XXL Nutrition

Log Machete (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
er is mij vertelt dat ez bar meer ontlastend is voor je pols en dat dit beter is voor je polsen dan rechte bar als je last hebt van je polsen.

(door iemand die al 20 jaar personal trainer is en ex bber)

edit: probeer eens wristwraps

Blessure ontstond halfjaar geleden door zware en slechte techniek met preacher curls. Vandaar dat gebruik van ez-bar ook pijn doet, maar zolang ik het bij db curl houd heb ik geen last van. Wrist wraps, bedankt zal er naar kijken.

Lekkere training weggezet.. veel volume op je hammers..

Bedankt!

Ik krijg toch meer het idee dat je metabolisme nog aan de lage kant is als je niet echt veel afvalt met zo'n tekort als jij nu hebt.
Dus dan is cardio toch de oplossing om dit op te schroeven.
Begrijp ik het goed dat je nu 4x low/2x high/1x medium dag hebt ?
Dan zou ik dagen na de high days cardio inplannen, of één op je medium day.
Twee dagen na elkaar cardio doen op een lage intensiteit moet te doen zijn, maar anders begin je woensdag en van het weekend nog een keer.

Ik zou niet teveel kijken naar percentages, want dat frustreerd alleen maar als je er niet aan kunt voldoen.
Niet teveel afgaan op de weegschaal, want overall gaat het om het verlagen van je vetpercentage en dat hoeft niet altijd samen te gaan met veel snel afvallen. (hoe geleidelijker hoe beter)

Goeie post Vortexx, laat me even goed denken. Stofwisseling zal prima werken, leptine hormoon wordt ook bevredigd door de 2 high carb dagen.
Ik denk ook nog dat ik ''ecto genen'' heb, dus zal vast wel hard gaan :roflol:

Om toch metabolisme te boosten heb ik je advies gevolgd en zonet 20 min cardio gedaan op zo'n spinning achtig fiets. Donderdag ga ik dat weer doen, is ook weer goed voor me herstel en de week erop sessie verhogen.

Klopt inderdaad, body recomposition speelt ook een rol. Aangezien ik kracht behoud en zelfs sterker wordt kan ook zijn dat ik wat aan vvm ben gestegen en dat daardoor gewicht niet snel daalt. Alhoewel dit om enkele grammen gaat dus niet echt noemenswaardig.

Om toch een indicatie te geven van gewicht, in gym woog ik 80kg met schoenen en gekleed. Toen ik begon woog ik rond de 83kg. Natuurlijk zal vocht ook een rol spelen, maar gisteren had ik meer dan 200gr carbs benuttigd dus glycogeenvoorraad zal vast weer aangevuld zijn.

----------------------------------

Ik heb alleen 1 vraag:
Denk vraag het even hier, anders open ik wel een topic.

Concept van carb cycle is onderhanden wel duidelijk, alleen ik bedenk me opeens is het niet beter om op trainingsdagen carbs nog meer te verhogen en vetten naar minimaal te brengen (denk dat dit boosdoener is: olijfolie, noten) ? Ik volg dus op dit moment gewoon T-nation carb cycle principe: eiwitten, vetten constant en schommelen met carbs. Alleen als je echt vol uit wil zien en herstel nog wilt verbeteren kun je toch beter nog meer carbs nemen?

Ik dacht hier aan naar aanleiding van deze post:
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/45908-carbcyclen.html#post819848
 
Benen, Schouders

Back squat
8x80
8x90
6x100

Bij 2e rep faalde ik bijna, knieen gingen helemaal naar binnen. Heel slechte techniek, en bij rep 7 faalde ik.

Leg press (plate loaded)
12x240
12x240
6x280

Knieen deden *** pijn, botje bij knie knakte en tikte hele tijd.

Leg extension (plate loaded, per been)
1x12x35
2x12x40

Lying leg curl
12x40
12x45
12x50

Lunges
12x16
12x16
12x18

DB Shoulder press

10x22
10x24
7x26 +1 assisted

DB side raise (strikt)
12x12
12x14
12x14

- facepulls

Note: schoudertraining was ok.

Benentraining weer hopeloos slecht, heb ook wat massa en kracht (vooral squat) ingeleverd in benen. Tijdens bulk ben ik van plan benen 2x aan te pakken en eerst te focussen op techniek.

----------------------------

Wat wel bijzonder was aan de training vandaag, was dat ik dbb lid Roderick tegenkwam. Hij spotte mij ook bij laatste rep, aardige en buffe gozer.
 
Jammer man van die training, volgende keer is zeker beter!
 
Jammer van je knie bro! Hoop dat goed hersteld voor vrijdag. Vind je plate loaded leg presses wel zwaar.

Wist niet dat Roderick in Groningen woont. Is hij buffer dan Michael Duut? :p
 
Klote man, Jij hebt de laatste tijd wel pech. :(
Hoe heb je die lunges nog kunnen doen na de leg press, want die geeft ook aardig druk op de knieen ?
Ik moet toegeven je hebt wel een BB mentaliteit (no pain no gain) maar je kunt dat maar beter niet te letterlijk nemen :p
 
Jammer man van die training, volgende keer is zeker beter!

Thx Jaap, volgende week alleen front squatten verder ga ik kijken hoe ik verder benentraining ga invullen.

Jammer van je knie bro! Hoop dat goed hersteld voor vrijdag. Vind je plate loaded leg presses wel zwaar.

Wist niet dat Roderick in Groningen woont. Is hij buffer dan Michael Duut? :p

Thanx bro. Hoop het ook. Klopt hij is huge en echt beresterk. Nee, zijn vriendin woont blijkbaar hier en hij komt uit Flevoland af en toe komt hij hier trainen. Micheal duut ... :roflol:

------------------

Voor de carb cycle fanaten die me log volgen:
Ik heb besloten om high carb dagen vetten te minimaliseren enkel olijfolie bij vlees en uit havermout dus geen noten meer.

vanwege deze artikel:
http://www.bodybuilding.com/fun/carb-cycling-for-six-pack-abs.htm

voeding vandaag:
- 100gr havermout + 30gr whey
- 2 volkoren brood + kalkoenfilet + 1 banaan
- postwo: 2 scoops magnificent
- 100gr havermout + 40gr whey
- 120gr bulgur + blik tonijn, nat + ananasschijf
- avondeten: dunno we gaan met huisgenoten eten. Ik maak gegrilde kipfilet, ene maakt kippenbouten en ijs (nom nom carbs) uit en overige huisgenoten aardappels en salade.
- 50gr casseine shake. (geen noten dus)

Ik ga me ook niet inhouden vol bunkeren :D

Morgen eventueel cardio en ga 85% chocola proberen denk ik.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 16:21 ----------

Klote man, Jij hebt de laatste tijd wel pech. :(
Hoe heb je die lunges nog kunnen doen na de leg press, want die geeft ook aardig druk op de knieen ?
Ik moet toegeven je hebt wel een BB mentaliteit (no pain no gain) maar je kunt dat maar beter niet te letterlijk nemen :p

Hmm pech..ja misselijkheid, nek geblesseerd en klote knie dit tijdens cut best pech idd, helaas. Voel me ook niet energiek vandaag, vermoeide rode ogen, dus heb echt zin om veel te carbs te nuttigen om mezelf te herladen.

Lunges viel aardig mee, had eerder last van om niet om te vallen moet even techniek goed kijken op internet.

Hardcore mentaliteit, tijdens misselijkheidsfase gedurende paar maanden was het vrij hardcore :D
 
Laatst bewerkt:
Thanx bro. Hoop het ook. Klopt hij is huge en echt beresterk. Nee, zijn vriendin woont blijkbaar hier en hij komt uit Flevoland af en toe komt hij hier trainen. Micheal duut ... :roflol:

Pas op Michael Duut is gevaarlijk

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Echt grappig dat ik je die link naar stream van Its Showtime gaf en ineens herken je kerel van je gym :roflol:
 
er gaat elke week wel iets stuk bij jou is het niet?

nice shoulder work though!
 
ik heb ook een knakje in mijn knie, verder geen last van dus laat maar knakken!
 
Mijn knietjes krakken al jaren...... :mad:
Gewoon tijdje rustiger aan doen en/of rustiger opbouwen! ;)

Al resultaten van tentamens gekregen? :D
 
Jammer van je knie. Mss ietsje minder diep squatten met zwaardere gewichten net als een rackpull helpt bij het DL-en. Is maar een optie of tijdelijk niet squatten of technisch sq met hele lichte gewichten. Schoudertraining ziet er goed uit.:)
 
Even update vanaf mobiel. Vandaag getraind met Skyblazer had enkel 2 uur geslapen vandaag dus was epic.

deadlift
2x5x120
-- straps--
1x10x140
1x3x150

bor
1x12x60
1x12x70
-- straps--
1x12x80

- pull ups

t-bar row met handdoek - strikt
1x12x40
1x12x50
1x10x55

dips
1x8xbw+10
1x8xbw+15
1x7xbw+20
1x6xbw+25

- skullcrushers
 
was je niet moe bij de pull ups? deadliften en daarne optrekken is ****ed up
 
Bedankt voor de reacties. ik was moe in de zin van dat ik maar 2 u sliep maar zo train ik altijd dus geen probleem.

@kraftakerk: verwacht nog een cijfer. kon beter eerlijk gezegd hoe ging bij jou?
 
Was lekkere bazen training in health center. Deadliften op parketvloer is epic :roflol: Zitten wel paar deukjes in nu.
 
Flinke training man lekker hoor.
 
Lekker volume gedraaid bro!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven