AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Had een klein boekje gekocht om mijn trainingen in te schrijven...
Nou 3 trainingen is dat gelukt en nu ben ik het boekje kwijt:mad:
Doel was om te kijken of ik in de nieuwe sportschool vooruitgang boekte.
Alles is daar anders en je traint anders en het lijkt ook zwaarder

Denk dat ik dan toch maar hier mijn trainingen ga vermelden voor mij zelf (die computer raak ik niet zo snel kwijt)

Ter info
Ik ben de laatste maand wat aangekomen (bewust) en weeg momenteel rond de 75 kg
Doel is toch weer proberen mijn lichaam te verbeteren waarvoor ik meer moet eten en heb ook een aparte schoudersdag in mijn schema gepland
Schouders lopen bij mij achter en is ook altijd een zwakke spiergroep geweest.
Tevens wil ik na elke training afsluitend mijn buik trainen (licht of zwaar, waar ik op dat moment fut voor heb)



Zaterdag 14-1

Ontbijt havermouth met whey en krentjes + een glas water met TMS

http://www.bodyenfitshop.nl/creatine-alle/body-fit-sportsnutrition/total-muscle-solution

Bidon met water klaar gemaakt met TMS voor tijdens de training
Vandaag 9.30 sharp in de sportschool

Benen staat op het programma

Legpress machine
12x 85 opwarmen
12x 95 kg / 12x105 / 10x115 / 8x125 (laatste 2 met wat meeduwen op de knie)

Squat rek - losse barbell met gewicht (doorzakken tot 90 graden)
12x50 kg / 10x70 / 10x70 / 8x80 / 12x50 zo diep mogelijk

Leg Extensions (gewicht per been 25kg)
4 sets x 12 reps

Stiff legged deadlift
4 sets a 12 reps met 50 kg

Calf (Toe) Raises
12x 70kg / 12x 80kg /10x90kg / 8x90kg

Daarna nog wat buik gedaan (totale training iets meer als een uur) en op het fietsje naar huis ( 15 min trappen - lekker na de beentraining :) )

Thuis banaan / 2 boterhamen met 2 gekookte eieren + 1 met pindakaas / Wheyshake er achteraan

http://www.bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection

Dat was het voor vandaag
Volgende training is op Maandag (Borst en Triceps)
 
Laatst bewerkt:
Leuk log (ik werd aangetrokken door de titel natuurlijk, ben op weg naar 48 in april). Zal af en toe wel iets bij je posten. Mijn eigen log is momenteel nogal saai, als je Wendler 5/3/1 kent weet je nu al wat ik volgende week ga doen... Ga zelfs volgende maand terug in trainingsdagen. Maar ga wel hetzelfde doen als nu.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/vargs-log-2-a-259573/#post6445239
 
Yeb dat is duidelijker.
Weet ook niet of dat iets voor mij is?
Voorlopig blijf ik ff zo doorklooien met mijn eigen 4 daagse split


Gisteren en vandaag behoorlijke spierpijn in de hamstring
zaterdag een beetje in de kuiten gevoeld, maar de quadriceps van het squaten dat valt mee die voel ik haast niet (of die komt nog)
Vanavond ga ik borst en triceps trainen
Altijd erg druk op maandag op de sportschool dus dat wordt qua oefeningen weer aanpassen aan de mogelijkheden die er op dat moment zijn.
Rechter voorste schouderkop voel ik soms nog een beetje van de training van Donderdagavond (bijna 4 dagen terug :( ) Dat is ook een zwakke plek van mij en ik hoop dat ik er vanavond niet te veel last van heb. We zullen zien
 
leuk dat je het toch weer een beetje bijhoud. Ik ga proberen je te volgen.
en ook hier regelmatig commentaar geven.... ik weet zelf hoe prettig ik het vind als jullie dat bij mij doen.

ps... bij mij is 13 julie de dag ;)
 
Is echt niet moeilijk (5/3/1) hoor. Is juist heel simpel eigenlijk. Je moet even je 1RM's weten en van daaruit ga je rustig aan de slag. Heb zelf het boekje besteld en daar staan ook kant en klare voorgedrukte schema's in. Of het resultaat geeft moet nog blijken, maar het trainen op deze manier bevalt me in elk geval enorm. Ik ga het na een jaartje doortrainen wel beoordelen.
Intussen, succes met je eigen schema!!!
 
Oke zoals eerder gemeld was het vandaag borst/triceps dag

Benchpress - 12x50 opwarmen /12x60 / 3x6reps x 70kg / 12x40
incline bench - 12x40 / 4 sets 8x50
peck deck - 4 sets x 40kg
en eentje waar ik de naam niet van weet :( 100 kg zittende press

Triceps
Dumbbell extention met 2 armen tegelijk aan 1 gewicht (18 kg) 4 sets x 12 reps
Cable push down 4 sets 12x 21 kg
French press met een dumbbell van 16 kg 4 sets x 12 reps

Buik
abdominal crunch (met abtrainer) 4 sets a 20 reps (beentjes omhoog)
zelfde voor de schuine buikspieren 4x15 reps per kant

ff een banaan eten en lekker naar huis op de fiets :)

Heb weer nieuwe TMS en Whey bestelt bij body en Fitness (kunnen ze geen bejaarden sponseren :) )
 
Net weer even aan de cardio gewerkt
5 km hardlopen. Ik heb een mooie route en kan in 15 minuten naar de duinen van Den Haag rennen (2.5 km heen) beetje rekken en daarna weer terug. Ben dan binnen 40 minuten heen en weer Jammer dat het nu zo donker is want normaal loop ik 250 meter verder en sta ik aan het strand.
Kan niet wachten tot het weer lente is ;)
Had nog wel last van mijn hamstrings van de zaterdag training (stijf) dat loopt niet helemaal lekker. Zal morgen wel weer meer last hebben van de hams
Net ff voor de spiegel gekeken en ik wordt masiever (ook vetter) door het meer eten.
Maar als ik mijn abs aanspan dan ziet het er nog best uit.
Merk ook wel dat ik in de avond opgeblazen ben van het eten en de vocht.
Nou ja, ik hou nog ff vol met meer eten.
Morgen doe ik niets en Donderdag is het tijd voor de rug en biceps.
 
Hardlopen als je nog last van je hamstrings hebt is niet goed
Kon vanochtend moeilijk de trappen op en af
Wat een stijve poten zeg.
Net ff 2 km gewandeld om het er uit te lopen (moest de video's terug brengen naar de videotheek) maar wat een naadweer zeg:(
 
Vandaag Rug en biceps
Had vandaag al last van mijn nek/traps dus ik had me voorgenomen rustig te beginnen maar het ging eigenlijk wel lekker
Morgen en overmorgen zal het wel minder lekker zijn :)

Chinnen eigen gewicht breede greep (ik wordt zwaar :( gisterenavond 77 kg - normaal rond de 72 )
12 / 10 / 6 / 6 reps
Lat pully breed op borst 12x50 /2x 10x60/8x70
seated cable row 4x 12x50
pull down machine 4x 10x35 of 45 (ik ben het even kwijt)
dumbbell row 4x 12 reps 24kg per kant
deadlift 4x 6 reps 70 kg (zonder contact met de grond - spanning blijft er op)

barbell curl 12x20 / 12x20 / 8x30
dumbbell curl 12x10 / 10x12 /10x12 / 10x12
had verder geen zin meer armen zaten al vol van de rug oefeningen

fietsen 18 minuten (250 cal verbrand)
 
Laatst bewerkt:
gaat weer aardig goed hé.
het ritme zit er weer goed in.
en de trainingen zien er goed uit!
 
Ritme probeer ik er altijd in te houden dat traind voor mij gewoon het lekkerste
vaste dagen vaste tijden trainingen en vaste tijden rust.

Vanochtend 9.30 weer in de sportschool
Heb last van mijn rechter voorste schouder kop en ik weet niet waarvan.
De Rugtraining van Donderdagavond voel ik goed maar dat je daarmee ook de voorste kop van je schouder mee pakt dat wist ik niet.
Misschien de deadlift die ik niet zo vaak doe..... ??? Nou ja boeit ook niet

Schouders
Dumbbell schoulder press 4 sets 12 reps 16 kg
side raises 4 sets 12x 8 kg
upricht row 4 sets 12 x 20kg
sitting neck press 4 sets 10x 30kg
schoulder press machine 4x 10x25kg

Buik crunshes 4x20
Buik - wij hebben een machine waar je met je knieen op een slee zit en dan je knieen omhoog trekt (goed voor je onderste buikspieren)
4 sets x 12 met extra gewicht

Cardio 20 min fietsen 250 cal

tja de gewichten zijn misschien niet indrukwekkend maar ik moet het er maar mee doen
Puur keihard op mijn max trainen dat is niet goed voor mij.

Maandagavond volgende training Benen
 
Toch lekker bezig geweest. Dat gewichten voor andere niet indrukwekkend zijn: boeit niet. ;-) Als jij je er maar goed bij voelt.
Ik ben ook niet met super veel gewicht aan het gooien. Maar ik doe het wel!! En daar gaat het om.
 
ha je hebt me gevonden :)
Nee heel sterk ben ik niet (nou ja in verhouding met iemand van mijn lengte en leeftijd misschien weer wel) Train ook niet om sterker te worden maar om in shape te blijven.
Tuurlijk is kracht ook een belangrijk onderdeel van spiergroei maar juist voor BB is superzwaar trainen niet altijd noodzakelijk.
Heb ook geen zin in blesures, tja als je iets ouder bent dan moet je voorzichtiger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je een auto ongeluk heb gehad ook.. ;-) Vandaar mijn gebrek aan pieken in gewicht.
 
Als je een auto ongeluk heb gehad ook.. ;-) Vandaar mijn gebrek aan pieken in gewicht.

Oefening goed uitvoeren is belangrijker dan het gegooi met gewichten
later als je dan toch sterker wordt en de blesures weg zijn dan kan je het opvoeren.
Komt echt nog wel goed met jou hoor :)
 
hoe gaat het nu met jouw verkoudheid Grosje?

Blijft bij mij vervelend hangen, krijg nog steeds amper lucht. En blijf me erg loom voelen.
Begin me toch af te vragen of vooral dat laatste niet ook te maken heeft met cutten. Moet gauw keren of ik ga toch een poosje wat meer eten.
 
Ik ben er nu wel doorheen denk/hoop ik
Heb alleen nog wat droog gevoel in de neus af en toe (lijkt net of ik niet genoeg zuurstof door mijn neus krijg)
Het is ook van dat vreemde weer wara je volgens mij ook langer ziek van blijft.
Mijn collega's die niet sporten hebben het ook allemaal gehad en het blijft ook lang bij ze hangen. kortom het is een hardnekkige verkoudheidsvirus :)

Dat jij nog last hebt kan inderdaad door het cutten komen of doordat je lichaam meer moeite heeft om te herstellen na de zware trainingsarbeid.
Je hebt daarvoor toch goede voeding nodig dus lijnen/cutten kan dat herstel tegengaan
Heb zelf na een zware beentraining ook wel verkoudheidsverschijnselen dat heeft er volgens mij toch mee te maken dat mijn lichaam dan een klap heeft gehad.
Vitaminen nemen en eventueel Glutamine dat kan helpen
en bidden dat het snel zomer wordt :)
 
vitamines doe ik braaf elke dag, glutamine... mij nog vreemd (ga ik eens opzoeken)
bidden laat ik aan jou over... heb een heel slechte relatie met boven:rolleyes:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven