XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Haha, volgens mij staat het wereldrecord in de -120 op 380 of zo, heb nog even de tijd ;)
Als je zin hebt of in de buurt bent mag je natuurlijk altijd langs komen, het is bij Dordrecht in de buurt.

Moet ook nog op een of andere manier band pegs aan me rack fixen.

Welk rack? Je powerrack?

Ik wil je best helpen. Bedenk een constructie en maak een tekening en laat het aan me zien. Ik beloof je niets maar het kan ook zo maar zijn als ik er zin in heb dat je een kerstcadeau van me krijgt.
 
Haha, ja powerrack. Ik denk dat het niet zo lastig is, zal er eens goed naar kijken en idd een tekening maken.

Het nieuwste rack van barbarian heeft al van die gaten om pinnen doorheen te doen, dus kan zoiets namaken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit idee, moet alleen even testen of dit in de praktijk goed werkt.
 
Je kunt het toch ook gewoon choked doen om de onderbalk??

Dan moet je gaten boren dus... de pinnen kan ik maken.

Kan ook een schuifsysteem maken voor de onderbalk met 1 pin eraan.
 
Om die onderste balk choken geeft slechte spanning, onderin niks en dan halverwege de lift kicken de bands ineens in.
Ik ga even kijken wat het beste is qua pinnen, misschien gaten boren om de pinnen die bij het rack horen om uit te unracken erin te doen. Ik laat nog wel weten wat ik bedenk :D

Snap trouwens niet wat je met dat schuifsysteem bedoelt?
 
Indeling van home gym even aangepast.

De rubberen tegels gaan verwerkt worden in een platform, en de squatstands wil ik vervangen door een (half)cage of zwaar uitgevoerd rack.

25iusxt.jpg

10h1xmv.jpg

hvqdd2.jpg
 
Kun je niet gewoon db's gebruiken als je against bands wil squatten, of heb je dan nogsteeds te weinig spanning?
 
damn vsral jij hebt echt een zieke homegym :)
 
Indeling van home gym even aangepast.

De rubberen tegels gaan verwerkt worden in een platform, en de squatstands wil ik vervangen door een (half)cage of zwaar uitgevoerd rack.

25iusxt.jpg

10h1xmv.jpg

hvqdd2.jpg

cool, goed plan een platform & powercage
 
Laat maar komen die fotos van koude donkere kelders, garageboxen, zolders waar met zware gewichten geslingerd word.
Waar verwarming en verlichting ver te zoeken zijn en de vloer vol putten ligt van met schijven te gooien.
Hier is alvast de mijne :D Jody's home gym



ben erg benieuwd, maar kan deze link niet openen.
 
Mijn bescheiden homegym, ik train op dit moment op 1,8 x 2,5 meter:o, het is net te doen.

- Squatrack (belastbaar tot 270kg (zou ik niet aandurven)).
- Bench (belastbaar tot 200kg, ik ben zoekende naar vervanging).
- Barbell 50mm (180cm vanwege ruimtegebrek)
- Ez-curl 50mm
- 160 KG 50mm schijven
- 4 dumbbell stangen (2x 35cm en 2x48cm)
- 80 KG 30mm schijven


2i2brl.jpg

1fz1mv.jpg
 
Mijn homegym ook ff delen.
Niet zo indrukwekkend, combinatie van oude rommel en willekeurige nieuwere spullen maar ik kan er goed mee uit de voeten.

Hele korte (1.5 meter) oude ~27mm barbell en een 40kg aan van die dikke rubberen schijven ooit bij m'n ouders in de buurt opgedaan. Ben opzoek naar een langere fatsoenlijke 25-27mm barbell. (zodat ik wel m'n oude schijven kan blijven gebruiken, maar die maat is moeilijk te vinden blijkt.)
PowerMark 415 squat rek. Van Helisport jawel maar bevalt goed, geloof ook wel dat als je hier tien keer op failt met hoog gewicht de nieuwigheid er wel vanaf gaat maar met mijn gewichten zal het ding het wel een tijdje uithouden denk ik.
Twee dumbbells van het merk Kijkshop. Ooit 2 setjes gecombineerd om aan de 15kg per stuk te komen maar met fatsoenlijke schijven kan ik ze nu in ieder geval laden tot ~22kg. Kan nog veel meer op met m'n barbell schijven maar dan zijn ze niet meer zo hanteerbaar.
Jaar of 6 geleden op mezelf gaan wonen en een goedkope loopband (~400 euro nieuw) gekocht, maar hij doet het nog steeds.
Heb een stel rubber matten die ik in m'n kamer gooi als ik met de dumbbells aan de gang ga.
Een Irongym jawel.. Maar werkt goed en 't ding heeft met mijn gewicht geen moeite natuurlijk.

Heb later gietijzer bijgehaald en in totaal een 140kg liggen. En wat zullen de totale kosten zijn..met 800 euro kom je er makkelijk.
Bankje past niet in dit vertrek, doe incline drukken met dumbbells in m'n woonkamer op een stoel die ik heb aangepast.., en nog ouderwets opdrukken met een zware rugzak.. :o , en dips op de handles van m'n loopband, daar zet ik dan een stok onder en dan blijft dat allemaal staan/hangen.

230.jpg
 
tussen al het geweld hier hierbij dan alvast mijn homegym in opbouw.

grote lijnen nu uitzetten, wat ik waar wil hebben.
dan komen zaken als vloer, spiegels, Dumbbell rekken e.d.

voorlopig kan ik er al alles doen wat noodzakelijk is dus.

DSC02334.jpg


DSC02335.jpg


DSC02336.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ruimte! Kun je goed uit de voeten.
 
Ziet er inderdaad een mooie ruimte uit waar je veel kwijt kan! Post zeker en vast als je home-gym uitbreidt!

@ de 2 home-gyms hiervoor: Roeien met de riemen die je hebt! Je kan zo ook al wel wat oefeningen doen!
 
Laatst bewerkt:
Ben echt jaloers op al die grote ruimtes! :).

Als m'n powerrack af is zou ik me home-gym ook eens posten!
 
Bij deze mijn homegym;

Het bestaat uit een powerrack van David 12,
nieuwe olympische halter van helisports, 220cm
en 115kg schijven met rubber coating 2x 20 15 10 en 5 en 4x 2.5 en 1.25 verdeeld over de twee stapels aan weerszijde,
bankje tegelijk met powerrack aangeschaft, geen idee van belastbaarheid, maar begin nu pas met stronglifts, dus voorlopig kom ik er mee uit de voeten...

alles rust op een mooie set nieuwe 12mm vloertegels van helisports

doelen voor komende maand zijn setje 50mm dumbbells, en een mooie deal tweedehands schijven, bij voorkeur weer rubber, en een mooie standaard voor mn schijven

tot nu toe ca €270 uitgegeven, dus best lekker bezig al zeg ik het zelf:D

voor cardio heb ik nog een gammele hometrainer, en afgetrapt middeleeuws roeiapparaat voor, maar ik ga liever naar buiten om stukje te rennen, evt HIT training op zn tijd

20120211_153445.jpg


20120211_153955.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Boog
Bij deze mijn homegym;

Het bestaat uit een powerrack van David 12,
nieuwe olympische halter van helisports, 220cm
en 115kg schijven met rubber coating 2x 20 15 10 en 5 en 4x 2.5 en 1.25 verdeeld over de twee stapels aan weerszijde,
bankje tegelijk met powerrack aangeschaft, geen idee van belastbaarheid, maar begin nu pas met stronglifts, dus voorlopig kom ik er mee uit de voeten...

alles rust op een mooie set nieuwe 12mm vloertegels van helisports

doelen voor komende maand zijn setje 50mm dumbbells, en een mooie deal tweedehands schijven, bij voorkeur weer rubber, en een mooie standaard voor mn schijven

tot nu toe ca €270 uitgegeven, dus best lekker bezig al zeg ik het zelf:D

voor cardio heb ik nog een gammele hometrainer, en afgetrapt middeleeuws roeiapparaat voor, maar ik ga liever naar buiten om stukje te rennen, evt HIT training op zn tijd

Hah, je hebt het rack opgehaald zie ik! Voor €270 toch al een basis. :)
En nu trainen!
 
Laatst bewerkt:
betrapt... had je al karma gegeven voor die uitstekende spot:)
had er nog een zooi 30mm materiaal bij gekregen die ik goed heb kunnen doorverkopen:D, uiteindelijk amper €100 betaald voor mn rack, bankje en de schijven:D

mijn dank is dus erg groot:)
 
Back
Naar boven