uit. Of er komt een soort hybride van Pro en Air. Persoonlijk zie ik de voordelen niet meer zo in van een Pro. De dvd/cdrom drive boeit bijna niemand nog door snelle downloads. De poorten zijn ook steeds minder nodig, met 2x USB en thunderbolt kan je onderweg wel verder. En thuis of op het werk sluit je 'm aan op je thunderbolt monitor en dan heb je ook firewire.

Enige nadeel is natuurlijk de prijs. En de prijs vs specs. Maar goed je kan niet alles hebben.
 
Ik werk de hele dag met een Windows machine en het is werkelijk iedere keer weer een verademing als ik thuis op m'n OSX Lion MB Pro werk. Ik snap niet dat je twijfelt over een Air als je het budget ervoor hebt!
 
Ik werk de hele dag met een Windows machine en het is werkelijk iedere keer weer een verademing als ik thuis op m'n OSX Lion MB Pro werk. Ik snap niet dat je twijfelt over een Air als je het budget ervoor hebt!

Inderdaad. Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur, maar het OS werkt ontzettend soepel in intuïtief. Zelfs op mijn drie jaar oude MacBook blijft het soepel draaien.

Voor mij geen windows meer in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven