XXL Nutrition

pannekoeken meenemen naar werk

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik wil wat meer variatie in me eten, en wil af en toe ook pannenkoeken meenemen naar me werk.
Nu vroeg ik me af, moet je je pannekoeken nog op een speciale manier bereiden?
Of kan je gewoon zon pak kopen waar je zelf melk en ei bij moet gooien geloof ik, en dan gewoon afbakken.

Voedingsstoffen in pannenkoeken zijn goed toch? ga er geen stroop suiker spek of wat dan ook overheengooien, gewoon naturel natuurlijk:)
 
dan ken je beter eiwit pannenkoeken kopen, die mot je ook zelf maken maar daar zitten lekker veel eiwitten in en smaakt ook goed heb ik gehoord
 
100g Havermout
250ml Halfvolle Melk
28g Whey
Optioneel: Bakpoeder
Even bakken in een licht ingevette koekenpan

Dat is mijn ontbijt van ongeveer 600kcal :D
 
Het gaat me nie om een ontbijt, maar om een lunch voor in de middag.
Zelf ik eet 's ochtends al brinta met whey en een banaan
 
Ja zoiets van bodyenfitshop bedoelde ik, ik weet niet wat beter is en of het lekker is (wat ik heb gehoord zijn ze wel lekker) zelf heb ik ze nog nooit gehaald kzal dat binnenkort doen.
Maar ik zag dat je pannenkoeken mee wou nemen dus dacht ik waarom niet 1tje waar veel eiwitten in zitten ;)
 
maar er zitten zowieso veel eiwitten in pannekoeken toch?
ben benieuwd of het echt verschilt met de pannekoeken uit de supermarkt.
 
meel, ei, melk, bakken, en meenemen in aluminiumfolie of een (tupperware) doosje. Wat dat meel betreft, dat kan witte bloem zijn, maar meergranen/volkoren meel is beter, boekweitmeel is ook erg lekker, maar een huismerk pannekoekmix kan uiteraard ook. Ook lekker met rozijntjes :)

als je er extra eiwitpoeder aan toe voegt zitten er extra eiwitten in....
 
Ik gebruik 6 granen pannekoeken van koopmans. Heb niet echt allerlei waardes vergeleken maar leek me wel goed gewoon...


Bewaar thuis alles op een bord met alufolie (koelkast) en meenemen wikkel ik het gewoon weer in een aluminium folietje en als het tijd is om te eten.....vreten,
 
Laatst bewerkt:
En omdat je het recept naar eigen blieven kan aanpassen (zelf indelen qua VET/EIW/KH) eigenlijk beter vind ik :)
 
okee dus zoals ik al dacht gewoon lekker een pak in de supermarkt kopen en lekker in 1x opbakken en over een paar dagen opeten.
Ze blijven wel ff houdbaar toch als je ze gewoon goed inpakt met aluminium folie?
 
Huismerk is even goed en kost veel minder.


Kan best kloppen.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 11:05 ----------

okee dus zoals ik al dacht gewoon lekker een pak in de supermarkt kopen en lekker in 1x opbakken en over een paar dagen opeten.
Ze blijven wel ff houdbaar toch als je ze gewoon goed inpakt met aluminium folie?


Ik doe inderdaad gewoon alles bakken. Op een bordje met alufolie erover in de koelkast en neem er elke dag 2 mee in een folietje.

Laatste zullen wellicht iets minder goed smaken maar dan heb ik het wel over hele kleine details. Ik eet ze ook gewoon koud dus....

Je kunt ook de helft van de mix doen en halve benodigdheden en dan maak je ze op de helft van de week...
 
vanavond maar eens een pak afbakken dan:)
 
mrtphy.jpg
 
wat is de 100gr eiwit poeder die je erin hebt staan?
gewoon van een whey shake wat je erdoorheen gooit ofzo?
dit hoeft toch niet?
 
wat is de 100gr eiwit poeder die je erin hebt staan?
gewoon van een whey shake wat je erdoorheen gooit ofzo?
dit hoeft toch niet?

Yep, is gewoon een caseine shake (of desnoods whey isolaat ofzo)

Nee, hoeft niet, maar het brengt wel je voedingswaardes beter in balans.
En als je vanille of choco ofzo gebruikt is het ook nog eens lekkerder van smaak ;)
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven