Fitness Seller

Stefan's log (still ecto) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
miss toch maar met 2,5kg moeten verhogen elke keer?

Heb geen 1,25kg schijfjes, dus word met 2kg per keer. squat doe ik al elke keer 2kg
 
met rippetoe is het enige wat je doet benchen? (voor borst), voer gewoon de reps sloom uit en zorg dat je armen altijd loodrecht op de grond staan, en in de stang knijpen. heeft mij best goed geholpen

Dit, totaal negeren, langzame reps zorgen voor dat je minder gewicht kan pakken wat juist voor minder gains zorgt. Probeer het gewicht zo snel mogelijk te verlaatsen als je techniek toelaat ;)
 
Dit, totaal negeren, langzame reps zorgen voor dat je minder gewicht kan pakken wat juist voor minder gains zorgt. Probeer het gewicht zo snel mogelijk te verlaatsen als je techniek toelaat ;)

Als ik er spanning op hou voelt het wel veel beter:) Dus langzaam naar beneden met spanning en explosief omhoog duwen houd ik nu aan, normaal had ik met 10 reps niet eens het gevoel dat ik borst gebruikte, nu al met 5 reps wel.
 
Waarom zou je niet ook vlot naar beneden gaan?
 
Gevaar voor bouncing en het minimaliseren van de spanning op de borstspier omdat je de zwaartekracht zijn werk laat doen?
 
Dit, totaal negeren, langzame reps zorgen voor dat je minder gewicht kan pakken wat juist voor minder gains zorgt. Probeer het gewicht zo snel mogelijk te verlaatsen als je techniek toelaat ;)

Je maakt een grapje he?
 
Waarom zou je niet ook vlot naar beneden gaan?

Voelt gewoon beter als ik er spanning op houd. Denk als je dat aanhoud dat je uiteindelijk net zo zwaar of zelfs zwaarder kan

Gevaar voor bouncing en het minimaliseren van de spanning op de borstspier omdat je de zwaartekracht zijn werk laat doen?

Denk als je snel laat zakken dat je ook meer kans op blessures heb.

Je maakt een grapje he?

Haha ik vond het ook al beetje raar;p
 
Oke ik ga kappen met rippetoe, me armen zijn in 2 weken al meer dan 1cm gekrompen. Fack dit:S

Gewoon weer een normaal split schema oppakken.
 
:roflol:

zal vast ook niks met pomp, vocht, vet, aanspannen, tijd van de dag, enz te maken hebben

1cm in 2 weken rippetoe :roflol:
 
holy shit, weet je zeker dat dit geen verschil van warm/koud is of gewoon andere meting

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 17:31 ----------

Dit, totaal negeren, langzame reps zorgen voor dat je minder gewicht kan pakken wat juist voor minder gains zorgt. Probeer het gewicht zo snel mogelijk te verlaatsen als je techniek toelaat ;)

zie nou ook weer deze onzin, wtf dus demian houdt geen spanning op de negatief. lololol
 
Je maakt een grapje he?

Voelt gewoon beter als ik er spanning op houd. Denk als je dat aanhoud dat je uiteindelijk net zo zwaar of zelfs zwaarder kan



Denk als je snel laat zakken dat je ook meer kans op blessures heb.



Haha ik vond het ook al beetje raar;p

holy shit, weet je zeker dat dit geen verschil van warm/koud is of gewoon andere meting

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 17:31 ----------



zie nou ook weer deze onzin, wtf dus demian houdt geen spanning op de negatief. lololol


http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/explosief-best-293326/#post6343969

Kthanks
 

jij mist echt zo vaak punten van mensen, in dat topic gaat het over het omhoog duwen, dat moet zo snel mogelijk ja omdat je de "weerstand" wegdrukt, nou word er in dat topic ook hiernaar doorgelinkt

1. Omdat de belangrijkste factor voor hypertrofie, intramusculaire Tensie, het het grootst is bij zware gewichten (>60% 1RM) verplaatst met een zo groot mogelijke acceleratie (explosiviteit).

Op de 2e plaats komt de factor TUT (Time Under Tension).

Als voorbeeld een set van 8 de reps met ca. 75-80% 1RM:
Wordt deze 'langzaam' uitvoerd, dan is het zo dat de de component Time iets groter is dan wanneer de reps 'snel' worden gedaan.
Echter, dit weegt niet op tegen de veel grotere Tensie-component, die zal optreden wanneer deze 8 reps explosief/accelerend worden gedaan.


2. Omdat hypertrofie op termijn alleen blijft plaats vinden als de trainingsgewichten toenemen.
Om met grotere gewichten je werksets kunnen doen, heb je meer kracht nodig.
Kracht is voor een heel groot deel afhankelijk van neuromusculaire efficientie in een beweging.
Neuromusculaire efficientie neemt vooral toe, wanneer je de beweging explosief/accelererend maakt.

3. 'Snelle' reps spreken in grotere mate de Motor Units/Spiervezels aan die het grootste groeipotentieel hebben. (fast twitch)

Kortom, uitgaande genoeg sets en reps (TUT) en voldoende gewicht (ca. 60-90% 1RM) zal het explosief uitvoeren (van met name het concentrische deel) van de reps gunstiger zijn voor hypertrofie, dan een bewust langzame uitvoering...
1. de spieren verliezen de genoemde spanning/tensie als je de zwaartekracht zijn werk laat doen, als jij curlt laat je de barbell toch ook niet praktisch vallen

2.harpep heeft het met name over het concentrische deel, dus niet de negatief

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 17:51 ----------

je kan toch nooit nemen dat hij in die posts de negatief bedoeld :roflol: wtf demian
 
jij baseert je kennis op forum posts...? ???

does es ff fatsoenlijk artikel posten

http://www.ergogenics.org/376.html

jij mist echt zo vaak punten van mensen, in dat topic gaat het over het omhoog duwen, dat moet zo snel mogelijk ja omdat je de "weerstand" wegdrukt, nou word er in dat topic ook hiernaar doorgelinkt


1. de spieren verliezen de genoemde spanning/tensie als je de zwaartekracht zijn werk laat doen, als jij curlt laat je de barbell toch ook niet praktisch vallen

2.harpep heeft het met name over het concentrische deel, dus niet de negatief

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 17:51 ----------

je kan toch nooit nemen dat hij in die posts de negatief bedoeld :roflol: wtf demian


Hmm
Langzame eccentrische bewegings zorgt voor meer micro-trauma dan normaal, staat tegenover dat er onderzoek is dat aangeeft dat snelle ecc. beweging meer hypertrofie oplevert dan normaal en er eigenlijk nooit echt aangetoond is dat meer micro-trauma automatisch meer hypertrofie betekend.


The effects of eccentric and concentric training at different velocities on muscle hypertrophy.

Farthing JP, Chilibeck PD.

College of Kinesiology, University of Saskatchewan, 105 Gymnasium Place, Saskatoon, Saskatchewan, S7N 5C2, Canada.

The purpose of this study was to examine the effect of isokinetic eccentric (ECC) and concentric (CON) training at two velocities [fast, 180 degrees s(-1 )(3.14 rad s(-1)) and slow,30 degrees s(-1)(0.52 rad s(-1))] on muscle hypertrophy. Twenty-four untrained volunteers (age 18-36 years) participated in fast- ( n=13) or slow- ( n=11) velocity training, where they trained one arm eccentrically for 8 weeks followed by CON training of the opposite arm for 8 weeks. Ten subjects served as controls (CNT). Subjects were tested before and after training for elbow flexor muscle thickness by sonography and isokinetic strength (Biodex). Overall, ECC training resulted in greater hypertrophy than CON training (P<0.01). No significant strength or hypertrophy changes occurred in the CNT group. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training and CON (30 degrees s(-1)) training (P<0.01). ECC (30 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training (P<0.05), but not CON (30 degrees s(-1)) training. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in the greatest increases in strength (P<0.01). We conclude that ECC fast training is the most effective for muscle hypertrophy and strength gain.

Lees trouwens ook dit eens door http://www.mindandmuscle.net/articles/explosive-lifting-for-muscle-growth/

Hier wordt voornamelijk over de ''positieve'' fase gepraat neem ik aan?
De negatieve fase behoord toch langzaam uitgevoerd te worden t.o.v. de positieve fase, toch?

''gecontroleerde eccentrische fase en een explosieve concentrische fase''
Heb ik je eens horen zeggen, 3xl.

Lees eens die link die 3XL ook heeft gepost, interessante materie. Volgens mij moet je de eccentrische fase gecontroleerd doen om blessures te vermijden, maar ook zo snel mogelijk. Dus snel, maar gecontroleerd!

Gecontroleerd is idd iets anders dan langzaam. Gecontroleerd beteken niet gewoon laten vallen.

Om het dan maar nog even wat duidelijker te doen?
 
Hmm











Om het dan maar nog even wat duidelijker te doen?
jij zegt zo snel mogelijk, dat is wat anders dan wat er in al die posts staat. ook is het epic hoe je alles zo letterlijk neemt. voor alles zijn wel onderzoeken die iets aantonen, maar ik denk dat het bij oefeningen zoals bp gewoon verstandiger is om spanning op te bouwen en gewoon gecontroleerd te laten zakken ipv zo snel als kan
 
jij zegt zo snel mogelijk, dat is wat anders dan wat er in al die posts staat. ook is het epic hoe je alles zo letterlijk neemt. voor alles zijn wel onderzoeken die iets aantonen, maar ik denk dat het bij oefeningen zoals bp gewoon verstandiger is om spanning op te bouwen en gewoon gecontroleerd te laten zakken ipv zo snel als kan

Ik heb duidelijk gezegd zo snel als kan en dat je techniek toelaat, ik laat echt niet de spanning van de stang hoor, dat maak jij er van ;)
 
Anders skip je de onderzoeken, die roepen toch allemaal wat anders, kijk eens naar hoe de pro's trainen, dan heb je bewijs te pakken ;)
 
Het is echt waar van me armen hoor;p Meet altijd met koude spieren, normaal strak om me arm en nu zelfs een beetje losjes. 38 gaf die aan... 2 weken geleden was het 39,3.....
 
Het is echt waar van me armen hoor;p Meet altijd met koude spieren, normaal strak om me arm en nu zelfs een beetje losjes. 38 gaf die aan... 2 weken geleden was het 39,3.....

Haha ga nog maar even door met die Rippetoe dan haal ik je weer in:D. Nee joke man gewoon doen wat fijn voelt maar ik kan je verzekeren dat je door 2 weken rippetoe heus niet ineens spiermassa bent kwijtgeraakt hoor. Ik zelf zou er nog even mee doorgaan, kijken hoelang je progressief kan blijven verhogen maar het blijft jou keus natuurlijk!
 
Haha ga nog maar even door met die Rippetoe dan haal ik je weer in:D. Nee joke man gewoon doen wat fijn voelt maar ik kan je verzekeren dat je door 2 weken rippetoe heus niet ineens spiermassa bent kwijtgeraakt hoor. Ik zelf zou er nog even mee doorgaan, kijken hoelang je progressief kan blijven verhogen maar het blijft jou keus natuurlijk!

Haha ik denk eigenlijk dat ik ook al te lang split schema heb gedaan om echt goed te gainen op rippetoe, was niet echt een beginner meer vond ik zelf;p

Ik ga gewoon door met 3x5 met squat, 3x8 op bench, en 1x5 op DL en daar omheen normaal split schema
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven